تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان:اجازه نمي دهيم سودجويان بازار داخلي را با توليد بي كيفيت خراب كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان:اجازه نمي دهيم سودجويان بازار داخلي را با توليد بي كيفيت خراب كنند
صالح زاد فرهنگ سازي را در حمايت از توليد ملي از مهمترين عوامل دانست و گفت: در راستاي حمايت از توليد، سرمايه و كار ايراني با قدرت با متخلفين از ضوابط و قوانين برخورد و اجازه نخواهيم داد اندك افرادي سودجو بازار كالاهاي توليد داخل را با توليد بي كيفيت خود خراب نمايند. به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان در گفتگويي اختصاصي در خصوص سال توليد ملي و حمايت از سرمايه ايراني به خبرنگار موج گفت: همواره يكي از عمده ترين تلاشهاي سازمان ملي استاندارد، حمايت از توليد و توليدكننده بوده و كليه اقداماتي كه براي اجراي قوانين مرتبط با استاندارد به انجام مي رسانده در راستاي حمايت از توليدكننده و همچنين احقاق حقوق مصرف كنندگان بوده است. وي گفت: لازم است كليه كالاها و خدماتي كه در استان توليد و ارائه مي گردد مطابق با استاندارد توليد شده و نظارت هاي لازم از سوي اداره كل استاندارد در اين خصوص صورت پذيرد و توليد كنندگان سعي و تلاش وافري براي ارتقاء سطح كيفيت توليدات خود انجام و از مشاوره و توصيه هاي كارشناسان اين اداره كل به نحو مطلوبي استفاده نمايند. مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان گفت: خريد و استفاده از كالاهاي توليد داخل به ويژه كالاهاي توليد شده در استان توسط هموطنان موجب تشويق توليدكنندگان شده كه اين امر راه را براي توسعه فعاليت هاي واحدهاي توليدي و بالطبع موجب افزايش جذب و بكارگيري نيروي كار داخل شده و حوزه اقتصادي را نيز رونق خواهد داد.

رعايت و اجراي دقيق استانداردها

وي گفت: استانداردها معيارها و ضوابطي اصلي و مهم براي توليد كالا و خدمات مي باشند بطوريكه بدون رعايت آنها توليد مناسب و با كيفيت غير ممكن و امكان رقابت با ساير توليد كنندگان نيز از بين مي رود. صالح زاده گفت: يكي از مهمترين ابزارهاي تحقق شعار امسال مقام معظم رهبري رعايت و اجراي دقيق استانداردها و ارتقاء كيفيت كالاهاي داخل جهت تامين نياز مردم است. وي با اشاره به اقدامات اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان در سال گذشته گفت: در سال 1390 با صدور بيش از 500 پروانه كاربرد علامت استاندارد در سطح استان اصفهان علاوه بركسب رتبه اول در كشور رشد بيش از چهل درصدي را نسبت به سال 89 شاهد بوديم. صالح زاده گفت: با توجه به اينكه از سال گذشته بر اساس قانون ارتقاء كيفيت خودرو و كالاهاي صنعتي كليه كالاها مشمول مقررات استاندارد شده، اين اداره كل نيز مقدمات كار براي تحقق و اجراي اين قانون را انجام داده است كه در سال جاري شاهد به بار نشستن قسمتي از اين اقدامات خواهيم بود. وي با اشاره به وضعيت اداره كل استاندارد در سطح استان گفت: در حال حاضر اين اداره كل فقط در شهرستان كاشان اداره دارد و در گلپايگان نيز مشغول حال ساخت و ساز مي باشيم. صالح زاده در خصوص مشكلات اين اداره كل در اجراي قوانين گفت: جهت تسريع و تسهيل در انجام قوانين و همچنين به منظور اعمال نظارت هاي قانوني دقيق، بايد منابع مالي، نيروي انساني و ساير زيرساختهاي لازم از جمله ايجاد و راه اندازي اداره و نمايندگي استاندارد در كليه شهرستانهاي استان كه لازمه آن تامين پست سازماني، سهميه استخدام، و تامين بودجه و ساختمانهاي مورد نياز مي باشد تأمين گردد.

كيفيت به تنهايي توسط اداره كل استاندارد محقق نخواهد شد

وي با توجه به اينكه امر كيفيت و ارتقاء آن امر مهمي است كه تحقق آن به دليل گستردگي، توسط اداره كل استاندارد به تنهايي ميسر نيست گفت: كليه ارگانها و سازمانهاي ذيربط از قبيل سازمان صنعت و معدن و تجارت، مسكن و شهرسازي و دستگاههاي نظارتي مي بايست بيش از گذشته همراه و همسو با اين اداره كل بوده و در راه اجراي دقيق قوانين ما را ياري نمايند.

مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان اصفهان با اشاره به وجود برخي تكاليف قانوني در خصوص استفاده دستگاه هاي اجرايي از كالاي ايراني گفت: دستگاههاي اجرايي براساس تكاليف قانوني خود بويژه در پروژه هاي عمراني، صرفا از كالاهاي توليد داخلي كه داراي نشان استاندارد مي باشند استفاده نمايند.

وي گفت: با توجه به اينكه برخي محدوديت ها در افزايش قيمت كالاها وجود دارد و براي تحقق كيفيت در محصولات نيز توليدكننده مي بايست هزينه هايي همچون تامين مواد اوليه مرغوب، استفاده از خطوط توليد مناسب، بسته بندي استاندارد و ساير موارد را انجام دهد، لازم است دستگاههاي نظارتي اجازه افزايش قيمت متناسب، معقول و كنترل شده كالاهاي داراي نشان استاندارد و با كيفيت را به توليد كنندگان بدهند تا در بازار رقابتي در مقايسه با كالاهاي فاقد نشان استاندارد توليد كننده متضرر نشود.

فرهنگ سازي لازمه حمايت از توليد ملي و سرمايه و كار ايراني است

صالح زاده در خصوص فرهنگ سازي عمومي در زمينه استفاده بيشتر مردم از كالا ايراني توسط اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گفت: بديهي است در سال جاري كه سال حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني است مي بايست كالاهاي خوب و با كيفيت جهت تأمين نياز مردم توليد شود و بايد دقت بيشتري براي جلوگيري از توليد كالاهاي غيركيفي انجام پذيرفته تا امكان رقابت سالم براي توليد كنندگان فراهم و اعتماد مردم نيز به كالاهاي ايراني و ساخت داخل افزايش يابد كه لازمه آن فرهنگ سازي است.

وي فرهنگ سازي در هر مسئله اي را از مهمترين عوامل عنوان كرد و حوزه استاندارد را نيز از اين قاعده مستثني ندانست و گفت: فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ استاندارد به عنوان امري زيربنايي به صورت جدي در دستور كار اين اداره كل قرار دارد و با اجباري شدن دوره آموزش آشنايي با استاندارد براي كليه كاركنان دولتي سطح استان و برگزاري چند دوره در اين زمينه در سال قبل و همچنين برگزاري آموزشهاي كاربردي براي گروه هاي مختلف غيردولتي و تهيه بروشور و اقلام تبليغاتي تلاش شده، استاندارد و نشان ملي استاندارد به عنوان يك نشان ملي مهم در بين اقشار مختلف مطرح گردد كه نظر سنجي هاي انجام شده مبين استقبال مردم به اين امر بوده و ما را براي كوشش مضاعف در سال جاري جهت ترغيب به مصرف كالاهاي ايراني با كيفيت و داراي نشان استاندارد نموده است.

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن