تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803033789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم: هيچ گفتگوي محرمانه ميان ايران و آمريكا وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: افخم: هيچ گفتگوي محرمانه ميان ايران و آمريكا وجود ندارد
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان اعلام كرد هيچ گفتگوي محرمانه‌اي بين ايران و آمريكا جريان ندارد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري برنا، مرضيه افخم سخنگوي، وزارت امور خارجه، امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران تصريح كرد كه هيچ‌گونه گفتگوي محرمانه بين ايران و آمريكا جريان ندارد و افزود همه آنچه كه در مذاكرات انجام شده پيرامون موضوع هسته‌اي و در چارچوب گفتگوها با گروه 1+5 بوده است.

وي درباره آمادگي شيمون پرز براي ديدار با روحاني، رئيس‌جمهور ايران، تصريح كرد كه هيچ تغييري در مواضع ايران نسبت به رژيم صهيونيستي ايجاد نشده و نخواهد شد و جمهوري اسلامي اين رژيم را به رسميت نمي‌شناسد.

افخم درباره سفر جك استراو به ايران نيز با اشاره به درخواست گروهي از نمايندگان پارلمان انگلستان براي سفر به تهران اظهار داشت اين سفر قرار است دي ماه صورت گيرد.

مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه نشست هفتگي امروز (سه‌شنبه) خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره جزئيات سفر سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه به تهران با بيان اينكه وزير خارجه روسيه امشب وارد تهران مي‌شود، اين سفر را در چارچوب گفت‌وگوهاي منظم و رايزني‌هاي منظم بين تهران و مسكو برشمرد.

وي با بيان اينكه لاوروف در سفر دو روزه به تهران علاوه بر ديدار و گفت‌وگو با آقاي ظريف با آقاي روحاني نيز ديدار مي‌كند، افزود: همكاري‌هاي تهران و مسكو فراگير و عميق است و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي گفت‌وگوهاي مستمر و منظمي داريم. انتظار مي‌رود در اين سفر آخرين تحولات روابط دو جانبه، منطقه‌اي و ابعاد مختلف همكاري‌ها مورد گفت‌وگوها قرار گيرد.

خبرنگاري درباره مطالب مطرح شده مبني بر اينكه لاوروف در تهران درباره نشست ژنو 2 با مقامات ايران گفت‌وگو مي‌كند، سؤال كرد و نظر افخم را جويا شد كه وي با بيان اينكه ايران و روسيه درباره موضوعات منطقه و از جمله سوريه، مذاكرات و رايزني‌هاي مستمري دارند، اظهار داشت: در اين سفر پيرامون اين موضوع و نشست ژنو 2 درباره سوريه گفت‌وگو خواهد شد.

وي ادامه داد: ديدگاه‌هاي مشترك ايران و روسيه پيرامون حل بحران سوريه و راه‌هاي رسيدن و پايان دادن به بحران جاري نزديك به يكديگر است و هر دو كشور معتقدند كه بايد راهكار ديپلماسي به كار گرفته شود و مخالفت‌هاي صريح دو كشور در بكارگيري اقدام نظامي به طور مشخص اعلام شده است.

به گفته سخنگوي وزارت خارجه، ظرفيت‌هاي ايران و روسيه، ديدگاه‌هاي مشترك و ابعاد همكاري‌ها كمك‌كننده است كه در خصوص حل بحران گام‌هاي مؤثرتري برداشته شود.

افخم درباره لشكركشي فرانسه به آفريقاي مركزي كه سؤال يكي از خبرنگاران بود، با بيان اينكه آفريقاي مركزي داراي پتانسيل‌هاي داخلي زياد و توانمندي‌هاي اقتصادي است، خاطر نشان كرد: به طور بهينه از اين امكانات استفاده نشده، معتقديم سازمان ملل و كشورهاي مؤثر آفريقايي بايد براي كمك به حل و فصل بحران در اين كشور گام بردارند.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: ما بر اساس سياست و اصول خود، كشورهاي منطقه را قادر به حل و فصل موضوعات منطقه‌اي مي‌دانيم و معتقديم هيچ نيروي خارجي از اين اختيار و توان برخوردار نيست كه بتواند مشكلات يك منطقه و حوزه خاص را حل كند.

وي ابراز اميدواري كرد كه مشكلات اين كشور با كمك كشورهاي مؤثر آفريقايي و سازمان ملل حل شود و در اولين زمان آرامش و صلح در اين كشور آفريقايي برقرار گردد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در خصوص اجلاس امنيتي منامه نيز با اشاره به حضور محمد كاظم سجادپور استاد دانشكده روابط بين‌الملل در اين نشست درباره اظهارات مطرح شده مبني بر تقويت نيروي نظامي در خليج فارس، عنوان كرد: ما اين نگاه را كه همواره تلاش دارد منطقه خليج فارس را به عنوان منطقه‌اي براي حضور نظامي بيگانگان معرفي كند، مردود مي‌دانيم و از نظر ما پذيرفته شده نيست و اين بحث را تداعي مي‌كند كه كشورهاي خليج فارس از توان حل و فصل موضوعات منطقه‌اي برخوردار نيستند.

وي كشورهاي منطقه را دعوت كرد تا راهكارهايي براي تقويت همگرايي، افزايش مراودات و رايزني‌هاي دو و چند جانبه فراهم و اجازه حضور و دخالت بيگانگان داده نشود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي خليج فارس را منطقه‌اي مختص ملت‌هاي منطقه خواند و افزود: موضوعات اين منطقه مهم بايد از طريق همكاري بين كشورهاي منطقه حل و فصل شود.

وي طرح اظهارات در اين خصوص را ايجادكننده اختلاف و دامن‌زننده به سوء تفاهمات برشمرد.

افخم درباره سفر منطقه‌اي ظريف با بيان اينكه وزير امور خارجه سفر بسيار مؤثري به كشورهاي منطقه داشت، در خصوص سفر وزير خارجه به رياض با بيان اينكه ظريف در ابتدا آماده انجام اين سفر بود، عنوان كرد: لازم است آمادگي‌هايي در طرف مقابل ايجاد شود و چنانچه اين آمادگي‌ها صورت گيرد اين سفر انجام خواهد شد.

افخم عربستان را كشوري مهم در منطقه خواند و افزود: به اعتقاد ما با همكاري و ديالوگ امكان حل و فصل مسائل منطقه و موضوعات بحراني فراهم مي‌شود و ايران آمادگي خود را اعلام كرده كه در اولين زمان كه مقامات عربستان آمادگي داشته باشند، اين سفر صورت گيرد. ما به گفت‌وگوهاي منطقه‌اي و گفت‌وگوها با همسايگان باز هم ادامه مي‌دهيم.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: بايد بپذيريم كه اگر گفت‌وگو كم شود امكان سوء‌تفاهم و تحت تأثير تبليغات قرار گرفتن بيشتر مي‌شود. ما براي عربستان نقش مهم و ويژه‌اي قائل هستيم.

وي در پاسخ به سؤال ديگري عنوان كرد كه آمادگي لازم از سوي مقامات عربستان براي انجام سفر ظريف در آن مقطع اعلام نشده ولي برنامه سفر به عربستان در دستور كار قرار دارد.

افخم درباره نظر رسمي جمهوري اسلامي ايران در خصوص موافقت‌نامه امنيتي آمريكا و افغانستان عنوان كرد: اين پيمان موضوع داخلي افغانستان است ولي ما آن را در چارچوب مصالح و منافع درازمدت ملت افغانستان نمي‌دانيم و اميدواريم هر تصميمي براي كار درازمدت بر اساس توجه به مصالح ملت افغانستان و منافع منطقه صورت گيرد.

سخنگوي وزارت خارجه افزود: اميدواريم همكار‌ي‌هاي ايران و افغانستان و پيمان دوستي بين دو كشور بتواند گام بسيار اساسي و مهمي را براي ايجاد همكاري جامع در همه ابعاد ايجاد كند.

وي در خصوص سفر اخير كرزي به تهران و تفاهم رؤساي جمهور ايران و افغانستان براي انعقاد پيمان جامع دوستي بين دو كشور افزود: بر اساس اين توافق و اهتمام رؤساي جمهور قرار شد وزراي خارجه دو كشور كارهاي كارشناسي را براي تهيه متن تفاهم در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تهيه و تنظيم كنند و اميدواريم اين تفاهم منجر به تعامل و دوستي بيشتر شود و زمينه را براي تعميق ابعاد همكاري‌ها فراهم كند.

به گفته افخم اين ساز و كار تازه آغاز شده و انشاء‌الله در مسيرخود عملياتي و اجرايي خواهد شد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن