تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817001809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاليافرو در گفتگو با مهر:عذرخواهي مسئولان خطاكار را به دامن مردم باز مي‌گرداند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تاليافرو در گفتگو با مهر:"عذرخواهي" مسئولان خطاكار را به دامن مردم باز مي‌گرداند
"عذرخواهي" مسئولان خطاكار را به دامن مردم باز مي‌گرداند
فيلسوف دين معاصر و استاد كالج سنت اولاف مينه‌سوتاي آمريكا معتقد است: عذرخواهي و طلب بخشش در مواقع ارتكاب اشتباه، باعث برقراري صلح و آشتي مي شود و باعث مي شود تا مديران و مسئولان خطاكار به دامن مردم بازگردند.

به گزارش خبرنگار مهر، انساني موجودي اجتماعي و داراي تعاملات اجتماعي با همنوعان خود است. امروزه در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه ناگزير از ارتباط و برخورد با ديگران هستيم و مسلماً در زندگي امروزي هيچ كس نمي‌تواند بدون كمك و ياري ديگران نيازهاي خود را برطرف كند. در عصر حاضر ارتباط با مردم و جلب رضايت آنها از جايگاه مهمي برخوردار است.

اين پرسش مطرح است كه چرا در برخي فرهنگها از جمله ژاپن عذرخواهي كردن در مقابل اشتباهات و خطاها امري رايج است ولي در برخي فرهنگها اين موضوع نهادينه نيست.

پروفسور چارلز تاليافرو استاد كالج سنت اولاف مينه‌سوتاي آمريكا و فيلسوف معاصر در مورد اينكه چرا برخي از دولتمردان تمايلي به اقرار اشتباه و عذرخواهي از مردم ندارند به خبرنگار مهر گفت: اينكه چرا براي از دولتمردان تمايلي به اقرار به اشتباه ندارند و در صورت ارتكاب اشتباه حاضر به عذر خواهي نيستند موضوعي پيچيده است.

وي افزود: اما آنچه قابل مشاهده است اين است كه تمايل به عذرخواهي و اقرار به اشتباه از اوايل قرن بيستم در مقايسه با گذشته به امري متداول تر مبدل شده است.

وي تصريح كرد: يكي از دلايلي كه باعث مي شود دولتمران و حكومتها به آساني عذرخواهي نكنند، تبعات و جبران خسارت ناشي از آن اشتباه است. در واقع آن اشتباه باعث شده تا خساراتي متوجه مردم شده باشد و يا اينكه حتي به از بين بردن آنها منجر شده باشد.

مؤلف "تاريخ روح" يادآور شد: براي نمونه كشور ايالات متحده آمريكا در قبال سرخپوستان كه ساكنان اصلي اين سرزمين هستند دچار اشتباه شده است و بسياري از آنها را از بين برده است.

وي تأكيد كرد: در واقع اين كشور به سبب اقداماتي كه عليه ساكنان اصلي آمريكا يعني سرخپوستان انجام داده هنوز شرمسار است و مديون آنهاست.

اين فيلسوف دين معاصر در ادامه يادآور شد: بايد توجه داشت كه در مواردي كه يك سازمان و نهاد دچار اشتباه و خطا مي شود بهتر آن است كه آن نهاد از مردم عذرخواهي كند و به اشتباه خود اقرار كند تا اينكه فردي از فرد ديگر عذرخواهي كند.

مؤلف "راهنماي آكسفورد درباره الهيات" تصريح كرد: وقتي يك فرد از فرد ديگر عذرخواهي مي كند در اين صورت عذرخواهي گام اول به شمار مي رود و به تنهايي كافي و بسنده نيست. در واقع آن فرد در صورت ارتكاب اشتباهي فاحش بايد درصدد جبران آن اشتباه برآيد.

تاليافرو در ادامه تأكيد كرد: عذرخواهي و طلب بخشش افراد در مواقع ارتكاب اشتباه، باعث برقراري صلح و آشتي مي شود و باعث مي شود تا مديران و مسئولان خطاكار به دامن مردم بازگردند.

استاد پيشين دانشگاه آكسفورد در پايان تصريح كرد: همچنين اگر احزاب سياسي دچار خطا و اشتباهي شوند آينده آنها ايجاب مي كند در اقرار به اشتباه و عذرخواهي تأكيد جدي داشته باشند تا جايگاه خود را نزد مردم از دست ندهند.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|7|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن