تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لايه نفتي با ظرفيت دوميليارد بشكه نفت در ميدان گازي سردارجنگل كشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لايه نفتي با ظرفيت دوميليارد بشكه نفت در ميدان گازي سردارجنگل كشف شد
رشت - مديرعامل شركت نفت خزر از كشف يك لايه نفتي با ظرفيت دوميليارد بشكه نفت مرغوب بدون سولفيد هيدروژن كه يك گاز سمي است، در ميدان گازي رودسر در شرق استان گيلان خبر داد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "علي اصولي" شامگاه يكشنبه در نشست بررسي راهكارهاي اجرايي تسريع در ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي سردارجنگل اظهار كرد: رودسر از لحاظ علمي و فني ، بهترين مكان براي ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي و نفتي سردارجنگل است و عمليات اجرايي احداث اين سايت، مردادماه سالجاري آغاز مي شود.

وي افزود: ساخت اين پروژه با رعايت مقررات لازم و با پشتوانه مالي شركت ملي نفت ايران آغاز مي شود كه با توجه به محدوديت منابع در مرحله تحصيل اراضي، وزير نفت قول پرداخت 300 ميليارد ريال اعتبار براي شروع كار را داده است .

مديرعامل شركت نفت خزر ادامه داد: با توجه به وجود زيرساخت هاي كشف در ميدان سردارجنگل و آزمايش هاي انجام شده و نتايج نهايي لايه نفتي، نويد بسيار خوبي براي ملت ايران و گيلان است كه اين مركز هر چه زودتر اجرايي شود.

وي خاطرنشان كرد: كارهاي اساسي توسط استاندار گيلان و همكاران شان انجام شده كه اولين اقدام در جهت تغيير و تحول زمين هاي مورد نياز شركت نفت است و راهكارهاي قانوني تملك اراضي در راستاي اجراي پروژه مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

وي گفت: 300 هكتار زمين براي اجراي اين پروژه مد نظر است كه كارهاي شناسايي و كارشناسي براي تملك اين اراضي صورت گرفته و از محل اعتبارات قانوني و حقوقي استانداري گيلان و شركت ملي نفت ايران تامين خواهد شد.

اصولي پيشرفت سريع مرحله اجراي سايت پشتيباني ميدان گازي و نفتي سردارجنگل را بستگي به امكانات و تسهيلات دانست و تصريح كرد: توسعه ميادين انرژي، دشوارتر از كشف آنهاست و با توجه به حمايت هاي وزير نفت و تاكيدات رييس جمهوري و حمايت استاندار گيلان، راه ميانبري براي اجراي اين پروژه انتخاب مي كنيم و به دنبال توليد زودهنگام در فاصله زماني دو ساله هستيم.

وي پيش بيني كرد: هشت هزار بشكه نفت در روز از ميدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر برداشت شود.

مديرعامل شركت نفت خزر با اشاره به استمرار عمليات كنكاش براي كشف لايه هاي ديگر انرژي بيان داشت: راه اندازي اين ميدان نفت و گاز؛ توسعه ، اشتغال ، رفاه و آسايش مردم شمال ميهن اسلامي را به همراه خواهد داشت.

استاندار گيلان نيز در اين نشست گفت: با راه اندازي ميدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر در مرحله اول، براي شش هزار نفر فرصت شغلي ايجاد مي شود كه با توسعه اين ميدان انرژي، ساخت پالايشگاه، تأسيسات زيربنايي، كشتي سازي و سازه هاي سكوي نفتي و گازي، اين ميزان اشتغالزايي به 20 تا يكصد هزار فرصت شغلي افزايش خواهد يافت.

مهدي سعادتي پيش بيني كرد ميدان نفت و گاز سردار جنگل رودسر كه به عسلويه دوم نامگذاري شده؛ ظرف 10 سال آينده به بهره برداري نهايي برسد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه فاز اول اين ميدان، ظرف دو سال آينده به مرحله بهره برداري برسد كه تاثير مستقيمي در توسعه منطقه خواهد داشت.

سعادتي با اشاره به تشكيل ستاد راهبردي اجراي پروژه نفت و گاز سردار جنگل رودسر خاطرنشان ساخت: اين ستاد هم اكنون فعال شده و اقدامات اوليه را در زمينه تعيين راهكارهاي اصولي با كمك نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي براي بهره گرفتن از اعتبارات لازم در بودجه سا ل92 در دست اجرا دارد.

به گزارش ايرنا، كلنگ آغاز ساخت سايت پشتيباني ميدان گازي سردارجنگل رودسر در 188 كيلومتري شرق رشت مركز استان گيلان در دي ماه سال گذشته با حضور رستم قاسمي وزير نفت به زمين زده شد.

نزديكي به حوزه هاي نفتي، شبكه هاي انتقال نفت و تأسيسات زيربنايي، فاصله از گسل هاي اصلي زلزله خيز و نزديكي به مناطق صنعتي از جمله دلايل انتخاب رودسر براي ساخت اين سايت پشتيباني عنوان شده است.

طبق برآوردهاي اوليه؛ حجم گاز اين حوزه 50 ميليارد فوت مكعب است كه با مصرف 10 سال كشور برابري مي كند.

فنآوري كشف ميدان گازي و نفتي در آب هاي عميق پيش از اين، تنها در اختيار پنج كشور فرانسه، انگليس، برزيل، روسيه و چين بود كه برغم تحريم هاي دشمنان براي جلوگيري از پيشرفت و توسعه كشور، ايران اسلامي به همت تلاش دانشمندان و مهندسان ايراني، تنها كشور منطقه و عضو اوپك است كه توانسته به فنآوري پيچيده و حساس اكتشاف نفت در آب هاي عميق دست يابد.ك/3

605/695

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80231445

دوشنبه|ا|26|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن