تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816877228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجمين گردهمايي جايزه شهيد مطهري در دهلي نو برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پنجمين گردهمايي "جايزه شهيد مطهري" در دهلي نو برگزار شد
دهلي نو - پنجمين گردهمايي "جايزه شهيد مطهري" با حضور شخصيت هاي فرهنگي و دانشگاهي ايراني و هندي در خانه فرهنگ ايران در دهلي نو برگزار شد.


به گزارش ايرنا؛ امسال پنجمين جايزه شهيد مطهري توسط هيات داوران به پنج نفر از استادان و علماي هندي كه در زمينه ترويج آثار شهيد مطهري خدماتي ارايه كرده بودند تعلق گرفت و جلد اول كتاب "خدمات متقابل اسلام و ايران" به زبان اردو رونمايي شد.

جايزه امسال شهيد مطهري در هند به مولانا محمد شاكر نقوي امرهوي، مولانا ممتاز علي، پرفسور اخترالواسط، پرفسور عزيزالدين حسين همداني و غلامحسين موتو اهدا شد.

سرپرست رايزني فرهنگي ايران در هند با قدرداني از حضور استادان و شخصيت هاي ممتاز هندي دراين مراسم گفت: استاد شهيد مرتضي مطهري يك عالم وارسته ديني و شخصيت برجسته و استاد حوزه و دانشگاه بود و حضرت امام خميني (ره) در خصوص آثار اين شهيد بزرگوار فرمودند كه همه آثار وي بدون استثنا خوب است و شهيد مطهري را پاره تن خود ناميدند.

"احمد عالمي" با تاكيد بر مطالعه آثار اين شهيد بزرگوار افزود: از ويژگي هاي استاد مطهري كه شاخص اين بزرگوار است عالم بودن به زمان خود بود و ايشان موقعيت زمان خود را به خوبي مي شناخت و به اقتضاي زمان سخن مي گفت و اگر وقتي تشخيص داد كه براي جوانان و كودكان سخن بگويد كتاب داستان راستان را نوشت و در زماني كه هجمه هاي زيادي به احكام نوراني اسلام وارد مي شد كتاب حقوق زن در اسلام و حجاب را به تحرير درآورد.

وي گفت: از ديگر ويژگي هاي اين شهيد بزرگوار ايستادگي در برابر جهالت ها و ناداني ها بود و با تمام وجود در مقابل جهل و ناداني ايستاد و اين برخورد مطهري برخورد عالمانه و منطقي بود.

وي افزود: متاسفانه در دنياي امروز استدلال و منطق حاكم نيست و كشيش آمريكايي در مقابل استدلال قرآن اقدام به قرآن سوزي مي كند و به پيامبر و مقدسات مسلمين اهانت مي كند و بايد عالمان ديني و كساني كه در مسير علم و دانش گام برمي دارند با وي و ديگر افراد جاهل مقابله كنند و بگويند اگر سخن و استدلالي ندارند چرا اين قدر وقيح و زشت عمل مي كنند.

وي گفت : شهيد مطهري اهل منطق و استدلال بود و درمقابل كساني كه با او مقابله داشتند هيچگاه به غير منطق سخن نگفت و اين حركت او باعث شد كه وي جاودانه بماند و كلام و سخن او براي هميشه در گوش جهانيان جاودانه باشد.

كاردار سفارت ايران در هند نيز در اين مراسم گفت: شهيد مطهري يك شخصيت جهاني است و تنها تعلق به ايران ندارد و اين شهيد بزرگوار استاد حوزه و دانشگاه و حامي مظلومان و از تئوريسين هاي انقلاب بزرگ اسلامي بود و به دنيا نشان داد كه اسلام چه مي گويد و انقلاب اسلامي چه مي خواهد.

"محسن پاكپرور" افزود: شهيد مطهري شخصيت بسيار بزرگي بود و مكاتب ماركسيت ؛ سوسياليست و غيره را به خوبي مي شناخت و در طول حيات خود با پديدآوردن آثار فراوان فرهنگي و اجتماعي؛ اسلام ناب را در مقابل اين مكاتب معرفي كرد.

وي گفت: شهيد مطهري در زمينه سياسي نيز مواضع بسيار قاطع و شفافي داشت و همواره از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي كرد و لابي هاي صهيونيستي و اهداف جنايتكارانه و سلطه طلبانه آنها را افشا مي كرد.

رييس خانه فرهنگ ايران در دهلي نو نيز در مراسم جايزه شهيد مطهري گفت: شهيد مطهري با حدود 100 عنوان كتاب و 200 عنوان مقاله ؛ اسلام شناس، فيلسوف، جامعه شناس و احياگر اسلام بود.

علي دهگاهي افزود: ايشان يك شخصيت جامع الاطراف بودند كه در ايران و كشورهاي اسلامي به خوبي شناخته شده و استاد حوزه و دانشگاه بود و در مدت حيات خود خدمات زيادي به مطالعات اسلامي كردند.

وي گفت: مطهري منادي وحدت اسلامي بود و تلاش مي كرد از انحرافات فكري در اسلام جلوگيري كند و مخالف تحجر، ارتجاع و سطحي نگري و خرافات بود.

آساق ** 589**1392

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80113928

شنبه|ا|16|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن