تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817124957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالنامه تحولات جهانفرانسه در سالي كه گذشت/از وخامت بحران اقتصادي تا مداخله نظامي در ليبيخبرگزاري فارس: فرانسه سال گذشته ميلادي به طور پيوسته درگير بحران‌ اقتصادي بود و با تظاهرات‌هاي گسترده ضددولتي دست و پنجه نرم كرد و در حين اين بحران اقتصادي با هدف كسب منافع اقتصادي اقدام به مداخله نظامي در خاك ليبي كرد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سالنامه تحولات جهانفرانسه در سالي كه گذشت/از وخامت بحران اقتصادي تا مداخله نظامي در ليبيخبرگزاري فارس: فرانسه سال گذشته ميلادي به طور پيوسته درگير بحران‌ اقتصادي بود و با تظاهرات‌هاي گسترده ضددولتي دست و پنجه نرم كرد و در حين اين بحران اقتصادي با هدف كسب منافع اقتصادي اقدام به مداخله نظامي در خاك ليبي كرد.
خبرگزاري فارس: فرانسه سال گذشته ميلادي به طور پيوسته درگير بحران‌ اقتصادي بود و با تظاهرات‌هاي گسترده ضددولتي دست و پنجه نرم كرد و در حين اين بحران اقتصادي با هدف كسب منافع اقتصادي اقدام به مداخله نظامي در خاك ليبي كرد.


خبرگزاري فارس در آستانه فرا رسيدن سال جديد برخي از مهمترين رويدادهاي سال ۲۰۱۱ فرانسه را به شرح زير منتشر مي‌كند.

*رشد نرخ تورم فرانسه در سال ۲۰۱۱ ميلادي

بررسي‌هاي انجام شده از سوي موسسه آمار فرانسه موسوم به "اينسي" نشان مي‌دهد كه نرخ تورم اين كشور در سال ۲۰۱۱ ميلادي به ۲٫۱ درصد رسيده و اين در حالي است كه اين رقم در سال ۲۰۱۰ ميلادي ۱٫۵ درصد برآورد شده بود.

در سال ۲۰۱۱ قيمت محصولات انرژي در اين كشور رشد ۱۲٫۳ درصدي داشته و در اين ميان محصولات نفتي با افزايش ۱۵٫۸ درصدي قيمت ها روبرو بوده است.در اين ميان

قيمت مواد غذايي نسبت به سال ۲۰۱۰ با ۱٫۹ درصد افزايش همراه بوده و اين در حالي است كه هزينه خدمات به خصوص در بخش هاي حمل و نقل و گردشگري رشد ۱٫۷ درصدي داشته است.مقامات فرانسوي اعلام كرده اند كه براي سال ۲۰۱۲ هدف تورم را حداكثر ۱٫۷ درصد تعيين كرده‌اند.

*افزايش اسلام هراسي در فرانسه در سال ۲۰۱۱

بر اساس گزارش منتشر شده از سوي گروه نظارت بر جرايم اسلام هراسانه مستقر در پاريس، شمار حملات اسلام هراسانه در فرانسه در سال ۲۰۱۱ در مقايسه با سال پيش از آن ۳۴ درصد افزايش يافته و اقدامات و تهديدهايي كه موضوع شكايت‌هاي رسمي به پليس بوده از ۱۱۶ مورد در سال ۲۰۱۰ به ۱۵۵ مورد در سال ۲۰۱۱ رسيده كه به نوعي افزايش ۹/۳۳ درصدي داشته است.علاوه بر اين طبق اطلاعات موجود، حدود ۳۸ رويداد خشونت آميز و حريق عمدي در مساجد مسلمانان و مراكز اسلامي گزارش شده كه اين تعداد در سال ۲۰۱۰ ، ۲۲ مورد بوده است.

بنا بر اعلام رئيس سازمان فرانسوي فرهنگ مسلمانان، ميزان اسلام‌هراسي در جامعه فرانسه همواره بيش از آمار و ارقام اعلام شده است چرا كه بسياري از قربانيان اين رويدادها از مراجعه به مراجع امتناع مي‌كنند.

بي احترامي به مسلمانان در فرانسه گاه و بيگاه انجام مي‌شود و اين در حالي است كه تا‌كنون هيچ گزارش و خبري مبني بر شناسايي و مجازات عوامل اين بي‌حرمتي‌ها توسط مقامات فرانسوي منتشر نشده است.

مسلمانان فرانسه بزرگترين جمعيت مسلمانان اروپا را تشكيل ميدهند و اقليت مسلمان فرانسه با پنج تا شش ميليون نفر جمعيت يك نماينده در مجالس ملي اين كشور ندارند و حتي يك شهردار مسلمان نيز در فرانسه وجود ندارد.

*بحران اقتصادي فرانسه در سال ۲۰۱۱

سال ۲۰۱۱ سال بحران اقتصادي، ركود و بيكاري فرانسه بود. تهديد‌هاي موجود بر سر راه رتبه دولتي فرانسه ناشي از وخامت چشم‌اندازهاي اقتصادي اين كشور، سال ۲۰۱۱ را به سالي بسيار بد براي "نيكلا ساركوزي" رئيس‌جمهور فرانسه كه در فاصله زماني يك ماهه باقي مانده تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۲ در تلاش براي ابقا در سمت خود براي دومين بار متوالي است، تبديل كرده است.

سال ۲۰۱۱ براي ساركوزي كه به واسطه بحران منطقه يورو، ركود اقتصادي، افزايش بيكاري، قرار گرفتن مجلس سنا در اختيار احزاب چپ‌گرا و وقوع اتفاقاتي براي برخي از نزديكانش از پاي درآمده، سال دشوار و بسيار بدي بوده است.

ساركوزي وعده داده بود كه سال ۲۰۱۱ سالي مفيد و مؤثر براي فرانسويان و سال اتحاد براي خروج از بحران باشد اما هم‌اكنون شاهد آن هستيم كه بازارهاي مالي فرانسه جايگزين بازارهاي غرق در بدهي يونان شده‌اند.

بر اساس تازه‌ترين گزارش "اينسي"، رشد اقتصادي فرانسه طي سه ماه سوم 2011 به كمتر از 0.3 درصد رسيد كه اين رقم نسبت به پيش‌بيني‌هاي اوليه در خصوص رشد اقتصادي اين كشور 0.1 درصد كمتر بود.

بر اساس اين گزارش كاهش توليدات صنعتي فرانسه و تشديد بحران مالي و بدهي منطقه يورو تأثير منفي زيادي بر رشد اقتصادي اين كشور داشته است به گونه‌اي كه رشد اقتصادي فرانسه نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز به 1.7 درصد رسيده است.

*افزايش بيكاري در فرانسه در سال ۲۰۱۱

وزارت كار فرانسه در پايان سال ۲۰۱۱ اعلام كرد كه شمار افراد جوياي كار در پايان ماه دسامبر ۲۰۱۱ به ۲ ميليون و ۸۴۷ هزار نفر رسيد.

نرخ بيكاري در فرانسه در سال ۲۰۱۱ با افزايش چشمگير در مقايسه با سال پيش از آن به ۵.۶ درصد رسيد.

برخي از كارشناسان معتقدند شركت‌هاي پژو، سيتروئن و اس‌اي فرانسه كه براي مبارزه با ركود اقتصادي شماري از كاركنان خود را اخراج كرده بودند، بار ديگر دچار ركود خواهند شد.اما به گفته تحليلگران، با توجه به كاهش توليد فرانسه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ و ادامه اين روند تا كنون، اقتصاد اين كشور شايد در حال حاضر دچار ركود است.تحليلگران اعلام كرده‌اند، سياست‌هاي اقتصادي ساركوزي به فعاليت‌هاي بازرگاني در فرانسه آسيب رسانده است.

*چشم‌اندازهاي منفي اقتصادي فرانسه و نگراني روزافزون فرانسويان از اوضاع اقتصادي

چشم‌اندازهاي اقتصادي فرانسه با توجه به رشد منفي اقتصادي و افزايش بي‌سابقه شمار بيكاران در اين كشور از سال ۲۰۰۰ ميلادي تاكنون، بسيار نامناسب است و فرانسويان به شدت نگران كاهش قدرت خريد خود در سال ۲۰۱۲ و افزايش قيمت مواد غذايي و حامل‌هاي انرژي در كشورشان هستند.

فرانسويان با طرح‌هاي رياضت اقتصادي دولت و افزايش ماليات‌ها به شدت مخالفند و معتقدند كه اين طرح‌هاي رياضتي وضعيت اقتصادي آنها را دچار مشكل كرده است و اين مشلات را از چشم دولت مي‌بينند.

اين در حاليست كه هم‌اكنون حدود دو سوم از فرانسويان نيز از "نيكلا ساركوزي" رئيس‌جمهور فرانسه و سياست‌هاي وي ناراضي‌اند و معتقدند كه سياست‌هاي وي براي مقابله با بحران اقتصادي در كشور مؤثر و كارآمد نيست.

بنا بر اعلام كارشناسان مسائل اقتصادي، اوضاع اقتصادي اروپا رو به وخامت است، به‌گونه‌اي كه گفته مي‌شود اتحاديه اروپا وارد بدترين دوران اقتصادي خود پس از جنگ جهاني دوم شده است.

براساس گزارش رسمي كميسيون اروپا، ركود و بحران اقتصادي در اين اتحاديه كه هم‌‌اكنون به اوج خود رسيده تا سال آينده ادامه خواهد يافت.

*تظاهرات‌هاي ضددولتي در فرانسه

شهرهاي مختلف فرانسه در سال ۲۰۱۱ ميلادي شاهد برگزاري چندين اعتصاب و تظاهرات عمومي در بخش‌هاي مختلف اين كشور در اعتراض به سياست‌هاي دولت بود و اعضاي اتحاديه‌هاي مختلف اين كشور اعم از دانشجويان، لوكوموتيورانان و كارمندان شبكه‌هاي حمل‌و‌نقل ريلي ظرف يكسال گذشته چندين تظاهرات اعتراض‌آميز را در اعتراض به اصلاحات و سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت نيكلا ساركوزي اعم در خيابان‌هاي اين كشور برگزار كردند. مردم فرانسه معتقدند كه سياست‌هاي ساركوزي براي مقابله با بحران اقتصادي جاري در كشور وضعيت آن‌ها را بدتر از قبل كرده و آنها اميدي به آينده خود ندارند.

* آغاز رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري فرانسه

انتخابات رياست جمهوري فرانسه در دو مرحله طي روزهاي ۶ ماه مه و ۲۲ آوريل آينده برگزار خواهد شد.

رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري از روز گذشته در فرانسه آغاز شده و ديوارهاى شهرهاى مختلف اين كشور مملو از پوسترها و برچسب‌هايى است كه هر يك از مردمان اين كشور اروپايى را به رأى دادن به يك نامزد فرامى‌خواند.

در ميان ۱۲ نامزدى كه در دو هفته فرصت تبليغاتى شانس خود را براى كسب آراء مردمى ‌و راهى شدن به كاخ اليزه مى‌آزمايند ،نگاه غالب رأى‌دهندگان به سمت مثلثي است كه اضلا‌ع آن را "فرانسوآ هلند" سوسياليست، "نيكلا‌ ساركوزى" راست‌گرا و "ژان مارى لوپن" از جناح افراطى راست‌ها تشكيل مى‌دهند.

كارشناسان اعتقاد دارند در شرايط فعلى اگر حادثه‌اى غيرمنتظره و بى‌سابقه روى ندهد بعيد به نظر مى‌رسد كه ساكن بعدى اليزه فردى غير از اين سه نفر باشد.

اين در حالي است كه نظرسنجي‌هاي صورت گرفته در فرانسه نشان مي‌دهند كه فرانسوآ با برخورداري از حمايت ۲۷ درصدي مردم در دور نخست انتخابات، از بيشترين شانس براي پيروزي در دور اول برخوردار است و ساركوزي به احتمال زياد از اولاند شكست خواهد خورد.

* مداخله نظامي فرانسه در ليبي

فرانسه در كنار انگليس يكي از كشورهايي بود كه در سال ۲۰۱۱ در كنار انگليس بيشترين نقش را در جنگ ليبي داشت و عليرغم كسري بودجه ۶۸ميليارد يورويي و مشكلات عديده ‌اقتصادي با هزينه‌ روزانه يك ميليون يورو در اين جنگ مشاركت كرد.

بنا به عقيده كارشناسان و تحليلگران سياسي، مشاركت در جنگ‌هاي پر‌هزينه مختلف در سراسر جهان همواره براي كشورهاي درگير در آن منفعت‌هايي دارد كه مطمئنا فرانسه هم از اين قاعده مستثني نبوده و اين جنگ براي فرانسه نيز منافع اقتصادي در بر داشته است.

فرانسه در اقدامي آينده‌نگرانه به عنوان نخستين كشور اروپايي شوراي مخالفان ليبي را به رسميت شناخت چرا كه اگر در آينده اين دولت در ليبي روي كار بيايد، اين مخالفان روابط خوبي با فرانسه برقرار خواهند كرد.

* فرافكني‌هاي فرانسه در خصوص برنامه هسته‌اي ايران

فرانسه در سال گذشته نيز در ادامه مواضع خود عليه ايران اقدام به فرافكني‌ عليه برنامه هسته‌اي اين كشور كرد و بارها و بارها به بهانه نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و شوراي حكام آژانس بين‌الملل انرژي اتمي توسط تهران، با پيوستن به جبهه غرب تحريم‌هايي را عليه كشورمان وضع كرد.

اين در حالي است كه ۱۶ آژانس اطلاعاتي – جاسوسي آمريكا اخيرا طي گزارشي مجددا اعتراف كردند كه ايران به‌ دنبال ساخت سلاح هسته‌اي نيست و پس از سال ۲۰۰۳ تمام فعاليت‌هاي مرتبط با برنامه نظامي هسته‌اي را قطع كرده است.

كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا،انگليس و فرانسه تا كنون تحريم‌هاي يكجانبه بسياري را عليه ايران به بهانه متوقف كردن برنامه هسته‌اي كاملا صلح آميز ايران تصويب كرده‌اند، اما اين تحريم‌ها بيش از اينكه به عنوان يك عامل بازدارنده عمل كند، نه تنها موفق نبوده بلكه به شكوفايي و خودكفايي بيشتر ايران نيز انجاميده است.

جمهوري اسلامي ايران تاكنون همكاري كامل و همه‌جانبه‌اي را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و آژانس نيز در گزارش‌هاي مكرر خود درباره برنامه هسته‌اي ايران، بر عدم انحراف اين برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بين‌المللي تأكيد كرده است.

انتهاي پيام/ر.ص

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن