تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817131951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست دولت فرانسه در مواجهه با اسلام، انتقاد مسلمانان را در پي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سياست دولت فرانسه در مواجهه با اسلام، انتقاد مسلمانان را در پي داشت
پاريس - شماري از شهروندان مسلمان فرانسوي از طرح ها و سياست هاي دولت فرانسه كه همه روزه برمحدوديت هاي دست و پاگير مسلمانان مقيم مي افزايد، انتقاد كردند.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا اين در حالي است كه انجمن ها، احزاب و اتحاديه هاي اسلامي فرانسه نيز به دولتمردان اين كشور هشدار داده اند كه به جاي اعمال سياست هاي محدوديت زا روز افزون براي مسلمانان به رفع مشكلات اصلي جامعه اقدام كنند.

برخي از انجمن ها و مسلمانان مقيم به عنوان بزرگترين اقليت ديني اين كشور معتقدند كه مسلمانان در مقايسه با پيروان ديگر مذاهب و اديان رسمي كشور از حداقل حقوق اجتماعي برخوردار بوده و اين در حالي است كه با نزديك تر شدن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين كشور نيز تمامي شكست ها و عدم موفقيت هاي دولت در عرصه هاي داخلي به مسلمانان گره زده مي شود.

" محمد " از مهاجران الجزائري مقيم معتقد است كه ساركوزي در سال 2007 با وعده " كار بيشتر و حقوق بيشتر" و كاهش شمار بيكاران به اليزه راه يافت، ولي هم اكنون پس از گذشت پنج سال شاهد هستيم كه بيكاري در فرانسه طي اين مدت با 17 درصد افزايش مواج بوده و قدرت خريد مردم بويژه مهاجران و اقشار آسيب پذير جامعه نيز كاهش داشته است كه اين امر در ميان مهاجران بيشتر محسوس است .

وي افزود: مسلمانان فرانسه با توجه به جمعيت هشت ميليوني خود تاثيرگذاري شاياني در انتخابات رياست جمهوري و ديگر انتخابات كشور دارند، ولي متاسفانه اختلاف نظرهاي موجود ميان آنان اجازه استفاده از اين توان را به آنان نمي دهد.

وي گفت: افزايش انتقادات از مسلمانان اهدافي به غير از تخريب چهره مسلمانان نزد مردم فرانسه به همراه نداشته و اين امر نيز زمينه ساز به هم خوردن انسجام اجتماعي خواهد بود.

ليلا، يكي از زنان مسلمان آفريقايي تبار مقيم فرانسه نيز مي گويد: از اينكه هر روز از گوشه مملكت نامزدي بلند شده و براي جلب آرا شهروندان از اسلام و مسلمانان مايه مي گذارند، مايه شرمندگي است و دولتمردان فرانسوي بويژه جناح راست كشور مي بايست از سياست تخريب چهره مسلمانان دست بردارند.

وي معتقد است دست زدن به اين قبيل سياست ها نه تنها براي حزب حاكم و راست كشور تاثيرات مثبتي در امر انتخابات رياست جمهوري به همراه نخواهد داشت، بلكه دامن زدن به اين مساله موجب نفاق در جامعه شده و براي جامعه اي كه داعيه دمكراسي و دفاع از حقوق شهروندان و آزادي هاي اساسي دارد، زيبنده نيست.

وي با بيان اينكه زنان مسلمان مقيم فرانسه با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي كنند، گفت: زنان مسلمان عملا در صورت داشتن حجاب و با وجود محدوديت ها گوناگون، از اشتغال بكار مناسب محروم مي شوند.

اين شهروند آفريقايي تبار فرانسه همچنين گفت: ضروري است كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري فرانسه از اين نحوه مبارزات انتخاباتي دست برداشته و به زن به عنوان يك انسان كامل نگاه نمايند و حقوق مذهبي آنان را نيز مراعات كنند.

وي با اشاره به سخنان اخير ساركوزي كه گفته است اجازه نخواهد داد تا در كشورش استخر زنانه و مردانه ايجاد شود، گفت: اين حرف، اولين اصل دمكراسي و آزادي را زير سووال مي برد بويژه كه افرادي در جامعه هستند كه نه به دليل مسلمان بودن و داشتن معذوريت هاي مذهبي دوست ندارند در استخرهاي مختلط حضور يابند.

يونس ديگر شهروند فرانسوي از كشور مراكش كه سالهاست در فرانسه زندگي مي كند از مطرح شدن اسلام و مسلمان از سوي نامزدها و آن هم به اين روش كه هيچگونه حق دفاعي برابري براي آنان فراهم نيست، مي گويد: روشنفكران مسلمان فرانسه و ديگر كشورها بايد دست به روشنگري در زمينه احكام اسلامي زده و فلسفه آنرا تبيين كنند.

وي با اشاره به سخنان فرانسوا فيون نخست وزير فرانسه كه ذبح اسلامي را يك سنت قديمي و آبا و اجدادي مطرح كرده است، گفت: فيون بايد اين سخنان خود را پس بگيرد . از دين و آييني سخن مي گويد كه از آن بي اطلاع است. بايد به فيون گفت كه احكام اسلامي با طبيعت انسانها سازگاري كامل دارد.

ادوارد نيز خطاب به مسوولان فرانسه گفت: اين قبيل مسائل كمترين نگراني مردم اين كشور بوده و بيشترين نگراني آنان در شرايط حاضر در زمينه اشتغال و بيكاري است .

وي افزايش بيكاري بويژه در مناطق حومه شهرهاي بزرگ از جمله پاريس را نتيجه اين تفكر دانست و افزود: دولت فرانسه، حومه ها را كه اكثريت آنان خارجي و مسلمان نشين است، به خود واگذار كرده است .

وي تاكيد كرد كه بيكاري در اين قبيل از مناطق دو برابر بيشتر از ديگر مناطق شهري است .

اين شهروند فرانسوي با اشاره به اينكه بيكاري عامل بزهكاري در جامعه است، افزود: متاسفانه زماني كه بحث از بزهكاري در جامعه مطرح مي شود دولتمردان فرانسوي اين مسووليت را متوجه خارجيان كه بخش اعظمي از آنان مسلمانان هستند مي سازند.

اروپام/2092**1495**1514

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80036454

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن