تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805505148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليل مذاكرات ژنو به روايت زاكانيمردم دلخوش به توافقنامه ژنو نباشند/‌تيم مذا‌كره‌كننده در مقابل 1+5 كوتاه نيايند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تحليل مذاكرات ژنو به روايت زاكانيمردم دلخوش به توافقنامه ژنو نباشند/‌تيم مذا‌كره‌كننده در مقابل 1+5 كوتاه نيايند
ويروس استاكس نت در مراكز هسته‌اي، بالا بردن سطح مطالبات از سوي گروه مذاكرده كننده و پرهيز از دعواها گروهي و جناحي در مسئله هسته‌اي از اهم سخنانزاكاني در تبريز بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، عليرضا زاكاني امروز در جمع اعضاي بسيج اساتيد دانشگاه پيام‌نور استان آذربايجان‌شرقي، با واكاوي ابعاد مختلف توافق‌نامه ژنو اظهار كرد: اين توافق‌نامه داراي متن و حاشيه‌هايي است كه هر كدام از آنها در جاي خودش مهم هستند، اما واقعيت اين است كه ما به دنبال استفاده صلح‌آميز از منابع و موهبت‌هاي الهي هستيم كه در اين مسير، دشمنان نظام اسلامي با سنگ‌اندازي و بهانه‌تراشي‌هاي واهي، به دنبال ايجاد نزاع و مجادلات هستند.

وي افزود: ما نه يك آرمانگراي محض هستيم كه بخواهيم در افكار و آرمان‌هاي دست نيافتني صِرف غوطه بخوريم و نه يك واقعگراي محض كه هيچ توجهي به آرمان‌هاي خود نداشته باشيم. بلكه ما يك آرمانگراي واقعي هستيم كه در كنار آرمان‌ها و ارزش‌ها به واقعيات هم توجه كرده و با عقل و تدبير اقدام مي‌كنيم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در ادامه با ذكر تاريخچه اقدامات هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و بررسي تيم‌هاي مختلف مذاكره كننده گفت: مسئولان كشور ما از دهه 60 تصميم گرفتند كه در بحث هسته‌اي ورود پيدا بكنند كه، اين مسئله به طور رسمي در سال 80-81 به صورت رسمي توسط رئيس وقت دولت اصلاحات، اعلام شد، وقتي دشمنان نظام با اين اعلام غيرقابل باور متوجه شدند كه دانشمندان ما تا چه حد در اين امر پيش رفته‌اند و اين علم در كشور بومي شده است، تصميم گرفتند با انواع ترفندها و توطئه‌ها جلو ايران را بگيرند.

وي افزود: يكي از اين اقدامات ارسال ويروس استاكس نت بود كه حدود 4 هزار سانتريفيوژ را از مدار خارج كرد، اما بلافاصله دانشمندان جوان ايران توانستند آنها را بازسازي و دوباره در مدار قرار دهند.

زاكاني اضافه كرد: ترور دانشمندان هسته‌اي و تحريم‌هاي فلج كننده از ديگر اقداماتي بود كه كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا صورت دادند، اما در عمل هيچ نتيجه‌اي عايد آنها نشد و در خلال اين مدت، كشور ما با استفاده از فرصت به دست آمده، توانست صنعت هسته‌اي را توسعه و به مرز غيرقابل بازگشت برساند.

وي در خصوص مذاكرات صورت گرفته گفت: اولا كشورهاي اروپايي از ابتدا، موافق مذاكره نبودند و همواره از موضع برتر ‌و همراه شرط و شروط با ما برخورد مي‌كردند و حتي در مذاكرات سعد‌آباد كه آن زمان مسئوليت تيم مذاكرات با دكتر روحاني بود با برخورد تحقيرآميز، سعي مي‌كردند ملت ايران را فاقد شايستگي براي داشتن فناوري هسته‌اي اعلام كنند حتي در فيلم مستندي كه از بي بي سي و در حضور آقاي ظريف پخش شد علنا گفته شد كه شما لياقت حتي يك سانتريفيوز را نداريد.

وي ادامه داد: در مسير مذاكرات، چهار تيم به ترتيب با مسئوليت دكتر روحاني، دكتر لاريجاني، دكتر جليلي و دكتر ظريف ،ايفاي نقش كردند‌.

زاكاني اظهار كرد: در دوره آقاي جليلي در مذاكرات آلماآتي 1و2، تركيه، مسكو و بغداد اين‌ها تمايلي براي مذاكره جدي نداشتند تا جايي كه شرط گذاشتند اولا سايت فردو بايد تعطيل شود دوما، سوخت غني شده 20 درصد هم بايد از كشور خارج بشود و سوما،از اين پس حق غني‌سازي 20 درصد را هم نداريد.

وي گفت: اما وقتي به دنبال اين درخواست‌ها با 200 كيلو سوخت 20 درصد غني‌سازي ايران مواجه شدند ‌تقاضاي تداوم مذاكرات را دادند.

نماينده مردم تهران گفت: از طرف ديگر، آمريكا هم آشكارا اعلام مي‌كرد تا زماني كه به صورت مستقيم در مذاكرات هسته‌اي شركت نكند اين مذاكرات هيچ فايده‌اي براي طرفين نخواهد داشت، بر اين اساس دكتر روحاني به همراه آقاي ظريف، خدمت رهبر معظم انقلاب رسيده و در اين خصوص براي مذاكره مستقيم با آمريكا هم مجوز مي‌گيرند كه در نهايت منجر به توافق‌نامه ژنو شد.

سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: اين بيانيه حاوي فرصت‌ها و تهديداتي است نه آن قدر شيرين است و نه آن قدر تلخ كه بگوييم جام زهر است، كسي مي‌تواند در اين مسير موفق شود كه بتواند از فرصت‌هاي فراهم آمده در اين توافق‌نامه استفاده لازم را ببرد، براي اينكه ما بتوانيم حقانيت خودمان را ثابت كنيم بايد راه و اهداف خودمان را يكي بكنيم. اين مسير هنوز آغاز راه است و بايد مشخص كنيم كه كجا مي‌خواهيم برويم و در كدام نقطه قرار بگيريم، بايد افكار عمومي روشن كرد.

وي افزود: نقد كردن ايرادي ندارد اما ايجاد هرگونه شكاف و دو دستگي و اختلاف در اين مسير بسيار خطرناك است، اينجا جاي دعواهاي گروهي و جناحي نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: در موقعيت و شرايط كنوني، بايد بلد بود كه چگونه حرف زد و چگونه در ادامه مسير از اهداف كوتاه نيامد، تا در ازاي حق طبيعي، فرصتي را به دست آوريم تا با ساخت دروني نظام، به چانه‌زني بپردازيم (توليد براي توسعه، وارد براي تعادل). اخيرا مقام معظم رهبري به تيم مذاكره‌كننده تذكر داده‌اند كه در مذاكرات آتي، سطح مطالبات خودتان را بالا ببريد.

زاكاني گفت: الان كشورهاي غربي و آمريكا هم دارند اين كار را با ما مي‌كنند، درست چند روز بعد از مذاكرات، اروپايي‌ها 17 تحريم جديد را بر ضدجمهوري اسلامي ايران وضع كرد و يا آمريكايي‌ها كه با حرف‌ها و سخنان تند و درشت، ما را تهديد مي‌كنند. اگر كوتاه بياييم آنها ريشه همه چيز را خواهند زد.

اورنگي رئيس سازمان بسيج اساتيد استان آذربايجان‌شرقي و در گزارش مبسوطي از حوزه‌هاي كاري خودشان ارائه كردند.

انتهاي پيام/60001/ش40

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن