تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819672733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه رشته هاي پزشكي در دستور كارهيئت امناي دانشگاه آزاد هرمزگان قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسعه رشته هاي پزشكي در دستور كارهيئت امناي دانشگاه آزاد هرمزگان قرار دارد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: دبير هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان هرمزگان با اشاره به جلسه هيات امناي استاني با حضور دكتر ميرزاده رياست عالي و رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي، توسعه رشته هاي پزشكي در استان را از اولويت هاي اصلي اين جلسه عنوان كرد .

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي باقري سه شنبه عصر در كنفرانس مطبوعاتي خود با اصحاب رسانه با تبريك ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تمركز زدايي را به عنوان يكي از علل تصميمات دانشگاه در جهت رسيدن به اهداف والاي اين مجموعه در سراسر كشور ياد كرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و بخشنامه سازمان مركزي دانشگاه كليه مناطق دانشگاهي لغو و اين مناطق به دبيرخانه هيات امنا تبديل مي شوند و از تاريخ صدور اين بخشنامه بايد هر استان هيات امناي استاني تشكيل دهد و تمامي فعاليت هاي خود اعم از بودجه بندي ،تصويب رشته هاي جديد ، انتصاب روساي واحد ها و مراكز دانشگاه استان ، انجام پروژه هاي عمراني و تجاري و ... را در راستاي بخشنامه هاي صادر شده انجام دهد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بندر عباس تصريح كرد: قبل از برگزاري اولين جلسه هيات امناي استاني تمامي واحد ها دانشگاهي به صورت مستقل عمل مي كردند ولي در حال حاضر واحد بندرعباس به عنوان بزرگترين واحد دانشگاهي و استاني مطرح است كه رئيس آن مطابق بخشنامه به عنوان دبير هيات امناي استان شناخته مي شود.

وي ارزش آفريني دانشگاه راحول محور كيفيت عنوان كرد وگفت : دانشگاه هاي كه اين مقوله را محور فعاليت خود قرار دهند بدون شك به توسعه پايدار نزديك مي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه در اين نشست از بين المللي شدن اين واحد دانشگاهي در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين دانشگاه تا كنون توانسته با انعقاد تفاهمنامه با دانشگاههاي خارجي از كشور هاي پاريس و قبرس و همچنين چند واحد دانشگاهي بسيار بزرگ كشور گام بلندي در اين زمينه بردارد و راه را هموار سازد.

وي با اشاره به گوشه اي ازعملكرد اين واحد دانشگاهي گفت: اخذ مجوز سه دانشكده ي علوم پايه، علوم انساني و منابع طبيعي و تخصيص وتفكيك امورات آموزشي و پژوهشي مربوط به هر دانشكده، مجوز مركز رشد و فناور از وزارت علوم با رويكرد علوم دريايي در راستاي كيفي سازي فعاليت هاي پژوهشي را از جمله فعاليت هاي خود عنوان كرد.

باقري افزود: در راستاي تبديل علم به ثروت و كمك به اقتصاد كشور اين دانشگاه در نظر دارد با همكاري دانشگاه قزوين براي اولين بار در استان قايق خورشيدي و برقي بسازد و در روز ملي خليج فارس به آب بيندازد و تحول عظيمي در بحث صيد و صيادي و دريانوردي ايجاد كند.

اين مقام مسئول با اشاره به رويكرد فرهنگي اين واحد دانشگاهي اين مقوله را از نقاط قوت اين دانشگاه دانست و گفت: واحد دانشگاهي افتخار را دارد كه اولين طرح جامع فرهنگي را در كشور تدوين و ارائه كرده است كه مورد استقبال سازمان مركزي و ساير واحد هاي دانشگاهي قرار گرفته است.

وي ساخت مسجد دانشگاه با 1200متر مربع به عنوان پايگاهي براي فعاليت هاي فرهنگي مختلف و برگزاري مراسمات مذهبي حائز اهميت قلمداد كرد و افزود: تدفين شهداي گمنام براي اولين بار در اين دانشگاه ، افتتاح كتابخانه اهل بيت (ع) با بيش از 2000جلد كتاب از افتخارات بيادماندني اين دانشگاه است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بندر عباس از بهره برداري مجموعه فرهنگي خليج فارس اعم از كتابخانه با بيش از 10 هزار جلد كتاب و موزه ملي در شهريور سال جاري خبر داد و گفت: اين مجموعه تا پايان سال جاري آماده بهره برداري مي شود.

باقري گفت: سالن ورزشي چند منظوره اين واحد كه قابليت برگزاري بازي هاي ملي را دارد تا پايان سال جاري عمليات اسكلت بندي آن به اتمام مي رسدو بلافاصله فاز جديد آن آغاز مي شود.

وي همچنين از ساخت خوابگاه دانشجويي جهت رفاه دانشجويان غير بومي در آينده نزديك سخن گفت و افزود: ساخت مجتمع خوابگاهي در زميني به وسعت سه هزار مترمربع در دستور كار قرار دارد كه در حال طراحي نقشه و دريافت مجوز عمراني آن از سازمان هستيم.

وي با اعلام اين خبر كه در ترم جديد رشته هاي كارشناسي ارشد و كارشناسي به تعداد رشته هاي موجود اضافه خواهد شد گفت:پرونده يكسري رشته هاي جديد بر اساس نياز استان در جهت ادامه تحصيل دانشجويان تكميل شده و در مراحل تصويب است كه بعد از تصويب به مجموع رشته ها ي موجود اضافه مي شود.

كد خبر: 2193210

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۰۹:۲۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن