تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820982763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويري/اعتصاب پليس و غارت اموال مردم در آرژانتين ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تصويري/اعتصاب پليس و غارت اموال مردم در آرژانتين ادامه دارد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/19
00:05:36.09
مسئولان دولت آرژانتين، غارت اموال مردم و ناامني هاي اخير در اين كشور را عمدي و برنامه ريزه شده خواندند.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، شيوع غارت اموال مردم در سراسر آرژانتين موجب كشته شدن دست كم پنج نفر شد. اين شرايط به علت دست از كار كشيدن نيروهاي پليس در اعتراض به سطح دستمزدهايشان ايجاد شده است.
تلويزيون آرژانتين تصاويري از مغازه هاي غارت شده را با شيشه هاي شكسته و قفسه هاي خالي از اجناس، نمايش داد. در حالي كه نيروهاي پليس در مقابل محل مذاكره درباره دستمزدشان تجمع كرده بودند، مردم به ويترين مغازه ها هجوم بردند و هر آنچه را مي توانستند، با خود بردند.
تلفات اين ناامني تازه در آرژانتين روز دوشنبه به پنج نفر رسيد كه چهار نفر آنها ظاهرا از غارتگران بودند و يكي نيز صاحب يك مغازه بوده است. با گسترش خشونت و بي قانوني به دست كم نوزده استان از بيست و سه استان آرژانتين، هزاران مغازه و خانه سرقت شده اند و صدها نفر مجروح شده اند.
جرج كاپيتانيچ رئيس كابينه كريستينا فرناندز رئيس جمهور آرژانتين اين جرايم را اقداماتي عمدي از طرف گروهي توصيف كرد كه مي خواهند در آستانه سي امين سالروز بازگشت آرژانتين به دموكراسي، در كشور آشوب ايجاد كنند.

وي گفت:«ما از چنين حوادثي كه هدف از آن نگران ساختن مردم آرژانتين است متاسفيم، اقداماتي عمدي و برنامه ريزي شده كه گروهي كه به دنبال ايجاد آشوب و نگراني هستند، مرتكب آن شده اند».
دولت پليس فدرال و ماموران گشت مرزي و ديگر نيروهاي امنيتي را به نواحي حساسي كه در آن مردم مسلح هستند، اعزام كرده است و به مسئولان قضايي ابلاغ شده است با غارتگران برخوردهاي حقوقي جدي صورت گيرد.
امروز (سه شنبه) يادآور گذشت سه دهه از زماني است كه رائول آلفونسين به ديكتاتوري آرژانتين كه از سال هزار و نهصد و هفتاد و شش تا هزار و نهصد و هشتاد و سه ادامه داشت، پايان داد. در اين روز جمعيت كثيري مقابل ساختمان دولت در بوئنوس آيرس جمع مي شوند و منتظر مراسمي مي شوند كه در آن همه احزاب سياسي دعوت دارند و انتظار مي رود در آن شركت كنند.
غارت اموال مردم، اولين بار در هفته گذشته در استان كوردوبا صورت گرفت و در آن به صدها واحد تجاري آسيب وارد شد و دو كشته و بيش از صد مجروح نيز به جا گذاشت. اين شرايط تا زماني كه مسئول اين استان با پليس به توافق رسيد تا دستمزد نيروهاي پليس را دو برابر كند و به هزار و نهصد و بيست و يك دلار در ماه برساند، ادامه داشت.

00:07:17.07

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن