تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817058248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط طبيعت گردي براي گردشگران داخلي و خارجي بايد فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شرايط طبيعت گردي براي گردشگران داخلي و خارجي بايد فراهم شود
تهران - معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان آنكه طبيعت زيبا و بكر ايران از ظرفيت فراواني براي توسعه و رونق گردشگري برخوردار است، افزود: بايد شرايط طبيعت ‌گردي در كشور براي گردشگران داخلي و خارجي فراهم شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، "سيدحسن موسوي" روز سه شنبه در همايش "هم انديشي تحول طبيعت گردي در كشور" در موزه ملي ايران، بر اهميت رونق طبيعت گردي در كشور تاكيد كرد و افزود: ايران داراي طبيعت بسيار زيبا و دست نخورده اي است كه مي توان از اين ظرفيت براي جذب گردشگران خارجي استفاده بهينه كرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري اضافه كرد: با اهميت دادن به جاذبه هاي طبيعي ايران، مي توان به موفقيت اين سازمان براي 20 ميليون گردشگر خارجي تا پايان سال 1404 اميدوار بود.

موسوي با تاكيد بر آنكه بايد در سال آينده، شاهد ورود 5/7 ميليون گردشگر خارجي به كشور باشيم، گفت: جاذبه‌هاي طبيعي و ظرفيت‌هاي بي‌بديل طبيعت در ايران، بهترين امكان براي رسيدن به اين هدف است.

وي همچنين گفت: طبيعت زيباي ايران مي‌تواند به توسعه و رونق سفرهاي داخلي نيز كمك كند.

معاون رييس‌جمهور افزود: بايد به مرحله‌اي برسيم كه گردشگران داخلي و خارجي نه با هدف شكار، بلكه براي بازديد از جاذبه‌هاي طبيعي ايران به دامن طبيعت بروند.

وي به ارتقا جايگاه اداري كميته ملي طبيعت گردي به اداره كل طبعيت گردي در سازمان ميراث فرهنگي اشاره كرد و گفت: تشكيل اداره كل طبيعت‌گردي مي‌تواند به رونق سفرهاي داخلي و طبيعت‌گردي كمك كند.

** توسعه طبيعت ‌گردي نيازمند بسترسازي فرهنگي است

معاون گردشگري كشور نيز در اين همايش هم انديشي، توسعه طبيعت گردي را نيازمند بسترسازي فرهنگي دانست.

"منوچهر جهانيان"، نبود زيرساخت ها، نداشتن شناخت كافي از حوزه طبيعت‌‌گردي، كمبود متخصص و فقدان فرهنگ مناسب طبيعت ‌گردي را از چالش هاي توسعه طبيعت گردي در كشور برشمرد كه موجب از بين رفتن چشم‌اندازهاي مناسب طبيعي در كشور مي شود.

وي با بيان آنكه سرمايه گذاري در حوزه طبيعت گردي به افزايش درآمد سرانه ملي از صنعت گردشگري مي انجامد، افزود: سازمان جهاني جهانگردي، 50 درصد گردشگران را در سال 2020 ميلادي طبيعت‌ گرد دانسته و قرن حاضر را قرن طبيعت ‌گردي ناميده است و ايران مي‌تواند از كشورهاي پيشرو در اين زمينه باشد.

جهانيان ادامه داد: با برنامه‌ريزي مناسب و تعامل جوامع محلي با سازمان‌هاي مسوول در حوزه گردشگري، ايران مي‌تواند به قطب اصلي طبيعت گردي در خاورميانه تبديل شود.

معاون گردشگري گفت: طبيعت ‌گردي از مهاجرت بي‌رويه روستاييان به شهرها جلوگيري مي‌كند و افزايش و رونق مراكز اقامتي و پذيرايي در روستاها از ديگر پيامدهاي آن است.

وي اظهار داشت: براي توسعه طبيعت ‌گردي نه تنها سازمان‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري و حفاظت محيط زيست مسوول هستند بلكه ساير دستگاه‌ها و ارگان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ساير تشكل‌هاي طبيعي و ساكنان مناطق طبيعي نيز بايد تعامل لازم را با بخش دولتي داشته باشند.

جهانيان افزود: در توسعه گردشگري طبيعي، موضوعاتي از جمله فرهنگ‌ سازي براي برقراري ارتباط سالم با افراد بومي، حفظ محيط زيست، برنامه‌ريزي براي جذب گردشگر خارجي و آگاه‌سازي آنها اهميت دارد.

وي گردشگري طبيعي را نوعي گردشگري مسوولانه و از سالمترين انواع گردشگري دانست و گفت: توريسم طبيعي مي‌تواند در تعامل فرهنگي و معرفي فرهنگ جوامع محلي مفيد واقع شده و برگزاري تورهاي مسوولانه طبيعت ‌گردي در اين زمينه بسيار تاثيرگذار است كه بايد به آن توجه داشت.

معاون گردشگري كشور همچنين بر رعايت ملاحظات زيست محيطي و توجه به مباحث آموزشي از سوي طبيعت گردان براي جلوگيري از آسيب‌رساني به مناطق طبيعي كشور تاكيد كرد.

وي گفت: براي جلوگيري از تخريب طبيعت بايد ورود گردشگران به مناطق طبيعي با اعمال محدوديت زماني و محدوديت‌ راه‌ها همراه باشد و لزوم پرداخت مجوز ورود به مناطق طبيعي و لزوم بازگرداندن زباله‌ها از اين مناطق بايد مورد توجه قرار گيرد.

جهانيان، قرار گرفتن ايران در مسير جاده ابريشم، برخورداري تنوع اقليمي، پوشش گياهي، وجود سواحل مرجاني در جنوب، برخورداري از اكوسيستم‌هاي كوير، كوهستان،‌ بيابان، برخورداري از دريا در شمال و جنوب، درياچه‌هاي طبيعي، آتشفشان‌ها، گل‌فشان‌ها، سواحل، كوه‌ها و ناهمواري‌ها را به عنوان ظرفيت‌هاي موجود در حوزه طبيعت ‌گردي كشور نام برد.

جهانيان تاكيد كرد: توسعه طبيعت‌ گردي نيازمند اطلاع ‌رساني‌، تبليغات، معرفي، حضور اساتيد و پژوهشگران در برنامه‌ريزي‌ها و همچنين استفاده از توان ساير علاقه ‌مندان فعاليت در اين حوزه است.

وي به تشكيل اداره كل طبيعت ‌گردي اشاره و ابراز اميدواري كرد اين اداره كل با تعامل فعالان طبيعت‌ گردي بتواند، زمينه بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي متعدد طبيعي را ايجاد كند و زمينه حضور گردشگران خارجي را در راستاي جايگزيني گردشگري به جاي نفت فراهم آورد.

در اين هم انديشي رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تعدادي از فعالان طبيعت گردي در كشور تقدير كرد.

فراهنگ ** 2025 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80038327

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن