تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806619282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با آغاز فصل زمستانبرقراري اتاق بازي كودكان در شهرري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با آغاز فصل زمستانبرقراري اتاق بازي كودكان در شهرري
اتاق بازي كودكان در فصل زمستان روزهاي زوج هر هفته توسط محبوبه نظام پرست روانشناس ويژه كودكان، از سه سال به بالا در خانه فرهنگ دولت آباد برقرار است.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 20، حسن حقاني مدير خانه فرهنگ دولت آباد در ارتباط با بازي‌هاي مناسب سني كودكان افزود: بايد توجه داشت كه بازي طبيعي‌ترين شكل تمايل كودك براي تماس و برخورد با دنياي اطرافش است از اين رو بايد كودكان در محيط‌هاي بازي مناسب فعاليت كنند.

وي ادامه داد: بازي براي رشد اجتماعي، احساسي، شناختي، فيزيكي، زباني و پرورش خلاقيت همه كودكان مهم بوده و سبب تحكيم آموخته‌ها در تمام كودكان مي شود.

مدير خانه فرهنگ دولت آباد در خصوص اهميت بالاي اين دوره ها اشاره كرد: علماي تربيتي از صدر اسلام تاكنون بر ضرورت بازي تاكيد نموده در همين راستا خانه فرهنـگ دولت آباد دوره هاي " اتاق بازي و بازي درماني "را ويژه فصل زمستان برگزار مي كند.

حقاني ادامه داد : "بازي درماني" به روش‌هاي مختلف به كودكان كمك مي كند تا با همسالان، مربيان و افرادي غير از اعضاي خانواده خود آشنا شوند و به تدريج حس امنيت و اعتماد به همسالان و مربي در آنها به وجود آيد كه ايجاد حس امنيت در كودك بسيار اهميت دارد.

حقاني بيان كرد: مهارت هاي اجتماعي، حركتي، نكات تربيتي، رنگ ها و اشكال هندسي از طريق اسباب بازي هاي مشخصي در اين دوره به كودكان آموزش داده مي شود و همچنين بازي هاي گروهي، سنجش هوشياري IQ ، تعيين سطح استعداد شناختي، تشخيص مشكلات رفتاري و گفتاري كودكان نيز برگزار مي شود.

مدير خانه فرهنگ دولت آباد با توجه به مبحث بازي درماني ذكر كرد: يك سري از مشكلات رفتاري در كودكان به وجود مي آيد كه اين رفتار ها توسط كارشناس ارشد روانشناسي و متخصص روانشناسي كودكان محبوبه نظام پرست روزهاي زوج ساعت 17 تا 18 بررسي شده و در "بازي درماني" اين مشكلات بر طرف مي شود.

وي در خصوص محبوبه نظام پرست ذكر كرد: محبوبه نظام پرست در سال 1388 در رشته ي روانشناسي عمومي مدرك كارشناسي كسب كرده است و از آن زمان در حرفه روانشناسي كودكان فعاليت مي كند.

مدير خانه فرهنگ دولت آباد با اشاره به اين كه در تعليم و تربيت امروزي بازي به عنوان يكي از موثرترين وسايل تربيتي شناخته شده گفت: بازي وسيله اي در خدمت تربيت و كمكي در راه تعليم و تربيت كودكان مي باشد و هم از طريق ( بازي درماني ) مي توان به درمان برخي از مشكلات رواني و مشكلات رفتاري كودكان پرداخت.

حقاني ادامه داد: بازي به عنوان روش يادگيري و يا تقويت يادگيري و پيشرفت اجتماعي كودك و هم به عنوان وسيله اي براي بيان عواطف و احساسها داراي قابليت تربيتي و سازندگي قابل توجهي است و به كودك فرصت رشد و بالندگي و خويشتن سازي را مي دهد.

وي بيان كرد: مربيان و والدين بايد كودكان رادرانتخاب بازي آزاد بگذارند تا كودكان آنچه را كه نياز دارند در قالب بازي‌ها و فعاليت ها به دست آورند.

حقاني در خصوص تعريف بازي در كودكان گفت: هرگونه فعاليت جسمي و ذهني كه بصورت اختياري و خودخواسته توسط كودكان انجام مي‌گيرد، بازي ناميده مي شود.

وي گفت: بازي قدرت ابداع و ابتكار و تمركز را در كودك مي پروراند و او را دركشف رابطه ميان اشياء و آنچه پيرامون اوست ياري مي دهد.

مدير خانه فرهنگ دولت آباد ذكر كرد: كودك ازطريق بازي احساسات خود را بيان كرده و استعدادهايش شكوفا و ترس هايش ظاهر مي شود.

حقاني در خصوص انواع اسباب بازي گفت: نوع اسباب بازي بر رشد كودك تاثير بسزايي دارد بازي وسيله اي براي آشنا شدن با خصوصيات كودك است كه بايد با سن او هماهنگي داشته و جنبه بدآموزي نداشته باشد.

وي افزود: شناخت انواع بازي نشانگر مراحل مختلف رشد كودك بوده و همچنين براي پيشرفت او درمراحل مختلف از اهميت ويژه اي برخوردار است.

حقاني گفت: كودك در زندگي روزانه نيازمند است كه خود را از استرس هايي كه فشار محيط در او ايجاد مي كند رها سازد و بازي بهترين وسيله براي رسيدن به اين اهداف است.

وي ذكر كرد: كودك براي اينكه عضلات خود را رشد و پرورش دهد و تمام قسمتهاي بدنش ورزيده شوند بايد بازي كند.

حقاني ادامه داد: همچنين كودك به وسيله بازي انرژي‌هاي اضافي خود را صرف مي كند در غير اينصورت احتمالا موجب هيجان عصبانيت و تندخوئي مي گردد.

وي افزود: بازي پسرها با دخترها متفاوت است و پسرها بيشتر از بازي هايي لذت مي برند كه نياز به فعاليت بدني دارد و دخترها اغلب بازيهاي ساكت و آرام را ترجيح مي دهند.

مدير خانه فرهنگ دولت آباد در خصوص اين دوره ها گفت: اتاق بازي كودكان در فصل زمستان روزهاي زوج هر هفته از ساعت 17 تا 18 توسط محبوبه نظام پرست روانشناس ويژه كودكان، از سه سال به بالا در خانه فرهنگ دولت آباد برقرار مي باشد.

والدين علاقه مند جهت ثبت نام فرزندانشان مي توانند به خانه فرهنگ دولت آباد واقع در شهرري ،فلكه اول دولت آباد، خيابان استاد دهخدا، كوچه ي شهيد دريا بيك، كوچه شهيد رمضاني شماره 50 مراجعه كنند.

انتهاي پيام/2462/س

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن