تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حواشي رهايي معتادان پس از 2 ساعت حضور در كمپ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حواشي رهايي معتادان پس از 2 ساعت حضور در كمپ
معتادان سالخورده پس از حضور دو ساعته در كمپ بدون هيچ‌گونه اقدامات درماني به سطح شهر باز مي‌گردند و تمام تلاش‌هاي مردم و پليس بي‌نتيجه مي‌ماند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در چند روز گذشته پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ طي يك طرح سراسري در سطح شهر تهران به ويژه 40 نقطه آلوده آن، توانست خسارات سنگيني را به توزيع كنندگان مواد مخدر و قاچاقچياني كه توزيع‌كننده مواد افيوني بودند وارد كند.

براساس اين گزارش، اين طرح كه حدود 48 ساعت به طول انجاميد نتايج بسيار موثري را در خصوص پاكسازي شهر تهران از سوداگران مرگ داشت، به طوري كه عمليات هاي پي در پي باعث شد تا 14 قاچاقچي اصلي مواد مخدر افيوني و روان‌گردان كه به صورت عمده در سطح شهر فعاليت مي كردند به همراه 120 خرده فروش مواد مخدر كه درنقاط آلوده مستقر بودند دستگير و به مقام قضايي تحويل داده شوند.

همچنين تعدادي از دستگيرشدگان به صورت باندي عمل مي‌كردند كه با اقدام اطلاعاتي و امنيتي پليس تهران اين باندها نيز به طور كامل منهدم شدند.

از ديگر اقدامات بسيار موثر اين طرح اين بود كه بيش از 300 معتاد ولگرد و بي خانمان كه به دليل طرد از خانواده در پارك ها و حاشيه هاي اتراق كرده بودند وموجب سلب آرامش شهروندان تهراني شده بودند جمع آوري و به كمپ شفق منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اين تعداد كه بيش از 300 معتاد بودند تعدادي پس از دو ساعت حضور در كمپ رها شدند به طوري كه بدون شك پس از رهايي اين افراد مجددا سوداگران مرگ به جايگاه هاي خود بازگشته و تلاش شبانه روزي پليس و همكاري مردم بي نتيجه خواهد ماند.

لازم به يادآوري است كه پيش از اين نيز سرهنگ مطهري رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اعلام خبر جمع آوري معتادان از مسئولين درخواست كرد كه ظرفيت كمپ ها را افزايش دهند.

به طور حتم اين مقام مسئول از مشكلات جدي رهايي مجدد معتادان به سطح شهر آگاه بود و مي دانست با حضور دوباره معتادان شهر تهران به پاكسازي صددرصد معتادان بي خانمان و خطرناك نخواهد رسيد و باز هم شاهد آن خواهيم بود كه اين افراد در حواشي بزرگراه‌ها و فراز و نشيب‌هاي تهران در حالي كه در خانه‌هاي كارتوني بيتوته كرده‌اند، ديده شوند.

"محمد حسيني" يك آسيب شناس امور اجتماعي نيز در اين باره گفت: به طور حتم بازگشت مجدد معتادان پس از جمع آوري در حالي كه هيچ گونه اقدامات درماني بر روي آن ها صورت نگرفته است مي تواند ضربات سنگين تري را به بدنه شهرمان وارد كند چرا كه اين موضوع جسارت خرده فروشان و مصرف كنندگان را بالا خواهد برد.

وي ادامه داد: هم چنين اگر برعكس اين موضوع رفتار شود مشاهده خواهيم كرد كه همين افراد به اصطلاح كارتون‌خواب و بي‌خانمان مي توانند پس از رهايي از چنگال اعتياد افراد موثر و مفيدي براي جامعه و خانواده شان باشند و مسئولان بايد بدانند سرمايه گذاري در اين حيث سودهاي ارزشمند بسياري را به همراه خواهد داشت.

*معتادان جوان‌تر در كمپ‌ها نگهداشته مي‌شوند

خبرنگار باشگاه خبرنگاران با حضور در بين معتادان پس از يك گفتگو با آنان دريافت كه اين افراد پس از دو ساعت حضور در كمپ توسط متوليان كمپ مذكور رها شدند و تنها افراد جوان كه نسبت به سايرين وضعيت مناسب‌تري داشتند جهت درمان نگهداري شدند.

همچنين به نظر مي رسيد تنها افرادسالخورده و افرادي كه دچار جراحات سنگين كه ناشي از استعمال مواد مخدر بود از كمپ بيرون شده و مجدد به سطح شهر بازگشتند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن