تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817016550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخشنامه جديد بانك مركزي: ارز مسافري به افراد داراي ويزاي بيش از 3 ماه تعلق نمي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بخشنامه جديد بانك مركزي: ارز مسافري به افراد داراي ويزاي بيش از 3 ماه تعلق نمي‌گيرد
سال 90 را مي‌توان يكي از بي‌ثبات‌ترين سال‌ها در موضوع سياست‌هاي ارزي ناميد به طوري كه بانك مركزي در اين سال بارها و بارها بخشنامه ارزي جديد صادر كرد و حتي شاهد بوديم كه در طول يك روز سياست‌ها تغيير مي‌كرد.
دنياي اقتصاد: در تازه‌ترين شرايط ايجاد شده براي استفاده از ارز مسافري، به كساني كه ويزاي آنها بيش از 3 ماه باشد ارز مسافري تعلق نمي‌گيرد.

در توضيح اين شرايط گفته شده كه افرادي كه از كشورهاي مختلف جهان ويزايي بيش از 3 ماه دريافت مي‌كنند، از نظر بانك مركزي به عنوان مقيم شناخته شده و بر اين اساس طبق مقررات ارزي اين بانك به ايرانيان مقيم در كشورهاي خارجي ارز مسافري تعلق نمي‌گيرد.

در مراجعات مردمي براي دريافت ارز مسافري به برخي بانك‌ها اين مورد به عنوان مانعي در اختصاص يافتن ارز مسافري به برخي مسافران خروجي مطرح شده كه ظاهرا بخشنامه صريحي در اين مورد از سوي بانك مركزي ابلاغ نشده است. به طور مثال كشور انگليس ويزاي كمتر از 3 ماه نداشته و از اين رو افرادي كه به اين كشور مسافرت مي‌كنند بر اساس اين شرايط نمي‌توانند از ارز مسافري استفاده كنند.

بايد ديد شرايط اعطاي ويزا از سوي ساير كشورهاي خارجي به مسافران ايراني به ويژه در بخش توريسم چه وضعيتي پيدا مي‌كند. متوقف شدن اعطاي ارز مسافري به كساني كه داراي ويزاي بيش از 3 ماه هستند، موجب خواهد شد كه هزينه مسافرت به اين كشورها عملا براي ايرانيان افزايش قابل توجه داشته و به مرور كاهش يابد.

يك مقام آگاه در اين زمينه به دنياي اقتصاد گفت: ممنوعيت تخصيص ارز مسافري به افراد داراي ويزاي بيش از 3 ماه طي تماس‌هاي تلفني و بخشنامه به صرافي بانك‌هاي ملي، ملت و سامان به عنوان بانك‌هاي ارائه دهنده ارز مسافري ابلاغ شده است.

وي در توضيح اين شرايط به خبرنگار ما گفت كه اولويت‌هاي ارزي كشور ايجاب مي‌كند كه در تخصيص ارز دولتي (مسافري) كساني كه نيازهاي واقعي‌تري دارند از اين ارز برخوردار شوند. اينكه چه كشورهايي حداقل زمان ويزاي آنها 3 ماهه است قطعا در ابلاغ اين بخشنامه و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي به صورت گزينشي ملاك نبوده است. اما محدوديت منابع در تامين اسكناس همانند ساير كشورهاي جهان عمدتا سياست‌هايي را رقم مي‌زند كه كساني كه نياز بيشتري دارند بتوانند در اولويت از امكانات كشور بهره ببرند.

در عين حال تغييرات پي‌درپي در دستورالعمل‌هاي ارزي صادره از سوي بانك مركزي در قالب بخشنامه‌هاي سلسله‌وار، انتقاداتي را نيز به همراه داشته است. بانك مركزي از مهر ماه 89 با اوج گيري تلاطمات ارزي در كشور تا به حال 3 معاون ارزي به خود ديده است..... برهاني، سيد كمال سيد علي و مينو كياني راد. با توجه به شرايط و تهديدات منطقه‌اي و آنچه در اين مدت بر بازار ارز كشور به صورت تقاضاي سوداگرانه داخلي گذشته بانك مركزي بارها اقدام به تغيير در بخشنامه‌هاي خود كرده است.

در گزارشي كه خبرگزاري فارس منتشر كرده سابقه‌اي از روند دستورات متفاوت بانك مركزي در استفاده مردم از ارز مسافري در يك سال گذشته ارائه شده است كه بنا براين گزارش موجب سردرگمي مسافران افزايش هزينه‌هاي پيش بيني نشده براي مردم شده است. در اين گزارش از مديريت ارزي بانك مركزي به بي‌ثباتي تعبير شده است.

15بخشنامه ارز مسافرتي در يك سال

بانك مركزي در يك اقدام بي‌سابقه و نادر در طول سال گذشته تنها براي موضوع ارز مسافرتي 15 بار بخشنامه متفاوت و بعضا متناقض صادر و هر بار دستورالعمل جديدي وضع كرد كه نشان از بي‌ثباتي شديد در مديريت ارزي كشور دارد.

به گزارش فارس، سال 90 را مي‌توان يكي از بي‌ثبات‌ترين سال‌ها در موضوع سياست‌هاي ارزي ناميد به طوري كه بانك مركزي در اين سال بارها و بارها بخشنامه ارزي جديد صادر كرد و حتي شاهد بوديم كه در طول يك روز سياست‌ها تغيير مي‌كرد.

افزايش شديد نرخ ارز در سال گذشته مسوولان بانك مركزي را وادار كرده بود كه پي‌درپي سياست‌هاي ارزي خود را تغيير دهند و اين مساله موجب شد تا مردم و فعالان بازار در تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با مسائل ارزي دچار ترديد شوند و اعتماد خود را به سياست‌هاي ارزي بي‌ثبات بانك مركزي از دست بدهند.

تغيير مكرر سياست‌ها نشان از ناتواني مسوولان بانك مركزي در پيش‌بيني آينده و مديريت بازار دارد؛ ضمن اينكه سياست‌هاي ارزي كه هر روز دچار تغيير مي‌شود، ديگر كارآيي لازم را براي تاثيرگذاري بر مردم و بازار ندارد. به گزارش فارس، متن بخشنامه‌ها به همراه تاريخ صدور آنها كه از سايت بانك مركزي استخراج شده است، به شرح زير است:

۹ خرداد ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد، اين بانك به منظور تامين ارز مورد نياز مسافران در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، علاوه بر شعب بانك‌هاي تجاري و صرافي‌هاي مجاز، نسبت به فروش ارز مسافري از طريق صرافي بانك‌ها نيز اقدام مي نمايد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: پيرو بخشنامه شماره 1010/60 مورخ 6/4/1390 به اطلاع مي‌رساند، فروش ارز مسافرتي علاوه بر شعب بانك‌ها و صرافي‌هاي مستقر در مبادي خروجي كشور (فرودگاه‌هاي بين‌المللي و...) از طريق كليه شعب ارزي بانك‌هاي ملي ايران، ملت و صادرات ايران در سراسر كشور نيز امكان‌پذير مي‌باشد. از اين رو، فروش ارز مسافرتي توسط ساير صرافي‌ها و بانك‌هاي كشور مجاز نيست.

۵ مهر ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: به منظور رفاه حال هموطنان عزيز، كماكان امكان خريد ارز مسافرتي در فرودگاه بين‌المللي حضرت امام خميني (ره) فراهم است. گفتني است از چندي پيش فروش ارز مسافرتي علاوه بر شعب بانك‌هاي ملي، ملت و صادرات در سراسر ايران، در بانك‌ها و صرافي‌هاي مستقر در فرودگاه حضرت امام خميني (ره) نيز امكان‌پذير مي‌باشد.

۷ مهر ۱۳۹۰
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، اين بانك طي بخشنامه‌اي به كليه بانك‌هاي دولتي و خصوصي اعلام كرد: علاوه بر شعب ارزي بانك‌هاي ملي، ملت، صادرات در سراسر ايران و صرافي‌ها و بانك‌هاي مستقر در مبادي خروجي كشور (فرودگاه‌هاي بين‌المللي و...) شعب مركزي ساير بانك‌ها نيز مجاز به فروش ارز مسافرتي مي‌باشند. برابر بخشنامه ياد شده كه در تاريخ 7/7/90 به بانك‌ها ابلاغ گرديده است متقاضيان ارز مسافرتي مي‌توانند براي تامين ارز مورد نياز خود به شعب مركزي بانك‌ها نيز مراجعه نمايند.

۱۲ مهر ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: به موجب بخشنامه اداره سياست‌ها و مقررات ارزي اين بانك، فروش ارز مسافرتي در هر سفر و براي هر يك از مسافران هوايي به مقصد تمامي كشورها (به استثناي عراق و سوريه) مبلغ 2000 دلار و براي مسافران زميني، ريلي و دريايي مبلغ 500 دلار يا معادل آن به ساير ارزها مي‌باشد. در اين بخشنامه همچنين آمده است: فروش ارز مسافرتي هوايي، زميني، ريلي و دريايي كشورهاي عراق و سوريه نيز 500 دلار مي‌باشد و فروش ارز مسافرتي براي ايرانيان مقيم خارج از كشور به ميزان 50 درصد مبالغ فوق خواهد بود.

۱۰ آبان ۱۳۹۰
براساس اطلاعات واصله در ماه‌هاي گذشته و پس از آنكه اختلاف بين نرخ رسمي ارز با بازار غيررسمي زياد شد، بانك مركزي تصميم گرفت با پيش‌بيني مكانيزم‌هايي، از سوءاستفاده برخي افراد سودجو و فرصت‌طلب جلوگيري كند. به همين منظور ارائه ويزاي كشور مقصد، بليت مسافرت، اصل فيش پرداخت عوارض خروج از كشور، تعهد كتبي مسافر مبني بر خريد ارز مسافرتي فقط از يك منبع را الزامي و به بانك‌ها اعلام كرد تا صفحه آخر گذرنامه و همچنين فيش پرداخت عوارض را به مهر« ارز مسافرتي پرداخت گرديد » ممهور كنند.

به جز مراتب عنوان شده، ازدحام مسافرين غيرواقعي در بانك‌ها و كمياب شدن بليت مسافرتي براي مسافرين واقعي، بانك مركزي را بر آن داشت تا در راستاي يكي از وظايف مهم اين بانك؛ يعني صيانت از منابع ارزي و جلوگيري از به هدررفتن آن، بخشنامه اخير مبني بر ارائه ارز مسافرتي بر پايه نرخ بازار فرعي ارز را صادر نمايد.

۱۴ دي ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: اين بانك طي بخشنامه شماره 1029 /60 مورخ 1390/10/12 به كليه شعب ارزي بانك‌ها اعلام كرد: فروش ارز مسافرتي براي هريك از مسافران هوايي به مقصد تمام كشورها ( به استثناي عراق و سوريه كه 400 دلار است) به ميزان 1000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و فروش ارز مسافرتي به مسافرين زميني، ريلي و دريايي كليه كشورها به ميزان400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها مي‌باشد. ضمنا در كليه موارد فوق، فروش ارز مسافرتي به نرخ بازار فرعي و يكبار در سال صورت مي‌گيرد. براساس اين بخشنامه، فروش ارز مسافرتي به مسافرين با سن قانوني كمتر از 2 سال امكان‌پذير نبوده و براي سنين 2 تا 12 سال به ميزان 50 درصد در هر يك از حالات فوق خواهد بود.

۸ بهمن ۱۳۹۰
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طي بخشنامه‌اي به كليه شعب ارزي بانك‌هاي ملي ايران و ملت اعلام كرد:

شعب ارزي بانك‌هاي ملي و ملت براي فروش ارز مسافرتي ضمن رعايت كامل مقررات ارزي، پس از دريافت معادل ريالي مربوطه، به جاي پرداخت ارز به متقاضي نسبت به صدور سند حسابداري يا رسيد كه در متن آن مبلغ، نام متقاضي، كد ملي، شماره پاسپورت و ساير اطلاعات مرتبط درج شده باشد، اقدام كرده و سند حسابداري / رسيد كه ممهور به مهر و امضاي شعبه مي‌باشد را به متقاضي تحويل نمايند. ضمنا شعبه / باجه بانك‌هاي ملي ايران و ملت مستقر در مبادي خروجي فرودگاه (پس از گيت خروجي)، در مقابل دريافت سند حسابداري يا رسيد مزبور نسبت به پرداخت ارز مسافري مربوطه اقدام خواهند كرد.

۹ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اين بانك با توجه به سياست يكسان‌سازي نرخ ارز ترتيبات خريد و فروش ارز را به شرح ذيل جهت اجرا به كليه شعب ارزي بانك‌ها ابلاغ نمود:

1- از تاريخ شنبه 8/11/1390سياست يكسان‌سازي نرخ ارز اعمال مي شود. در اين راستا فروش ارز به بانك‌ها صرفا به نرخ رسمي (مرجع) بانك مركزي خواهد بود، بنابراين نرخ بازار فرعي از مكانيزم فروش ارز حذف خواهد شد. بديهي است كليه مصارف ارزي كه طبق مقررات به نرخ بازار فرعي تعيين مي‌شد با نرخ رسمي اعلامي از سوي بانك مركزي تامين خواهد شد‌.

2- نرخ رسمي (مرجع) بانك مركزي براي هر دلار آمريكا از روز شنبه 8/11/1390 در سطح 12260 ريال تعيين و كليه نيازهاي ارزي بانك‌ها در چارچوب مقررات و بخشنامه‌هاي اين بانك صرفا با نرخ رسمي (مرجع) تامين خواهد شد.

3- ارز مسافرتي براساس بخشنامه شماره 1031/60 مورخ 5/11/1390 بانك مركزي در فرودگاه حضرت امام خميني (ره) به مسافر تحويل داده مي شود.

تاكيد مي‌شود نرخ فروش ارز مسافرتي، نرخ مرجع بانك مركزي بوده و ميزان ارز مسافرتي براساس بخشنامه‌هاي قبلي بانك مركزي خواهد بود. ضمنا براي برخي كشورها با توجه به بعد مسافت امكان افزايش ارز مسافرتي تا سقف 1500 دلار برنامه‌ريزي شده و طي بخشنامه جداگانه‌اي ابلاغ خواهد شد.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران پيرو بخشنامه شماره 1032/60 مورخ 6/11/1390 درخصوص فروش ارز مسافرتي (موضوع بند 1 از قسمت «ب» بخشنامه شماره 1029/60 مورخ12/10/1390) اعلام كرد:

1- فروش ارز مسافرتي براي هر يك از مسافران هوايي (به استثناي سوريه، عراق، آذربايجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان، امارات متحده عربي و عربستان سعودي) به مقصد كشورهاي تركيه، تركمنستان، كويت، قطر، بحرين و عمان به ميزان 1000دلار يا معادل آن به ساير ارزها و در مورد ساير كشورها به ميزان 1500 دلار به نرخ رسمي (مرجع) خواهد بود.

2- فروش ارز مسافرتي به هريك از مسافران هوايي به مقصد كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان و امارات متحده عربي به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها به نرخ رسمي(مرجع) خواهد بود.

3- مسافراني كه قبلا از ارز مسافرتي هوايي استفاده كرده‌اند، مي‌توانند در دو نوبت از ارز مسافرتي بابت سفر به سوريه، عراق يا عربستان (عمره مفرده) استفاده نمايند. بديهي است فروش ارز مسافرتي هوايي به مسافراني كه دو نوبت از ارز مسافرتي مربوط به سوريه، عراق يا عربستان (عمره مفرده) استفاده نموده‌اند، نيز مجاز خواهد بود.

۲۷ بهمن ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: هموطنان عزيزي كه عازم مسافرت خارج از كشورهستند، مي‌توانند ارز موردنياز خود را از شعب بانك‌هاي مستقر در مبادي خروجي فرودگاه‌‌ها تهيه كنند.
اين گزارش مي‌افزايد: متقاضيان دريافت ارز مسافرتي پس از پرداخت معادل ريالي ارز مورد نياز خود به شعب ارزي بانك‌هاي ملي و ملت در سطح شهر و دريافت سند حسابداري يا رسيد مربوطه به شعبه‌ بانك‌هاي يادشده مستقر در مبادي خروجي فرودگاه (‌پس از گيت خروجي) مراجعه و در مقابل ارائه سند حسابداري يا رسيد، نسبت به دريافت ارز مسافري خود اقدام كنند. در سند حسابداري يا رسيد بايد مبلغ، نام متقاضي، كد ملي، شماره پاسپورت و ساير اطلاعات مرتبط درج و ممهور به مهر و امضاي شعبه ‌باشد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰
روابط عمومي بانك مركزي به منظور پاسخگويي به سوالات آن دسته از هموطناني كه عازم سفر خارج از كشور هستند و در راستاي رفع ابهامات موجود در زمينه ميزان و نحوه فروش ارز مسافرتي، دستورالعمل‌هاي مربوطه را بار ديگر در ‌اختيارهموطنان عزيز قرار داده است. سفر هوايي به مقصد كشورهاي تركيه، تركمنستان، كويت، قطر، بحرين و عمان به ميزان 1000دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يكبار در سال. سفر هوايي به مقصد كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان و امارات‌متحده‌عربي به ميزان 400دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يكبار در سال. سفر هوايي به مقصد كشورهاي عراق، سوريه و عربستان «عمره‌مفرده» به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت در سال. سفر هوايي به مقصد ساير كشورها به ميزان 1500 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يك بار در سال.

- سفرهاي زميني به مقصد كشورهاي عراق، سوريه و عربستان «عمره‌مفرده» به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت درسال. سفرهاي زميني به مقصد ساير كشورها به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يك بار در سال.

۲۳ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش روابط عمومي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، به منظور تامين نيازهاي ارزي متفرقه متقاضيان،جلسه‌اي با كانون صرافي‌ها در بانك مركزي تشكيل شد. به صرافي‌هاي مجاز كه مجوز خود را از بانك مركزي اخذ نموده‌اند اجازه داده شد تا راسا نسبت به خريد و فروش ارز و تامين نيازهاي مشتريان بر اساس مكانيزم عرضه و تقاضاي بازار در مقابل صدور فاكتور اقدام نمايند.

۲۸ اسفند ۱۳۹۰
به‌منظور تامين نيازهاي متقاضيان اعم از مسافرين، دانشجويان، بيماران، واردكنندگان و صادركنندگان به مبادلات ارزي از تاريخ 23/11/1390 به كليه صرافي‌هاي داراي مجوز بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و مجهز به سامانه سنا اجازه داده مي‌شود تا نسبت به خريد و فروش ارز با نرخ توافقي اقدام كنند. تبصره 1: تاقبل از تعيين حداقل و حداكثر كارمزد توسط كانون،‌ تعيين و اخذ كارمزد با توجه به عرف بازار و به صورت توافقي، بلامانع است.

۵ فروردين ۱۳۹۱
تصميمات كميسيون ارز درخصوص فروش ارز مسافرتي به ايرانيان مقيم خارج از كشور، ميزان ارز مسافرتي به مقصد كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان، امارات‌متحده‌عربي، لبنان، عراق، سوريه و عربستان، فروش ارز مسافرتي صرفا به زائرين عتبات عاليات كه از طريق كاروان‌هاي تحت پوشش سازمان حج و زيارت اعزام مي‌شوند و... به شرح زير به اطلاع هموطنان گرامي مي‌رسد:

سفرهاي هوايي به مقصد كشورهاي تركيه، تركمنستان، كويت، قطر، بحرين و عمان به ميزان 1000دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يكبار در سال.

سفرهاي هوايي به مقصد كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، پاكستان، افغانستان، امارات‌متحده‌عربي و لبنان به ميزان 400دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يكبار در سال.

سفرهاي هوايي به مقصد كشورهاي عراق، سوريه و عربستان «عمره‌مفرده» به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت در سال.

سفرهاي هوايي به مقصد ساير كشورها به ميزان 1500 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يك بار در سال.
سفرهاي زميني، ريلي و دريايي به مقصد كشورهاي عراق، سوريه و عربستان «عمره‌مفرده» به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت درسال. سفرهاي هوايي به مقصد ساير كشورها به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و يك بار در سال.

نظر شما:
------------

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن