تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817516816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير يك كارخانه لاستيك‌سازي هشدار داد؛ جرائم سنگين زيست محيطي و واردات صنعت تايرسازي را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مدير يك كارخانه لاستيك‌سازي هشدار داد؛ جرائم سنگين زيست محيطي و واردات صنعت تايرسازي را تهديد مي‌كند
1600 كارگر لاستيك پارس ساوه امسال مراسم روز كارگر را با بيم و هراس تعطيلي كارخانه برگزار كردند/ واردات بي‌رويه لاستيك‌هاي بي‌كيفيت خارجي به خصوص محصولات چيني صنعت تاير سازي را به شدت تهديد مي‌كند.


ايلنا: قائم مقام مدير عامل كارخانه لاستيك سازي پارس اعلام كرد: پرداخت جرايم سنگين زيست محيطي كارخانه لاستيك سازي پارس (پيروزي) را در آستانه تعطيلي قرار داده است.

رضا محمددوست در گفت گو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه دو سال است به ناحق از سوي سازمان محيط زيست با مبلغ قابل توجه‌اي (يك درصد كل فروش سال) جريمه شده‌ايم افزود: پرداخت چنين جريمه سنگيني كارخانه را به تعطيلي مي‌كشاند و ۱۶۰۰ كارگر اين كارخانه بيكار خواهند شد.

او افزود: بدليل تحريم‌ها و جلوگيري از ورود مواد اوليه ممكن است مشكلاتي براي برخي از صنايع ايجاد شود اما مسئولان محيط زيست بدون توجه به اين مشكلات در خصوص دريافت جرايم سماجت مي‌كنند و اين در حالي است كه كارخانه لاستيك پارس در راستاي رعايت اصول زيست محيطي و كاهش آلاينده‌هاي موجود در چرخه حيات صنعتي، فعاليت‌هاي عمده‌اي داشته است.

محمد دوست گفت: اين شركت از حدود يك سال گذشته با صرف هزينه‌هاي بسيار زيادي نسبت به انجام طراحي جديد و تغيير مسير خروجي خطوط توليد خود اقداماتي كرده كه از جمله اين اقدامات، نصب فيلترهاي پيشرفته بر روي دودكش‌ها و خروجي‌هاي هواست.

او با بيان اينكه رعايت اصول زيست محيطي از اولويت‌هاي مهم اين واحد توليدي است اظهار داشت: در حال حاضر وضعيت فعاليت شركت به گونه‌اي است كه كليه گاز‌ها و غبارهاي خروجي از دودكش‌ها، فاضلاب‌ها و پساب‌هاي صنعتي شركت به طور كامل تحت كنترل است، به گونه‌اي كه نتايج اندازه گيري‌هايي كه به طور مستمر كار‌شناسان سازمان محيط زيست و آزمايشگاه‌هاي معتبر و مورد تاييد سازمان انجام داده‌اند، به وضوح مؤيد وضعيت مناسب زيست محيطي شركت لاستيك پارس است.

قائم مقام مديرعامل شركت لاستيك پارس با اشاره به اينكه علاوه بر خط آلاينده، كليه خطوط توليد جريمه شده‌اند در ادامه افزود: در چنين شرايطي انتظار مي‌رود اقدامات زيست محيطي انجام گرفته توسط اين كارخانه كه در راستاي رفع آلودگي‌ها ايجاد شده است از ديد مسئولان محيط زيست پوشيده نماند.

او با طرح اين پيشنهاد كه بايد تعرفه‌هاي گمركي به گونه‌اي تنظيم و برنامه‌ريزي شوند كه راهي براي ورود كالاهاي بي‌كيفيت وجود نداشته باشد گفت: اين صنعت در ميزان اشتغال و درآمدزايي نقش موثري دارد و محيط زيست بهتر است از ورود لاستيك‌هاي چيني كه آلوده كننده محيط زيست هستند و عوارض بسيار جبران ناپذيري دارند جلوگيري كند.

محمد دوست گفت: كارگران لاستيك پارس ساوه امسال مراسم روز كارگر را با بيم و هراس تعطيلي كارخانه برگزار كردند و اميد است مسئولان ارشد همچون گذشته در راه رفع مشكل صنايع در سال حمايت از توليدملي، كار و سرمايه ايراني تلاش كنند.

اين مقام مسئول در ادامه درباره مشكلات و موانع صنعت تاير گفت: از مهم‌ترين مشكلات افزايش شديد قيمت مواد اوليه در داخل و خارج به خصوص كائوچوي طبيعي و مصنوعي، دوده، نخ و سيم طوقه بوده است.

وي ادامه داد: مشكل ديگر، واردات بي‌رويه لاستيك‌هاي بي‌كيفيت خارجي الخصوص چيني است كه صنعت تاير سازي را به شدت تهديد كرده است.

قائم مقام مدير عامل كارخانه لاستيك سازي پارس افزود: در حال حاضر اين واحد توليدي براي تهيه مواد اوليه و ماشين آلات خود ناچار است با استفاده از واسطه گران و دلالان به چند برابر قيمت خريداري كند كه ادامه اين مشكلات همينطور كم لطفي بعضي از مسئولان مشكلات اين واحد توليدي را دو چندان مي‌كند.

محمد دوست يادآور شد: براي بازسازي دستگاه‌هاي قديمي ساخت آلمان و ايتاليا در بهترين شرايط حداقل بايد شش ماه منتظر مي‌مانديم تا قطعات سفارش شده از خارج وارد شود كه متخصصان داخلي اين كار را بدون وابستگي به خارج وحضور كار‌شناسان خارجي انجام دادند.

او با بيان اينكه همه بايد دست به دست هم دهيم تا از اين شرايط عبور كنيم، اظهار داشت: اكنون كه ما در مقابله با تحريم‌ها پيشرو هستيم، دستگاه‌هاي دولتي بايد بيشتر حامي و پشتيبان صنايع داخلي باشند.

قائم مقام مديرعامل در خاتمه با بيان اينكه علي رغم مكاتبات بسياري كه با ارگان‌ها و سازمانهاي دولتي از جمله سازمان محيط زيست كشور و شهرستان ساوه صورت گرفته است، تقاضا داريم مجددا كميته استاني رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي تشكيل شده و با همكاري و مساعدت خود اين كارخانه را به همراه ۱۶۰۰ كارگر از خطر تعطيلي و بيكاري نجات دهند.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|20|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن