تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819026869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير جهاد كشاورزي خبر دادتوليد ماهانه 250 هزار تن تخم مرغ و مرغ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير جهاد كشاورزي خبر دادتوليد ماهانه 250 هزار تن تخم مرغ و مرغ
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي گفت: به صورت ماهانه در ايران 170 هزارتن مرغ و 80 هزار تن تخم مرغ توليد و بخشي از آن به كشورهاي همسايه صادر مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حسن ركني سه‌شنبه شب پس از بازديد از نمايشگاه تخصصي صنعت، دام، طيور و آبزيان و سومين نمايشگاه تخصصي دولت و نهاده‌هاي كشاورزي و آبياري كه در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي استان قم برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توليدات دام و طيور از محصولات اساسي به شمار مي‌رود كه بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي مناسبي صورت گيرد.

وي افزود: با برنامه‌ريزي مناسب، دغدغه‌هاي اجتماعي كم مي‌شود تا به سمت غذاي سالم و فراوان پيش برويم و سفره‌هاي رنگين داشته باشيم.

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي با نقل قولي از يكي از مسئولان گفت: اميدواريم به سمتي پيش برويم كه سفره‌هاي رنگيني داشته باشيم ولي اين سفره‌ها با استفاده از منابع ديگران و وارد كردن اين محصول از كشورهاي ديگر رنگين نشود.

وي تصريح كرد: خوشبختانه با بررسي‌هاي انجام شده، شرايط و موقعيت كنوني در توليد زيرساخت بسيار مطلوب است و افراد ماهر و خبره‌اي در بخش توليد داريم.

ركني با بيان اينكه امكان توليد مواد پروتئيني مانند گوشت دام، طيور، مرغ و تخم مرغ وجود دارد، تصريح كرد: در كشورمان استعداد توليد نزديك به 2 ميليون تن گوشت مرغ در كشور وجود دارد.

وي افزود: در حال حاضر به صورت ماهانه 170 هزار تن گوشت مرغ توليد مي‌شود كه بخشي از آن مازاد بوده و بخشي از آن امكان صدور به كشورهاي همسايه را پيدا كرده است.

معاون وزير جهاد كشاورزي صادرات گوشت مرغ به كشورهاي همسايه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين صادرات به كشورهاي همسايه با كيفيت مطلوبي انجام مي‌شود.

وي وضعيت توليد تخم مرغ در كشور را مشابه شرايط توليد مرغ دانست و گفت: در حال حاضر بيش از 900 هزار تن تخم مرغ در كشور به صورت سالانه توليد مي‌شود.

ركني با اشاره به آمار توليد ماهانه تخم مرغ در كشور بيان داشت: اكنون به صورت ماهانه در كشور بيش از 80 هزار تن تخم مرغ توليد مي‌شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي اضافه كرد: اكنون در شرايطي هستيم كه به صورت ماهانه 10 هزار تن تخم مرغ به كشورهاي همسايه صادر مي‌كنيم.

وي ابراز داشت: اكنون امكان خوبي در بخش توليد وجود دارد ولي نبايد به اين مقدار بسنده كرد و بايد افق‌هاي بلندتري را در نظر داشته باشيم.

ركني ادامه داد: جهش و بهره‌وري در توليد بهينه و كاهش دوره پرورش مرغ گوشتي از مهم‌ترين اهدافي است كه آن را دنبال مي‌كنيم.

وي افزود: در حال حاضر دوره پرورش طيور گوشتي زمان فراواني را صرف مي‌كند و به همين دليل مرغ‌هاي سنگين توليد شده كه بخشي از آن به صورت دورريز در خانه‌ها دفع مي‌شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي اضافه كرد: با كاهش زمان پرورش مي‌توانيم لاشه با كيفيت و مناسب براي مصرف داشته باشيم و ضريب تبديل غذايي را بهبود دهيم.

انتهاي پيام/78005/غ40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن