تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819833172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني ژاپن از تلاش دولت ايران در احياي درياچه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: قدرداني ژاپن از تلاش دولت ايران در احياي درياچه اروميه
اروميه - خبرنگار ايران ياسوتو تاكه اوچي، نماينده مقيم مؤسسه جايكا و رئيس دفتر آژانس همكاري‌هاي بين‌المللي ژاپن در ايران، تلاش‌هاي دولت ايران در زمينه احياي درياچه اروميه را ستود.
ياسوتو تاكه اوچي در گردهمايي مديريت مشاركتي آب در حوضه درياچه اروميه افزود: مسائل محيط‌زيست و حل آن‌ها از مهمترين اهداف و علاقه‌مندي‌هاي رئيس جمهوري ايران است. وي بيان كرد: با توجه به ديدارهاي اخير مسئولان 2 كشور ايران و ژاپن و گفت‌و‌گوهاي انجام شده، اميدواريم سطح همكاري‌هاي مشترك در زمينه‌هاي مختلف از جمله مسائل و مطالعات آب ارتقا يافته و نتايج مطلوبي را به همراه داشته باشد. گردهمايي مديريت مشاركتي آب در حوزه درياچه اروميه، بخشي از نتايج ملاقات شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن و حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران بود كه در سپتامبر امسال در نيويورك انجام شد.همچنين در اين گردهمايي مسئولان و مديران جهاد كشاورزي، محيط زيست و آب منطقه‌اي 3 استان آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و كردستان و نيز مسئولان وزارت جهاد كشاورزي حضور داشتند.

اهداي 400 تمبر نفيس از سوي سفارت آلمان به آستان قدس
سفارت جمهوري فدرال آلمان در ايران گنجينه‌اي نفيس شامل
400 قطعه تمبر فرهنگي، ورزشي و هنري را در 4 آلبوم به موزه آستان قدس رضوي در مشهد اهدا كرد.
عناوين و موضوع تمبرهاي اهدايي شامل ورزش‌هاي مختلفي مانند فوتبال، هندبال، قايقراني، پرش از مانع، شنا و دو، حفظ و نگهداري از بناهاي تاريخي، صنعت خودروسازي در آلمان، صنايع هوا و فضا، هنرمندان و شخصيت‌هاي فرهنگي آلمان، كودك و نامه نگاري، پيشاهنگي، سينما، فانوس‌هاي دريايي، پل‌ها، جشن كريسمس، بانك مركزي آلمان و حيات وحش است. در اين مجموعه غني تمبرهايي با نقش خرس قطبي، گل رز، پرندگان، نقاشي كودكان، دايناسورها، قصه‌هاي كودكان، كشتيهاي بادباني، حفظ و نگهداري آثار هنري و صنايع هوايي آلمان نيز ديده مي‌شود.
به گزارش ايسنا، همچنين امسال تاكنون 70 هزار قطعه تمبر و اقلام پستي ارزشمند مربوط به تاريخ پستي ايران و كشورهاي جهان از سوي ارادتمندان و عاشقان آستان ملكوتي حضرت رضا(ع) به گنجينه تمبر موزه آستان قدس رضوي اهدا شده است.

مرگ خاموش نخل‌هاي شرق كرمان

كرمان - خبرنگار ايران نخل‌هاي سر برافراشته از دل كوير شهرستان ريگان در شرق كرمان كه سال هاست حلاوت و شيريني را به كام مردم ارزاني داشته‌اند، اينك به دست تقدير روزگار در ميان انبوه توفان شن به مرگي خاموش فرو مي‌روند.
توفان در روستاهاي ريگان نخل‌هاي با قدمت 2 دهه را به زير شن فرو برده و كشاورزان اندوهگين به تدريج مرگ ياران ديرين خود را به نظاره نشسته‌اند. دسترنج كشاورزاني كه در كوير سوزان و تفتيده ريگان سال‌ها زحمت را متحمل شده‌اند تا نخل‌ها را به ثمر بنشانند امروز با تداوم خشكسالي و خشكيدن جنگل‌هاي كهور كه زماني از هجوم شن‌هاي روان به سوي نخيلات جلوگيري مي‌كرد، در زير خروارها شن مدفون شده است.
ريگان با قرار گرفتن روي كمر بند خشك جهان با بارش نزولات آسماني به ميزان كمتر از يك چهارم متوسط جهاني قرار دارد و به همين علت خشكسالي مداوم در 14 سال اخير در اين شهرستان جنگل‌ها و پوشش گياهي را در معرض تخريب قرار داده است. 473هزار و 284 هكتار بيابان در اين شهرستان وجود دارد كه از اين گستره 109 هزار و 895 هكتار جزو كانون‌هاي بحراني با اولويت يك محسوب مي‌شود.تداوم خشكسالي باعث شده جنگل بالادست روستاها خشكيده و شن‌هاي روان همانند سيل به سمت روستا و نخيلات هجوم آورند كه اين امر باعث خشكيدن باغ‌ها و مهاجرت نيمي از روستاييان شده است.
مجيد اعتمادي،فرماندار ريگان درباره مشكلات روستاهايي كه در محاصره هجوم شن قرار دارند، اظهار داشت: اين شهرستان با توجه به موقعيت جغرافيايي و وسعت 8 هزار و 500 كيلومتر مربعي با خشكسالي پياپي مواجه شده، جنگل‌هاي اطراف آن خشكيده و شن‌هاي روان به روستاها هجوم آورده‌اند.
اعتمادي افزود: 50 روستاي اين شهرستان در محاصره شن قرار دارد كه با اجراي بزرگترين طرح بين‌المللي جف (احياي اراضي تخريب شده) اين روستاها از هجوم شن‌هاي روان در امان خواهند ماند. 85 درصد اعتبار اجراي اين طرح از طريق جمهوري اسلامي ايران و مابقي از طريق سازمان فائو تأمين مي‌شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن