تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805054334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت فرانسه از موضع رژيم صهيونيستي عليه ايران با وجود داشتن زرادخانه هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حمايت فرانسه از موضع رژيم صهيونيستي عليه ايران با وجود داشتن زرادخانه هسته اي
فرانسه در حالي از موضع رژيم صهيونيستي در برابر برنامه هسته اي ايران حمايت مي كند كه خودش زرادخانه بزرگي از سلاح هاي هسته اي در اختيار دارد و تاريخ سياهي در زمينه آزمايش هاي هسته اي با قربانيان بسيار، دارد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ "فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه در سفر اخير خود به اسرائيل كوشيد با بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم در حمله به ايران و برنامه هسته اي صلح آميز اين كشور همراهي كند اما فراموش كرده بود كه خودش و ميزبانش زرادخانه هاي هسته اي و صدها كلاهك هسته اي در اختيار دارند كه به تنهايي مي تواند جهان را نابود كند.
بدين ترتيب فرانسه و اسرائيل با وارونه جلوه دادن بي شرمانه حقايق تلاش كردند ايران را خطري هسته اي معرفي كنند حال آن كه چنين خطري از جانب كساني صادر مي شود كه عملا سلاح هسته اي در اختيار دارند كه فرانسه و اسرائيل نيز از آن جمله به شمار مي روند.
در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان اولاند در اسرائيل و نيز پخش تصاويري از يك آزمايش هسته اي در فرانسه آمده است: اين تصاوير متعلق به يكي از آزمايش هاي هسته اي زيرزميني فرانسه است كه حجم فاجعه اي را كه چنين بمب هاي هسته اي به بار مي آورند نشان مي دهد و اين در حاليست كه فرانسه صدها بمب از اين نوع در اختيار دارد.
فرانسوي ها از دولت هاي خود مي خواهند از فاجعه هسته اي احتمالي كه ممكن است بر سر آنها بيايد جلوگيري كنند اما اولاند كه قول داده بود يكي از مراكز هسته اي را تعطيل كند تا كنون از انجام اين كار سر باز زده است.
در ادامه گزارش با اشاره به تاريخ سياه آزمايش هاي هسته اي فرانسه آمده است: فرانسه در آغاز استعمار الجزاير يك سلسله انفجار هسته اي در اين كشور انجام داد كه فجايع زيادي به بار آورد و كشته هايي بر جاي گذاشت و مسموميت ها و معلوليت هايي به بار آورد كه طي اين آزمايش ها و پس از آن هزاران الجزايري جان خود را از دست دادند و هنوز هم مناطق زيادي از اين كشور تحت تاثير آلودگي تشعشعات هسته اي قرار دارند.
العالم در ادامه گزارش خود بخشي از گزارش تلويزيون فرانس 24 را از يك منطقه در الجزاير پخش كرد كه آزمايش هاي هسته اي فرانسه در آنجا انجام مي شده است . گزارشگر گفت ورود شهروندان به اين منطقه هنوز به سبب وجود تشعشعات هسته اي ممنوع است.
در ادامه گزارش آمده است: آزمايش هاي هسته اي فرانسه در الجزاير با وجود آن كه حدود نيم قرن از انفجار اولين بمب هسته اي در صحرا مي گذرد، هنوز قرباني مي گيرد. كارشناسان درباره حضور در اين مناطق بيش از پانزده دقيقه هشدار مي دهند. مقامات الجزاير از فرانسه انتظار دارند در پاكسازي مناطق آلوده به تشعشعات كه وسعت آن به هفتصد كيلومتر مربع مي رسد به آنها كمك كند. فرانسه اكنون زرادخانه گسترده اي از سلاح هاي هسته اي دارد كه به حدود سيصد و پنجاه كلاهك آماده پرتاب مي رسد و پس از آمريكا و روسيه سومين كشور از نظر حجم زرادخانه هسته اي به شمار مي رود. اين نكته را نيز بايد در نظر داشت كه شايد آمار و ارقام منتشر شده درباره كلاهك هاي هسته اي فرانسه دقيق نباشد. اين كشور همچنين زيردريايي هاي هسته اي دارد كه مي تواند موشك هاي مجهز به كلاهك هسته اي را حمل كنند.
فرانسه در احداث رآكتور هسته اي ديمونا و ايجاد زرادخانه هسته اي نظامي رژيم صهيونيستي هم با اين رژيم همكاري كرده است.
وسام حماده كارشناس مسائل سياسي در گفتگويي با العالم درباره موضع فرانسه در قبال برنامه هسته اي ايران با وجود زرادخانه هسته اي كه در اختيار دارد گفت: كشورهاي اروپايي و متحدان آن و در راس آنها اسرائيل هميشه مواضع دوگانه اي در خصوص مسائل انساني و امنيتي داشته اند. فرانسه نيز مثل ديگر كشورهاي اروپايي به اقداماتي كه اسرائيل انجام مي دهد به ديده رضايت مي نگرد زيرا اسرائيل به سبب سيطره لابي صهيونيستي بر اقتصاد اين كشورها، جايگاه ويژه اي نزد اين كشورها دارد. در اين ميان منافع شخصي نيز مطرح است به گونه اي كه اخيرا شماري از روساي جمهور با حمايت مستقيم لابي صهيونيستي به قدرت رسيده اند. اين امر بر سياست فرانسه نيز تاثير داشته است.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن