تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817000056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انصاري:235 هزار پرونده در دادگستري قزوين مختومه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انصاري:235 هزار پرونده در دادگستري قزوين مختومه شد
235 هزار پرونده در دادگستري قزوين مختومه شد
قزوين- خبرگزاري مهر: رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: در سال گذشته 235 هزار پرونده در محاكم دادگستري و شوراهاي حل اختلاف استان رسيدگي و مختومه شد كه 15 هزار پرونده بيشتر از ورودي بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال انصاري ظهر سه شنبه به مناسبت هفته قوه قضائيه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي كه در دادگستري برگزارشد اظهارداشت: در سال گذشته 220 هزار پرونده در محاكم قضايي و شوراهاي حل اختلاف وارد شد كه 15 هزار پرونده عملكرد مثبت از گذشته نيز داشته و مجموعا 235 هزار پرونده مختومه شده است.

رئيس كل دادگستري استان قزوين يادآورشد: در حال حاضر 9 شعبه دادگاه تجديد نظر در استان فعاليت مي كند كه موجودي پرونده ها از چهار هزار و 500 فقره به 900 پرونده كاهش يافته و ميانگين رسيدگي هر شعبه به 30 تا 50 پرونده رسيده است.

وي افزود: سياست مكانيزه شدن فعاليت هاي دادگستري استان روند رو به رشدي دارد و در سال گذشته توانستيم در رده هاي دوم و سوم كشوري قرا بگيريم.

مكانيزه شدن پنج مرحله از امور قضايي

انصاري يادآورشد: تلاش مي كنيم تا مراجعه مردم به دادگستري كاهش يابد كه در اين راستا از 100 درصد شبكه مكانيزه برخورداريم و به عنوان الگو و پايلوت كشور مطرح هستيم و امسال نيز اين روند با شدت بيشتري ادامه خواهد يافت.

وي افزود: در ابلاغ احكام قضايي و امور اداري هم فعاليتها به صورت كاملا مكانيزه انجام مي شود كه اميدواريم در ابلاغ همه احكام بدون مراجعه مردم كارها صورت گيرد.

رئيس كل دادگستري استان قزوين تصريح كرد: از مجموع هشت مرحله از امور قضايي تاكنون پنج مرحله به صورت مكانيزه درآمده و قرار است قانون آئين دادرسي تا سال 93 كاملا مكانيزه شود.

رويكرد دادگستري تحكمي نيست

اين قاضي رويكرد اساسي دادگستري استان قزوين با مسائل مختلف را تعاملي دانست و اظهارداشت: در رسيدگي به پرونده ها و امور قضايي رويكرد تحكمي نداريم بلكه تلاش مي كنيم با تعامل منطقي،ٰ رافت اسلامي، مدارا و مطابق قانون با مسائل برخورد كنيم.

انصاري بيان كرد: براي كاهش اطاله دادرسي تاكنون كارهاي خوبي شده است و زمان رسيدگي به پرونده ها در دادگاه بدوي به 80 روز( ميانگين كشوري 120 تا 150 روز) و تجديد نظر به يك ماه تا 60 روز كاهش يافته است كه پيش بيني كرده ايم براي كاهش 20 درصدي پرونده هاي موجود در مقياس استاني و 10 تا 15 درصد زمان رسيدگي به پرونده ها امسال اقدام كنيم.

وي بيان كرد: در سال گذشته با تعريف زمان مشخص براي پرونده ها تلاش كرديم تا از اين بابت امتياز منفي نگيريم و خوشبختانه هيچ پرونده اي از سال گذشته باقي نمانده و آنچه رسيدگي نشده مربوط به سالهاي 87 و 88 است.

35 پرونده انتخاباتي در استان تشكيل شد

رئيس كل دادگستري استان قزوين بيان كرد: در نهمين دوره انتخابات مجلس در استان حدود 35 پرونده تخلف تشكيل شد كه بيشتر آنها در فضاي مجازي بود كه بيش از 60 درصد آنها تعيين تكليف شده كه 15 درصد رضايت مندي را موجب شده است.

وي گفت: هنوز برخي پرونده هاي انتخاباتي دوره هشتم رسيدگي نشده كه بسياري از افراد هم در اين زمينه رضايت داده اند و ضرورتي براي پيگيري احساس نشده است.

قانون شوراها به روز مي شود

انصاري در خصوص فعاليت شوراهاي حل اختلاف گفت: يكي از سياست گذاري هاي محوري دستگاه قضايي به روز شدن قانون شوراهاست كه بايد اين نهاد از حالت آزمايشي خارج شده و به سمت تعالي فعاليت ها حركت شود كه در اين ميان در سال گذشته برخي شعب حل اختلاف حتي يك پرونده هم نداشتند كه تعديل شوراها و انطباق با قانون هماهنگ با كشور در سياست ها پيگيري مي شود.

وي كيفي سازي امور قضايي را از اولويت هاي امسال دادگستري استان ذكر كرد و افزود: روند كنترل پرونده ها و كاهش آن با تقويت مباني شوراهاي حل اختلاف و نگاه سازشي از ديگر اولويت هاي امسال است.

افزايش هشت درصدي پرونده هاي خانوادگي

انصاري همچنين با ابراز نگراني از افزايش پرونده هاي خانوادگي بيان كرد: در ميزان پرونده هاي خانواده شرايط خوبي نداريم و با افزايش هشت تا 10 درصدي آن روبرو شديم كه شعب بدوي و تجديد نظر اين بخش را افزايش داديم.

وي تعداد پرونده هاي اختلاس و زمين خواري در استان را بسيار كم عنوان كرد و گفت: در اين زمينه تعداد پرونده ها كم است و خوشبختانه جرائم خشن نيز كمتر از يك درصد است كه تجاوز به عنف، آدم ربايي و قتل به حداقل رسيده است.

نظارت بر دستگاه قضايي موجب رشد فعاليت ها مي شود

اين مسئول نظارت بر فعاليت دستگاه قضايي را موجب رشد كيفي فعاليت ها دانست و افزود: خوشبختانه با كاهش نخلف در ميان همكاران دادگستري در سال گذشته تنها 100 مورد تذكر داده شد كه در اين زمينه از فعاليت مجموعه دستگاه قضايي رضايت داريم.

وي افزود: نظارت موجب سالم سازي دستگاه قضا مي شود و با بخشهاي نظارت درون سازماني و برون سازماني، بازديدهاي سرزده، نظارت و بازرسي پنهان كه امسال هم جدي تر شده است از تخلف احتمالي پيشگيري مي كنيم.

انصاري اظهارداشت: از نظر فرهنگي بايد ياد بگيريم تا وظايف خود را بدانيم و به آن عمل كنيم و با تشويق نيروها، مكانيزه كردن فعاليتها تلاش مي كنيم ضمن حل مشكلات مردم نسبت به اعتمادسازي اقدام كنيم.

50 درصد زندانيان استان در زمينه مواد مخدر

وي تعداد زندانيان استان را سه هزار و 500 نفر اعلام كرد و اظهارداشت: اين تعداد زنداني با جمعيت استان هيچ سنخيتي ندارد و بيش از يك هزار نفر بيشتر از ظرفيت است كه متاسفانه نيمي از آنها در رابطه با مواد مخدر زنداني هستند و 70 نفر را نيز زنان تشكيل مي دهند.

انصاري گفت: در خصوص اجراي طرح CMS از استانهاي شاخص كشور هستيم و در اين زمينه توانسته ايم كارهاي خوبي انجام دهيم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين بيان كرد: بيش از يك ميليون و 200 هزار پرونده در اين سيستم پالايش شده كه به راحتي مي توان به مردم پاسخ داد و پرونده هايي از سالهاي 1313 براي شفاف سازي امور در اين روش جمع آوري شده است.

خانه مهر(محبت) راه اندازي مي شود

اين مسئول از راه اندازي خانه مهر در استان هم خبرداد و گفت: متاسفانه در زمينه مشكلات خانوادگي در زمان ديدار والدين طلاق با فرزندان مكان ديدارها در كلانتري يا دادگاه است كه مشكلات روحي و رواني خاصي در كودك و حتي خانواده ها ايجاد مي كند كه براي حل اين مشكل با تكليف دادگاهها از اين پس ديدارها در اين خانه صورت خواهد گرفت كه فضايي با نشاطٰ منظم و آبرومند خواهد داشت.

وي افزود: همچنين تفاهم نامه اي با بهزيستي تنظيم شده كه بر اساس آن مشاوره در دادگاههاي خانواده در شوراهاي حل اختلاف توسعه خواهد يافت.

رشد مطبوعات و رسانه هاي استان بسيار خوب است

رئيس كل دادگستري استان قزوين در ادامه ضمن تقدير از همكاري رسانه هاي گروهي استان اظهارداشت: مطبوعات و رسانه هاي استان قزوين در يكي دو سال گذشته بسيار خوب بوده است و با استفاده از تجارب گذشته و افزايش آگاهي جامعه شاهد موفقيتهاي خوبي در اين زمينه بوده ايم.

اين مسئول يادآورشد: در دستگاه قضايي اعتقادي به محدود كردن رسانه ها نداريم اما انتظار مي رود تا خبرنگاران و رسانه ها جايگاه صنفي خود را بشناسند و شان خود را حفظ كنند و براي هر كاري كه انجام مي دهند دليل منطقي داشته باشند.

انصاري افزود: با سركوب گري مخالفيم و نبايد رسانه ابزاري براي كوبيدن ديگران و يا تبليغ ديگران باشد و دستگاه قضايي هم مواخذه دسته جمعي براي تخلف و خطاي يك رسانه را نمي پذيرد.

وي افزود: در حال حاضر 145 قاضي در استان فعاليت مي كنند و شاخص تعداد پرونده براي هر قاضي در سال گذشته 200 فقره بود كه بسيار بالاست و در سال جاري كاهش 20 درصدي ورودي پرونده ها و 15 درصدي زمان رسيدگي را در دستور كار قرار داده ايم.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن