محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831115741
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: منتظران مصلح خود بايد صالح باشند
اشاره :نوشتار حاضر، مقالهايست كه در فراخون طرح "چرا سكوت اي مسلمان" از سوي كاربران سايت تبيان ارسال شده است. اين طرح در پي پاسخ به اهانت به ساحت پيامبر مهر و رحمت حضرت ختمي مرتبت، محمد مصطفي – كه درود خدا برو و خاندان پاكش باد – در فروردين ماه سال 1387 از سوي سايت تبيان برگزار گرديد.* * * * *بشر امروز، با پشرفتهاي شگفتانگيز در زمينههاي گوناگون زندگي مادي خود، در بعد معنوي و اخلاقي مغلوب گرداب هواپرستي است. اين جهالت مدرن تا بدانجاست که سردمداران تمدن هر نوع تلاشي در جهت خلاصي از اين گرداب را با تهمتهاي ناروا پاسخ ميدهند و از تشعشع نور معنويت در ميان ملتهاي خود جلوگيري ميکنند. مصداق بارز اين نابخرديها در عصر امروز توهين به رحمة العالمين و دين مبين اسلام و گوهرهاي پاک نبي اکرم صلواتاللهعليه يعني قرآن و اهل بيت عليهمالسلام در قالب فيلم، نشريه، کتاب، سياست، عملياتهاي نظامي و انتحاري و غيره است. حال در اين شرايط وظيفه هر مسلماني مقابله با اين اقدامات شيطاني است، اما هر اقدامي اگر بر اساس مدل علمي بنا نشود، نتيجهاي جز شکست در انتظار آن نيست. بنابراين اين نوشتار سعي دارد به صورت فهرستوار به اين مدل به عنوان استراتژي عملياتي اشاره کند. در اين مدل دشمن شناسي به عنوان ايده اصلي براي پاسخ به سه سوال "چه دستهايي پشت پرده اين بيحرمتيهاست؟"، "وظيفه يک مسلمان بيدار چيست؟" و "چه راههايي براي مبارزه با اين توطئهها وجود دارد؟" در نظر گرفته شده است. اميد است اين تلاش ناچيز مورد قبول حضرت رسول اعظم صلواتاللهعليه قرار گيرد. وظيفه ما شيعيان در دوران غيبت انتظار است و اين نه انتظاري بياميد و بيحرکت است بلکه بايد اين انتظار کاملاً پويا و مطابق با شرايط باشد. دشمن شناسي شايد کلمه "دشمن شناسي" در اين نوشتار باعث ايجاد جوي نظامي گردد ولي دشمن شناسي عرصهاي وسيع در زندگي ما را شامل ميشود که از شخصيترين محدودهها با شناخت شيطان و نفس اماره آغاز و در کلانترين سطح خود به دشمنان ملي در روابط بين الملل ختم ميشود، دشمن شناسي در حالت کلي شامل سرفصلهايي مانند:1- شناسيايي وسعت عمل و حوزه عملياتي دشمن2- شناسايي امکانات و تجهيزات دشمن 3- شناسايي طرحها و تئوريهاي فلسفي و عملياتي دشمن 4- شناخت نقاط ضعف و قدرت دشمن و غيره است اما نکته مهمي که شايد در دشمن شناسي به آن توجهي نشود و مهمترين قسمت دشمن شناسي است خودشناسي است يعني قبل از تعيين مشخصات دشمن بايد امکانات، نقاط ضعف و قوت و ديگر مشخصههاي خود را بدانيم مثلاً بايد ميزان توانايي و دقت خود، در زمينه اطلاعات بدست آمده از دشمن و تحليل آنها را بدانيم در غير اينصورت يا اطلاعات غلطي از دشمن بدست ميآوريم يا از اطلاعات صحيح، تحليلهاي غلط کرده که در هر دو حالت چيزي جز شکست انتظارمان را نميکشد. مطلب مهم ديگر توانايي تطبيق نقاط ضعف و قوت خود و دشمن و طراحي استراتژيهاي مناسب است يعني در صورت تطبيق نقطه قوتي از دشمن بر نقطه ضعفي از ما بايد به دنبال استراتژي هجومي از آن نقطه بود. حال با اين پيش زمينه پاسخ به سوالات مطروحه در مقدمه را آغاز ميکنيم. ما امت حضرت رسول اعظم صلواتاللهعليه هستيم و بزرگترين دارايي ما ايمانمان به آن حضرت و قرآن معجزه اوست. تمام تئوريهاي فلسفي و عملي ما نشات گرفته از ايمانمان است اين نقطه قوت ما همواره مورد هجوم دشمن بوده، دشمن با ايجاد شبهات و ترديد در اين اصول اين نقطه قوت را مورد هدف قرار داده است به عنوان مثال با انتشار کتابي با نام "فرقان الحق" عقايد مسلمانان را زير سوال ميبرند و جالب اينجاست دولت غيرمسلمان هند ورود اين کتاب را به کشورش ممنوع کرده است اما در بعضي کشورهاي اسلامي، حتي در بعضي مدارس تدريس ميشود. استراتژي ديگر ارائه تفسيرهاي نادرست از قرآن کريم و همچنين تطابق رفتارهاي غلط مسلمانان با اين تفاسير براي نيل به اهداف شوم خود است. نمونه تازه اين گونه رفتار، فيلم سراسر فتنه ي "فتنه" است. راهکارهاي مقابله با اين گونه رفتارها به چند بخش تقسيم ميشود. شايد اولين و مهمترين وظيفه اين است که بي تفاوت از کنار اين اتفاقات نگذريم و در اولين حرکت، حلقههاي اعتراض را به صورت راهپيمايي تشکيل دهيم چرا که طبق تئوريها بعضي از رفتارها براي تست کردن وضعيت حساسيت جامعه است و اگر اين اعتراض اوليه به قدر کافي قدرتمند نباشد مطمئناً بايد منتظر حملههاي سنگينتر باشيم. اما براي عملياتهاي سازماندهي شده که در درازمدت جواب ميدهند بايد به استراتژيهاي فلسفي آنها حمله کرد اين حمله در چند رده تعريف ميشود چرا که دشمن اصلي زير لايههاي مختلف پنهان شده است و هر لايه فلسفه اجرايي خاص خود را دارد، اولين لايه و دشمن اصلي طبق صريح آيه 82 سوره مبارکه مائده (هر آينه مييابي يهود و مشرکين را دشمنترين مردم نسبت به کساني که ايمان آورده اند) يهوديان هستند البته به تعبير امروزيتر صهيونيسم که بخشي سياسي يهوديان را تشکيل ميدهند، استراتژي اصلي اين گروه در قالب پروتکلهايي است که به عنوان پروتکلهاي صهيون در جهان معروف هستند. در اين پروتکلها که آينه تمام نماي نژادپرستي است صراحتاً به تصميم اين گروه براي تسلط بر جهان با هر وسيلهاي که دارد به عنوان مثال در قسمتي از پروتکل شماره 1 ميخوانيم "ميان سياست و اخلاق هيچگونه وجه اشتراکي نيست. فرمانروايي که متکي به اخلاق باشد، نميتواند سياستمداري کارکشته و ماهر از آب درآيد و نتيجتاً پايههاي قدرت سياسي او متزلزل خواهد گشت. آنهايي که ميخواهند گام در وادي سياست بگذارند، بايد هم نيرنگ باز باشند و هم بتوانند ديگران را متقاعد کنند. صفاتي چون درستکاري و راستگويي خطري بزرگ براي سياست بشمار ميروند. زيرا چنين صفاتي شديدتر از هر دشمني، فرمانروا از اريکه حکمراني به زير ميکشند. البته فرمانروايان جوامع غيرصهيونيست بايد چنين صفاتي را دارا باشند تا هرچه زودتر از پاي درآيند و تسليم ما شوند. ولي در نظام سياسي جوامع صهيونيستي، قيودات اخلاقثي نبايد وجود داشته باشد. به اعتقاد ما حق يعني اعمال زور. واژه حق واژهاي ذهني است که به هيچ وجه جنبه عينيت به خود نميگيرد. در نظام سياسي ما حق اين چنين تعبير ميشود: هرآنچه را که ميخواهم به من بده زيرا من از تو قوي ترم. نيازي نيست که ثابت کنم حق از آن کسيت." تحليل و بررسي اين پروتکلها خارج از حد اين مقاله است نکته قابل توجه اين است که هر مسلماني وظيفه دارد اولاً اين برنامه را به اطلاع ديگر مسلمانان برساند و از قرار گرفتن در مسير اهداف اين دشمنان هم خود پرهيز و هم ديگران را برحذر دارد. لايه دوم دولتهاي مسيحياند که در پروتکلها آنها به عنوان يکي از ارکان اجرايي پيشبرد اهداف معرفي شدهاند. فلسفه کلي حاکم بر رفتارهاي اين لايه، دو اصل کلي اومانيسم و سکولاريسم است. اين فلسفهها مانند طبلهاي توخالي هستند سر و صداي زيادي دارند اما از لحاظ تئوري بسيار پايههاي ضعيفي دارند. وظيفه ما به عنوان يک مسلمان در برابر اين لايه دو وجه دارد اول آنکه با مباني عقلي پوچ بودن اين تئوريها را براي ملتهاي غير مسلمان تبيين کنيم و در مرحله دوم اسلام را به عنوان جايگزيني مناسب به آنها معرفي کنيم. يکي از نقاط قوت ما در اين ملت ها، تغيير ترکيب جمعيتي ملل اروپايي است؛ به عنوان مثال روزنامه کلنر اشتادت انسايگر چاپ آلمان طي يک گزارش مفصل آمار جمعيت مسلمان اروپا را اعلام کرده است و مينويسد: "پس از سوء قصدهاي تروريستي در لندن توجه جوامع غرب به صورت خاص به حضور مسلمانان در اروپا جلب شده است. بر اساس آخرين آمار از مجموع 455 ميليون نفر جمعيت اروپا، 15 ميليون (3/3 درصد) آن را مسلمانان تشکيل ميدهند. اين نسبت در کشورهاي آلمان، فرانسه، اتريش و هلند بيش از ساير نقاط اروپاست." اين بدان معني است که اگر بتوانيم اصول اسلام اصيل را بين همين جمعيت مسلمان ترويج کنيم به دو هدف بسيار استراتژيک ميرسيم اول آنکه از خود اين جمعيت رو به گسترش ميتوان به عنوان يک مبلغ استفاده کرد و توسط همين افراد اهداف مقابلهاي خود با دول غربي را که در بالا به آن اشاره شد پياده سازي کرد. دوم آنکه با نگاه به ترکيب جمعيتي پي ميبريم که مسلمانان قشر عظيمي از طبقه كارگر اروپا را شامل ميشوند از اين خاصيت نيز ميتوان براي فلج کردن اقتصادي دول غربي به صورت اعتصابات و غيره بهره برد و ترس از همين موضوع باعث شده است تبعيض نژادي در ميان مسلمانان اروپا براي بدست آوردن کار خود را به وضوح نشان دهد. بدليل وسعت عمليات از قسمتهاي تقابل فلسفي عبور کرده به تقابلات فرهنگي ميپردازم. در اين قسمت رسانهها بيشترين نقش را دارند، هر کسي که به طور موثرتري در اين زمينه فعاليت کند به جد ميتوان گفت طرف ديگر را تا حد زيادي مغلوب خواهد کرد. متاسفانه قسمت اعظم رسانههاي دنيا به طور مستقيم يا غيرمستقيم وابسته به آژانس يهود هستند و سعي در جهت دهي افکار عمومي در راستاي اهداف شوم خود دارند و در اين بين از هر رفتار کثيفي نيز ابايي نداشته تا آنجا که به رسول رحمت صلواتاللهعليه نيز اهانتهاي بسيار کردهاند و ميکنند. در حال حاضر مهمترين رسانهها شبکههاي خبري و اينترنت هستند بعد از آنها مطبوعات و سپس صنعت سينما و بعد از آن کتابها. شايد ايجاد شبکههاي خبري بزرگ که در دسترس همه و مهمتر مورد اطمينان همه باشند و داراي مخاطب نيز باشند کاري بس دشوار باشد و فقط از عهده دولتها برآيد مانند شبکههايي چون پرس تي وي و سحر و الکوثر؛ اما شبکههاي ماهوارهاي شخصي مانند سلام و غيره نيز بيتاثير نيستند اما بايد سيستمي بر محتواي آن نظارت کند چون خطا در اين سطح نتيجهاي بسيار مخرب بر اهداف دارد، به عنوان مثال اگر از پخش برنامه هايي مانند "نحوه کتک زدن زن در اسلام" که از شبکه LBC لبنان پخش شد و غيره جلوگيري نکنيم يا واکنشي نشان نداده، آنها را تاييد کنيم به نوعي خودزني پرداختهايم. مطلب ديگر اينکه بايد استقلال رسانهاي حفظ شود يعني ما از لحاظ ماهواره و تجهيزات به استقلال برسيم چرا که در غير اينصورت اتفاقي که براي شبکه سحر1 و قطع سيگنالرساني آن در ماهواره هات برد رخ داد براي هر شبکه ديگري نيز رخ ميدهد و اين استقلال اتفاق نميافتد، مگر با کوشش علمي و نوآوري که از منويات مقام معظم رهبري بوده و اين سال نيز به اين نام ناميده شده تا اين نياز به صورت عام و در هر گستره علمي و مذهبياي باعث پيشبرد اهدافمان شود. اما در بعد اينترنت، اين سيستم مانند يک شمشير دو لبه است در صورت استفاده هدفمند و صحيح از آن شايد بتوان گفت اثري بيش از رسانههاي خبري تصويري دارد اما عکس آن نيز صادق است در صورت استفاده ناصحيح موجب خوردن ضربههاي جبران ناپذير بر پيکره نسل جوان و تخدير آنها با سکس و.... و خارج کردن آنها از گردونه فعاليت اجتماعي خواهد شد. دو نکته در استفاده از اين رسانه قابل تامل است يک آنکه نبايد به بهانههاي واهي عرصه را خالي کرد و اين فرصت طلايي را از دست داد و دوم آنکه بايد بر استفاده از اينترنت مديريت بسيار دقيق و هدفمندي داشت. بايد با تبيين و ساخت سايتهاي اسلامي چون تبيان و الشيعه و... اسلام را براي ديگر مردم جهان تبيين کنيم ولي در اين رهگذر نبايد ظرافتهاي تبليغاتي و خارج شدن از قالبهاي خشک فلسفي و... را در نظر داشت. به طور خلاصه در عرصه اينترنت دو عامل حرف اول را ميزند يکي نوآوري و ديگري تبليغات. نوآوري چه از لحاظ فني و چه از لحاظ تبيين و ايجاد جذابيت براي مخاطب و تبليغ به عنوان شناساندن اين سامانه به ديگران آن هم تبليغي هدفمند براي جذب قشر جوان يعني همان تاکتيک غربيها را عليه خودشان استفاده ميکنيم و با جذب کردن قشر جوان آنها، نيروي فعال آنها را در خدمت اسلام بگيريم. مطلب ديگر اينکه آنها با نفوذ افرادي در جوامع مسلمان برخي رفتارهاي افراطي را ترويج ميکنند و با استفاده از سيستم تبليغي خود آنها را به عنوان اسلام به مردم معرفي ميکنند براي مقابله با اين تهمتها و افتراها به اسلام بايد هر گروه و هر دستهاي که خلاف اسلام ولي به اسم اسلام عمل ميکند شناسايي و به حرف براي گفتن در عرصه مطبوعات و صنعت سينما بسيار است اما بدليل کوتاهي سخن از آن ميگذرم و فقط به چند پيشنهاد اکتفا ميکنم: 1- در عرصه فيلم سازي جشنوراهاي در حد کشورهاي اسلامي به طور خاص و به طور عام تمام مسلمانان و اسلام شناسان ترتيب يابد تا اولاً صنعت فيلم سازي از انحصار آژانس يهود خارج شود و ثانياً با ساختن فيلمهاي مطابق با تفکرات اصيل اسلام و حمله به پايههاي اومانيسم و سکولاريسم بي ريشه بودن اين تفکرات را نشان دهيم. يکي ديگر از اثرات چنين کاري اين است که آنها را مجبور به دفاع از انديشه خودشان ميکند و اين يعني مشغول شدن به خود و وقت کمتري براي حمله به مباني اسلامي داشتن. 2- طراحي سيستم اطلاع رساني و هماهنگي در ميان امت اسلامي براي اجراي واکنشها و برنامههاي يکسان در مقابل تهديدات، اجزا اين سيستم را ميتوان از حلقه شبکههاي ماهواره اي، اينترنت، مطبوعات و اجتماعات اسلامي مانند نماز جماعات، جمعه و ايام حج تشکيل داد، اين سيستم بايد به صورت کاملاً غيردولتي تشکيل شود چرا که در غير اينصورت بدليل نفوذ کشورهاي غربي بر بعضي از دول اسلامي اين سيستم کارايي خود را از دست ميدهد. پياده سازي چنين سيستمي هرچند در ابتدا سخت به نظرايد اما ارزش چنين سختي را دارد زيرا ميتوان از آن به عنوان ابزار اعمال قدرت امت واحده اسلامي بهره برد. مديريت اين جريان نيز حتماً بايد از مراجع و مفتيهاي درجه يک اسلامي نشأت بگيرد تا حد امکان از نفوذ بيگانگان در آن جلوگيري گردد. چه دستهايي پشت پرده اين بيحرمتيهاست؟، وظيفه يک مسلمان بيدار چيست؟ و چه راههايي براي مبارزه با اين توطئهها وجود دارد؟هرچند کارها و فعاليت هايي از اين دست در حوزه وبلاگ و کتاب و... بسيارند و يک نمونه موفق آن جشنواره الکترونيکي پيامبر اعظم صلوات الله عليه بود اما نياز به گسترش اين فعاليتها به طور محسوسي احساس ميشود. شايد بعضي از مطالب و پيشنهادات مندرج در اين مقاله فراتر از حد حتي يک دولت باشد اما اگر اين خواستهها در ملل اسلامي ايجاد و احساس نياز به چنين سيستم هايي درک شود ملتها خود ميتوانند با اتکا به قدرت خود و سرمايههاي شخصي اين برنامهها را پياده سازي کنند. اما نياز اصلي براي تمامي اين حرکتها همان طور که اشاره کردم امت واحده اسلامي است. يعني وحدت نياز اصلي و خمير مايه تمام حرکات منسجم و برنامه ريزي شده است تا اين حرکات شيعيان و برادران اهل تسنن راه به جايي برده و به ثمر برسد. در پايان نيز اشارهاي خاص به وظيفه خطير شيعيان در اين بين ميکنم. انتظار يک منجي عالم شمول نياز فطري بشري است که در ميان اديان مختلف به گونههاي مختلف ظهور کرده و مختص اديان الهي نيز نميباشد. طبق اعتقاد حقه شيعيان نهال سبز اين انتظار به دستان مبارک رسول گرامي اسلام صلوات الله عليه کاشته شد و با خون بهترين بندگان خدا در طول تاريخ آبياري شد که بزرگترين آنها حضرت سيدالشهدا سلام الله عليه ميباشد. وظيفه ما شيعيان در غيبت انتظار است و اين نه انتظاري بياميد و حرکت است بلکه بايد اين انتظار کاملاً پويا و مطابق با شرايط بوده و هماره از اصل "منتظران مصلح خود بايد صالح باشند" پيروي کند. بايد اين انتظار را که در امت اسلامي زير خروارها تعصب است بيرون آورد و چرا يکي از مشترکات بين شيعه و اهل سنت است و با تبيين درست آن فعاليتها را به سمت انتظار صحيح سوق داد که اين خود بذر اميدي در دل تمامي مستضعفان است. براي ظهور يوسف زهرا(سلام الله عليها) صلوات. منابع:1- پروتکلهاي دانشوران صهيون، نوشته: عجاج نويهض، ترجمه: حميدرضا شيخي، ناشر: آستان قدس رضوي 2- مقاله "چالش دو بعدي اسلام و اروپا" به قلم رضا سادات- روزنامه جام جم مورخ پنجشنبه 16 اسفند 1386 3- خبرگزاري قرآني ايران (ايکنا) نويسنده مقاله: محمد رستگار
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 475]
صفحات پیشنهادی
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند-منتظران مصلح خود بايد صالح باشنداشاره :نوشتار حاضر، مقالهايست كه در فراخون طرح.
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند-منتظران مصلح خود بايد صالح باشنداشاره :نوشتار حاضر، مقالهايست كه در فراخون طرح.
گفتمان ديني زن، انتظار، مهدويت در بندرتركمن برگزار شد
حجت الاسلام منصوري اضافه كرد ؛ منتظران مصلح خود بايد صالح باشند و اين اصلاح را از خود ، خانواده و جامعه شروع نمايند. وي با تأكيد بر لزوم حفظ حجاب و عفاف بر ...
حجت الاسلام منصوري اضافه كرد ؛ منتظران مصلح خود بايد صالح باشند و اين اصلاح را از خود ، خانواده و جامعه شروع نمايند. وي با تأكيد بر لزوم حفظ حجاب و عفاف بر ...
يك استاددانشگاه:اگر مهدويتازاسلام گرفته شود در اصل اسلام ...
هزار گفت: منتظران مصلح، خود بايد در وجود خويشتن خويش صالح باشند تا بتوانند كسان و خويشان و افراد جامعه خود را به انتظار دعوت كنند و مثل آن نبايد مثل آب آلودهاي ...
هزار گفت: منتظران مصلح، خود بايد در وجود خويشتن خويش صالح باشند تا بتوانند كسان و خويشان و افراد جامعه خود را به انتظار دعوت كنند و مثل آن نبايد مثل آب آلودهاي ...
يك استاددانشگاه:اگر مهدويت ازاسلام گرفته شود در اصل اسلام ...
هزار گفت: منتظران مصلح، خود بايد در وجود خويشتن خويش صالح باشند تا بتوانند كسان و خويشان و افراد جامعه خود را به انتظار دعوت كنند و مثل آن نبايد مثل آب آلوده اي ...
هزار گفت: منتظران مصلح، خود بايد در وجود خويشتن خويش صالح باشند تا بتوانند كسان و خويشان و افراد جامعه خود را به انتظار دعوت كنند و مثل آن نبايد مثل آب آلوده اي ...
آيا منتظر بودن و انتظار نوعي جبرگرايي و پذيرفتن مكتب جبر ...
بسياري از علما و انديشمندان ـ به خصوص شيعه ـ با استناد به آيات، روايات و دلايل عقلي بسيار معقتدند «منتظران مصلح خود بايد صالح باشند» و اين صالح بودن در ...
بسياري از علما و انديشمندان ـ به خصوص شيعه ـ با استناد به آيات، روايات و دلايل عقلي بسيار معقتدند «منتظران مصلح خود بايد صالح باشند» و اين صالح بودن در ...
چگونه از ياران امام زمان(ع) باشم؟
منتظران و ياوران مصلح جهاني بايد خود صالح باشند؛ بنابراين براي فراهم كردن زمينه ظهور حضرتشان، ما بايد از خود آغاز كنيم و با اراده اي محكم، عزمي راسخ و برنامه اي دقيق ...
منتظران و ياوران مصلح جهاني بايد خود صالح باشند؛ بنابراين براي فراهم كردن زمينه ظهور حضرتشان، ما بايد از خود آغاز كنيم و با اراده اي محكم، عزمي راسخ و برنامه اي دقيق ...
مرامنامه اخلاق حرفهای روزنامه خبر
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند · تصمیم انقلابی دولت برای توسعه نماز ... ۱۰ ترفند یوتیوب كه باید بدانید مروری اجمالی بر آدرس های IP · جانشین نماینده ولیفقیه ...
منتظران مصلح خود بايد صالح باشند · تصمیم انقلابی دولت برای توسعه نماز ... ۱۰ ترفند یوتیوب كه باید بدانید مروری اجمالی بر آدرس های IP · جانشین نماینده ولیفقیه ...
حقايق مهم هشتگانه آرايش
رشته هاي آموزشي دانشگاه گيلان افزايش يافت · منتظران مصلح خود بايد صالح باشند · حقايق مهم هشتگانه آرايش · چهره اي 10 سال جوانتر · 9 مرحله زندگي آقايان .
رشته هاي آموزشي دانشگاه گيلان افزايش يافت · منتظران مصلح خود بايد صالح باشند · حقايق مهم هشتگانه آرايش · چهره اي 10 سال جوانتر · 9 مرحله زندگي آقايان .
جیرفت تمدنی خاموش اما کهن
جیرفت تمدنی خاموش اما کهن · دیدار لاریجانی با آیت الله سیستانی · منتظران مصلح خود بايد صالح باشند ... میزبانی قطر میتواند عاملی برای پیشرفت ما باشد .
جیرفت تمدنی خاموش اما کهن · دیدار لاریجانی با آیت الله سیستانی · منتظران مصلح خود بايد صالح باشند ... میزبانی قطر میتواند عاملی برای پیشرفت ما باشد .
وظايف منتظران ظهور (3)
همه بايد ميان قلب و روح خود و آن وجود مقدسى كه مظهر اسماء و صفات الهى ، مظهر قدرت و علم الهى ... منتظران امام زمان بايد صالح باشند. ... كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينههاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد .
همه بايد ميان قلب و روح خود و آن وجود مقدسى كه مظهر اسماء و صفات الهى ، مظهر قدرت و علم الهى ... منتظران امام زمان بايد صالح باشند. ... كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، بايد در خود زمينههاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بايستد .
-
گوناگون
پربازدیدترینها