تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817174095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام جزئيات برنامه‌هاي حجاب و عفاف در گفت‌وگو با مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش:مدارس كارنامه حجاب مي‌گيرند/دانش‌آموزان و معلمان لباس فرم مي‌پوشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اعلام جزئيات برنامه‌هاي حجاب و عفاف در گفت‌وگو با مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش:مدارس كارنامه حجاب مي‌گيرند/دانش‌آموزان و معلمان لباس فرم مي‌پوشند
خبرگزاري فارس: مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش از تعيين كارنامه حجاب براي مدارس خبر داد و گفت: لباس فرمي كه براي دانش‌آموزان پيش‌بيني مي‌شود، لزوما لباس تيره نيست.


محمدابراهيم محمدي، مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با بيان اينكه برنامه‌هاي مختلفي براي دانش‌آموزان و فرهنگيان در راستاي عفاف و حجاب پيش‌بيني شده است، اظهار داشت: در حوزه دانش‌آموزي با در نظر گرفتن مسائلي كه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد برنامه‌هاي متناسبي را در نظر گرفته‌ايم كه مي‌توان از جمله آن به برنامه «حساس‌زايي» اولياء به موضوع حجاب دانش‌آموزاني كه نياز است به حجاب توجه بيشتري داشته باشند، اشاره كرد.

وي افزود: برنامه‌هاي حجاب و عفاف منجر مي‌شود تا اگر احياناً والدين دانش‌آموزي نسبت به رعايت پوشش فرزند خود در بيرون از مدرسه كم توجه است، توجه بيشتري داشته باشد.

*تهيه بسته تصويري برملاسازي اهداف رسانه‌هاي بيگانه در ترويج بي‌حجابي

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش بيان كرد: بر همين اساس برنامه‌اي در جهت عبرت‌آموزي دانش‌آموزان از افرادي كه با عدم رعايت حجاب و عفاف دچار معضلات و مشكلات اجتماعي شده‌‌اند و از جايگاه ارزشمندي كه به لحاظ اخلاقي، درسي و توانمندي‌هاي علمي و هنري داشتند، سقوط كرده‌اند در نظر گرفته شده است كه مي‌تواند به عنوان تلنگري براي دانش‌آموزان باشد.

وي با بيان اينكه برنامه ديگر در قالب تهيه بسته تصويري با موضوع شناساندن اهداف رسانه‌هاي بيگانه از ايجاد بي‌تفاوتي دانش‌آموزان نسبت به رعايت حجاب است، گفت: رسانه‌هاي بيگانه تلاش مي‌كنند تا دانش‌آموزان نسبت به مسائلي از قبيل رسيدن به تكامل و ايفاي نقش‌هاي مهم خود در آينده غفلت ورزند كه شناساندن اين موضوع به دانش‌آموزان از اهميت زيادي برخوردار است.

محمدي اضافه كرد: اين بسته تصويري براي برنامه‌هايي كه دانش‌آموزان در مدرسه دارند، تهيه شده كه بيشتر در مقاطع راهنمايي و متوسطه مدارس دخترانه توزيع مي‌شود؛ اين بسته براي دانش‌آموزاني كه به نوعي نسبت به مساله حجاب در مدرسه كم توجه هستند، مفيد واقع خواهد شد.

وي با اشاره به اين نكته كه برنامه‌هايي نير براي دانش‌آموزاني كه باحجاب هستند و تعدادشان بسيار زياد است پيش‌بيني كرده‌ايم، ادامه داد: اين برنامه‌ها به اين منظور است كه آنها نسبت به حجاب خود اقناع فكري پيدا كنند و به توانمندي فكري برسند تا اين حجاب در آينده و با حضور در دانشگاه و عرصه‌هاي مختلف كمرنگ نشود.

* تأثيرگذاري دانش‌آموزان اسوه و الگو در زمينه حجاب و عفاف براي ديگر دانش‌آموزان

مديركل فرهنگي هنري آموزش و پرورش بيان كرد: معتقديم كه بايد انديشه پوشش در فرد به انديشه نهادينه شده فكري تبديل شود تا در اين صورت فرد در هر جايگاه و بستري كه قرار گيرد، حاضر نشود حجاب و پوشش خود را كمرنگ كند كه ده‌ها برنامه در ذيل اين مسئله پيش‌بيني شده است.

وي افزود: بر اين اساس هم براي دانش‌آموزاني كه نسبت به حجاب كم تفاوت هستند و تعداد آنها كم است و هم براي دانش‌آموزاني كه با حجاب هستند و قصد داريم آنها را مورد هدف مطالعاتي قرار دهيم، برنامه‌هايي در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، محمدي اضافه كرد: طبق برنامه‌هاي پيش‌بيني شده قصد داريم آن دسته از دانش‌آموزان كه در رعايت حجاب قرص و محكم هستند، به جنبه‌هاي مختلف مسئله واقف شده‌اند، نسبت به پوشش نگاهي اصالتي دارند و به عنوان دانش‌آموزان اسوه و الگو مي‌دانيم، بتوانند در حوزه همسالان خود تاثيرگذار باشند.

*ايجاد گفتمان‌هاي حجاب در مدارس براي رفع شبهه

* معرفي دختران برتر در جشنواره دختران آفتاب

محمدي با بيان برنامه‌هاي علمي و جشنواره نيز با موضوع حجاب و عفاف برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در نظر داريم تا گفتمان‌هاي حجاب در مدارس را دنبال كنيم تا به اين وسيله هر مسئله و شبهه‌اي كه در مدرسه وجود دارد، مطرح و برطرف شود.

وي به برگزاري جشنواره دختران آفتاب نيز اشاره كرد و افزود: در اين جشنواره دختراني كه در مدرسه به لحاظ علمي و هنري برتر هستند و حجاب اسلامي را نيز رعايت مي‌كنند، برگزيده مي‌شوند.

اين مقام مسئول در آموزش و پرورش ادامه داد: بر اين اساس مي‌توانيم در بحث مدل‌سازي به مدل‌هاي قابل توجه دست پيدا كنيم به دليل آنكه شايد برخي به اشتباه تصور مي‌كنند كه ممكن است حجاب مانع پيشرفت فرد شود؛ اين در حالي است كه تعداد بسياري از دانش‌آموزان دختري كه در المپيادها، ورزش، هنر و زمينه‌هاي مختلف موفق به كسب رتبه‌هاي برتر شده‌اند، محجبه هستند.

*برگزاري اردوهاي مادران دختران - پدران دختران و جشنواره 40 حديث زيورانه به سه زبان

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش به برگزاري اردوهاي يك روزه و دو روزه براي مادران و دختران و پدران و دختران در تابستان اشاره كرد و گفت: اين اردوها با هدف آگاهي‌بخشيدن، ارتقاء مسئله حجاب و اطلاع‌رساني در خصوص حركات مرموزي كه در راستاي بي‌تفاوت كردن دختر ايراني نسبت به رعايت حجاب صورت مي‌گيرد، در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به تهيه بسته‌هاي علمي و فرهنگي متناسب با علاقه و ذوق دانش‌آموزان با عنوان جشنواره 40 حديث زيورانه در موضوع عفاف و حجاب بيان كرد: در اين جشنواره دانش‌آموزان با هنر خوشنويسي به زبان انگليسي، فارسي و عربي، 40 حديث كه در موضوع عفاف و حجاب را تمرين مي‌كنند.

محمدي با بيان اينكه حدود 100 هزار نفر تاكنون در اين جشنواره شركت كرده‌اند، ادامه داد: بخشي از اين جشنواره در تابستان و بخشي در سال تحصيلي جديد برگزار خواهد شد.

*انتخاب بهترين محتواي توليده شده در موضوع عفاف و حجاب با عنوان كتاب سال حجاب

*از مديران برتر حجاب در مدارس تقدير مي‌شود

محمدي به معرفي كتاب سال در زمينه حجاب و عفاف اشاره كرد و اظهار داشت: در نظر داريم كتاب سال حجاب در سطح دانش‌آموزي داشته باشيم و بهترين داستان، شعر و توليد محتوايي علمي در حوزه عفاف و حجاب را شناسايي كنيم.

وي با اشاره به انتخاب مدير برتر حجاب گفت: مديراني كه نسبت به رعايت حجاب در مدرسه توجه بيشتري داشته باشند، مورد تقدير قرار خواهند گرفت؛ همچنين قصد داريم كارنامه حجاب براي مدرسه در نظر بگيريم.

اين مقام مسئول در آموزش و پرورش تأكيد كرد: مدير مدرسه نسبت به حجاب و پوشش دانش‌آموزان مسئول است بنابراين ما انتظار داريم تا مدير مدرسه نسبت به وضعيت موجود حجاب در مدرسه حساس بوده و سعي كند وضعيت حجاب و عفاف در مدرسه را به سمت قابل قبول ارتقا دهد.

*اولياء نسبت به مخاطرات بدپوششي دانش‌آموزان حساس باشند

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس ادامه داد: اوليا بايد نسبت به مخاطرات بدپوششي دانش‌آموزان حساس بوده و بي‌تفاوت نباشند اگر قرار است درس دانش‌آموز خوب باشد، مي‌طلبد كه دانش‌آموز مصونيت روحي و رواني داشته باشد كه اين مصونيت روحي و رواني در گرو رعايت عفاف و حجاب است.

وي بيان كرد: در مدرسه مشكل بي‌حجابي و بي‌عفافي در مدارس مشاهده زيادي نمي‌شود بلكه اغلب مشكلات‌ ما در اين زمينه در بيرون از مدرسه وجود دارد و ناشي از همكاري نسبتا كم والدين با مدارس است.

*مدارس مي‌توانند با بنگاه‌هاي توليدي لباس فرم دانش‌آموزان قرار ببندند

*نصب منشور عفاف و حجاب در مدارس

محمدي با بيان اينكه در نظر داريم در سال آينده به مدارس اجازه ‌دهيم كه براي تهيه لباس فرم دانش‌آموزان با بنگاه‌‌هاي توليدي قرارداد ببندند، گفت: بر اساس طرحي در نظر داريم براي همكاراني كه در مدارس فعاليت مي‌كنند، لباس فرم تهيه شود.

وي ادامه داد: در بحث پوشش و حجاب بايد مقررات و آيين‌نامه‌هاي مبتني بر اهداف مدرسه را بپذيريم؛ وقتي قرار است اولياء، دانش‌آموز را براي ثبت‌نام به مدرسه بياورند بايد بپذيرند كه مدرسه در اين زمينه آيين‌نامه و قانون دارد يا وقتي دانش‌آموزي قرار است در مدرسه ثبت‌نام كند ملزم است كه به قوانين مدرسه در بحث پوشش و حجاب پايبند باشد.

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش اضافه كرد: يكي از برنامه‌هايي كه در سال تحصيلي آينده اجرا خواهد شد نصب منشور پوشش در مدارس است تا افرادي كه در مدرسه ثبت‌نام مي‌كنند نخست اين منشور را قبول داشته باشند.

*مدارس بايد محرم‌سازي شوند

*مفاخر برجسته و محجبه به دانش‌آموزان معرفي مي‌شوند

محمدي اظهار داشت: بايد تمهيداتي را براي محرم‌سازي در مدارس انديشيد تا دانش‌آموزان در زمان حضور در مدارس راحت باشند.

وي تأكيد كرد: لباس فرمي كه براي دانش‌آموزان پيش‌بيني مي‌شود، لزوما لباس تيره نيست و اين اجازه داده شده است كه دانش‌آموزان در مدرسه از لباس‌هاي روشن نيز استفاده كنند.

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش با بيان اينكه مفاخر برجسته‌اي داريم كه در اوج عفاف و پوشش بوده‌اند و در قله‌هاي بالاي كمالات علمي و ادبي قرار گرفتند، اضافه كرد: قصد داريم اين افراد را به عنوان افراد موفق به دانش‌آموزان معرفي كنيم كه اين معرفي از طريق نصب پوستر در مدارس انجام خواهد شد.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|29|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن