تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817172534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال توقف فروش نفت ايران به شل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احتمال توقف فروش نفت ايران به شل
همزمان با افزايش تحريم‌هاي خصمانه اتحاديه اروپا عليه صنعت نفت ايران، فروش روزانه نفت خام به اين شركت انگليسي – اروپايي با مشكلاتي همراه شده است به طوريكه با تحريم "سوييفت" شركت نفتي رويال داچ شل براي عمل به قراردادهاي نفتي خود با ايران دچار مشكلات متعددي شده است.
با افزايش بدهي نفتي شركت شل به بيش از يك ميليارد دلار، ايران خواستار وصول اين بدهي‌ها شده است و پيش بيني مي شود در صورت ادامه شرايط موجود، فروش نفت توسط ايران به اين شركت انگليسي – هلندي متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شركت انگليسي- هلندي شل يكي از بزرگترين خريداران نفت خام ايران است به طوري كه تا پيش از افزايش تحريمها به طور متوسط روزانه بين 150 تا 200 هزار بشكه نفت ايران به اين شركت چند مليتي فروخته شده است.

همزمان با افزايش تحريم‌هاي خصمانه اتحاديه اروپا عليه صنعت نفت ايران، فروش روزانه نفت خام به اين شركت انگليسي – اروپايي با مشكلاتي همراه شده است به طوريكه با تحريم "سوييفت" شركت نفتي رويال داچ شل براي عمل به قراردادهاي نفتي خود با ايران دچار مشكلات متعددي شده است.

بر اين اساس در شرايط فعلي اين شركت انگليسي – هلندي اخيرا براي پرداخت مبالغ مالي خريد نفت خام از ايران دچار مشكلاتي است به طوري‌كه منابع خبري غير رسمي از بدهي بيش از يك ميليارد دلاري اين مجموعه نفتي به شركت ملي نفت ايران خبر مي دهند.

در حال حاضر ميزان صادرات نفت ايران به شركت شل به حدود يكصد هزار بشكه در روز رسيده است و اين شركت چند مليتي براي معافيت از تحريم‌هاي نفتي ايران توسط اتحاديه اروپا مذاكراتي را با دولت انگليس آغاز كرده است.

پيگيري‌هاي خبرنگار مهر از شركت ملي نفت ايران حاكي از آن است كه از ابتداي سالجاري ميلادي تاكنون شركت شل مبالغ حاصل از خريد چهار محموله بزرگ نفت خام (معادل هشت ميليون بشكه نفت) را به شركت ملي نفت ايران پرداخت نكرده است.

در همين حال اخيرا يكي از مديران شل به رويترز گفته است: شل به سختي در جست و جوي راهي براي پرداخت بدهي خود به شركت ملي نفت ايران است. اين امر بسيار حساس و بسيار مشكل است و مديران بلندمرتبه شل مي‌خواهند روابط خوب خود با ايران را نگه دارند و در از تحريم‌ها هم دوري جويند.

از سوي ديگر در حال حاضر مذاكراتي بين شركت ملي نفت ايران، بانك مركزي و مسئولان شركت نفتي شل براي وصول بدهي بيش از يك ميليارد دلاري نفتي در حال انجام است.

در همين حال اخيرا شركت ملي نفت ايران مكاتباتي را با اين شركت انگليسي – هلندي انجام داده است، مبني بر اينكه اگر اين شركت نفتي راهكاري را براي پرداخت بدهي‌هاي نفتي ايران ارائه نكند احتمال توقف فروش نفت به اين مجموعه وجود دارد.

هم اكنون ظرفيت صادرات روزانه نفت ايران بين 2 تا 2.2 ميليون بشكه در روز است كه فروش 100 هزار بشكه نفت به شركت انگليسي شل، بخش ناچيزي از سبد نفت صادراتي ايران را به خود اختصاص داده است.

از سوي ديگر با وجود افزايش فشارهاي بين‌المللي وضعيت صادرات نفت خام ايران در فروش و صادرات نفت در شرايط مطلوبي قرار دارد به طوريكه هم اكنون ايران هيچگونه نفتي بدون مشتري در خليج فارس ندارد.

گزارش رسمي امور بين الملل شركت ملي نفت ايران هم حاكي از آن است كه در معاملات سوم آوريل 2012 ميلادي بهاي نفت خام سبك و سنگين ايران در بازارهاي آسيايي با افزايشي حدود 2 دلاري به ازاي هر بشكه همراه بوده است.

احمد قلعه‌باني مديرعامل شركت ملي نفت هم پيشتر در پاسخ به مهر در تشريح شروط اصلي ايران براي فروش نفت به برخي از كشورهاي اروپايي، گفته بود: امضاي قراردادهاي بلند مدت 3 تا 5 ساله، حذف هرگونه پيش شرط از قراردادهاي فروش و پرداخت به موقع منابع مالي حاصل از فروش نفت از مهمترين شروط جديد ايران براي صادرات نفت است.

معاون وزير نفت درباره شرايط فروش نفت به شركت‌هاي انگليسي همچون شل و BP انگليس تاكيد كرده بود: اگر اين شركت‌ها خواستار خريد نفت خام از ايران باشند و تعهد دهند كه نفت ايران را به فرانسه و انگليس منتقل نكنند حاضر به امضاي قراردادهاي نفتي با آنها هستيم.

در همين حال، ايران در روزهاي اخير صادرات نفت به شركتهاي بزرگ نفتي يونان را به دليل عدم توانايي در پرداخت پول قطع كرده است.

جمعه|ا|18|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن