تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817047868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چمران : طرح تفصيلي اقدامي بي نظير و ارزشمند است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: چمران : طرح تفصيلي اقدامي بي نظير و ارزشمند است


خبرگزاري آريا- رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت : كاري كه در خصوص طرح تفصيلي تهران انجام شد كاري ارزشمند و بي نظير است ، طرح تفصيلي و طرح جامع كاري استثنايي بود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از "تهران سما" ، مهدي چمران در نشست خبري كه در آستانه فرارسيدن روز شوراها ، صبح امروز برگزار شد ضمن بيان اين مطلب و قرائت فرمان امام خميني (ره) در خصوص تشكيل شوراها اظهار داشت : بروز جنگ و حوادث بعد از آن تشكيل شوراها را به تاخير انداخت كه موجب عقب ماندگي درمسايل شوراها شد و ما را واداشت براي تثبيت جايگاه واقعي شوراها به طور دائم تلاش كنيم.
وي با اشاره به مواد قانون اساسي درخصوص شكل گيري و فعاليت شوراها به لزوم شكل گيري شوراي عالي استانها نيز اشاره كرد و ادامه داد : شوراي عالي استانها به منظور عدم ايجاد تبعيض در استانها شكل گرفت و دولت موظف است طبق قانون ، بودجه ساليانه را ابتدا به شوراي عالي استانها و سپس به مجلس ارائه كند. همچنين اين شورا حق دارد لوايحي در حدود وظايف خود تهيه و براي تصويب به مجلس بدهد اما به دليل عدم همزماني شكل گيري شوراها و مجلس شوراي اسلامي ، شوراها مغفول مانده اند و عدم حضور آنها به يك عادت تبديل شده است.
رييس شوراي عالي استانها به ديدار اعضاي شوراي شهر با مقام معظم رهبري در سال 82 اشاره كرد و گفت : ايشان فرمودند وظايفي بر عهده شوراها بوده كه افراد ديگري به وكالت آنها را انجام مي دادند اما اكنون خود شوراها آمده اند و بايد وظايف را به خود شوراها بدهيد تا به انجام برسانند.

تهران داراي پيشرفته ترين طرح هاي جامع در كشور است
با وجود تنگناها ، اقدامات خوبي از سوي شوراهاي شهر انجام گرفته است

چمران ادامه داد : طبق قانون شوراها از اركان تصميم گيري جمهوري اسلامي هستند. بر اساس اصل 103 قانون اساسي نيز استانداران ، بخش داران ، فرمانداران و... ملزم به رعايت تصميمات شوراها هستند كه البته اين مساله اكنون كمي برعكس شده است.
وي با اشاره به اينكه از آغاز اولين دوره شوراها در سال 87 تاكنون 12 سال گذشته است اظهار داشت : شوراها با همين سن كم توانسته اند اقدامات ارزنده اي در شهر و روستا به انجام برسانند ، در تهران شاهد تحولاتي دراين مدت بوده ايم همچون شفافيت مالي در شهرداري كه خود مديران شهرداري نيز باور نداشتند ممكن است به اين شفافيت دست يابند. همچنين تعريف چشم انداز 25 ساله و استراتژي 5 ساله براي شهر تهران وتدوين و تصويب طرح جامع و تفصيلي كه مقاومت هاي بسياري در برابر آن شد اما همه آنها پشت سر نهاده شد و تهران امروز داراي يكي از به روز ترين و پيشرفته ترين و كارآمدترين طرح هاي جامع را در كشور دارد .
چمران با بيان اينكه طرح جامع تهران با طرح جامع شهر پاريس نيز مورد مقايسه قرار گرفت تصريح كرد : طرح جامع شهر تهران از طرح هاي پيشرفته و كاربردي است كه هم اكنون آماده اجراست .
رييس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد : مديريت شهري به طرح تفصيلي اكتفا نكرد و در بافت فرسوده نيز طرح منظر كه يك گام از طرح تفصيلي جلوتر است تدوين شد .
وي ادامه داد : در ديگر شهرهاي كشور نيز همينگونه است و مديريت شهري آنها نيز همه امكانات را به گرفته تا شورايي پويا و شهرداري فعال داشته باشند و اگر اختلاف نظري وجود داشته ، علمي و تخصصي بوده و توانسه اند با وجود تمام تنگناها ، اقدامات خوبي ارائه دهند.
رييس شوراي عالي استانها با اشاره به تنگناهاي موجود گفت : در سال 61 خودكفا بودن شهرداري ها به تصويب رسيد اما مساله درآمدهاي پايدار شهرداري ها هنوز به تصويب نرسيده و ما در تلاش براي تصويب آن هستيم اما با وجود اين مساله تاكنون شاهد اقدامات خوبي در شهرها بوده ايم.
چمران با بيان اينكه شورايعالي استانها نيز همچون شوراهاي شهر با تاخير شكل گرفت اما كار خود را در دور سوم با قدرت آغاز كرد اظهار داشت : در سال 90 ، 5 لايحه از سوي شوراي عالي استانها از جمله اصلاح قانون بيمه كارگران ، اصلاح قانون برنامه 5 ساله و.. به مجلس ارائه شد و در دستور كار قرار گرفت ، 10 طرح براي اجرا به شوراي شهر و روستا ارائه شد ، 3 طرح براي دولت ارسال شدتفاهم نامه هايي با وزارتخانه ها به امضا رسيد ، 32 طرح از استانها و سازمان ها به شوراي عالي ارائه و 18 مورد تصويب شد و سيستم اتوماسيون اداري استانها ، شهرها و مراكز استانها نيزاز اقدامات مهمي بود كه راه اندازي شد.

اجراي سريع پروژه صدر _ نيايش دستاورد 5/1 سال بررسي در شوراي شهر است
حسابرسي مجموعه شهرداري ، از اقدامات خوب شورا در سال 90 است

وي در خصوص اقدامات صورت گرفته در شوراي شهر تهران نيز گفت : در اين دوره شورا 455 جلسه برگزارشد كه 93 مورد آن به همراه 95 مصوبه متعلق به سال 90 و در مجموع 769 مصوبه متعلق به دور سوم شوراي شهر تهران است ، 13 مورد از مصوبات سال 90 مورد اعتراض فرمانداري قرار گرفت همچنين 34 مورد تذكر به صورت كتبي براي شهردار ارسال و پاسخ آنها دريافت شد.
چمران با تاكيد برانكه سال 90 سال پرتلاشي براي شوراي شهر تهران بود گفت : از مهمترين اين كارها كه به خوبي پيگيري شد ، بحث حسابرسي و گزارش حسابرسي در صحن شورا بود كه طي آن تك به تك معاونت ها، سازمان ها وبراي اولين بار شركت هاي شهرداري مورد بررسي قرار گرفتند به گونه اي كه خود مديران شهرداري نيز تصور نمي كردند كار به اين صورت پيش رود.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران تلاش براي اصلاح پروژه ها را از ديگر اقدامات مهم شورا در سال گذشته دانست و ادامه داد : اجراي به سرعت پروژه اي مانند صدر _ نيايش به دليل 5/1 سال بحث و برررسي اين پروژه است كه در نهايت به طرح خوبي رسيده و در مورد آن توافق صورت گرفت كه اجراي آن موجب افتخار شهر و از همه مهمتر باعث آسايش شهروندان است ، مهمترين افتخار ما اين است كه خدمت گذاري خوب در شهرها و روستاها باشيم.
وي با بيان اينكه در شهرداري تهران با كمبود بودجه مواجه هستيم گفت : بدهي شهرداري به مردم و بانك ها كه از سال هاي گذشته انباشته شده ، موجب گرفتاري هاي فراواني است ديگر شهرها نيز همين مشكلات را دارند .

اميدواريم امسال پرداخت 10 درصد عوارض بنزين به شهرداري ها محقق شود
پروژه هاي تحت مديريت شهرداري ، بهتر و سريعتر پيش مي رود

چمران با بيان اينكه سال گذشته 30 ميليون متر مربع پروانه ساختماني صادرشد كه 60 درصد درآمد غيرنقدي را تامين كردو منابع پايدارديگري نيز دنبال شده كه در مجلس مورد تصويب قرار گرفت اظهار داشت : ماليات بر ارزش افزوده تنها درآمد پايدار مالياتي است كه مي توانيم رويش حساب كنيم ، مبلغي هم كه در سال 90 به عنوان عوارض بنزين پرداخت شد با بنزين 100 توامن در نظر گرفته شده بود در حاليكه بنزين 400 تومان عرضه مي شد و اين تفاهمي بود كه دولت با مجلس انجام داده بود اما اميدواريم امسال 10 درصد عوارض قانوني اجرايي شود.
رييس شوراي عالي استانها ادامه داد : شهرها پيشاني نظام جمهوري اسلامي ايران هستند كه توجه به آنها و توجه به درآمدهاي پايدار آنها اين پيشاني را زيباتر ، سالمتر ، راحت تر و قابل پذيرش تر مي كند ، اين به نفع نظام است كه شهر ها بتوانند خودشان را اداره كنند.
وي تصريح كرد : تجربه 12 ساله شوراهاي شهر نشان داده است پروژه هايي كه شهرداري ها اداره مي كنند با سرعت بيشتر و بهتري پيش مي رود.
چمران باتاكيد براينكه بخشي از مشكلات شوراها مالي و مربوط به درآمد پايداراست و بخشي ديگر هم به مسايل قانوني برميگردد اظهار داشت : دير تشكيل شدن شوراها به ضرر مردم تمام شده است چراكه اگر شوراها مانند مجلس كارشان را به موقع آغاز مي :ردند اكنون در كنار ساير نهاد بودند؛ ما اكنون تلاش مي كنيم كه شوراهابه جايگاه خود برسند.
وي در پاسخ به اين سوال كه برخي مصوبات شورا به راحتي در فرمانداري نفي مي شود و ضمانت اجرايي ندارد و مسايل سياسي برقوانين تاثير مي گذارد تصريح كرد : مصوبات مجلس هم در شوراي نگهبان بررسي مي شود و گاهي نيز به مجمع تشخيص مصلحت مي رود كه اين مساله راعدم ضمانت اجرايي نمي دانيم و شايد در مجلس هم برخي كارها را نتوان به راحتي اجرا كرد.

درخصوص مديريت يكپارچه از دولت و مجلس گلايه داريم
يكي از جلسات شوراي استانها در ابوموسي برگزار خواهد شد

چمران در پاسخ به خبرنگاري كه گفت فقدان مديريت يكپارچه موجب شد برخي دستگاه هاي كمك كننده به شهرداري در مهارسيلاب ، اين حضور را نوعي لطف تلقي كنند اظهار داشت : طبق قانون ، مديريت بحران در تهران به عهده شهردار است و ساير مديريت ها موظف هستند با وي همكاري كنند در حادثه سيلاب نيز كسانيكه به بحران ارتباط دارند حضور داشتند و تمام شب و صبح فرداي حادثه فعاليت مي كردند . قوي ترين پمپ ها براي جمع آوري آب متعلق به وزارت نفت بود ، مديران آب و فاضلاب و معاون وزير نفت در مكان حضور داشتند و فعاليت مي كردند.
رييس شوراي شهر ادامه داد : در خصوص مديريت يكپارچه شهري اما از دولت و مجلس گلايه داريم، اين موضوع هرساله در برنامه گنجانده شده اما مورد توجه قرار نمي گيرد اما در جلسه اخير با معاون توسعه انساني رييس جمهور قرار بر اين شد 16 موردي كه طبق قانون بايد به شوراها واگذارشود بررسي مجدد شود و مديريت يكپارچه شكل بگيرد همچنين سياست هاي شوراها نيز جهت بررسي و اصلاحات به مجمع ارائه شده است.
وي در خصوص اظهارات اخير كشور امارات در مورد جزاير ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ نيز گفت : تمامي شهرها موظف شدند يكي از بزرگترين مسيرهاي خروجي شهر به سمت جنوب را به نام خليج فارس نامگذاري كرده و عنوان Persian golf را نيز روي تابلوها حك كنند همچنين قراراست به زودي يكي از جلسات شوراي استانها در جزيزره ابوموسي برگزارشود.
چمران در خصوص آلودگي هواي تهران نيز گفت : با ورود ريزگردها به تهران ، مسولان از نزديك با اين مساله مواجه شدند ، سازمان محيط زيست با كمك مجامع بين المللي بايد دراين خصوص تلاش كند. كويرهاي داخلي نيز بايد مهار شده و كمربند سبز اطراف آنها ايجاد شود كه يكي از دلايل انتقال آب درياچه خزر به تعدادي از شهرها ، همين مساله است.

منحني تخلفات شهرداري رو به كاهش است

رييس شوراي شهر همچنين در خصوص ميزان تخلفات در شهرداري تهران نيز گفت : تخلفات منحني كاهش داشته اند.
وي ادامه دا د: پيش از اين 92 تا 93 درصد پروژه هاي شهرداري بدون مناقصه انجام مِ شد و به شركت هاي شهرداري واگذار مي شد اما اكنون اين پروژه ها از طريق برگزاري مناقصه و مزايده واگذار مي شود.
رييس شوراي شهر تهران همچنين اظهار داشت: كاري كه در خصوص طرح تفصيلي تهران انجام شد كاري ارزشمند و بي نظير است ، طرح تفصيلي و طرح جامع كاري استثنايي بودو همه اطلاعات آن در فضاي الكترونيك قرار مي گيرد و چون در 25 اسفند در شوراي شهر تصويب شد ، همكاران فناوري اطلاعات شهرداري ، در ايام نوروز به طور شبانه روز فعاليت كردند تا اطلاعات آن را در فضاي جي آي اس و روي سايت شهرداري قرار دهند.
وي ادامه داد : شهروندان با استفاده از قبض عوارض نوسازي مي توانند اطلاعات ملك خود شامل مكان ، پهنه ، ميزان عوارض و.. را متوجه شوندو ديگر نيازي به مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيكك نيست ، كار سرعت يافته و رانت حذف مي شود.

دوشنبه|ا|4|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن