تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816998404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون قوه قضائيه:رشد فزاينده جرايم هويت انساني جوامع را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون قوه قضائيه:رشد فزاينده جرايم هويت انساني جوامع را تهديد مي‌كند
خبرگزاري فارس: معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت: رشد و افزايش سريع جرائم هويت فرهنگي، انساني و ديني جوامع را به شدت مورد تهديد قرار داده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، محمدباقر ذوالقدر ظهر امروز در نخستين جشنواره مسجد و سلامت اجتماعي در مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج اظهار داشت: جرم مسئله‌ تازه‌اي نيست و همواره در زندگي بشريت وجود داشته است، بلكه كثرت و افزايش انواع جرائم مهم‌ترين مسئله امروز جوامع انساني است.

به گفته معاون پيشگيري از جرم قوه قضائيه، در جامعه امروزي بيش از هر زمان ارتكاب جرائم صورت مي‌گيرد و نرخ فزاينده جرائم بسيار نگران‌كننده است.

ذوالقدر با اشاره به رشد پنج درصدي جرائم در سطح جهان تصريح كرد: در عصر امروزي بيش از چند برابر رشد انسان‌ها جرائم اتفاق مي‌افتد و اين تهديد جدي براي جوامع خواهد بود.

وي تصريح كرد: رشد و افزايش سريع جرائم با اين خصوصيت به شدت هويت فرهنگي، انساني و ديني جوامع را مورد تهديد قرار داده و امنيت و آسايش را از جوامع مخدوش مي‌كنند.

ذوالقدر با بيان اينكه رشد جرائم مانع جلوگيري از پيشرفت و توسعه جوامع مي‌شود، افزود: رشد جرائم توسعه و پيشرفت جوامع را دچار كندي و حتي توقف مي‌كند.

به گفته وي، تامين منافع سياسي و اقتصادي برخي از قدرت‌ها و تغيير شيوه زندگي بشر از مهم‌ترين عوامل رشد سريع جرايم در جوامع امروزي است.

اثرگذاري فرهنگ لائيك تاثيرگذار بر افزايش جرم

معاون پيشگيري از جرم قوه قضائيه ضعف معنويت و ايمان ديني بر اثر مدرنيسم غربي و اثرگذاري فرهنگ لائيك غرب بر جوامع بشري را از ديگر عوامل علل رشد جرايم برشمرد و گفت: رشد فزاينده فن‌آوري به ويژه فن‌آوري‌هاي اطلاعات و ارتباطات، جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگ مدرن بر جوامع و فرهنگ‌هاي سنتي، اقتصاد جرم و توسعه مافيايي جرم و جنايت موجب افزايش جرايم در سطح جهان شده است.

وي افزود: گستردگي، تنوع و پيچيدگي جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي با توجه به تاثيرات منفي آن در جوامع به ويژه در كشورهاي اسلامي، ضرورت تلاش در راستاي جلوگيري از آن را با استفاده از روش‌هاي مختلف پيشگيرانه دو چندان كرده است.

ذوالقدر خاطرنشان كرد: تعيين مسئله جرم يا آسيب، تجزيه و تحليل مسائل، تعيين راهكارهاي پيشگيري در قالب اجتماعي ـ فرهنگي، وضعي ـ انتظامي، قضايي ـ حقوقي، بررسي علل اصلي گرايش به جرم از گام‌هاي مهم مديريت پيشگيري از وقوع جرم و آسيب‌هاي اجتماعي است.

به گفته وي، تجزيه و تحليل الگوي جرم يا آسيب، تجزيه و تحليل بازيگران و بازي خوردگان و تجزيه و تحليل موقعيت وقوع مسئله نيز در مديريت پيشگيري از وقوع جرم بايد مورد توجه قرار گيرد.

معاون پيشگيري از جرم قوه قضائيه به سه نوع پيشگيري در راستاي كاهش و مقابله با جرائم در سطح كشور اشاره كرد و گفت: افزايش علم و آگاهي در محيط‌‌هاي خانوادگي، مدرسه و دانشگاه، اماكن و فضاهاي ديني، عمومي و ورزشي به منظور آشناسازي مردم نسبت به عواقب جرم از مهم‌ترين اولويت‌هاي اين حوزه است.

به گفته وي، پيشگيري اوليه از جرم جنبه‌ فرهنگي دارد و راهبردهاي اساسي آن، افزايش علم و آگاهي‌هاي عمومي، تربيت و تهذيب نفس به ‌ويژه نسبت به جوانان در محيط‌هاي مختلف جامعه و سلب زمينه‌هاي اجتماعي وقوع جرم همچون فقر فرهنگي، اقتصادي، تبعيض، بي‌عدالتي و نابساماني‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي است.

معاون پيشگيري از جرم قوه قضائيه خاطرنشان كرد: پيشگيري وضعي و انتظامي كه شامل اتخاذ اعمال و تدابيري در اوضاع و احوال ماقبل بزهكاري و بر هم زدن موقعيت و معادله جرم كه به انصراف فرد از ارتكاب جرم بيانجامد مرحله دوم پيشگيري از افزايش جرائم است.

وي افزود: پيشگيري سطح سوم نيز پيشگيري قضايي و به معناي اتخاذ و اعمال تدابيري پس از ارتكاب جرم براي جلوگيري از تكرار جرم و تنبه جامعه است.

ذوالقدر تصريح كرد: اين حوزه از پيشگيري به ارتقاي بعد پيشگيرانه قوانين و مقررات، افزايش نظم حقوقي در جامعه و كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها مي‌پردازد.

بازگشت مساجد به جايگاه اصلي لازمه توليد سرمايه‌هاي اجتماعي

وي در ادامه توسعه و ارتقاي سرمايه اجتماعي را بهترين ظرفيت براي جلوگيري و مقابله با ارتكاب جرائم در جامعه دانست و افزود: براي جلوگيري از افزايش جرائم توسعه، سرمايه اجتماعي در كنار سرمايه مادي و انساني بايد مورد توجه قرار گيرد.

معاون پيشگيري از جرم قوه قضائيه در ادامه به نقش مساجد در توليد سرمايه‌ اجتماعي اشاره كرد و گفت: مسجد در تمامي مولفه‌هاي توسعه و تقويت سرمايه اجتماعي مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي داشته باشد.

به گفته ذوالقدر، مهم‌ترين ركن در توليد سرمايه‌هاي اجتماعي، بازگشت مساجد به جايگاه اصليشان با تمام كاركردها است.

وي در پايان ارتقا آگاهي افراد جامعه در مورد جرائم و كمك به تقويت پيوند اجتماعي را از مهم‌ترين رسالت‌هاي مساجد عنوان كرد و گفت: تلاش براي بازگرداندن مجرمان به درون جامعه، تقويت باورهاي ديني، ارتقاي سلامت اجتماعي افزايش سطح آگاهي و مهارت‌هاي زندگي افراد جامعه به ويژه جوانان و كمك به حل و فصل اختلافات و دعاوي قبل از ورود به كلانتري و دادگستري‌هاي از ديگر كاركرده‌هاي مسجد در كاهش ميزان جرايم در جامعه امروزي است.

انتهاي پيام/صا10

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن