تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزير پاكستان: حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا اثراتي غير سازنده دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخست وزير پاكستان: حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا اثراتي غير سازنده دارد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/19
نواز شريف نخست وزير پاكستان روز سه شنبه در اسلام آباد به نمايندگان اروپايي گفت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق قبيله نشين شمال غربي پاكستان تاثيري غير سازنده بر جنگ عليه تروريسم دارد.
نخست وزير پاكستان اين اظهارات را اندكي پس از آن بيان كرد كه پارلمان اين كشور به اجماع با تصويب قطعنامه اي، توقف اين حملات را خواستار شد.
شريف در ضيافت ناهاري با اين ديپلمات هاي اروپايي گفت :« شما از اثرات غير سازنده اين حملات پي در پي هواپيماهاي بدون سرنشين به طور كامل آگاه هستيد. ما در حال تلاش براي ايجاد حساسيت در جامعه بين المللي در خصوص اثرات اين حملات و وادار كردن آن به يافتن راه ها و شيوه هايي كه غير سازنده نباشند، براي مهار تروريسم هستيم ».
نخست وزير پاكستان اين مسئله را روز دوشنبه در ديدار با چاك هيگل وزير دفاع آمريكا در اسلام آباد مطرح كرد.
با اين حال، در بيانيه سفارت آمريكا و پنتاگون در خصوص سفر هيگل، هيچ واكنشي از سوي وزير دفاع آمريكا وجود نداشته است.
پاكستان ماه گذشته آمريكا را به خرابكاري در تلاش هاي خود براي برگزاري مذاكرات صلح با طالبان پاكستان متهم كرد. اين اقدام پاكستان پس از آن صورت گرفت كه حكيم الله محسود سركرده طالبان پاكستان در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق قبيله نشين شمال غربي پاكستان كشته شد.
مناطق قبيله نشين شمال غربي پاكستان پايگاهي براي گروه هاي مختلف ستيزه جو از جمله گروه طالبان، شبكه حقاني و ديگر شورشيان مرتبط با القاعده است كه حملاتي فرامرزي را عليه نيروهاي تحت امر سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در افغانستان انجام مي دهند.
مجمع ملي پاكستان روز سه شنبه به اجماع قطعنامه اي را تصويب كرد و توقف فوري حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا را در خاك پاكستان خواستار شد.
مجمع ملي پاكستان در اين قطعنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا را در مناطق قبيله نشين شمال غربي پاكستان به شدت محكوم كرد.
در اين قطعنامه آمده است اين حملات هواپيماهاي بدون سرنشين نقض اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بين الملل و نرم هاي بشر دوستانه است.
يكي از مقامات ارشد دولت پاكستان گفت دولت از روز اول با حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به شدت مخالف بوده است و اعلام كرد اين حملات نقض حق حاكميت پاكستان است.
وي افزود دولت از مجاري ديپلماتيك براي درخواست به منظور متوقف كردن اين حملات هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده مي كند زيرا اين حملات براي صلح و امنيت در منطقه غير سازنده است.
نواز شريف به نمايندگان اروپايي گفت دولتش مصمم است پاكستان را از تروريسم و افراطي گري رها كند.
به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از اسلام آباد، نخست وزير پاكستان گفت :« اين تهديد در ماهيت پيچيده است و در رويدادهاي سه دهه گذشته ريشه دارد و همچنين ابعاد محلي، منطقه اي و جهاني دارد ».
136/104

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن