واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: شماري از عروس و دامادها نگاهي آسماني به ازدواج خود ندارند هر چه هست همين شهوت جنسي است كه بايد ارضاء شود. بنابراين ممكن است حتي نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را نخوانند چون عروسي دارند پس فرصت كارهاي آسماني نيست در حالي كه تمام كارها در دست خداوند است و اوست كه قضا و قدر هر چيز را در اختيار دارد بنابراين آن دسته از عروس و دامادها كه مي خواهند ابعاد آسماني زندگي مشترك را توجه داشته باشند نبايد لحظه اي از خالق منان غافل شوند. اولين مباشرت جنسي يا زفاف را با روح فرشته اي انسان همراه سازيم و اين مهم با معراج نماز ممكن مي شود. يعني زوجين علاوه بر آن كه نماز مغرب و عشاء خود را مي خوانند در حالي كه وضو دارند دو ركعت نماز بخوانند كه خداوند نسلي پاك و آبرومند و آبروآفرين براي عروس و داماد فعلي و پدر و مادر آينده مقرر فرمايد. نماز شب زفاف آغاز اتصال به بي نهايت براي ساختن خانداني پاك است. شبي كه اولين مباشرت با ياد و نام خداوند آغاز مي شود؛ زماني است كه زوجين به ياد خداوند هستند و براي او عمل مي كنند خداوند نيز به ياد آنهاست و خداوند هرگز در وعده خود تخلف نمي كند. نماز حجله نيايش شكوهمند عاشق و معشوق و تطبيق عشق مجازي با عشق حقيقي است. تلفيق دو روح براي ساختن يك روح ديگر با ذكر و نام خداوند خالق، فضايي آسماني و جوي روح افزا مي آفريند كه به عشق بازي عابدانه مي رساند. عبادت يعني بندگي خداوند و بندگي خداوند يعني هر گفتار و رفتاري كه براي خداوند باشد و زفاف نيز از اين قلمرو خارج نيست. چرا زفاف تنها بر روي حيواني انسان در آميزش دو جنس مخالف تعريف شود! چرا بعد الهي و آسماني و عرفاني نداشته باشد؟ چرا همين كار نوعي عبادت حضرت دوست براي ساختن بهتر نباشد؟ عروس و داماد به نماز مي ايستند تا نشان دهند سرگردان نيستند بلكه هدف دارند و هدف آنان خداست كه در نتيجه تحويلي نسلي شايسته را به همراه دارد. ب: مستحبات مباشرت مباشرت عملي است كه انسان در طي مسير عمر خود بعد از ازدواج ناگزير آن را تجربه خواهد كرد و اسلام داده ها و معارف فراواني درباره اين مهم بيان كرده است، كه بعضا توسط علم كشف شده است. ولي بسياري از آن معارف همچنان به لحاظ حكمت و فلسفه ناشناخته است اما عده اي كه معتقد هستند و مي خواهند تا آنجا كه ممكن است مباشرت را با ترجيحات معارف ديني همراه سازند، مطالب ذيل را پيگيري كنند و شايد براي اولين بار بسياري از اين معارف به سمع و نظر خوانندگان محترم مي رسد. مستحبات مباشرت به لحاظهاي متعددي قابل بررسي و مطالعه است، به ويژه آن كه اگر مباشرت براي فرزنددار شدن و ساختن نسل آينده باشد. ما براي خيلي از كارها ارزش و اهميت قائل هستيم. اما براي بچه دار شدن شايد لحظه اي تامل نكنيم و اين بسيار دور از انصاف است در حالي كه تكوين و شكل گيري متاثر مستقيم از نحوه شكل گيري لقاح سلولهاي جنسي و تشكيل زيگوت است اضطرابها و استرسها يا آرامش و توجه و خداوند هر يك به نوعي در تشكيل سلول تخم موثر است. چگونه ممكن است والدين به اين امور مهم توجهي نداشته باشند و تنها با فكر صرف لذت جويي جنسي انتظار بچه كامل و مطلوب را داشته باشند!؟ زمانها و موقعيت بعد از بيان زمانها و موقعيت هاي مكروه و حرام مباشرت جنسي اكنون به زمانها و موقعيت هايي مي پردازيم كه رجحان و استحباب دارد. سالها از فصلها و فصلها از ماهها و ماهها از هفته ها تشكيل مي شوند و با بررسي روزهاي هفته زمانهاي راجح و مناسب مباشرت را مورد مطالعه قرار مي دهيم. در وصاياي پيامبر اسلام (ص) به حضرت علي (ع) مي خوانيم كه شب دوشنبه وقت مناسبي براي مباشرت است. زيرا اگر فرزندي خداوند در آن شب مقدر كند حافظ قرآن مي شود و به قسمت الهي خشنود و راضي خواهد بود. چنانچه شب سه شنبه مباشرت واقع شود و فرزندي حاصل شود پيامبر (ص) فرمود: شهادت روزيش گردد و پس از آن كه به توحيد خداوند و نبوت من شهادت داد خداوند با مشركان عذابش نكند و دهانش خوشبو باشد؛ او رحم دل و دست و دل باز شود و زبانش از دروغ و تهمت و بهتان پاك باشد. فرزنداني كه در اثر مباشرت شب پنجشنبه متولد شوند، حاكم يا عالم شوند و اگر در روز پنجشنبه به هنگام رفتن خورشيد از وسط آسمان مباشرت واقع شود و فرزندي درست شود شيطان به او نزديك نشود و پر فهم باشد و خداوند سلامت دين و دنيا روزيش سازد و اما شب جمعه چنانچه مباشرت براي بچه دار شدن واقع شود، سخنگو و خطيب شود و در شب جمعه پس از عشاء مباشرت براي بچه دار شدن بسيار مناسب است، زيرا فرزند از ابدال شود و اگر روز جمعه پس از عصر نزديكي براي فرزنددار شدن انجام شود و فرزندي حاصل شود دانشمند معروف و شهير شود. حضرت رسول (ص) به حضرت علي (ع) فرمود توصيه مرا حفظ كن همان طور كه من از برادرم جبرئيل حفظ كردم. (مكارم الاخلاق ج 2ص 404) بنابراين پيشنهاد مي شود كه وقت عروسي عصر پنجشنبه باشد كه شامگاه جمعه را زوجين در منزل خود سر كنند، نه اين كه عروسي روز جمعه باشد و شامگاه شنبه زوجين به خانه بخت روند. در عين حال زوجين بايد به زمانها و موقعيتهاي حرام و مكروه مباشرت جنسي توجه داشته باشند
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]