تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده مجلس خبرگان رهبري: رساله حقوق امام سجاد (ع) بزرگ‌ترين منبع حقوق بشر اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نماينده مجلس خبرگان رهبري: رساله حقوق امام سجاد (ع) بزرگ‌ترين منبع حقوق بشر اسلامي است
مدينه فاضله با عمل به رساله حقوق امام چهارم محقق مي‌شود. نماينده مجلس خبرگان رهبري: رساله حقوق امام سجاد (ع) بزرگ‌ترين منبع حقوق بشر اسلامي است


ايلنا:نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: دايره فعاليت حقوق بشر اسلامي تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمي‌شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا آيت الله محمدتقي پورمحمدي، كه در جلسه هيات امناي دفتر منطقه شمال غرب كميسيون حقوق بشر اسلامي سخن مي‌گفت افزود: رساله الحقوق امام سجاد (ع) بزرگ‌ترين منبع حقوق بشر اسلامي است.
امام جمعه مراغه با اشاره به منابع مختلف دين اسلام به ويژه جهان تشيع در خصوص رعايت حقوق انساني در جهان اظهار داشت: افزون بر قرآن، نهج البلاغه و برخي ديگر از كتب ارزشمند جهان اسلام، امام زين‌العابدين‌ (ص) به عنوان پيشواي مكتب تشيع در كتابي با عنوان رساله الحقوق بزرگ‌ترين منبع حقوق بشر اسلامي را به يادگار گذاشته‌اند.
وي يادآور شد: امام سجاد در اين كتاب از ضرورت رعايت پنجاه حق در ميان بشر سخن گفته كه اگر رعايت شود حقوق بشر به معناي واقعي در جهان اجرايي خواهد شد و مدينه فاضله با عمل به رساله حقوق امام چهارم محقق مي‌شود.
آيت الله پورمحمدي نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اميرمومنان علي (ع) به مالك اش‌تر را نمونه بارزي از حقوق بشر است عنوان نمود و افزود: در اين نامه هدايت الهي و طرح جامع زندگي بشر گنجانده شده است.
وي با بيان اينكه در اين نامه حضرت خطاب به مالك اش‌تر نخعي موضوعات كليدي و مهمي را در مورد رعايت حقوق انسان‌ها بيان فرمودند ادامه داد: در آن حضرت امير يك جمله درباره حقوق بشر و تفكر حقوق بشر از اسلام بيان مي‌كند كه اين نشانگر درياي بي‌كران فضائل اميرالمومنين (ع) در باب حقوق بشر است.
آيت الله پورمحمدي با بيان اينكه خاستگاه حقوق بشر اسلام است افزود: در رساله الحقوق از حق مردم نسبت به مسؤولان، حق مسئولان به مردم، حق پدر، مادر، ‌فرزند، استاد، زيردست و حتي حق همسايه و مردم ديگر بلاد و لزوم رعايت آن‌ها سخن به ميان آمده است و اگر اصول مندرج در اين كتاب به درستي رعايت شود جمهوري اسلامي ايران به طور واقع مدينه فاضله خواهد شد.
عضو هيأت امناي دفتر منطقه شمالغرب كميسيون حقوق بشر اسلامي با بيان اينكه دايره فعاليت حقوق بشر اسلامي تنها به دفاع از حقوق مسلمانان محدود نمي‌شود دين اسلام را كامل‌ترين دين الهي در ارتقاي جايگاه بشري عنوان نمود و گفت: اسلام نه تنها براي مسلمانان و غيرمسلمانان بلكه براي بشر و حتي براي حيوانات، نباتات و جمادات نيز حقوقي قائل شده كه در ديگر اديان جهان بي‌نظير است.
وي با بيان اينكه مدعيان حقوق بشر غربي تروريست بين المللي هستند گفت: مدعيان حقوق بشر در غرب خود بزرگ‌ترين قاتل و تروريست بين المللي هستند چراكه دولت‌هايي كه دم از دفاع از حقوق و كرامت انساني مي‌زنند به بهانه مبارزه با تروريسم به كشورهاي اسلامي لشكركشي مي‌كنند، امروز آتش بيار معركه شده‌اند و دستانشان به خون مردم بي‌گناه در كشورهاي اسلامي آغشته شده است.
آيت الله پورمحمدي با اشاره به رفتار دوگانه غرب در قبال مسأله حقوق بشر تصريح كرد: حقوق بشري كه در آمريكا و رژيم صهيونيستي و غرب مورد تاكيد است، واقعي نبوده و در حقيقت سكوت و تجاوز به حق ساير ملت هاست.
وي با بيان اينكه مدعيان حقوق بشر در جهان فقط شعار آن را مي‌دهند و در برابر نقض آن در كشورهاي اسلامي سكوت اختيار كرده‌اند ادامه داد: امروز دموكراسي و حقوق بشر بهانه‌اي براي اشغالگري، تجاوز و كشتار مردم بي‌گناه و مسلمان مظلوم جهان شده است.
آيت الله پورمحمدي با بيان اينكه مباني حقوق بشر از ديدگاه غرب، چيزي جز استثمار ملت‌هاي مظلوم نيست تصريح كرد: حقوق بشر اصلي در آموزه‌هاي ديني اسلام نهفته است و شعار حقوق بشر غرب با هدف سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد بشري سر داده مي‌شود و اگر دولتمردان غربي تنها به سفارشات مولاي متقيان علي (ع) به مالك اش‌تر توجه و عمل كنند، محبوب‌ترين نزد ملت‌هاي خود خواهند بود، اما بايد دانست كه اين مهم هيچ‌گاه محقق نخواهد شد چراكه با سياست‌هاي توسعه طلبانه و اشغالگرانه غرب منافات دارد.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن