واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=16900">عرضه آخرين شماره از سري بازيهاي سايلنت هيل MrMohi 31 مرداد 1383, 23:00اولين چيزي که راجع به سايلنت هيل مي توان گفت بي سروصدابودن پروژه است. بجز چند عکس نه چندان واضح و يک دموي تبليغاتي بسيار مبهم ، هيچ جنجالي براي شماره چهارم از اين سري بازي بي نظير به پا نشد ، تقريبا همان اتفاقي که براي شماره سوم بازي هم افتاد. ناگهان چشممان را بازکرديم و ديديم سايلنت هيل عرضه شده است. شايد عادت کرده ايم که مانند بازيهاي توم ريدر يا دوم3 دو سه سال ، سازنده هاي بازي با وعده ها و تبليغات مختلف ما را سر کار بگذارند. سايلنت هيل ، ماه پيش در ژاپن عرضه شد و تا عرضه شدن آن براي رايانه هاي شخصي در اروپا و امريکا هنوز 2ماه فاصله داريم. 2هفته پيش نسخه پلي استيشن 2آن به دست ما رسيد و حالا مي توانيد همه چيز را راجع به اين بازي داغ داغ بخوانيد، در حالي که هنوز سايتهاي مهم اينترنتي تنها تاريخ عرضه آن را ثبت کرده اند. اولين چيزي که بايد راجع به سايلنت هيل 4گفت اين است که بازي به کلي دگرگون شده است. با کنار رفتن ايمامورا که کارگردان سه شماره قبلي بود، احتمال اين مي رفت که شماره چهارم دچار افت زيادي نسبت به شماره هاي قبلي بشود؛ اما نه تنها اين گونه نشد، بلکه بايد گفت سايلنت هيل 4بهترين بازي اين سري و شايد يکي از بهترين بازيهاي ژانر ترسناک ماجرايي به شمار بيايد. اگر جزو کساني هستيد که از طرفداران پر و پا قرص شماره هاي قبل بوديد، بايد خودتان را براي تغييرات آماده کنيد. هيچ چيزي در سايلنت هيل 4مانند قبل نيست. در نظر اول همه اين تغييرات ناراحت کننده مي آيند، ولي پس از يکبار تمام کردن بازي ، نظر ما چيز ديگري بود. تمام امکانات خوب بازيهاي قبل که باعث راحتي خيال شما بودند در نسخه چهارم وجود ندارند. ديگر از نقشه خبري نيست. همين طور از راديويي که حضور دشمنان را اعلام مي کرد. تعداد آيتمهايي که مي توانيد در هر لحظه با خود برداريد، محدود شده است. سلاحهاي گرم ، بسيار کمياب شده اند و بايد تنها به کلتي اکتفا کنيد که براي آن هم بندرت مي توان فشنگ پيدا کرد. بازي بسيار مشکل تر از شماره هاي قبلي است. اگر فکر مي کنيد معماهاي سايلنت هيل 2و 3مشکل هستند بايد خودتان را براي معماهاي بسيار سخت شماره چهارم آماده کنيد. علاوه بر معماهاي مشکل ، دشمن ها نيز بسيار سرسخت شده اند. بدترين دشمنان بازي که روحها هستند، هنگامي که از ديوار بيرون مي آيند به هيچ وجه کشته نمي شوند. اين را هم اضافه کنيد که اگر در فاصله يکي دو متري آنها قرار بگيريد بدون هيچ گونه تماسي مي توانند از سلامت شما کم کنند. ديگر نمي توانيد براحتي سايلنت هيل 3از دست دشمن ها فرار کنيد. در مواقعي شايد ايستادن و مبارزه کردن عاقلانه تر از فرار کردن باشد. بازي هيچ گونه غول يا موجود بزرگي که در شماره هاي قبلي معمولا در پايان هر مرحله با آن مواجه مي شديد، ندارد. به استثناي غول پاياني بازي که براي کشتن او احتياجي به تير و سلاح گرم نداريد. بايد فکرتان را به کار بيندازيد و روش کشتن او را پيدا کنيد. همه اينها تغييراتي بود که سايلنت هيل 4نسبت به شماره هاي قبلي دارد؛ اما همه اين تغييرات باعث شده اند بازي بسيار هيجان انگيز شود و هيچ شباهتي به بازيهاي قبلي اين سري نداشته باشد. خصوصيت بازي آن است که در سراسر آن مهمترين عامل ترس و وحشت شما خواهد بود. داستان بازي به جواني به نام هنري مربوط است که در آپارتمان خودش گير مي افتد. به اين صورت که يک روز صبح پس از بلند شدن از خواب متوجه مي شود ارتباطش با دنياي خارج قطع شده و پشت در خروجي آپارتمانش پر از قفل و زنجير است. تنها راه خروج از آپارتمان سوراخي است که در دستشويي به طور مشکوکي ايجاد شده و هر بار با وارد شدن به آن ، به يکي از مکان هاي مخوف شهر سايلنت هيل برده مي شويد. گفتني است تنها جايي که مي توانيد بازي را در آنجا ذخيره کنيد، همين اتاق است. همچنين صندوقي در اتاق وجود دارد که به تقليد از بازي رزيدنت اويل بايد آيتمهاي اضافي خود را در آنجا بگذاريد و در مواقع لزوم به سراغشان بياييد. هر بار که شما از طريق همان سوراخ کذايي وارد آپارتمان خود مي شويد، بازي به يک بازي اول شخصي تبديل مي شود و به اين ترتيب مي توانيد همه زواياي اتاق را ببينيد و از تغييراتي که پس از هر بار بازگشت به آپارتمان رخ مي دهد، آگاه شويد. معمولا هم اين تغييرات چندان جالب نيستند... ديگر از داستان بازي چيزي نمي گويم ، چون کاملا هيجان بازي کردنش را از ميان مي برد، ولي بدانيد يک داستان عجيب و غريب و دلهره آور منتظر شماست. سايلنت هيل 4، مانند رزيدنت اويل يا دوم 3از آن دسته بازيهاي ترسناک نيست که با دشمنهايي که ناگهان جلويتان مي پرند شما را بترساند. در کل بازي حتي يک بار هم اين چنين غافلگير نمي شويد. اين روش به گفته سازنده هاي بازي ديگر قديمي شده است. در عوض تعليقي که در داستان و مراحل بازي وجود دارد باعث مي شود هيچ وقت نتوانيد با آرامش بازي را دنبال کنيد. به همه اين عوامل اضافه کنيد يک موسيقي متن قوي را که از همان تيتراژ، شما را وارد حال و هواي بازي مي کند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]