تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817063833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترديدها در ميزان افزايش حقوق بازنشستگان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ترديدها در ميزان افزايش حقوق بازنشستگان
جام جم آنلاين: بازنشستگان و مستمري بگيران اين روزها از هميشه نگران‌ترند و حالا با آغاز سال جديد دغدغه‌هاي اين قشر شكل ديگري به خود گرفته است. دغدغه اين بار آنها از بابت افزايش حقوق‌هاست؛ نگراني‌اي كه به كابوس هر ساله بازنشستگان تبديل شده است. هرچند اين موضوع از اواخر سال گذشته نيز مطرح بود، اما در سال جديد هرچه پيش مي‌رويم حرف و حديث‌ها در اين باره قوت مي‌گيرد.


آنچه موجب نگراني بازنشستگان و مستمري بگيران تحت پوشش صندوق‌هاي بازنشستگي شده، اين است كه مبادا ميزان افزايش امسال حقوق‌ها متناسب با نرخ رشد تورم سالانه نباشد و نتواند دردي را از مشكلات اين قشر و خانواده‌هايشان درمان كند.

بازنشسته‌اي با اشاره به نگراني‌اي كه هرساله با آن مواجه است، در تماس با «جام‌جم» مي‌گويد: بازنشستگان و خانواده‌هاي آنها در ابتداي هر سال اميدهاي بسياري به همين ميزان افزايش حقوق هر چند ناچيز سالانه مي‌بندند و توقع دارند كه اين ميزان افزايش درحدي باشد كه باري از دوش آنها در تامين هزينه‌هاي زندگي بردارد، اما متاسفانه افزايش حقوق سال‌هاي گذشته اين قشر را راضي نكرده و اميدواريم حداقل امسال افزايش حقوق‌ها با افزايش قيمت‌ها و نرخ رشد تورم سالانه در جامعه متناسب‌تر باشد.

در چنين شرايطي مسوولان سه گروه سازمان‌هاي بازنشستگي در كشور (صندوق تامين اجتماعي، سازمان بازنشستگي كشوري و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح) در گفت‌وگو با «جام‌جم»، ابراز اميدواري مي‌كنند كه هيات وزيران در تعيين ميزان افزايش حقوق امسال بازنشستگان شاخص نرخ رشد تورم سالانه را لحاظ كند.

همچنين با توجه به اظهارنظر چندي پيش لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور مبني بر پيشنهاد دولت براي افزايش 15درصدي حقوق كارمندان در سال‌جاري، مسوولان سازمان‌هاي بازنشستگي در كشور پيش‌بيني مي‌كنند ميزان افزايش امسال حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران نيز از هر تصميمي كه درباره ميزان افزايش حقوق كارمندان دولت اتخاذ شود، تبعيت كند.

بازنشستگان كشوري و افزايش 10 تا 15درصدي

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در گفت‌وگو با «جام‌جم» مي‌گويد: براساس ماده 125 قانون مديريت خدمات كشوري افزايش حقوق سالانه بازنشستگان و مستمري بگيران بايد بر مبناي نرخ رشد تورم سالانه در كشور انجام شود و ما نيز مانند بازنشستگان از دولت توقع داريم كه در تعيين ميزان افزايش امسال حقوق بازنشستگان اين موضوع را به‌طور جدي مدنظر قرار دهد.

ايراندخت عطاريان هرچند از اظهارنظر قطعي درباره ميزان افزايش امسال حقوق بازنشستگان كشوري خودداري مي‌كند اما اين را هم مي‌گويد كه با توجه به پيشنهاد دولت براي افزايش 15 درصدي حقوق كارمندان دولت در سال جاري، اميدواريم ميزان افزايش حقوق بازنشستگان كشوري نيز از اين پيشنهاد تبعيت كند. عطاريان با اشاره به افزايش 10 درصدي حقوق سال گذشته بازنشستگان كشوري اين اطمينان را به آنها مي‌دهد كه ميزان افزايش امسال حقوق بازنشستگان قطعا از 10 درصد بالاتر باشد.

اين مقام مسوول در سازمان بازنشستگي كشوري تاكيد مي‌كند: در كنار پيگيري موضوع افزايش حقوق‌ها در تلاش هستيم ساير تسهيلات رفاهي نيز براي بازنشستگان و خانواده‌هاي آنها شامل پرداخت وام ضروري، سفرهاي زيارتي و... را در سال جاري همچنان ادامه دهيم.

نيروهاي مسلح و افزايش بالاي 10 درصد

افزايش حقوق امسال بازنشستگان نيروهاي مسلح نيز قطعي است و اين افزايش از خرداد امسال اجرايي خواهد شد.

هرچند مديرعامل سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با «جام‌جم» اعلام رقم دقيق ميزان افزايش حقوق‌هاي امسال بازنشستگان و مستمري بگيران اين سازمان را منوط به تصويب قانون بودجه و ابلاغ آن دانسته و مي‌گويد تصميم‌گيري درخصوص ميزان اين افزايش در اختيار دولت و مجلس است اما اطمينان مي‌دهد كه ميزان افزايش امسال حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح از سال گذشته بيشتر خواهد بود.

سال گذشته حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح 10 درصد افزايش يافته بود.

سردار حسين دقيقي به روالي كه در ماه‌هاي ابتدايي هر سال براي پرداخت حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح اجرا مي‌شود، اشاره كرده و توضيح مي‌دهد: هر ساله حقوق ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت بازنشستگان نيروهاي مسلح بر اساس حقوق اسفند پرداخت مي‌شود و از خرداد با ابلاغ ميزان افزايش حقوق بازنشستگان ضمن اين‌كه پرداخت حقوق‌ها بر اساس مبالغ افزايش يافته انجام مي‌‌گيرد، مابه‌التفاوت 2 ماه گذشته نيز به بازنشستگان پرداخت مي‌شود.

تامين اجتماعي‌ها و پيشنهاد افزايش تا 20 درصد

شايد در ميان بازنشستگان هيچ گروهي به اندازه بازنشستگان تامين اجتماعي طي سال‌هاي اخير از سياست‌هاي اتخاذ شده براي بازنشستگان گلايه مند نبوده است.

حالا در روزهاي آغازين سال جديد بازهم بازنشستگان تامين اجتماعي در نگراني به سر مي‌برند، البته شايد نتوان به آنها خرده هم گرفت چراكه تجربه دو سال گذشته از ميزان افزايش حقوق اين گروه از بازنشستگان وضعيت اميدواركننده‌اي از افزايش حقوق‌هاي امسال را برايشان به تصوير نمي‌كشد.

اين همان نكته‌اي است كه مديرعامل كانون بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي نيز به آن اشاره كرده و مي‌گويد: براساس ماده 96 قانون تامين اجتماعي ميزان حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران بايد هر ساله به نسبت نرخ رشد تورم در كشور افزايش يابد.

علي‌اكبر خبازها اين را هم مي‌گويد كه طي دو سال گذشته حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي يك بار شش درصد و بار ديگر 10درصد افزايش يافت اما واقعيت اين است كه اين ميزان افزايش به اندازه‌اي كه بايد طي يك‌سال افزايش مي‌يافت هم نبود با اين حال امسال بازنشستگان تامين اجتماعي اين توقع را از دولت، مجلس و مسوولان صندوق تامين اجتماعي دارند كه در تعيين ميزان افزايش حقوق‌ها نرخ رشد تورم را نيز لحاظ كنند.

وي به رايزني‌هايي كه در اين باره با وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همچنين مديرعامل جديد صندوق تامين اجتماعي انجام شده، اشاره كرده و مي‌گويد: قول‌هاي اميدواركننده‌اي داده شد كه ميزان افزايش حقوق امسال بازنشستگان تامين اجتماعي تا حد امكان به رقم پيشنهادي ما نزديك باشد تا به اين ترتيب دغدغه‌هاي اين قشر نيز در اين زمينه برطرف شود.

البته تلاش كرديم در اين زمينه با يكي از مسوولان صندوق تامين اجتماعي نيز گفت‌وگويي داشته باشيم كه متاسفانه اين موضوع امكان پذير نشد.

اجراي افزايش پرداخت‌ها حداكثر از خرداد

صرف‌نظر از نگراني‌هايي كه هر ساله بازنشستگان از ميزان افزايش حقوق‌هاي سالانه خود دارند، موضوع ديگري كه همواره موجب نارضايتي و گلايه اين قشر شده تاخير در تصميم‌گيري مسوولان درخصوص ميزان افزايش حقوق‌ها، ابلاغ و در نهايت اجرايي شدن پرداخت‌ها بر مبناي مصوبات جديد افزايش حقوق‌هاست.

اين وضعيت هرچند تقريبا نگراني مشترك در ميان گروه‌هاي مختلف بازنشستگي است، اما مصداق بارز آن يادآور تجربه سال گذشته بازنشستگان تامين اجتماعي است كه با وجود گذشت 6 ماه از سال هنوز تعيين ميزان افزايش حقوق بازنشستگان در بلاتكليفي قرار داشت و همين موجب شده بود كه پرداخت‌ها همچنان بر مبناي سال گذشته باشد.

اين گلايه و درخواست يك بازنشسته از ميان جمعيت چند ميليوني بازنشستگان كشورمان است كه مي‌گويد: با آغاز سال جديد بازنشستگان و خانواده‌هاي آنها اين انتظار را از دولت و مجلس دارند كه با درك نگراني‌هاي بازنشستگان و خانواده‌هاي آنها در اين زمينه هرچه سريع‌تر تصميم‌گيري كنند تا وضعيت سال‌هاي گذشته كه به نوعي زير سوال بردن جايگان و شان اين قشر بود، مجددا تكرار نشود.

در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد امسال مسوولان سازمان‌هاي بازنشستگي در تلاش هستند هرچه سريع‌تر درباره افزايش حقوق‌ها تصميم‌گيري شود تا دغدغه بازنشستگان از اين بابت برطرف شود.

عطاريان، مديرعامل سازمان بازنشستگي كشوري در گفت‌وگو با «جام‌جم» بار ديگر با تاكيد بر اين‌كه اميدواريم ميزان افزايش حقوق امسال بازنشستگان متناسب با نرخ رشد تورم سالانه باشد، تصريح مي‌كند: ما منتظر تصميم‌گيري هيات وزيران هستيم و به محض ابلاغ اين مصوبه قطعا در پرداخت حقوق‌ها ميزان افزايش تصويب شده اجرايي خواهد شد.

سردار دقيقي، مديرعامل سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با «جام‌جم»، وعده پرداخت حقوق‌ها به بازنشستگان تحت پوشش اين سازمان را با لحاظ كردن ميزان افزايش تعيين شده امسال حداكثر تا خرداد مي‌داند.

خبازها، مديرعامل كانون بازنشستگان تامين اجتماعي نيز اين وعده را به بازنشستگان مي‌دهد كه هرگونه تصميم‌گيري براي افزايش حقوق‌هاي امسال قطعا تا ارديبهشت اجرايي شود.

هرچند هنوز اولين ماه از سال جديد نيز به پايان نرسيده است اما حرف و حديث‌ها و اظهارنظرها درباره ميزان افزايش حقوق سال 91 بازنشستگان از اسفند سال گذشته مطرح شده بود و در چنين شرايطي حالا چشم اميد بازنشستگان به مسوولان سازمان‌هاي بازنشستگي كشور است تا هرچه سريع‌تر با تصميم‌گيري درباره ميزان افزايش حقوق امسال، بازنشستگان را از اين نگراني برهانند.

آنها اين توقع را هم از دولت و مجلس دارند كه در تصميم‌گيري براي ميزان افزايش حقوق امسال بازنشستگان حتما مشكلات و هزاران نگراني كه اين قشر براي تامين هزينه‌هاي زندگي خانواده‌شان دارند را جدي گرفته و بي‌تفاوت از كنار دغدغه‌ها و نگراني‌هاي بازنشستگان نگذرند.

افزايش وام ضروري بازنشستگان

از سوي ديگر، معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تشكيل شوراي ملي سالمندان و تصويب سند ملي برنامه راهبردي سالمندان كشور و افزايش سقف وام ضروري بازنشستگان خبر داد.

سيدعبدالله عمادي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار اميدواري كرد با تشكيل سند ملي برنامه راهبردي سالمندان كشور مسائل مربوط به حوزه سالمندان به صورت جدي‌تر پيگيري شود.

وي همچنين از تلاش‌ها براي افزايش وام ضروري بازنشستگان كشور از 5/1 ميليون به 2 ميليون تومان خبر داد.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين‌كه تمام بازنشستگان كشور اعم از بازنشستگان كشوري و تامين اجتماعي از بيمه تكميلي برخوردار هستند، عنوان كرد: تاكنون 20 درصد خانه‌هاي مهر در كشور فعال شده‌ است و احداث و بهره‌برداري از ساير خانه‌ها با جديت دنبال مي‌شود تا بازنشستگان از خدمات مختلفي كه در اين خانه‌ها ارائه مي‌شود بهره‌مند شوند.

به گفته عمادي، همچنين بخشي از مطالبات بازنشستگان كشوري تا پايان سال گذشته پرداخت شد و پيگيري براي وصول و پرداخت تمام مطالبات بازنشستگان ادامه دارد.

پوران محمدي ‌-‌‌ گروه جامعه

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن