تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819844143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام دولتي قرقيزستان:شايعه توافق جديد نظامي با واشنگتن كذب است/آمريكا قرقيزستان را ترك مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مقام دولتي قرقيزستان:شايعه توافق جديد نظامي با واشنگتن كذب است/آمريكا قرقيزستان را ترك مي‌كند
مقام رياست جمهوري قرقيزستان با رد شايعات احتمال توافق پشت پرده بيشكك-واشنگتن اعلام كرد: قرقيزستان موافقتنامه جديدي در خصوص همكاري نظامي با آمريكا امضا نخواهد كرد.


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌اي فارس در دوشنبه، «سفر اسحاق‌اف» مسئول بخش سياست خارجي رياست جمهوري قرقيزستان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام كرد: دولت امضاي موافقتنامه جديد همكاري نظامي با آمريكا را در دستور كار ندارد.

وي با اشاره به قرارداد فعلي بين واشنگتن و «بيشكك» براي استفاده از مركز ترانزيت ماناس تا ماه جولاي سال آينده تاكيد كرد: از اين تاريخ به بعد، قرقيزستان هيچ توافق جديدي با آمريكا در خصوص همكاري نظامي منعقد نخواهد كرد.

اسحاف اف گفت: تلاش داريم در آينده نزديك سيماي قرقيزستان را نزد مجامع بين‌المللي بهبود بخشيده و خود را كشوري توانمند معرفي كنيم.

وي اطمينان داد: آمريكا پس از 14 جولاي سال 2014 نظاميان خود را از پايگاه ماناس خارج مي‌كند.

مركز حمل و نقل در فرودگاه بين‌المللي ماناس توسط ايالات متحده براي حمايت از عمليات در افغانستان از اواخر سال 2001 مورد استفاده قرار گرفته بود.

پارلمان قرقيزستان 20 جولاي امسال با اكثريت مطلق آرا ( 91 آراء موافق و 5 آراء مخالف) لايحه دولت در مورد انصراف از توافق با ايالات متحده در اين زمينه را تأييد كرد.

همانطور كه سرهنگ دوم «كتي ويلكينسون» سخنگوي پنتاگون اخيرا به رسانه‌ها تأكيد كرد: طرح حمايت از عمليات نظاميان آمريكايي در افغانستان از طريق پايگاه ماناس ديگر انجام نمي‌گيرد و هر نوع عمليات از فرودگاه به نام «ميخائيل كوگلنيچانو» در شهر «كنمتانتسا» Constanta روماني انجام مي‌شود.

كارشناسان مي‌گويند كه اگر چه تصميم آمريكا براي تخليه به موقع پايگاه ماناس قرقيزستان قابل اعتماد نيست اما با توجه به بحران اخير مالي دولت اوباما مي‌توان حدس زد كه پنتاگون به جز اجراي مصوبه دولت قرقيزستان و تصميم اخير بيشكك بنابر مشكلات مالي چاره ديگري ندارد.

انتهاي پيام/خ

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن