تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 بهمن 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1855351358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دراکولای مونث!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: اشراف‌زاده قرن شانزدهم تمایل به بازسازی پوستش با مرطوب‌کننده‌ای غیرطبیعی می‌یابد. او دختران جوان را به قتل می‌رساند و از خونشان برای از بین بردن چین‌وچروک‌های... نگاهی به فیلم «كنتس» ساخته ژولی دلپیمعماری گوتیک، لحن پرطمطراق، اغراق‌های مرسوم قرن شانزدهم و دل‌دادن به افسون افسانه‌ها ازجمله ویژگی‌های «کنتس» به کارگردانی ژولی‌دلپی به‌شمار می‌آید. بازیگری که شهرتش را مدیون نمایش احساسات و عواطف انسانی است و در «پیش از غروب» شمایلی کاملا رمانتیک را از خود به یادگار گذاشت، حالا در مقام کارگردان نقشی را برای خود درنظر گرفته که شاید هیچ فیلمسازی او را مناسب آن نمی‌دانست. ژولی ‌دلپی احساساتی، این‌بار گرچه درگیر عواطف می‌شود ولی بیشتر خون‌ریزی‌های مکررش در خاطر تماشاگر می‌ماند؛ زنی که راز بقای جوانی را در ریختن خون دختران جوان خلاصه کرده و به تعبیر منتقدی یک دراکولای مؤنث است... .   کنتس روایتی است متفاوت از زندگی الیزابت بنتوری؛ زنی که شهرتش بیشتر مدیون افسانه‌هایی است که پیرامونش ساخته شده تا واقعیت‌های ملموس. دلپی نیز در رویکردش به این حکایت تاریخی، دل به روایت‌هایی می‌دهد که گرچه برخی از آنها مستند نیستند ولی به‌لحاظ دراماتیک جذاب به‌شمار می‌آیند؛ زنی که با شقاوت هرچه تمام‌تر جان قربانیان جوانش را می‌گیرد و در نهایت خود نیز عاقبتی ناگوار می‌یابد... .ژولی دلپی، بازیگر شاخص سینمای فرانسه با «کنتس» نشان می‌دهد که برای نشستن روی صندلی کارگردانی نیز دارای قریحه است. دلپی در این فیلم که محصول مشترک فرانسه و آلمان است به نقل مجدد روایتی مکرر می‌پردازد. دلپی می‌گوید: کنتس اثری دراماتیک است که به سبک گوتیک ساخته شده و به روانشناسی آدم‌هایی می‌پردازد که وقتی به قدرت می‌رسند خلق‌وخویی حیوانی را از خود به نمایش می‌گذارند.فیلم روایت زندگی پرفراز‌ونشیب الیزابت بنتوری است؛ دختری که در خانواده‌ای بانفوذ متولد می‌شود و با کنت ندستی که یک نظامی قدرتمند است ازدواج می‌کند و حس جاه‌طلبی‌اش را کنار قدرت نظامی همسرش متبلور می‌سازد. مرگ کنت‌ندستی، از الیزابت بیوه‌ای غمگین می‌سازد که زخم‌های حاصل از شکست عاطفی‌اش را با خون‌ریزی التیام می‌بخشد. اشراف‌زاده قرن شانزدهم تمایل به بازسازی پوستش با مرطوب‌کننده‌ای غیرطبیعی می‌یابد. او دختران جوان را به قتل می‌رساند و از خونشان برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستش استفاده می‌کند.   الیزابت به واسطه حمام‌خون گرفتن «کنتس خون آشام» نامیده می‌شود؛ شهرتی که برایش بدنامی را به همراه دارد. ژولی ‌دلپی در روایت این داستان کلاسیک می‌کوشد تا از الیزابت تصویری از یک قربانی را نیز به نمایش بگذارد و با تمرکز به حرمان‌های این کاراکتر به روانشناسی زنی بپردازد که می‌کوشد با کشتن انسان‌ها به آرامش برسد؛ آرامشی که در فیلم هرگز به دست نمی‌آید.الیزابت بنتوری که زندگی‌اش در عالم ادبیات و سینما جاودانه شد در سال 1560 در ترنسیلوانیا به دنیا آمد و تا زمان ازدواجش با کنت ندستی در آنجا زندگی کرد. بعد از آن این زوج به قلعه ‌ندستی رفتند و در آنجا زندگی کردند. حس درنده‌خویی در همین دوران در او به وجود آمد و از آزار خدمتکاران آغاز و به قتل برخی از آنها منجر شد. سال 1604 کنت ندستی می‌میرد بی‌آنکه الیزابت در مرگش نقشی داشته باشد.   او همچنان به قتل‌هایش ادامه داد تا اینکه 6سال بعد به واسطه جنایاتش مورد سوء ظن قرار گرفت و سرانجام محکوم به حبس در یک اتاق بدون پنجره واقع در قلعه‌اش شد؛ اتاقی که تنها یک دریچه برای رساندن آب و غذا در آن وجود داشت. الیزابت 3سال در این وضعیت به سر برد و در حالی‌که پادشاه دستور داده بود هیچ توجهی به او نشود درگذشت.یک‌سالی پس از مرگش اطلاعاتی درباره آنچه انجام داده بود منتشر شد؛ اطلاعاتی که البته با تخیل نویسنده‌ها به افسانه‌سرایی‌هایی درباره او منجر شد.الیزابت کنتس، خون‌‌آشام‌ لقب گرفت؛ لقبی که نویسنده‌ای به نام ریموند ام‌سی‌نالی به او داد.   کتاب سی‌نالی شاخ‌و برگ‌های متعددی به آنچه الیزابت انجام داده بود بخشید. در واقع جنایت‌های الیزابت دستمایه‌ای برای افسانه‌هایی شد که اغراق را می‌شد در سطرسطرشان مشاهده کرد؛ اینکه کنتس خون‌آشام دختران جوان را می‌کشت و با خونشان حمام می‌کرد تا جوان شود. حتی از او تصویر یک دراکولای زن ارائه شد.به نظر می‌رسد زندگی واقعی الیزابت تحت تاثیر افسانه‌های خون آشامی قرار گرفته است. در عوض چیز زیادی درباره شواهد و مدارک واقعی و جریان محاکمه الیزابت در این داستان‌ها نقل نشد. چنانکه گویی واقعیت در پس افسانه مخفی ماند... ژولی ‌دلپی در نقش الیزابت بنتوری تصویری کاملا متفاوت از آنچه پرسونای بازیگری‌اش را رقم زده ارائه می‌دهد. یک آشنایی زدایی کامل از چهره‌‌ای رمانتیک که این‌بار با خشونت و شناعتی شگفت‌انگیز همراه شده است.   مهم‌ترین ایرادی که به فیلم کنتس وارد است تمرکز زیاده از حد کارگردان بر کاراکتر الیزابت و در نتیجه کم‌توجهی به بقیه شخصیت‌هاست. دلپی دوربین را کاملا در اختیار خود گرفته و گویی اینجا با بازیگری مواجهیم که از اختیارات کارگردان سوء‌استفاده می‌کند!با این همه کنتس جنبه‌هایی از ذوق بصری را در انتخاب زوایای دوربین نمایان می‌کند. فیلم، تماشاگر عادت کرده به چهره معصوم دلپی را شگفت‌زده می‌کند و در کنارش تصویری پارادوکیسکال از معروف‌ترین زن خون‌آشام قرن شانزدهم ارائه می‌دهد.    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 807]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن