تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804563579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از نخبگان براي توسعه كشور از اولويتهاي دولت يازدهم است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استفاده از نخبگان براي توسعه كشور از اولويتهاي دولت يازدهم است
شاهرود - خبرگزاري مهر: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت كشور گفت: استفاده از نخبگان براي توسعه و پيشرفت كشور در همه امور جزو اولويت هاي دولت يازدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقي كره اي ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح اولين كنفرانس ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني در دانشگاه شاهرود با تاكيد بر اينكه دولت يازدهم براي توسعه و پيشرفت كشور در كليه امور استفاده از نظرات نخبگان در بخش هاي دانشگاهي و اجرايي را در اولويت هاي خود قرار داده است، افزود: طبيعتا يكصد روز اول دولت بيشتر صرف مستقر شدن نيروها مي شود ولي با اين حال به خواست خدا و با توجه به شرايط خاص كنوني باز هم توانسته ايم در اين مدت با برنامه پيش برويم.

وي با بيان اينكه سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور در يكصد روز اول دولت برنامه ريزي هاي خوبي را انجام داده است، افزود: در اين سازمان سعي شده است شوراي مشورتي و جلسات خوبي برگزار شود تا شاهد يك جهش در بخش هاي مختلف باشيم.

بسترسازي مناسب براي استفاده از نخبگان دانشگاهي و صاحب نظران در حوزه زمين شناسي

رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور به صدور گواهينامه هاي اكتشاف در يكصد روز اول استقرار دولت نيز اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از برنامه هاي اين سازمان بسترسازي مناسب براي استفاده از نخبگان دانشگاهي و صاحب نظران در اين حوزه است.

كره اي تاكيد داشت: در بحث منابع معدني زيرزميني نيز بايد به سمت منابع غيردولتي و بخش خصوصي برويم تا همانطور كه در بحث نفت و پتروشيمي نيز اين موضوع مورد توجه قرار گرفت كه اميدواريم در اين حوزه نيز شاهد موفقيت و پيشرفت هاي جديد باشيم.

وي به فراهم كردن بسترسازي هاي لازم براي برگزاري اين همايش به صورت بين المللي اشاره كرد و اذعان داشت: اين گردهمايي با هدف استفاده از نخبگان بين المللي و همچنين براي تلطيف فضاي بين المللي براي دولت يازدهم برگزار مي شود .

برگزاري كنفرانس ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني در 12 نقطه كشور

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به برگزاري كنفرانس ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني در ساير نقاط كشور نيز اشاره كرد و گفت: به دليل رويكرد تخصصي وزارت صنايع و معادن سعي شده است كه اين همايش در 12 نقطه ديگر برگزار شود كه به عنوان مثال بحث علوم آب و زمين به شيراز واگذار شده و وزارت نيرو متولي آن است و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين بخش هاي خصوصي و دانشگاهي نيز در كنار آنها در اين امر قرار دارند.

كره اي با بيان اينكه ايده هاي ارائه شده در موضوع آب در شوراي مشورتي ارائه مي شود يادآور شد: ايده هاي ارائه شده پس از طرح در شورا و استفاده از نظرات كارشناسان و نخبگان مطالعه و براي حل مشكل بحران آب مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه پتانسيل هاي معدني هر استان شناسايي و نقشه راه آنها تعيين مي شود، ابراز داشت: شوراي تصميم گيري همسو و در راستاي اهداف دولت حركت كرده و به جهت حصول نتايج بهتر و مفيد تر از نظرات چندين دانشگاه در داخل و خارج از كشور و همچنين صاحب نظران داخلي و خارجي استفاده مي كند.

افتتاح دانشگاه شاهرود در سال 52 با سرمايه و مديريت بخش خصوصي

رئيس دانشگاه شاهرود نيز در آئين افتتاحيه اين همايش ضمن خيرمقدم به اساتيد، دانشجويان و ميهمانان حاضر در مراسم با اشاره به سالروز تاسيس دانشگاه شاهرود گفت: اين دانشگاه در سال 52 با سرمايه و مديريت بخش خصوصي بنا به ضرورت و وجود معادن زغالسنگ البرز شرقي با ايجاد يك رشته كارداني استخراج معدن تحت عنوان "مدرسه عالي معدن" ايجاد شد و پس از دوسال فعاليت به منظور فراهم كردن بستر مناسب و تجهيز آن به بخش دولتي واگذار و زيرمجموعه وزارت صنايع و معادن وقت قرار گرفت.

دكتر علي مرادزاده با بيان اينكه در سال 61 اين واحد آموزشي به وزارت فرهنگ و آموزش عالي منتقل شد تا در راستاي اهداف بلند مدت آموزش عالي مسير تحول و تكامل را جهت تبديل به يك دانشگاه مطرح در شمال شرق كشور طي كند افزود: در سال 66 با تاسيس رشته هاي جديد كارشناسي مهندسي استخراج معدن و كارداني عمران و برق اولين قدم هاي تاسيس دانشگاه برداشته شد و تحت عنوان مجتمع آموزش عالي شاهرود فعاليت خود را آغاز كرد.

وي به تلاش مديران دانشگاه و مساعدت هاي مسئولان وزارت متبوع و اخذ موافقت هاي اصولي به جهت ايجاد رشته هاي مختلف اشاره كرد و افزود: در سال 72 مجتمع آموزشي عالي شاهرود به دانشگاه شاهرود ارتقا يافت و از آنجا كه بيشتر رشته هاي دانشگاه در زمينه هاي فني و مهندسي بود در سال 81 به دانشگاه صنعتي شاهرود تبديل شد.

پذيرش 15 هزار دانشجو در دانشگاه شاهرود/ تحصيل بيش از 30 درصد دانشجويان در مقاطع تكميلي

رئيس دانشگاه شاهرود اظهار داشت: هم اكنون دانشگاه شاهرود به منظور تنوع بخشي به رشته هاي دانشگاهي، ارتقاي فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي، جذب استعدادهاي درخشان و پاسخگويي به متقاضيان تحصيل در رشته هاي مختلف در چهار پرديس صنعت و فناوري هاي نوين، علوم انساني و علوم پايه، كشاورزي و منابع طبيعي و پرديس بين الملل مشغول به فعاليت است.

مرادزاده با بيان اينكه اكنون كه دانشگاه شاهرود چهل سال فعاليت خود را در عرصه هاي آموزشي و پژوهشي جشن مي گيرد يكي از استوانه هاي علمي شمال شرق و پيشرو در صنعت و فناوري كشور محسوب مي شود بيان داشت: هم اكنون اين دانشگاه با فعاليت 15 دانشكده و پذيرش 15 هزار دانشجو در 300 رشته گرايش متفاوت در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا كه حدود 30 درصد اين دانشجويان در مقاطع تكميلي مشغول به تحصيل هستند فعاليت مي كند.

وي با اشاره به برگزاري اولين همايش ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني ايران در دانشگاه شاهرود گفت: بي شك دانشكده معدن، نفت و ژئوفيزيك با وجود توانمندي هاي علمي و تجهيزات آزمايشگاهي و دستگاهي در منطقه شمال شرق توانسته است نقش خود را در بحث اكتشاف منابع زيرزميني ايفا نموده و به جايگاه مطلوبي دست يابد.

فعاليت چنداني در بخش منابع زيرزميني انجام نشده است

رئيس دانشگاه شاهرود با بيان اينكه امروزه كشوري مي تواند ادعا كند كه اول انرژي داشته باشد افزود: امروزه نقش منابع معدني مختلف در توليد انرژي، نياز صنايع مختلف به انواع انرژي و مواد معدني فلزي و غير فلزي و نقش اين بخش در اشتغالزايي، خودكفايي و استقلال اقتصادي بر كسي پوشيده نيست اما متاسفانه با توجه به گستردگي كشور در اين بخش فعاليت چنداني انجام نشده است.

مرادزاده با اشاره به اينكه براي بهره برداري از منابع معدني زيرزميني اولين قدم اكتشاف است اظهار داشت: خوشبختانه منابع معدني در سطح زمين با روش هاي سنتي به راحتي اكتشاف شده اند يا درحال اكتشاف وبهره برداري اند اما براي اكتشاف و استخراج منابع معدني زيرزميني نياز به تكنيك هاي مدرن، دانش بالا، به خدمت گرفتن فناورين هاي نوين و تربيت نيروي متخصص به روز شده جهت اكتشاف و استخراج است.

وي ابراز داشت: اميدواريم اين كنفرانس مقدمه اي براي كنفرانس هاي عمومي كه در كشور سالانه برگزار مي شود باشد تا متخصصين امر از از سراسر ايران در محيطي صميمي به تبادل اطلاعات پرداخته و از اين رهگذر توشه اي جهت سير تعالي و اعتلاي كشور عزيزمان ايران برداشته شود.

دومين كنگره ذغالسنگ ايران با محوريت دبيرخانه شاهرود در كرمان برگزار مي شود

دبير اجرايي اولين همايش ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني ايران نيز در سخنان خود با ابراز خرسندي از برگزاري كنفرانس در دانشگاه شاهرود گفت: كميته اجرايي كنفرانس با توجه به تمامي محدوديت هاي موجود در كشور و به تبع آن دانشگاه شاهرود تلاش كرد با استمداد از تمامي استعدادهاي اجرايي موجود در كشور و شاهرود، سازمان ها و شركت هايي كه دغدغه آنها رونق بازار كسب و كار و تحقيق و توسعه است فرايند اجرايي شدن اين كنفرانس را پيگيري كند.

عليرضا عرب اميري هدف از برگزاري اين كنفرانس را احساس خلا موجود در برگزاري كنفرانس مستقل در بخش اكتشاف منابع معدني زيرزميني دانست و افزود: دبيرخانه برپايي اين كنفرانس در دانشگاه شاهرود استقرار يافت و هم اكنون در چهار بخش اكتشاف موادمعدني، مواد هيدوركربوري، آب و منابع زمين گرمايي در حال برگزاري است.

وي در رابطه با آخرين آمار به دست آمده از مقالات ارائه شده دراين همايش اظهار داشت: به طور كلي از 365 مقاله اوليه رسيده به اولين كنفرانس ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني تعداد 210 مقاله معتبر شناخته شد و از اين بين 130 مقاله پذيرفته و 85 مقاله ديگر رد شد كه 61 مقاله آن به صورت سخنراني و 69 مقاله ديگر به صورت پوستر ارائه مي شود.

دبير اجرايي اولين همايش ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني ايران با تشكر از دبيرخانه برپايي كنفرانس اعلام داشت: دومين كنگره ذغالسنگ ايران با محوريت دبيرخانه شاهرود سال آينده در كرمان برگزار خواهد شد.

امروزه روش هاي اكتشافي از حالت سنتي و معمول آن خارج شده است

دبير علمي اين كنفرانس نيز در ادامه طي سخناني با بيان اينكه منابع زيرزميني شامل مواد معدني، مواد هيدروكربوري، آب و منابع زمين گرمايي نقش مهمي در توليد انرژي ايفا مي كند گفت: صنايع مختلف براي توليدات خود نيازمند مواد خام مختلف زيرزميني همانند مواد معدني فلزي و غيرفلزي، نفت و مشتقات آن، آب و ... هستند.

كامكار روحاني با اشاره به اينكه براي دستيابي به اين مواد در گام نخست اكتشاف آنهاست افزود: امروزه روش هاي اكتشافي از حالت سنتي و معمول آن خارج شده و استفاده از روش هايي با فناوري هاي نوين و پيچيده بسيار جدي شده است كه اين روش ها همواره در حال توسعه است.

وي با تاكيد بر اينكه اهداف اين روش ها كاهش هزينه هاي پروژه هاي اكتشافي است بيان داشت: دانشكده مهندسي معدن، نفت و ژئوفيزيك دانشگاه شاهرود به عنوان يكي از قديمي ترين مراكز آموزش عالي در زمينه اكتشاف و استخراج مواد معدني؛ آب و اخيرا نفت و گاز در كشور با پشتوانه علمي و اجرايي قابل توجه به فراهم آوردن زمينه برگزاري يك كنفرانس ملي در زمينه اكتشاف منابع زيرزميني كه به عنوان يك كنفرانس مستقل تا كنون سابقه برگزاري آن در كشور وجود داشته كرده است.

دبير علمي اولين كنفرانس ملي مهندسي اكتشاف منابع زيرزميني در پايان ابراز داشت: اين كنفرانس با حضور اساتيد، صاحب نظران و دانشجويان سراسر كشور در چهار بخش اكتشاف مواد معدني، هيدوركربوري، آب و منابع زمين گرمايي از امروز به مدت دو روز در اين دانشگاه برگزار مي شود.

در پايان اين مراسم از تمبر يادبود دكتر محمود احمد زاده هروي اولين وزير صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران رونمايي و با اهداي لوح سپاس از زحمات وي در اين حوزه تقدير و تشكر به عمل آمد.

كد خبر: 2193041

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۸:۳۲

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن