تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816980957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك شكايت ديگر از دولتي هاپاي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها به قوه قضاييه باز خواهد شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: يك شكايت ديگر از دولتي هاپاي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها به قوه قضاييه باز خواهد شد؟
يارانه ها و فاز دوم هدفمندي همچنان چالش بزرگ دولت و مجلس است. خواست مجلس، توقف اجراي فاز دوم هدفمندي است و خواست دولت اجراي هر چه سريع تر فاز دوم و آزاد سازي قيمت هاي حامل هاي انرژي. دولت هم به درخواست و قانون مجلس توجهي نكرد و 28 هزار تومان مابه التفاوت يارانه نقدي را به حساب سرپرست خانوارها واريز كرد.
آفتاب: دولت هم به درخواست و قانون مجلس توجهي نكرد و 28 هزار تومان مابه التفاوت يارانه نقدي را به حساب سرپرست خانوارها واريز كرد.اقدامي كه رسما شروع اجراي فاز دوم هدفمندي تعبير شد و واكنش وكلاي ملت را در پي داشت.

كار به جايي رسيد كه حتي رئيس مجلس دست به قلم شد و به مقام معظم رهبري نامه اي نوشت و گلايه يارانه اي كرد.حالا اما زمزمه هاي جديدي از بهارستان هشتم كه اين روزها به آخر حيات خود نزديك، است شنيده مي شود كه حكايت از درگيري جديدي بر سر فاز دوم هدفمندي يارانه ها با دولت دارد.

بر اساس تازه ترين اخبار رسيده از بهارستان هشتم، كميسيون اصل 90 مجلس خواستار برخورد قوه‌قضاييه با «بهروز مرادي» و «محمد‌علي فرزين»؛ دو مسوولي كه در راس سازمان هدفمندي يارانه‌ها هستند، شده است.بهروز مرادي مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌هاست و محمد علي فرزين، دبيرو سخنگوي اين سازمان است. دو مقامي كه بيش از ديگران در هدفمندي يارنه هاي مسئوليت دارند و تمام امور تحت نظارت آنها اجرايي مي شود.

ماجراي اين شكايت اما از گزارش كمسيون اصل 90 درباره تخلفات در هدفمندي يارانه ها آغاز شد. كميسيون اصل 90 براي تهيه گزارشي از قانون هدفمندي يارانه‌ها، از ديوان محاسبات و مركز پژوهش‌هاي مجلس و سازمان هدفمندي يارانه‌ها خواست نسبت به آسيب‌شناسي نحوه هدفمندي اقدام كنند.

نتيجه گزارش‌ها از نحوه اجرا و نظارت بر هدفمندي يارانه‌ها اما رضايت بخش نبود و باعث تشكيل جلسه‌اي در محل كميسيون اصل 90 شد؛ جلسه‌اي كه مسوولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها با وجود قول قبلي در آن شركت نكردند تا نوار بد قولي هاي حضور اقتصادي ها در مجلس ادامه داشته باشد.

با اين حال پس از عدم شركت مسوولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها، كميسيون اصل 90 سوال‌هايش را براي آنان به صورت كتبي ارسال كرد تا حسن نيست خود را نشان دهد.

اما جواب مسئولين سازمان هدفمندي تنها يك كلمه بود:"بي توجهي" . نتيجه هم اين شد كه كميسيون اصل 90 در گزارشي از مسوولان سازمان هدفمندي به قوه‌قضاييه شكايت كرد و خواستار برخورد قوه‌قضاييه با مديرعامل و دبير اين سازمان شد تا تنش ها ي يارانه اي بين دولت و مجلس بالا بگيرد.

فاضل موسوي، دبير كميسيون اصل نود در خصوص جلسه‌اي كه در روز 29 فروردين با مسئولين سازمان هدفمندي داشتند و آنها در آن حاضر شدند، گفت: دولتي ها تا آخرين لحظه از دفتر آقاي مرادي اعلام كردند ايشان مي‌آيند و اصرار داشتند كه در مسير هستند.

دبير كمسيون اصل 90 ادامه داد: قوه قضاييه بايد درمورد مديرعامل و دبير سازمان هدفمندي اعمال قانون كند. نبايد اين بين مسوولان دولتي باب شود كه هر وقت دل‌شان خواست به كميسيون اصل 90 بيايند و هروقت نخواستند، نيايند.

فاضل موسوي همچنين تاكيد كرد: آنها به سوال ما پاسخ ندادند، در نتيجه ما در گزارشي به استناد قانون و به دليل عدم پاسخگويي و حضور نيافتن دبير و مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها در جلسه‌هاي كميسيون كه براساس قانون، جرم محسوب مي‌شود، آنها را به قوه‌قضاييه معرفي كرديم؛ كميسيون طي درخواست كتبي با ارائه مستندات، از قوه‌قضاييه درخواست رسيدگي به وضعيت مسوولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها كه در جلسه كميسيون حضور نيافته‌اند را كرده است و حالا منتظريم ببينيم قوه‌قضاييه وظايف خود را چگونه انجام مي‌دهد.

به اين ترتيب ماجراي شكايت از دو عضو ارشد سازمان هدفمندي يارانه هاي كاملا جدي است و حكايت از درگيري جديد بين مجلس و دولت دارد.

گفتني است، پيش از اين نيز، دبير كميسيون اصل ۹۰ در مجلس شوراي اسلامي از شكايت ۲۱ نماينده از احمدي نژاد و ارجاع نامه آن به لاريجاني خبر داده بود.

شكايتي 4 بندي كه توهين به نمايندگان، اظهارات دولتي ها مبني بر در راس امور نبودن مجلس، بيان مطالب خلاف واقع توسط دولتي ها و قانون ندانستن بعضي از قوانين توسط دولت سرفصل هاي ان بود و گفته شده بود ممكن است پاي رئيس جمهور را به قوه قضاييه باز كند.

به گزارش شفاف،حالا بايد منتظر ماند وديد نتيجه اين شكايت جديد چه خواهد بود وآيا كنار ساير شكايت هاي مجلسي ها از دولت، بايگاي مي شود يا به اجرا مي رسد؟

كد مطلب : 154510

چهارشنبه|ا|13|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن