تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817141424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاكر در گفتگو با مهر:ايجاد بزرگترين پارك اردبيل درگير اختلافات/ طلب 200 ميلياردي شهرداري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شاكر در گفتگو با مهر:ايجاد بزرگترين پارك اردبيل درگير اختلافات/ طلب 200 ميلياردي شهرداري
ايجاد بزرگترين پارك اردبيل درگير اختلافات/ طلب 200 ميلياردي شهرداري
اردبيل - خبرگزاري مهر: سخنگوي شوراي شهر اردبيل با اشاره به عدم تحقق مصوبه دولت در تبديل باغ شريعت به بزرگترين پارك خانوادگي اردبيل گفت: در تحقق اين مصوبه اختلافاتي وجود دارد و پرونده آن در حال رسيدگي در شعبات دادگاه است.

سالار شاكر در گفتگو با خبرنگار مهر با تاكيد بر طولاني شدن اجراي اين طرح ملي و استاني عنوان كرد: باغ شريعت كه با مشاركت شوراي شهر و شهرداري خريداري و ساماندهي خواهد شد به مساحت 80 هزار مترمربع فضاي مناسبي را براي احداث يك پارك جنگلي مدرن فراهم مي‌كند.

وي با بيان اينكه براي خريد باغ شريعت در ميدان بسيج 14 ميليارد ريال تسهيلات ارائه شده است، تصريح كرد: متأسفانه با گذشت بيش از چند سال از دور دوم سفر رياست جمهوري هنوز اين مصوبه محقق نشده است.

سخنگوي شوراي شهر اردبيل با اشاره به فقر فضاي سبز در اردبيل بر ايجاد اين پارك تاكيد كرد و يادآور شد: هم اكنون اردبيل از كمبود فضاي سبز فقير بوده و در كل از نبود يك پارك مجهز و مدرن بي‌نصيب است و تنها با كاشت چند درخت يا گل نمي‌توان ادعاي سرانه بالاي فضاي سبز را داشت.

سرانه فضاي سبز اردبيل چهار متر كمتر از شهرهاي توسعه يافته

وي با اشاره به سرانه استاندارد فضاي سبز گفت: در كشورهاي مختلف سرانه فضاي سبز براي هر نفر 13 متر مربع و در شهرهاي توسعه يافته پنج متر مربع است و در شوراي سوم شهر اردبيل تلاش شد اين سرانه به يك متر مربع برسد.

شاكر با اشاره به افزايش فضاي سبز اردبيل به 500 هزار متر مربع افزود: اين آمار حاكي از ايجاد يك متر مربع فضاي سبز براي هر شهروند اردبيلي است كه در اين مورد مي توان به باغ "جيرال" با 155 متر مربع اشاره كرد.

وي از ساماندهي فازهاي بعدي رودخانه باليخلو در سال جاري به منظور افزايش فضاي سبز خبر داد و متذكر شد: ساماندهي رودخانه باليخلو آرزوي چند دوره شوراي شهر اردبيل بود كه امسال فاز اول و دوم آن از پل ميدان قدس تا پل ياقوت افتتاح شده و در اختيار شهروندان قرار گرفته كه بايد نظر مردم در اين مورد ارزيابي شود.

طلب 200 ميلياردي شهرداري اردبيل از ادارات دولتي/ آغاز عمليات اجرايي پل روگذر قدس

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اردبيل همچنين با اشاره به بدهي بيش از 200 ميليارد ريالي سازمانها و ادارات دولتي به شهرداري اردبيل متذكر شد: شوراي شهر براي دريافت آن پيگيريهاي لازم را انجام مي دهد.

وي خواستار پرداخت بدهي ادارات به شهرداري شد و عنوان كرد: ادارات با ساخت و سازهاي غيرمجاز اين رقم را به شهرداري بدهكار هستند و چون شهرداري نهاد مردمي است بنابراين بدهي ادارات به مردم و شهروندان است.

شاكر با بيان اينكه اين بدهي در مجموع و با احتساب بدهي سالهاي قبل است، اضافه كرد: استقبال ادارات نسبت به پرداخت بدهي شهرداري در مقايسه با سالهاي قبل بهتر است و اميدواريم اين بدهي در سال 91 وصول شود.

وي با بيان اينكه شهرداري يك نهاد مردمي بوده و به رغم فعاليتهاي گسترده بودجه اي از دولت دريافت نمي كند، تصريح كرد: وضعيت اقتصادي شهرداري بر حسب درآمد منطقه و شهر مشخص مي شود و شهرداري با درآمدهاي مردمي به شهروندان خدمات ارائه مي دهد.

سخنگوي شوراي شهر يادآور شد: برخي از شهروندان تصور مي كنند كه شهرداري و شوراي شهر اعتبارات دولتي دارند در حالي كه چنين نيست و 98 درصد بودجه شوراي شهر و شهرداري از طريق مردم تامين مي شود.

شاكر با بيان اينكه بايد 60 درصد اعتبارات استاني به شهر اردبيل اختصاص داده شود، اضافه كرد: شهر اردبيل بيش از شش هزار و 100 هكتار مساحت دارد كه 65 درصد جمعيت شهري استان و 40 درصد مردم استان در اين شهر زندگي مي كنند كه خدمات رساني به آن مشكل است، بنابراين مديران ارشد استان بايد ديد مناسبي به مركز استان داشته باشد.

افزايش 140 درصدي درآمد شهرداري اردبيل

وي درآمد شهرداري اردبيل را به دليل عدم توسعه اقتصادي شهروندان پايين دانست و افزود: منطقه سه شهرداري با بيش از 130 هزار نفر جمعيت به دليل وضعيت نامناسب اقتصادي ساكنان آن هميشه بيش از 70 درصد تخفيف مي گيرد و اين منطقه شهرداري درآمد پايين تري نسبت به مناطق ديگر دارد.

خزانه دار پيشين شوراي شهر اردبيل شعارهاي شوراي سوم را عملي شده دانست و عنوان كرد: فعاليتهاي شوراي سوم در طول چهار سال در زمينه‌هاي ورزشي، فرهنگي، اجتماعي و شهري در كنار نواقصي كه داشته قابل توجه بوده و درآمد شهرداري در طول چهار سال 140 درصد افزايش داشته و فقط دو الي سه درصد بودجه شهرداري از بودجه دولتي تامين شده است.

وي بودجه واقعي براي شهرداري و شوراي شهر را چهار هزار ميليارد ريال عنوان كرد و متذكر شد: براي بالابردن كميت و كيفيت خدمات شهري بودجه سالانه شهر اردبيل بايد چهار هزار ميليارد ريال باشد تا شهرداري و شوراي شهر به صورت ايده آل به شهروندان خدمات متعددي ارائه دهند.

شاكر ارائه خدمات در دوران شوراي سوم شهر را مطلوب برشمرد و تاكيد كرد: شوراي شهر و شهرداري با وجود كمبود بودجه ساختار شهري اردبيل را تغيير داده اند كه نمونه آن توسعه و سازماندهي كمربندهاي اردبيل بود كه چهره زشتي داشتند و الان ساماندهي شده اند.

كسب درآمد 340 ميليارد ريالي شهرداري در سال گذشته

وي با اشاره به بودجه عمراني و شهري اردبيل گفت: اعتبارات عمراني و جاري در شهرهاي ديگر استان برابر است، اما با توجه به نياز اردبيل به اعتبارات عمراني، 65 درصد بودجه شهرداري عمراني و 35 درصد آن جاري است كه اين تناسب در عمل هم نشان داده شده و در بودجه سال 91 شهرداري هم سعي بر افزايش بودجه عمراني بود.

اين مسئول با بيان اينكه شهرداري در سال گذشته 340 ميليارد ريال درآمد داشته است، يادآور شد: با اين درآمد پايين خدمات رساني شهرداري به شهروندان از نظر اعضا شوراي شهر قابل قبول بوده است.

وي با اشاره به مصوبه 500 ميليارد ريالي هيئت دولت در سفر چهارم به استان اردبيل معتقد است اگر اين مصوبه بودجه طبق زمانبندي مشخص شده به شهرداري تزريق شود، پل بزرگ ايستگاه سرعين كه هزينه اي بالغ بر 200 ميليارد ريال نياز دارد، آغاز خواهد شد.

سخنگوي شوراي شهر اردبيل اجراي پل ايستگاه سرعين را مستلزم همكاري دانست و با اشاره به مطالعات اوليه براي احداث پل ايستگاه سرعين تصريح كرد: احداث اين پل همت ويژه استاندار و مسئولان ارشد استاني را مي طلبد.

وي همچنين انتقال پادگان ارتش از شهر اردبيل را حتمي دانست و افزود: انتقال پادگان اردبيل مشكل حقوقي خاصي ندارد و با عنايت مسئولان پادگان و پيگيري شهرداري مشكلات جزئي مرتفع شده و اين پادگان از مركز شهر به جاي ديگري انتقال داده مي شود.

شاكر از استقبال اعضاي شوراي اسلامي شهر از سرمايه گذاران بخش خصوصي خبر داد و متذكر شد: به دليل برخي از مشكلات بخش خصوصي كمتر حاضر به سرمايه گذاري در پروژه هاي مشاركتي مي شود، اما تمام تلاش شورا جذب سرمايه گذاران براي مشاركت در بخشهاي مختلف است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل بازار زرگران اردبيل را بزرگترين پروژه مشاركتي بخش خصوصي دانست و تصريح كرد: بازار زرگران بزرگترين بازار مدرن اردبيل است كه با مشاركت بخش خصوصي و در مدت 14 ماه ساخته شده و در اختيار شهروندان قرار گرفته است.

وي در خصوص طرح انتقال مطب پزشكان از ميدان سرچشمه به ساختمان در حال ساخت در خارج از محدوده مركز شهر گفت: تجمع مطب پزشكان در ميدان مركزي شهر اردبيل يكي از عوامل مهم ايجاد ترافيك بوده و شوراي شهر با همكاري استانداري قصد تمركززدايي و انتقال اين مطبها را دارد.

به گفته شاكر هم اكنون مجوزهاي لازم براي انتقال بخشي از اين مطبها به ساختمان در حال احداث جنب بيمارستان امام خميني (ره) گرفته شده است.

وي در خصوص اصلاح پل زيرگذر حسن آباد نيز به عنوان يكي از معضلات سالهاي اخير اردبيل متذكر شد: دغدغه اصلي مردم منطقه ايجاد پل همسطح نبود بلكه اصلاح پل بود كه با تهيه امكانات و نظرات كارشناسي، تصميم بر اصلاح پل زيرگذر حسن آباد گرفته شد كه تاكنون حدود پنج درصد آن اصلاح شده و مشكلات به وجود آمده در موقع بارندگي رفع شده و اين پروژه امسال به اتمام مي رسد.

اولويت شهرداري در سال 91 اتمام پروژه هاي نيمه تمام است

شاكر با اشاره به اولويت اصلي شوراي شهر و شهرداري در سال جاري گفت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام اولين اولويت شهرداري و شوراي شهر است كه در اين راستا پل ارجستان نيز با گذشت دو سال آز آغاز ساخت آن در سال آينده به اتمام مي رسد.

وي از تزريق اعتبار دو ميليارد ريالي به پل ارجستان خبر داد و افزود: برخي از مسئولان با تنگ نظري كارهاي عمراني پل ارجستان را از شهرداري گرفته و به اداره راه و ترابري دادند، اما در ادامه به دليل ضعف در اجراي پروژه آن را دوباره به شهرداري تحويل دادند.

شاكر با اشاره به طرح مديريت شهري از ارسال اين طرح در قالب لايحه به مجلس خبر داد و تاكيد كرد: مديريت واحد شهري بهترين نوع سيستم تمركز زدايي دولتي است و با اين طرح امورات خدماتي به شهروندان محول مي شود تا مردم خود تصميم گيرنده باشند.

وي طرح مديريت شهري را بزرگترين خدمت به كشور دانست و تصريح كرد: با اجراي طرح مديريت شهري حدود 15 اداره همانند آموزش و پرورش، اداره آب، اداره گاز و ... در حيطه اختيارات شهرداري و شوراي شهر قرار مي گيرد.

16 زمين چمن مصنوعي در اردبيل ايجاد مي شود

وي همچنين با تشريح فعاليتهاي شورا و شهرداري اردبيل در سال آينده از ايجاد 16 زمين چمن مصنوعي فوتبال با مشاركت بخش خصوصي در شهر اردبيل تا پايان سال آينده خبر داد.

سخنگوي شوراي شهر اردبيل عنوان كرد: زمينهاي مصنوعي فوتبال در محلات مختلف به ويژه در حاشيه شهر و به صورت مشاركتي براي بالا بردن فضاي ورزشي ايجاد و در اختيار ورزشكاران و شهروندان اردبيلي قرار مي گيرد.

بودجه ورزشي شهرداري اردبيل سالانه هشت ميليارد است

وي با بيان اينكه سالانه هشت ميليارد ريال توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر اردبيل در حوزه ورزش هزينه مي شود، اضافه كرد: هفت اصل در قانون اهداف خدماتي و اجتماعي شورا را معين كرده و هزينه براي ورزش در اين راستا است.

شاكر وضعيت تيم فوتبال شهرداري اردبيل در ليگ دسته دوم كشور را مناسب دانست و افزود: تيم فوتبال شهرداري در فصل جاري به خوبي عمل كرده و خود را به بالاي جدول رسانده كه با حمايت از اين تيم، صعود تيم شهرداري به ليگ يك كشور دور از انتظار نيست.
..........................
گفتگو: توحيد مهدوي

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن