واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بهترین آموزش ها در دهکدهء آموزش Maya kamal2006 06 بهمن 1384, 07:12سلام من اومدم این تاپیک رو گذاشتم به دو دلیل 1 - اول اینکه به دوستان خوبم در زمینه مایا کمک کنم 2 - به خاطر بعضی حرفها که شنیدم که می گن اینجا جای چت هست نه آموزش . و من نمی خوام که به سایت مجید اون لاین ..... فقط خواهش می کنم کسی چیزی غیر از مبحث ننویسه . ممنون می شم به هر حال من می خوام استارت بزنم . سوال کنید . مشکلات تون رو بگید و من هم به یاری خدا کمک می کنم خودم هم هر دو روز یک با یک آموزش می زارم . نه آموزش در پیتی بلکه آموزش مثل کارایی که انجام دادم . او کی . زیاد حرف زدم . :) mohammad Sadri 06 بهمن 1384, 10:30خوب برای اولین سوال: تو مایا چه طوری میشه یک خورشید ساخت ؟ (( مثل خورشید دم غروب)) البته با light Glow بلدم درست کنم فقط زیاد خوب در نمیاد . اگر لطف کنی و توضیح بیشتر بدی ممنون میشم sam_sam 06 بهمن 1384, 12:28aval gashtim nabod va nagard nist .dar zemn ye pishnahade hamintori .agar mikhahei az hame mabahese digeh dor bashei . hich vaght naghle ghole kasei ra ke mokhalefe ast darj nakon . hala har tor dost darei . man inja ba kasei doshman nistam .faghat harfei ra zadam ke vagheyat dareh . ______________________ to omadei amozesh bezarei badam nemyad ke pass becharkh ta becharkheim :D movafagh bashi . amozeshat ra ebzar hatman sar mizanam agar soal ham dashtam miporsam . barikalla pesare khob movafagh bashi . .:. soroosh .:. 06 بهمن 1384, 16:10کمال عزیز : امیدوارم موفق باشی . اولین سوال : من زمانی با منتال ری رندر میکنم . تو عکس نهایی انعکاس نور و ... وجود داره . و عکس خیلی زیبا میشه . ولی وقتی از هاردویر رندرینگ استفاده میکنم . رندر خیلی ساده ای انجام میده و هیچ یک از خصوصیات رندر منتال ری را نداره . !! چرا ؟؟ میشه بگید کدوم یک از رندر ها قوی تر هست ؟ و من از کودوم باید استفاده کنم ؟ با تشکر . kamal2006 06 بهمن 1384, 16:53سلام اقا mohammad Sadri باشه عزیزم فردا یا پس فردا این آموزش رو برات می زارم امید وارم بتونم کمکت کنم بای kamal2006 06 بهمن 1384, 17:01سلام اقای soroosh عزیزم تمام رندر های مایا خوب عمل می کنن . منتها هر کدوم در جای خودش به کار می ره . مثلا رندر هار رو برای زرها بیشتر استفاده می شه . چون چند نمونه از زرها باید به این روش و البته با کانال الفا و کانال عمق که همون (z) هست انجام بشه . کلا اگر می خوای کارات در سطح حرفه ای باشه منتال ری ولی اگر می خوای کار ساده و خوب بدی بیرون رندر سافت ور . و در مورد اون چیزی که رندر می کنی . من نمی دونم چه چیزی رو رندر می کنی اگه بیشتر می خوای برات بگم باید بگی که چه چیزی و چه جسمی رو برای رندر زیر بار گذاشتی موفق باشی . saeed_22 06 بهمن 1384, 19:04سلام کمال جان ببین عزیز حق با سام تو نباید اگهمیخاهی آموزشی چیزی بزاری از نقل قول کسی استفاده ابزاری کنی اگه واقعا میخای آمموزش بزاری این راهش نیست میتونستی بدون اشاره به حرف سام اینکار را بکنی امیدوارم در کارت موفق باشی یک سوال هم دارم چطوری تو رندر به یک جسم باید عمق داد مثلا 3 خانه را در نظر بیر میخاهیم خانه وسطی معلوم باشه ونسبت به اون دوتا دارای عمق باشه ممنون kamal2006 06 بهمن 1384, 19:40salam agha saeed kari ke shoma mikhaid ba astefade az abzare aline tools mitoni anjam bedi be in tartib ke bayad faseleye dorbin va khane ro takhmin bezani bad ono to ghesmate deap dorbin gharar bedi . age negerefti chi migam begoo ta tasviri bezaram ok bye saeed_22 06 بهمن 1384, 19:54اگه تصویر بزاری ممنون میشم به نظرت از طریقshader هم میشه اینکار را کرد یا نه ممنون saeed_22 06 بهمن 1384, 21:25مرسی کمال با shader خودم درستش کردم .:. soroosh .:. 06 بهمن 1384, 21:49سلام اقای soroosh عزیزم تمام رندر های مایا خوب عمل می کنن . منتها هر کدوم در جای خودش به کار می ره . مثلا رندر هار رو برای زرها بیشتر استفاده می شه . چون چند نمونه از زرها باید به این روش و البته با کانال الفا و کانال عمق که همون (z) هست انجام بشه . کلا اگر می خوای کارات در سطح حرفه ای باشه منتال ری ولی اگر می خوای کار ساده و خوب بدی بیرون رندر سافت ور . و در مورد اون چیزی که رندر می کنی . من نمی دونم چه چیزی رو رندر می کنی اگه بیشتر می خوای برات بگم باید بگی که چه چیزی و چه جسمی رو برای رندر زیر بار گذاشتی موفق باشی . مرسی . میشه بگی که رندر منتال ری از سحت افزار استفاده میکنه یا ... ؟ اگه از نرم افزار برای رندر استفاده میکنه . چطوری میشه تنظیمش کرد که برای رندر از سخت افزار سیستم ( کارت گرافیک ) استفاده کنه ؟ ( منظورم برای همون رندر منتال ری هست ) آخه من کارت گرافیکم ساخته شده برای کارهای سه بعدی . و زمانی که از هاردور رندرینگ استفاده میکنم . برای رندر از کارت گرافیک استفاده میکنه . و سرعت رندر خیلی خوبه . اما وقتی از منتال ری استفاده میکنم . سرعت رندر خیلی میاد پایین و اصلا از سخت افزار کمک نمیگیره . میشه راهنمایی کنی ؟! sam_sam 06 بهمن 1384, 23:19اقا ما که داریم میریم یواش یواش . اگر دنبال جای آروم بودین بیایی این جا خونه جدید را اونجا علم کردیم . ما دیگه یواش یواش اسباب کشی میکنیم kamal2006 07 بهمن 1384, 07:46سلام اقا سروش عزیزم این کار رو می تونی بری تو قسمت رندر گلوبال انجام بدی . به این ترتیب که در قسمت آنتی الیسینگ ،یه قسمتی به نام opengl رو باید تنظیم کنی اگه می خوای تصویری بدم بای .:. soroosh .:. 07 بهمن 1384, 17:05کمال عزیز : میشه بیشتر توضیح بدی . ممنون . kamal2006 07 بهمن 1384, 18:50سلام اقا سروش این هم تصویری از قسمت openGLکه می تونی در قسمت render Global پیدا کنی موفق باشی .:. soroosh .:. 07 بهمن 1384, 18:52خیلی ممنون . لطف کردی . موفق باشی . kamal2006 09 بهمن 1384, 21:00سلام دوستان قول دادم که هر دو سه روز يک بار آموزش بزارم اين هم آموزش رندر MentalRay و HDRI اميدوارم که استفاده بکنيد ابتدا يک nurbs sphere ايجاد کرده .و نام ان را ball بگذاريد . سپس يک nurbs plane ايجاد کرده و نام ان را به floor??��� تغيير دهيد . سپس دو نوع ماده با نامهاي blinn , و��� lambert ايجاد کرده و نام blinn را به ball_shader و??��� lambert را به??��� floor_shader??��� تغيير مي دهيم سپس ماده ها را به اشيا نسبت مي دهيم .اين کار را در پنجره hypershad انجام دهيد . حالا يک poly sphere ايجاد کرده و نام آن را بهdoomتغيير دهيد و يک ماده ار نوع lambert ايجاد کرده و نام ان را doom _shader بگذاريد?��� حالا روي doom کليک راست کرده و گزينه face رو انتخاب مي کنيم . سپس تمام وجه هاي پايين رو انتخاب کرده و و delete مي کنيم حالا نوبت به planermaping�� رسيده شي doom رو انتخاب کرده و لينک زير را کليک کنيد. به تنظيمات دقت کنيد . ok next حالا بايد فايل HDRI�� رو براي ماده doom�� ايجاد کنيم اين کار خيلي اسونه فقط کمي دقت کنيد�� ok مي تونيد اين file رو در سايت پيدا کنيد فقط دقت کنيد که اين فايل رو به قسمت ambient color link کنيد . حالا به صليقه خودتون زا ويه دور بين رو تغيير بديد و رندر بگيريد اين هم کار تمام شده so thank you very mach . kamal2006 09 بهمن 1384, 23:12سلام به مایا کارهای حرفه ای این آموزش مخصوص تبدیل فایهای پانورامیک نشدهء HDRI هست ok ابتدا فایل مورد نظر رو از لینکی که تو قسمت قبل دادم download کنید 1. به ترتیب عکس ها پیش برید ok . حالا می تونید برید تو قسمت مایا و اون رو به ماده doom _shader assign کنید البته به قسمت ambien color . ok thank you very mach omidanathema 10 بهمن 1384, 01:20be baro bache mayayiman mikham bedoonam nemishe too windows render quick time gereft? omidanathema 10 بهمن 1384, 01:23سلام . میخوام بدونم نمیشه تو ویندوز رندر quick time گرفت؟ kamal2006 10 بهمن 1384, 07:15سلام اقایomidanathema آقا امید انجا که جای این سوال نیست عزیزم . اینجا شما اگر سوالی در رابطه با مایا دارید می تونید بپرسید ولی این سوال رو هم به خاطر روی گل شما جواب میدم . خیر در ویندوز نمیشه این کار رو کرد ، بلکه باید در قسمت adobe premiere این کار عملی هست ، البته باید یک نوع plugin نصب کنی تا بتونی این کار رو بکنی . قیمتش هم فکر نمی کنم ما ایرانی ها بتونیم بخریم . ok thank you omidanathema 13 بهمن 1384, 19:05email bedeh hozoori bahat sohbat konam kamal2006 13 بهمن 1384, 22:32salam agha omid email man dar moshakhasate man hast
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 808]