تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817148647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه ائمه جمعه به نمايندگان مجلس، رفع بيكاري و تورم را در اولويت قرار دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: توصيه ائمه جمعه به نمايندگان مجلس، رفع بيكاري و تورم را در اولويت قرار دهد
بخش خبر شهرستان - نماز عبادي سياسي جمعه به مانند هفته‌هاي گذشته با حضور نمازگزاران مومن در مساجد و مصلي‌هاي سراسر كشور اقامه شد. ائمه جمعه در خطبه‌هاي اين هفته بااشاره به آغاز به كار نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خطاب به منتخبين مردم اظهار داشتند: نمايندگان خانه ملت بايد ضمن پايبندي به قانون اساسي به شعارهاي انتخاباتي خود جامه‌عمل بپوشانند. آنان با بيان اينكه نمايندگان، وكلاي مردم هستند افزودند: منتخبين مردم بايد با شناخت و بررسي كمبودها و كاستي‌هاي جامعه درصدد احقاق حق مردم و رفع نواقص موجود باشند. خطباي جمعه با تاكيد بر اينكه نمايندگان مجلس بايد رفع مشكلات بيكاري و گراني را در راس برنامه‌هاي خود قرار دهند افزودند: با وجود ظرفيت‌ها و امكانات موجود بايد برنامه‌ريزي اصولي در زمينه ريشه‌كني اين دو معضل بزرگ اجتماعي صورت بگيرد و اين امر نيازمند همت و تلاش مسئولان و مجلس است.
خلاصه اخبار نمازجمعه برخي شهرستانها در ادامه از نظرتان مي‌گذرد:
* كاشان - نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي وصيت نامه بنيانگذار انقلاب اسلامي را به قانون تبديل كنند. حجت الاسلام والمسلمين نمازي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته كاشان در محل مسجد " حبيب ابن موسي (ع)" به آغاز كار مجلس نهم اشاره كرد و افزود: تلاش اين مجلس بايد در عرصه معيشتي و اشتغال جوانان، توسعه صادرات و كاهش واردات، تعامل بيشتر با كشورهاي اسلامي و استفاده از ظرفيت‌هاي جهان اسلام براي مقابله با توطئه‌هاي استكبار جهاني باشد.
* اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني، مقدمه‌اي براي قطع وابستگي‌ها به كشورهاي بيگانه است. حجت الاسلام رهبر درخطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان در مسجد امام (ره) اين شهر افزود: رهبر انقلاب خواستار افزايش توليدات ملي و تقويت آنها نسبت به گذشته است.رهبر خطاب به مديران و مسوولان گفت: رسيدن به اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب در نامگذاري امسال، با نصب بنر و تابلو و شعار دادن محقق نمي‌شود و بايد به طور جدي وارد عمل شد.وي ادامه داد: حمايت از كارگر و سرمايه گذار داخلي مي‌تواند گامي موثر در جهت عملياتي شدن شعار امسال رهبر معظم انقلاب باشد. رهبر با بيان اينكه تاكنون سياست گذاري‌ها در جهت حمايت از توليد و سرمايه گذاران داخلي درست نبوده، اضافه كرد: در اين نظام نبايد شاهد مشكلات متعدد صنعتگران و بيكاري كارگران بود. امام جمعه موقت اصفهان همچنين با بيان اينكه قيمت خريد هر كيلوگرم گندم از كشاورزان كشورمان 400 تومان است، گفت: اين در حالي است كه قيمت يك كيلوگرم گندم وارداتي بالغ بر 700 تومان است. رهبر گفت: هم اكنون شاهد واردات برنج‌هاي پاكستاني به كشور هستيم و اين در حالي است كه برنج ايراني به وفور در انبارها وجود دارد. وي خواستار اصلاح قانون در اين خصوص شد و اظهار داشت: اگر قوانين اصلاح نشود روز به روز به عقب خواهيم رفت و با مشكلات متعدد روبرو مي‌شويم.
* قم - خطيب جمعه قم از مسوولان نظام خواست به تمام رهنمودها و توصيه‌هاي رهبر انقلاب اسلامي در سالروز ارتحال امام راحل(ره) جامع عمل بپوشانند. حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در خطبه‌هاي نمازجمعه قم، بيانات رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد را براي كشور و مسوولان بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: مسوولان بايد در مسير پيشرفت كشور از اشرافي گري، غرور، خودشيفتگي و تلاش براي كسب محبوبيت و جمع‌آوري ذخاير و ثروت پرهيز كنند. خطيب جمعه قم گفت: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، هر حركتي كه توسط پيروان مكتب اهل بيت(ع) براي دفاع از ارزش‌ها و مقابله با دشمنان شكل مي‌گرفت سركوب مي‌شد ولي امام راحل در عصر ما، نهضتي را به راه انداخته كه باعث عظمت اسلام و مسلمانان شده است. سعيدي اظهار داشت:به تعبير رهبر معظم انقلاب، بيداري اسلامي تداوم حركت امام راحل است و امتياز حضرت امام نسبت به ساير عالمان ديني اين بود كه ايشان رابطه مرجع تقليد و مقلد را به رابطه امام و امت تبديل نمودند. خطيب جمعه قم گفت:امام راحل(ره) تفسيري نو و عملي از كلام پيامبر بزرگ اسلام(ص) را به منصه ظهور رسانده و انتظار فرج را در نشستن و سكوت، جستجو نكردند. خطيب جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود از حضور پرشور مردم بويژه جوانان در آيين معنوي اعتكاف تقدير كرد و افزود: معتكفان بدانند اعتكاف يك حج كوچك است و مسوولان اين را براي جوانان تبيين كنند و سخنان آيت‌الله جوادي آملي در مراسم اعتكاف نيز براي معتكفان بسيار ارزشمند بود. خطيب جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح امنيت اخلاقي گفت: هر گاه مردم براي انجام كاري كاملا توجيه باشند آن كار با موفقيت انجام مي‌شود. وي ادامه داد: در طرح امنيت اخلاقي بايد زنان و مردان هر دو مخاطب باشند، حجاب و عفاف تنها مربوط به زنان نيست، گاهي مردان با پوشيدن مدهايي كه نماد برخي نحله‌هاي انحرافي است و يا همطراز قرار دادن خود با پست‌ترين افراد غربي، دچار هنجارشكني مي‌شوند. سعيدي گفت: بايد با هر كسي كه دنبال هنجارشكني و بي‌هويتي است اعم از مرد و زن بايد برخورد شود.
* رشت - امام جمعه موقت رشت گفت: كشاورزان گنجينه‌هاي جامعه هستند و بايستي بيش از هميشه مورد توجه مسوولان قرار گيرند. حجت الاسلام والمسلمين صديق عرباني در آيين عبادي سياسي اين هفته نماز جمعه رشت با اشاره به فرارسيدن هفته جهاد كشاورزي افزود: نمايندگان راه يافته به مجلس شوراي اسلامي كشاورزان را دريابند و براي مردم گام بردارند. وي اظهار كرد: مظلوميت، زير برگ‌هاي سبز اين استان پنهان شده و اگر كشاورزان نباشند جامعه فلج خواهد شد. خطيب جمعه رشت همچنين گفت: مسوولان بازار را رها نكنند تا به مردم ولايتمدار و صبور اين استان جفا نشود. حجت الاسلام صديق عرباني همچنين با اشاره به هفته محيط زيست افزود: روزگاري در رودخانه زرجوب رشت، ماهي صيد مي‌شد و اينك به يكي از آلوده‌ترين رودخانه‌هاي كشور تبديل شده است.
* قزوين - امام جمعه موقت قزوين گفت: جمهوري اسلامي ايران با هدايت رهبر معظم انقلاب و پشتيباني مردم با اقتدار پيچ‌هاي تحريم را از پشت سر خواهد گذاشت و به نظامي تعيين كننده در جهان تبديل خواهد شد. حجت الاسلام ابوترابي فرد در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر قزوين افزود: نظام جمهوري اسلامي در برابر مومنان متواضع و در برابر دشمنان قاطع است و با اقتدار در برابر زياده گويي استكبار مي‌ايستد و در اين راه هيچ گاه تسليم نخواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود، قانون اساسي را نقشه راه و حركت نظام دانست و خاطرنشان كرد: مردم و مسوولان بايد به قانون احترام گذاشته و قانون مداري را سرلوحه امور خود قرار دهند.ابوترابي فرد با بيان اينكه خدمت به مردم دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسوولان ارشد نظام مقدس جمهوري اسلامي است، اظهار كرد: بايد از ظرفيت‌هاي موجود كشور استفاده بيشتري كنيم تا خدمت رساني به مردم گسترش و توسعه پيدا كند.
* بوشهر- نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خميني(ره) درجمع زايران حرم مطهر بنيان گذارجمهوري اسلامي يك پيام راهبردي است كه همه بايد به آن عمل كنند. حجت‌الاسلام والمسلمين صفايي بوشهري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بوشهر افزود: همه مسوولان بايد در خدمت انقلاب باشند نه اينكه مردم و انقلاب را براي مقاصد شخصي خويش به خدمت بگيرند. وي اضافه كرد: تجمل گرايي مسوولان ممنوع است همه بايد سيره اصحاب اميرالمومنين (ع) را پيشه خود كرده و با نگاه و هدايت رهبر معظم انقلاب در خدمت انقلاب باشند. صفايي بوشهري اظهارداشت: همه بايد با تواضع، فروتني و نگاه ولايتمدارانه مطيع رهبر انقلاب باشند و جامعه را به سمت پيشرفت و تعالي سوق و انقلاب را از تنگناهايي كه دشمنان ايجاد كرده اند، عبور دهند. امام جمعه بوشهر با اشاره به روز جهاني صنايع دستي گفت: صنايع دستي يكي از موارد ايجاد اشتغال و ثروت در جامعه است. وي بيان كرد: مسوولان با برنامه ريزي، مديريت، و نظارت اين صنعت را گسترش داده تا ضمن ايجاد اشتغال ميراث فرهنگي نيز حفظ شود.
* ايلام: امام جمعه ايلام گفت: مجلس نهم بايد رفع دو معضل مهم بيكاري و گراني كمرشكن را در دستور كار خود قرار دهد. حجت الاسلام و المسلمين لطفي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر ايلام ضمن بيان اين‌كه معضل كمرشكن گراني در ايلام، كاسه صبر مردم را لبريز كرده است اظهار كرد: رفع اين مشكل مهم و اساسي يكي از مطالبات به حق مردم از مسئولان به ويژه نمايندگان مجلس جديد است. وي با اشاره به اين‌كه عدم توجه به مشكلات از سوي مسئولان، جامعه را با مشكلات فرهنگي و اجتماعي فراواني مواجه مي‌كند، افزود: اين دشمنان نظام هستند كه در اين زمينه بيشترين بهره‌برداري را خواهند كرد و با فضاسازي و القاي ناكارآمدي نظام ضربه‌هاي سهمگيني را به استقلال سياسي كشور وارد خواهند كرد. نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام خاطرنشان كرد: نمايندگان مردم در مجلس بايد با تلاش در جهت رفع اين مشكلات بتوانند زمينه‌هاي رضايت عمومي را ايجاد كنند. لطفي هم‌چنين با بيان اين‌كه اگر بحث گراني و بيكاري در وضعيت كنوني جامعه به خوبي مديريت نشود جامعه با چالش سياسي مواجه خواهد شد، تصريح كرد: يكي از عوامل موفقيت انقلاب اسلامي بعد از پيروزي، همياري مردم با نظام بوده كه در شرايط كنوني نيز بايد اين اعتماد براي مردم از سوي مسئولان حفظ شود، چرا كه مديريت نكردن مشكلاتي مانند گراني و بيكاري، مردم را از نظام دور مي‌كند.
* بيرجند - امام جمعه بيرجند گفت: با توجه به آغاز به كار مجلس نهم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد چند اقدام اساسي را وجه همت خود قرار دهند كه رفع مشكل بيكاري و گراني از اهميت خاصي قايل است.حجت الاسلام رضايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته بيرجند افزود: تامين آزادي‌هاي منطقي مردم، هدايت كشور به سوي عقلانيت مبارزه با فساد و حمايت از توليد ملي از ديگر مطالبات مردم از نمايندگان است. وي با بيان اينكه قانون بايد فصل الخطاب در تمام امور باشد، گفت: اين وظيفه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي است كه بايد محافظ و ناظر اجراي دقيق قانون باشند. حجت الاسلام رضايي در بخش ديگري با اشاره به فرمايشات رهبرمعظم انقلاب، افزود: از نگاه ايشان اصولگرايي داراي چهار ويژگي پيروي از اسلام، امام (ره)، رهبري و نيز ولايت فقيه است كه خوشبختانه در اين دوره مجلس نمايندگان اصولگراي يك دست شكل گرفته و لذا سطح توقعات مردم از چنين مجلسي بيشتر از دوره‌هاي قبل است.
* گرگان - نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نمايندگان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بايد مشكل بيكاري و تورم را حل و از توليد ملي و سرمايه داخلي حمايت كنند. آيت‌الله نورمفيدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز سياسي عبادي شهر گرگان افزود: توليد رقابتي مي‌تواند مشكلات اقتصادي كشور را رفع و استقلال كشور را هم تضمين كند. وي خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس نهم بايد به قسمي كه در ابتداي فعاليت خويش مي‌خورند پاي بند باشند. نماينده ولي فقيه در استان گلستان همچنين با اشاره به حضور باشكوه ملت ايران در آيين گرامي داشت بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) ادامه داد: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند ويژگي بارز امام راحل(ره) عزتمندي وي بود و هيچ گاه در برابر دشمنان اسلام سر تسليم فرود نياورد.
* اردبيل - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: دعواهاي سياسي آفت مجلس است و نمايندگان دور نهم مجلس خود را از اين آفت دور نگهدارند. حجت الاسلام عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل افزود: سياست زدگي آفت مجلس است و وكلاي ملت به جاي درگير شدن در مسايل بي‌مورد سياسي به فكر مصالح نظام و رفع مشكلات مردم باشند. وي تاكيد كرد: هم و غم نمايندگان مجلس نهم بايد تنها منافع ملي و كلان كشور باشد و چيز ديگري نبايد اين مسايل را تحت تاثير قرار دهد. وي با بيان اينكه مجلس نهم بايد مجلسي مقتدر باشد اظهار كرد: اين مجلس بايد از كارها و مسايل روزمره و كوچك بدور بوده و مسايل كلان و تاثيرگذار را مورد توجه قرار دهد. حجت الاسلام عاملي گفت: نمايندگان بايد در اين چهار سال در مورد مسايل مهم كشور از جمله موضوع اشتغال، گراني، تورم راهكاري اساسي يافته و به موضوع‌هايي چون جذب سرمايه، رفع موانع توليد، توزيع ثروت، مشوق‌ها براي سرمايه گذاران، بودجه و مسايلي اينچنيني توجه كافي داشته باشند.
* قروه - خطيب جمعه قروه با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) به بيان كرامات بانوي دو عالم پرداخت. حجت الاسلام احياء گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از معرفت بوده و خدا را شاكر هستيم كه سايه عنايات حضرت صديقه طاهره(س) مي‌باشيم. وي در ادامه با بيان اينكه ماه رجب، ماه خداشناسي و تذهيب نفس است، اظهارداشت: خداوند رجب را براي توجه بيشتر مسلمانان و مومنين قرار داده است. رجب نام شهري است كه در بهشت براي پرهيزگاران از عسل شيرين‌تر است. امام جمعه قروه در خاتمه سالگرد شهادت آيت‌الله سعيدي و همچنين سالگرد ارتحال آيت‌الله مشكيني را گرامي داشت.

* لنگرود - امام جمعه موقت لنگرود با اشاره به شروع فعاليت‌هاي مجلس شوراي اسلامي خطاب به منتخبين گفت: همه نمايندگان مجلس بايد طبق دستورات الهي و با توجه به فرامين دين اسلام به رعايت نكات اخلاقي و اسلامي بپردازند. حجت الاسلام واحدي نژاد افزود: نمايندگان بايد از اين فرصت خدادادي براي خدمت به مردم استفاده كنند. وي در ادامه اظهارداشت: متاسفانه تخلفات انتخاباتي در اين انتخابات بيشتر بود و گويا خريد راي انجام گرفته كه در گيلان نيز به مراتب بيشتر بوده است، آيا با 10 هزار تومان ميتوان مردم را خريد. امتياز!! هدف خدمت به مردم است؟ اميدوارم براي دوره‌هاي بعد فكري شود تا جلوي اين تخلفات گرفته شود. امام جمعه موقت لنگرود سپس خاطرنشان كرد براي انتخابات شوراي اسلامي شهر در سال آينده احساس نگراني مي‌كنيم. آيا براساس روابط، پول و شهرت خواهد بود يا تكليف؟ وي افزود: بايد نمايندگان مردم رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را مدنظر خود قرار دهند كه اگر چنين نشود و به دنبال ثروت اندوزي و پارتي بازي بروند حقوق مردم تضييع خواهد شد. وي در ادامه خطبه‌ها از عملكرد بعضي از مسئولين شهر خواستار همكاري اعضاي شورا و شهرداري براي برپايي نمايشگاه فرهنگي معنوي نسيم ظهور در پارك فجر لنگرود شد.
* نوشهر - حجت الاسلام مشايخ امام جمعه نوشهر در خطبه‌هاي نمازجمعه ضمن تاكيد بر تقدم دين فهمي بر دين داري، سالگرد شهادت شهيد آيت‌الله سعيدي و ارتحال مرحوم آيت‌الله مشكيني را گرامي داشت. خطب جمعه نوشهر در ادامه با نقل فرازهايي از فرمايشات رهبري معظم انقلاب اسلامي در مراسم بزرگداشت بيست و سومين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) خواستار توجه بيشتر دولت و مردم به توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني شد. وي همچنين به تشريح نقش رهبري در خنثي شدن توطئه‌هاي دشمن و انحراف كشور در طول تاريخ پرداخت. حجت الاسلام مشايخ در خاتمه بر ايجاد فضايي فرهنگي در مناطق توريستي و تفريحي كشور تاكيد كرد.
* مهربان - امام جمعه مهربان با گراميداشت ياد و خاطره حضرت آيت‌الله سعيدي كه در سال 1349 به دست ماموران ستم‌شاهي پهلوي به شهادت رسيد، اظهارداشت: شهيد آيت‌الله سعيدي از مربيان و پرستاران حقيقي حضرت امام خميني(ره) بود و خطاب به ماموران و عوامل رژيم ستم‌شاهي گفته بود "به خدا سوگند اگر مرا بكشيد و خونم را بر زمين بريزيد، در هر قطره خونم نام مقدس خميني را خواهيد يافت". حجت الاسلام جليلي در ادامه به روز جهاني صنايع دستي اشاره و فرش دستباف منطقه مهربان را يكي از صنايع دستي ممتاز و نمونه در ايران و جهان عنوان كرد و افزود: فرش دستباف مهربان با توجه به جايگاه ممتازي كه دارد نيازمند حمايت مسئولين و مديران دست اندركار مي‌باشد. خطيب جمعه مهربان لزوم صيانت و حمايت مسئولين از فرش دستباف اين بخش را يادآور شد و با اشاره به ثبت ملي فرش مهربان تاكيد كرد: بايد با اعطاي تسهيلات كم بهره و همچنين حمايت‌هاي بيمه‌اي از كاهش آمار توليد فرش در منطقه جلوگيري كرد. حجت الاسلام والمسلمين جليلي در خاتمه با گراميداشت 23 خرداد سالروز تشكيل ستاد انقلاب فرهنگي به فرمان حضرت امام خميني(ره)، بر لزوم تحول در دانشگاه‌ها تاكيد كرد.
* مرودشت - امام جمعه مرودشت ضمن برشمردن نشانه‌هاي مومنين راستين و با تقوا به استناد آيات اول سوره مومنون درباره اهميت خضوع و خشوع در نماز و لزوم دوري از سخن بيهوده و كارهاي بي‌ارزش و مضر مطالبي بيان نمود. حجت الاسلام غفوري مبيدي گفت: استعمال دخانيات يكي از منكرات و يكي از كارهاي لغو است و طبق نظر بعضي از مراجع كاري است حرام چون تلف كردن مال شخصي و سرمايه ملي و ضايع كردن حقوق خانواده و فرزندان و آلوده كردن فضا و هواي تنفس ديگران است و انسان را در معرض انواع بيماريهاي خطرناك و صعب العلاج قرار مي‌دهد و طبق آمار هر سال حدودا 50 هزار نفر فقط در اثركشيدن سيگار جان خود را از دست مي‌دهند و بدتر از همه اينست كه استعمال سيگار و تنباكو مقدمه و زمينه‌ساز اعتياد به انواع موادمخدر است و درصد بالايي از معتادان به موادمخدر ابتدا سيگاري بوده‌اند بعد كه ارضاع نشده‌اند به موادمخدرگرفتار شده‌اند. خطيب جمعه مرودشت ضمن تشكر از برگزار كنندگان مراسم اعتكاف و معتكفين مخصوصا جوانان گفت: اعتكاف يكي از پرثمرترين كارهاي فرهنگي است و چه خوب است كه اين مراسم معنوي با اين تاثير زياد در طول سال در مناسبت‌هاي مختلف مخصوصا در دهه آخر ماه مبارك رمضان كه سيره نبوي است نيز برگزار گردد. امام جمعه مرودشت ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت احمدبن موسي شاهچراغ گفت: حال كه شهر شيراز به بركت وجود حرم مطهر حضرت احمد ابن موسي(ع) توسط مقام معظم رهبري سومين حرم اهلبيت(ع) ناميده شده شايسته است شيراز نيز مثل قم كه بزرگترين پايگاه علوم ديني است با تاسيس و تقويت حوزه‌هاي علميه از نظر علمي و فرهنگي نيز متعالي باشد چون استان فارس قريب به پنج ميليون جمعيت دارد و تعداد زيادي از جوانان پاك و متدين اين استان استعداد و علاقه به تحصيل در حوزه علوم ديني را دارند و اين در حالي است كه حدودا 80 درصد از روستاهاي اين استان از بركت وجود روحاني وامام جماعت محروم هستند.
* فراشبند - امام جمعه فراشبند گفت: مذاكرات مسكو بهترين فرصت براي غربي هاست. غرب بايد از فرصت به دست آمده استفاده كند و گذشته خود را جبران نمايد. حجت‌الاسلام پناهيان افزود: 1+5 بايد حسن نيت داشته باشند و به تعهدات خود پايبند بماند و غربيها نيز بايد در مذاكرات با يك تعامل سازنده و گفتگوي مؤثر وارد شوند. وي ادامه داد: موضوع هسته‌اي ايران بايد از شوراي امنيت به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي برگردد و تحريم‌ها برداشته شود. ايران تا به حال صداقت از طرفهاي مقابل نديده است، اينها به دنبال وقت كشي هستند. خطيب جمعه فراشبند در ادامه به 20 خرداد سالروز شهادت آيت‌الله سعيدي اشاره كرد و گفت: آيت‌الله سعيدي يكي از سربازان امام راحل و هميشه در خط مقدم مبارزه عليه حكومت ستم شاهي بود. حجت الاسلام پناهيان در خاتمه 21 خرداد روز جهاني صنايع دستي را گرامي داشت و اضافه كرد: صنايع دستي حاصل هنر ملتها و آئين فرهنگ ملي هر كشوري است و حاكي از خصوصيات فرهنگي و ويژگي‌هاي مردم آن كشور مي‌باشد.
* مينودشت - امام جمعه مينودشت در خطبه‌هاي اين هفته نماز به بيان روايتي از پيامبر اكرم(ص) پرداخت. وي در ادامه خطبه‌ها با گراميداشت سالگرد شهادت آيت‌الله سعيدي و همچنين تشكيل ستاد انقلاب فرهنگي به دستور امام راحل اظهار داشت: انقلاب اسلامي با رهبري معمار كبير انقلاب به درستي هدايت شد و تا زماني كه در مسير حق باشد پيروز است. وي همچنين با اشاره به استقامت و پايمردي نظام جمهوري اسلامي در برابر گروه 1+5 و ديگر كشورها در رابطه با مسئله هسته‌اي گفت: ما هرگز لحظه‌اي از حقوق خود نخواهيم گذشت و اصلاً كوتاه نمي‌آئيم. استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي حق مسلم ملت ايران است و بايد بر آن مسلط باشيم. وي در خاتمه روز محيط زيست را گراميداشت و از همه مسئولين و دست اندركاران محيط زيست تقدير كرد.
*شميرانات: امام جمعه شهرستان شميرانات در خطبه اول به موضوع "شاخصه‌هاي رهبري از نگاه فرهنگ ديني" پرداخت و اظهار داشت: يكي از شاخصه‌هاي رهبري ديني از نگاه فرهنگ ديني اخلاص گرايي است، رهبران آسماني در قبال انجام رسالت دينيشان از مردم هيچ انتظاري نداشتند، آگاهي بخشي، پيام رساني شفاف، هدايتگري و پيشبرد جامعه به بسترها و عرصه‌هاي مدني و متعالي را به خاطر خدا انجام مي‌دادند(قل لا اسئلكم عليه اجرا)، سخن همه پيامبران با امت‌هاي خداباور و خداگرا و همه مخاطبين حوزه رسالتشان بود. ناطق جمعه شميرانات همسوسازي زندگي رهبران ديني با ضعيفان جامعه را دادگرايي و گواراسازي زندگي براي اقشار ضعيف اجتماعي دانسته اظهار داشت: از ديگر شاخصه‌هاي رهبران ديني هماهنگي و همسويي زندگي اجتماعي و برخورداري‌هاي دنيايي با كم توانان و ناتوانان جامعه است. رهبران ديني به رغم توانايي‌ها و برخورداري هايشان هرگز در كسوت پادشاهان، اشراف و ثروتمندان ظاهر نمي‌شدند، براي گواراسازي سختي‌ها و مشكلات دنيوي(خوراك و غذا و مسكن و پوشش و مجموعه معيشتشان را با ضعيفان جامعه همسو و سازگار مي‌كردند. حجت‌الاسلام والمسلمين دعاگو افزود: علي(ع) فرمود اگر بخواهم به عسل مصفا و مغز گندم و لباس‌ها و پارچه‌هاي ارزشمند و قيمتي دست مي‌يابم ولي هرگز مغلوب جاذبه‌هاي دنيايي نمي‌شوم، شما هرگز نمي‌توانيد مانند من زندگي كنيد ولي با ورع، جهاد در راه خدا و پاكدامني و قاطعيت در انجام وظايف دينيتان كمكم كنيد(نهج البلاغه)، خداوند بر رهبران ديني واجب ساخت تا زندگي شان را با ضعيفان مردم هماهنگ سازند تا فقرا از فقرشان به سختي و رنجوري ننشينند(ان‌الله تعالي فَرَض علي أئمة الحق أن يقدِّروا أنفسَهُم بِضَعفَة الناس، كيلا يتَبَيغَ بالفقير فَقْرُه- علي(ع)، بحار ج 111)، رسول گرامي اسلام(ص) همسويي مركب رئيس قوم را با ضعيف‌ترين اقشار جامعه از نشانه‌هاي شايستگي رياست مي‌شمارد(امير القوم اضعفهم دابه- الجعفريات ص 79). خطيب جمعه شميرانات صداقت و صراحت رهبران ديني با ملت، سازماندهي وحدت، دورانديشي و هوشمندي فرهنگي، سياسي و اجتماعي را از شاخصه‌هاي بارز رهبري ديني توصيف نموده گفت: از ديگر شاخصه‌هاي رهبري از نگاه فرهنگ ديني راستي، راستگويي و راستي گرايي با اقشار مردم، وحدت آفريني و هوشمندي در اداره امور فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي جامعه اسلامي است. رهبران ديني ايجاد همگرايي، اصلاح مناسبات اجتماعي، تقويت روحيه وحدت گرايي و آفرينش وحدت ديني را از وظايف خود مي‌دانند، در پيام رساني و هدايتگري و حل و فصل مشكلات اجتماعي از صداقت، صراحت و شفافيت برخوردارند و با دورانديشي و هوشمندي كامل از روش‌هاي همگرايي و انسجام آفريني بهره مي‌گيرند(وَ لْيَصْدُقْ رَائِدٌ أَهْلَهُ وَ لْيَجْمَعْ شَمْلَهُ وَ لْيُحْضِرْ ذِهْنَهُ ـ نهج البلاغه ص 157)). آقاي دعاگو پيشتازي در خودسازي و پيام رساني رفتاري را از شاخصه‌هاي بنيادين و ارزشين رهبران ديني ناميده گفت: كساني كه مسئوليت آگاهي بخشي و هدايت جامعه انساني به عرصه‌هاي تمدن و تعالي را بر عهده دارند بايد خودساخته، وارسته، پيشتاز در عرصه‌هاي خودسازي و وارستگي و آموزگار رفتاري و عملي مردم باشند(ذات نايافته از هستي بخش كي تواند كه شود هستي بخش). رهبران الهي بايد خودسازي را از اولويت‌هاي برنامه خود بشناسند، در آموزش خود پيشتاز شوند و در عرصه‌هاي انديشه، گويش، منش و كنش، برترين الگوي راهبردي و كاربردي جامعه باشند(مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماما فَليَبدَأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ وَليَكُن تَأديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبلَ تأَديبِهِ بِلِسانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفسِهِ وَ مُؤَدِّبُها اَحَقُّ بِالجلالِ مِن مُعَلِّمِ النّاسِ ومُؤَدِّبِهِم ـ نهج‌البلاغه). امام جمعه شهرستان شميرانات دورانديشي و سياستمداري از مهمترين شاخصه‌هاي رهبري ديني تعريف نموده گفت: براي اداره عرصه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و اطلاعاتي ـ امنيتي دورانديشي خردمندانه و سياستمداري متكي بر آگاهي و دورانديشي از حساس‌ترين و مهمترين شاخصه‌هاي رهبري است. آگاهي، صحنه و فضاي تصميم گيري را شفاف مي‌سازد، دور انديشي تصميم گيري را با منافع و مصالح اجتماعي و با شرايط حال و آينده سازگار مي‌كند و سياستمداري كنترل مطلوب تحولات دروني و بيروني، آرامش آفريني، اعتمادسازي و انگيزه سازي را ميسر مي‌سازد و بدون ترديد كاستي در حوزه سياستمداري از آفت‌هاي بزرگ رهبري ديني است. وي ادامه داد: همه رهبران ديني از پيامبران، امامان، امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري مديريت جامعه اسلامي را بر اين شاخصه بنيادي بنا كردند و رهبران ديني، بي‌تدبير و سياست هيچ جامعه‌اي را قابل اداره نمي‌دانند. همه پيامبران، امامان معصوم و رهبران معصوم گونه بخش عمده‌اي از توفيقشان مبتني بر دورانديشي و سياستمداري قوي و كافي است(آفه الزعماء، ضعف السياسيه) و هركس در مديريت شايسته از كفايت برخوردار است شايسته رهبري است(من احسن الكفايه استحق الولايه). حجت الاسلام و المسلمين آقاي دعاگو هواگريزي و پارسايي را از ارزشي‌ترين و راهبردي‌ترين شاخصه‌هاي رهبري ديني توصيف نموده گفت: هر كجا رياست طلبي، قدرت طلبي و هواهاي نفساني، انسان را مغلوب خود سازد شيطان بر انگيزه، گفتار، رفتار و اعمالش مسلط مي‌شود، محيط مسئوليتش را به زشتي مي‌آلايد، از خدا و كمال و شكوفايي دورش مي‌كند و در سياهي و تباهي گرفتارش مي‌سازد، رهبر بايد بر هواهاي نفساني‌اش مسلط شود و انگيزه‌اش را خدايي و رحماني كند تا نجات مردم از وسوسه‌هاي شيطاني و پيشبرد جامعه اسلامي به عرصه‌هاي مدني را سازماندهي نمايد به همين دليل علي(ع) رياست طلبي را آفت دانشمندان مي‌داند(آفه العلما حب الرياسه) و رسول اكرم(ص) كسي را كه با آگاهي از وجود شخصيت شايسته‌تر از خود در موضع رهبري قرار مي‌گيرد خائن به خدا و رسول و مسلمين معرفي مي‌كند (من تقدم علي قوم من المسلمين و هو يري ان فيهم من هو افضل منه فقد خان‌الله و رسوله والمسلمين‏). ناطق جمعه شميرانات مرجعيت را عرصه‌اي ويژه از رهبري فكري و ديني توصيف نموده گفت: دين شناسان با تقوا كه در عرصه‌هاي تقواگرايي، دينداري و دين شناسي به مراحل ويژه و شايسته‌اي صعود كرده‌اند در جايگاه مرجعيت از شاخصه‌هاي ممتاز و مشخصي برخوردار شده‌اند و عرصه ارزشمندي را در حوزه رهبري فكري جامعه اسلامي بر عهده گرفته‌اند. شاخصه‌هاي مراجع ديني را امام عسگري(ع) در چهار ركن بنيادين خلاصه كرده است، هركس از آن شاخصه‌هاي بهره‌مند باشد شايسته استقرار در جايگاه مرجعيت است و هركس فاقد آن شاخصه‌ها باشد شايستگي مرجعيت را ندارد. وي افزود: دين شناسي متكي بر منابع اجتهادي(كتاب و سنت و عقل و اجماع)، خويشتن‌داري خدامدار(تقوا)، حفاظت از آئين مدني در حوزه زندگي شخصي، جامعه اسلامي و جامعه جهاني، مخالفت با هواهاي نفساني و فرمانبري از امام زمان و برخوردار شدن از شاخصه لياقت و اطاعت در حوزه فرمانداري ايشان ويژگي‌هاي ممتاز مرجعيت ديني و فكري از نگاه امام عسگري(ع) است(فامّا من كان من الفقها صائنا لنفسه، حافظا لدينه، مخالفا لهواه، مطيعا لامر مولاه، فللعوام ان يقلّدوه). خطيب جمعه شهرستان شميرانات در خطبه دوم به تحليل تحولات سياسي روز به رويدادهاي سياسي سوريه پرداخته اظهار داشت: سوريه به دليل جايگاه ويژه جغرافيايي براي نقش آفريني در پايداري عليه صهيونيسم جهاني و رژيم صهيونيستي، تقويت و تدارك انقلاب‌هاي لبنان و فلسطين و اتخاذ سياست‌هاي ضداستكباري و استعماري، هدف توطئه‌ها و فتنه گري‌هاي رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي حامي اين رژيم است، كشورهاي غربي و رژيم اشغالگر قدس جبران شكست‌هاي خفت بار از بيداري اسلامي، لبنان و فلسطين و عراق و افغانستان را در تعرض به سوريه سازماندهي و برنامه ريزي كردند. وي افزود: حكومت‌هاي عربستان و قطر سازماندهي كشورهاي عربي را عليه سوريه بر عهده گرفته اند، تركيه نگاه مغرضانه آمريكا، انگليس و فرانسه را به سوريه پذيرفته و با اتحاديه عرب، رژيم صهيونيستي و استكبار و ارتجاع غرب همسو و هم سازمان شده است. وهابي‌هاي متشكل شده در اخوان المسلمين سوريه و سازمان تروريستي القاعده نقش اساسي در بحران سازي، كشتارها، ويراني‌ها و آفرينش بي‌ثباتي‌ها را بر عهده گرفته‌اند. امام جمعه شميرانات كشتارهاي سوريه را لكه ننگ بزرگي بر دامن تمدن غرب و رشد فرهنگي ارتجاع عرب توصيف نموده گفت: اگر كشتارها همانگونه كه دولت سوريه ادعا مي‌كند و با منطق سياسي همسو و سازگار است توسط تروريست‌هاي غرب گرا و برخوردار از حمايت ارتجاع عرب براي بسترسازي توطئه عليه سوريه سازماندهي شده باشد لكه ننگ بزرگي بر دامن تمدن غرب و رشد فرهنگي ارتجاع عرب است كه همراه با جنايات اشغالگران قدس عزيز از ماندگاري و تنفرآفريني ماندگار برخوردار مي‌شوند. آقاي دعاگو در ادامه سخنانشان گفت: كوفي عنان با به عهده گرفتن مأموريتي از سازمان ملل طرحي شش ماده‌اي را ارائه داد و در آن بر ضرورت مذاكرات سياسي و نقش سپاري به مخالفان را تأكيد كرد. مهمترين محورهاي طرح شش ماده‌اي كوفي عنان عبارت است از: 1- برنامه سياسي همه جانبه و همكاري با سازمان ملل در اين زمينه، 2- توقف خشونت‌هاي مسلحانه و عقب نشيني نيروهاي نظامي از مناطق مسكوني و عدم استفاده از سلاح‌هاي سنگين در درگيري‌ها، 3- توقف كشتارها و فراهم شدن شرايط كمك رساني به آسيب ديدگان، 4- آزادي افراد بازداشت شده به صورت گروهي، 5- ايجاد تسهيلات و آزادي عمل بدون تبعيض براي خبرنگاران رسانه‌هاي جهاني و 6- آزادي تجمعات و تظاهرات مسالمت آميز. خطيب جمعه شميرانات دخالت نظامي سازمان ملل و ارتجاع عرب براي تغيير نظام سوريه را راهبرد حاميان غربي و منطقه‌اي رژيم صهيونيستي تحليل نموده گفت: فتنه گري‌هاي غربي‌ها و ارتجاع غرب گراي عرب طرح كوفي عنان را با بن بست روبرو ساخت، حاميان غربي و منطقه‌اي رژيم صهيونيستي راهبرد دخالت نظامي سازمان ملل و ارتجاع عرب را براي تغيير نظام ضدصهيونيستي به حكومتي متحد و صهيونيست‌هاي اشغالگر و ضد بشر را پيگيري مي‌كنند، چين و روسيه از اتفاقات ليبي درس عبرت گرفته‌اند و اجازه تبديل سوريه به پايگاه غرب را نمي‌دهند و با اقدام نظامي عليه سوريه با قدرت تمام مخالفت كرده‌اند. دعاگو در پايان تأكيد كرد: سوري‌ها اگر بر انسجام داخلي و وحدت ملي بيافزايند و به حمايت فراگير ملي از نظام كنوني متكي شوند و ناآرامي‌ها را در چارچوب و به دور از خشونت بهانه ساز كنترل نمايند توطئه‌ها و تعرض‌ها را با قدرت خنثي مي‌كنند و در مصادر حكومتي با اعتبار و اقتدار مي‌مانند.
* خطيب جمعه قم: مسئولان بايد در مسير پيشرفت كشور از اشرافي‌گري،‌ غرور، تلاش براي كسب محبوبيت و جمع‌آوري ذخاير و ثروت پرهيز‌ كنند.
* امام جمعه گرگان: نمايندگان مجلس بايد مشكل بيكاري و تورم را حل كنند.
* امام‌جمعه اردبيل: نمايندگان مجلس نهم بايد براي رفع مشكل بيكاري و گراني راهكار اساسي پيدا كنند
* امام‌جمعه ايلام: مجلس نهم بايد رفع دو معضل مهم بيكاري و گراني كمرشكن را در دستور كار خود قرار دهد
* امام‌جمعه بيرجند: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رفع مشكل بيكاري و گراني را وجه همت خود قرار دهند
* خطيب جمعه رشت: نمايندگان مجلس نهم براي رفع مشكلات مردم گام بردارند.
* امام‌جمعه بوشهر: همه مسئولان بايد در خدمت انقلاب باشند نه اينكه مردم و انقلاب را براي مقاصد شخصي خويش به خدمت بگيرند.
* خطيب جمعه قزوين: بااستفاده از ظرفيت‌هاي موجود كشور بايد خدمت‌رساني به مردم گسترش و توسعه پيدا كند
* خطيب جمعه اصفهان: در اين نظام نبايد شاهد مشكلات متعدد صنعتگران و بيكاري كارگران باشيم.
* امام جمعه كاشان: تلاش مجلس نهم بايد در عرصه معيشتي و اشتغال جوانان باشد

شنبه|ا|20|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن