تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرزو دارم یک بار دیگر المپیکی شویم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آرزو دارم یک بار دیگر المپیکی شویم

رییس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: آرزو دارم یک بار دیگر شاهد راه یابی تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک باشم. محمود مشحون در گفتگو با ایسنا ادامه داد: این که توقع داشته باشیم بسکتبال ایران در پکن از گروه خود صعود کند و یا مدال کسب کند، یک انتظار غیر منطقی است؛ به نظرم همین که توانسته‌ایم به عنوان یکی از 12 کشور برتر جهان به المپیک صعود کنیم، خودش بالاترین افتخار است و ما تنها انتظاری که از تیم اعزامی به المپیک داریم این است که ضمن ارائه بازی های خوب، زنگ تفریح حریفان نباشد. وی تصریح کرد: من خودم هم ارزش این افتخار را تا پیش از سفر به ایتالیا نمی دانستم، وقتی فدراسیون جهانی تنها از چهار کشور جهان برای تقدیر دعوت می کند، یک اتفاق بی نظیر برای بسکتبال و ورزش ایران است؛ در ایتالیا که بودم، با مسوولان کشورهای روسیه، اسپانیا و آنگولا رایزنی هایی انجام دادم و وقتی رییس فدراسیون بسکتبال روسیه متوجه شد در ایران 60 تیم بسکتبال فعالیت می کنند، واقعا تعجب کرد. رییس فدراسیون بسکتبال درباره برنامه های تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به پکن اظهار کرد: هم اکنون رقابت های سوپر لیگ، لیگ های دسته اول و دوم و زیرگروه باشگاه های کشور در حال برگزاری است و ما اگر بخواهیم برای تیم ملی اردو بگذاریم، ناچار هستیم مسابقات سوپر لیگ را تعطیل کنیم اما، چون اعتقاد داریم هر قهرمانی از دل لیگ بیرون می آید و ملی پوشان در کوران رقابت های لیگ تقویت می شوند، ترجیح دادیم تا پایان لیگ اردویی برای تیم ملی برپا نکنیم.

وی افزود: پس از رقابت های سوپر لیگ هم مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا برای اولین بار در ایران در یک شهرستان برگزار می شود و بندر ماهشهر میزبان این مسابقات خواهد بود. عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا اظهار داشت: كار تیم بسکتبال برای حضور در مسابقات المپیک از 17 فروردین سال آینده با حضور 30 بازیکن آغاز می شود و علاوه بر نفرات حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا، 19 بسکتبالیست دیگر هم به تیم ملی دعوت می شوند. وی در ادامه از دعوت هفت کشور مطرح جهان از تیم ملی بسکتبال ایران برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی خبر داد و افزود: تیم ملی از 17 فروردین به مدت شش هفته در ایران تمرین می کند و پس از آن 25 دیدار تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است که تا این لحظه کشورهای استرالیا، نیوزلند، آلمان، اسپانیا، صربستان، چین و ایتالیا با ارسال دعوت نامه های رسمی خواستار برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران شده اند؛ بنابراین در مجموع از نظر بازی تدارکاتی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت. رییس فدراسیون بسکتبال در ادامه از برگزاری تورنمنت چند جانبه بسکتبال در ایران خبر داد و گفت: قصد داریم سال آینده یک تورنمنت بسکتبال با حضور تیم ملی ایتالیا در ایران برگزار کنیم، ضمن آنکه این کشور هم از ایران برای حضور در ایتالیا دعوت کرده است؛ همچنین از کشورهای آلمان، صربستان و آنگولا هم برای حضور در ایران دعوت کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که « با توجه به افتخارات کسب شده توسط بسکتبال ایران در میادین مهم آسیایی، چه برنامه ای برای تداوم این موفقیت ها دارید؟» گفت: در مورد این مسئله تنها از ما کاری ساخته نیست، ما توانسته ایم بسکتبال ایران را به این جایگاه برسانیم و اکنون با دعوت هفت کشور المپیکی از تیم ملی ایران، مسائل مختلفی در پشت این قضیه نهفته است که شایستگی ورزشکاران ایرانی را به اثبات می رساند؛ از طرفی هنوز کشورهای یونان، آلمان و کره جنوبی نتوانسته اند جواز حضور در المپیک را کسب کنند و جالب است بدانید که مسوولان یونانی به فدراسیون جهانی چهار میلیون یورو داده اند تا رقابت های انتخابی المپیک پکن را در کشورشان برگزار کنند تا شاید به المپیک راه یابند، در حالی که ما چهارمین کشوری بودیم که به المپیک صعود کردیم. مشحون در ادامه با اظهار رضایت از عملکرد سرمربی صربستانی تیم ملی افزود: "رایکو ترومن" تا المپیک پکن سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران خواهد بود، ولی در مورد تمدید قرار داد این مربی باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود. ما دوست داریم با این مربی ادامه همکاری بدهیم، چرا که ترومن سابقه خوبی در بسکتبال ایران داشته است. البته نتایج تیم ملی در المپیک هیچ تاثیری در مورد ترومن نخواهد داشت.

در مورد انتقادات مطرح شده در مورد حضور همزمان " ترومن" در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان گفت: ما این مسئله را مد نظر داریم و صد در صد از سال آینده سرمربی جداگانه ای برای تیم ملی جوانان انتخاب خواهیم کرد. به احتمال فراوان یک مربی از صربستان از اوایل سال آینده هدایت تیم ملی جوانان را بر عهده خواهد گرفت. وی در پاسخ به این سوال که «در مقطعی شنیده شد اختلاف نظری بین فدراسیون بسکتبال و سازمان تربیت بدنی بوجود آمده است، حال اگر به آن زمان برگردیم، دوباره همان صحبت ها را تکرار می کنید؟» گفت: من پشیمان شدم که چرا در آن مقطع آن صحبت ها را انجام دادم و دیگر دوست ندارم راجع به این مسائل صحبت کنم، تنها به بیان این نکته بسنده می کنم که انسان باید پیش سه دیدگان شرمنده نباشد، "اول خدا، دوم مردم و سوم مسوولی که به آدم اعتماد کرده است". عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا در پایان گفت: اگر بسکتبال ایرانی دارای شرایطی شده که حرف برای گفتن در آسیا دارد، به این دلیل بوده است که صادقانه با مردم برخورد کرده است، مطمئن باشید اگر صداقت در یک مجموعه وجود نداشته باشد، آن مجموعه هیچگاه به موفقیت نخواهد رسید. حال ثمره این موضوع این شده است که بسکتبال ایران در مدت شش سال 5 مدال طلای آسیا را کسب کرده و من وقتی در اینگونه جلسات حضور پیدا می کنم، به بودنم در فدراسیون بسکتبال افتخار می کنم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن