تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846465978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنجلینا جولی در«جاسوسی که معلوم نشد ازکجا آمد»!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > سلحشور، یزدان  - یک- «Salt» فیلیپ نویس فیلم قابل توجهی نیست اما فیلمی ست که در ذهن جا خوش می کند دو- یادش به خیر آن دنیای شگفت و رمانتیک ادبیات وسینمای جنگ سرد که با آثار«جان لوکاره» در ذهن داریم.                                                                      یک- «Salt» فیلیپ نویس فیلم قابل توجهی نیست اما فیلمی ست که در ذهن جا خوش می کند.چرا؟ احتمالا به خاطر عطف هایی که آدم را یاد روزگار پر رونق فیلم های و ادبیات جنگ سرد می اندازد وبه رغم چنین عطف هایی ازآن اگزیستانسیالیسم سارتری روح بخش این آثار عاری ست؛ اگزیستانسیالیسمی که درواپسین آثار موفق این فرا ژانر هنری مثل «رانین» قابل پی گیری و واجد عنصر جاودانگی مورد نظر «کوندرا»ست. خب، خودِ «نویس» هم روزگاری در این روند دم به دم زوال پذیر، نقشی در یادماندنی داشته با «امریکایی آرام» (2002) که بر مبنای رمان فوق العاده خوب «گراهام گرین» شکل گرفت.«Salt» در مقایسه با این فیلم، زمان گذشته می نماید و فاقد زیر بنای جهانگرانه ی دندان گیر.  فیلمی معمولی  که   شوالیه های مردد  جنگ سرد رابی هیچ انگیزه ی باورپذیر ایدئولوژیک یا حرفه ای در روز گار بی در وپیکری زمانه ی پسا پست مدرن رها کرده است . آنجیلینا جولی این فیلم نه به اندازه ی تام کروز «ماموریت غیرممکن» دی پالما انگیزه ی بقای فردی دارد واحساس گمشدگی اش درپیچ وخم به هم ریختگی رفاقت های مردانه  مشخص است نه حتی دارای آن تلاش فرا انسانی «هریسون فورد» است در تعامل [توامان] خصمانه و هم دلانه با «شون بین» در «بازی های میهن پرستانه»(نویس/1992) ؛ این فیلم البته یادآور «تلفن» دان سیگل هست اما بازآن انگیزه ی رمانتیک بقای فردی را که از ژانر وسترن آمده با خود ندارد . چه باید گفت در باره فیلمی که فیلمنامه اش برای« تام کروز» نوشته شد اما به دلیل مخالفت او برای حضور در این فیلم، شخصیت مرد قصه بدل به شخصیت زن شد؟! هالیوود هم هالیوود قدیم!بازی «جولی» هم -این بار- در مقایسه با دیگر حضورش در فیلمی از«نویس»[ کلکسیونر استخوان/1999] تعریفی ندارد وبه نظر می رسد او هم کم کم داردبه جمع بازیگران با استعدادی می پیوندد که پول زیاد و فیلم های کم ارزش را به جاودانگی مورد نظر «کوندرا» ترجیح می دهند.  «نویس» در این فیلم خیلی خواسته به آن تغییر رویکردی که «لوک بسون» در «نیکیتا» به آن هویت ژانری داد دست پیدا کند اما چرخش دنیای مردانه ی ژانر جاسوسی به سمت «زن محوری رمانتیک»، پیش از «بسون» هم در آثار جاسوسی فرانسوی ها مسبوق به سابقه بود وامریکایی ها  حتی در نسخه ی بازسازی شده ی خود از این فیلم[نقطه بی بازگشت] نتوانسته بودند این چرخش را «بومی» کنند و«نویس» هم درادامه ی این تلاش [برای «بومی سازی» فمینیسم وارداتی] ناموفق است. به هر حال یادمان باشد یک شخصیت زن «ضد ژانر مردانه» به همین سادگی نمی تواند جذب چنین فیلمنامه ای شود. فیلم، شبیه این وسترن های زنانه ی دو دهه ی اخیر شده که به اندازه ی طراحی های [به شدت زنانه ی] لباس های مردانه ی «شب های مد »سال های اخیر خنده دارند! دو- یادش به خیر آن دنیای شگفت و رمانتیک ادبیات وسینمای جنگ سرد که با آثار«جان لوکاره» در ذهن داریم. «لوکاره» جایی گفته بود  موقعی که داشته رمان معروف اش «جاسوسی که از سردسیر آمد » را می نوشته برای طراحی یکی  از شخصیت های فرعی رمان، از مرد میانسال کم رو وخوش برخوردی که در آپارتمان بالایی سکونت داشت مدل برداری می کند مردی که با حقوق بازنشستگی اش می ساخت و این اواخربدل شده بود به یک نقاش طبیعت آماتور. «لوکاره» گفته که کم کم این شخصیت فرعی بدل شده به شخصیت اصلی قصه، بی آن که نویسنده علاقه ای به این کار داشته باشد! گفته وقتی رمان را تمام کرده وتحویل ناشر داده ،یک روز که به خانه بر می گشته ، می بیند مجتمع مسکونی، در محاصره ی نیروهای FBI است!آنها آن مرد بی آزار طبقه ی بالا را دستگیر کرده بودند کسی که بعدهابه نام «سرهنگ آبل » مشهور شد آدمی که گرداننده ی شبکه ی بزرگ KGB در امریکا بود!خب،فکرش را بکنید چه دنیای محشری بود آن دنیای جنگ سرد! آره، همه چیزش محشر بود حتی روند خلق ادبی اش.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 519]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن