تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817605150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخابرات فرانسه با رژيم صهيونيستي همكاري مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مخابرات فرانسه با رژيم صهيونيستي همكاري مي كند
تهران – شركت مخابرات فرانسه با ناديده گرفتن ادامه شهرك سازي رژيم صهيونيستي در سرزمينهاي اشغال شده فلسطينيان و به رغم مواضع ظاهري دولت فرانسه كه مي گويد با شهرك سازي ها مخالف است، به سوداگري خود و تجهيز و تقويت اشغالگران مشغول است.


به گزارش ايرنا ، روزنامه فرانسوي "اومانيته" در گزارشي به قلم "ژان كلود لوفور" (Jean- Claude Lefort) رييس موسسه " همبستگي فرانسه و فلسطين" نوشت: امروز بيش از 500 هزار يهودي مهاجر در سرزمين هاي اشغالي فلسطين زندگي مي كنند. سياست شهرك سازي اسرائيل بعنوان نقض عيني حقوق بشر موضوعي است كه يكصدا در صحنه بين المللي محكوم مي شود. با اين حال ، شركت مخابرات فرانسه موسوم به "فرانس – تلكه كام اورانژ"

(France Télécom- Orange) در سال 2011 ميلادي با شركت مخابرات و ارتباطات اسرائيل كه بطور مستقيم در مسئله شهركسازي فعاليت دارد، قرارداد بست. اين شركت همچنين با نصب نشانه هاي تبليغاتي خود در شهرك هاي كرانه باختري رود اردن به ساكنان شهرك ها و ارتش اشغالگر خدمات ارتباطي عرضه مي كند. اين شركت با نقض پيمان اسلو به نفع خويش در زمين هاي مصادره شده توسط نيروهاي نظامي اسرائيل 176 آنتن تلفن همراه را نصب كرده است. اين شركت فرانسوي توانسته است از ممنوعيت ايجاد شده براي اپراتورهاي فلسطيني براي نصب آنتن در 60 درصد از اراضي كرانه باختري و ايجاد محدوديت براي آنها در بهره گيري از شبكه تلفن محلي، نهايت استفاده را ببرد.

اين گزارش با بيان اين كه توافق اخير ميان شركت ها توافق قديمي و 13 ساله اي است كه فاش شده است، افزود: زماني كه شركت مخابرات فرانسه در سال 2000 ميلادي با شركت خدمات تلفن همراه موسوم به "اورانژ" ادغام شد، اپراتور اسرائيلي تلفن همراه موسوم به "پارتنر كمونيكيشن" كه مانند اورانژ شاخه اي از گروه "هوچيسون" را تشكيل مي داد در معامله جايي نداشت. در آن زمان اوپراتور اسرائيلي از گواهينامه ممهور به نشان اورانژ كه توسط شركت هوچيسون و از سال 1998 ميلادي تا اول ژوئيه سال 2013 ميلادي صادر شده بود به نفع خود استفاده كرد.

در ادامه اين گزارش آمده است: به اين ترتيب اگر اپراتور اسرائيلي بخواهد همچنان به استفاده از اين گواهينامه ادامه دهد، بايد در سال جاري ميلادي با شركت فرانسوي وارد مذاكره شود. شركت مخابرات فرانسه و "ايلان بن داو" تاجر اسرائيلي و از مسئولان اپراتور تلفن همراه اسرائيل، در ماه مه سال 2011 ميلادي ادامه همكاري را پيش بيني و در مورد آن تصميم گيري كردند.

بر پايه اين توافقنامه، اپراتور اسرائيلي در ازاي مبلغ هفت ميليون و 300 هزار دلار مي تواند از نشان اورانژ برخوردار بوده و در زمينه هايي چون كمك هاي فني، بازاريابي، تامين تجهيزات به واسطه كنسرسيوم مخابرات فرانسه و آلمان با شبكه مخابرات فرانسه همكاري كند.

اومانيته نوشت: در 25 نوامبر سال 2011 ميلادي، گروهي از فعالان موسسه همبستگي فرانسه – فلسطين با يكي از مديران اجرايي شركت مخابرات فرانسه ديدار كردند. در جريان اين ديدار، ماهيت و محتوي توافق مذكور تاييد و اعلام شد كه ارزش ها و اصول فعاليت منظور شده در اساسنامه شركت مخابرات فرانسه مغايرتي با اصول جهاني حقوق بشر ندارد. اما سوال اينجا است كه اگر مطلب عنوان شده صحت داشته باشد چگونه مي توان آن را با توافقي كه با شهرك سازان اشغالگر امضا شده است، توجيه ساخت؟ اگر چنين است، شركت مخابرات فرانسه بايد توافق با اپراتور اسراييلي را برهم بزند. اين شركت مانع بزرگي بر سر راه ايجاد حكومت مستقل فلسطين و برقراري صلح مبتني بر اصول بين الملل محسوب مي شود. در ماه ژانويه، گزارش محرمانه رييس ماموريت ديپلماتيك اروپايي در بيت المقدس شرقي از تلاش براي جلوگيري از همكاري شركت هاي اروپايي با برنامه هاي مربوط به شهركسازي حمايت كرد. به اين ترتيب توافق شركت مخابرات فرانسه با اپراتور اسرائيلي نقض غيرمستقيم حقوق بين الملل محسوب مي شود. پس از حضور 2 شركت فرانسوي "وئوليا" و "آلستون" در مترو مناطق اشغالي، اكنون بار ديگر شاهد افزايش تمايل شركت هاي فرانسوي به همكاري با شهرك سازان اسرائيلي هستيم .

در ادامه گزارش اومانيته امده است: بايد اين آگاهي در سطح جامعه فرانسوي القا شود كه اين دست اقدامات از سوي شركت ها ، پيامدهايي خواهد داشت. اين پيامدها مي تواند در فرانسه و يا در كشورهاي خارجي كه شركت مخابرات 120 ميليون مشتري در آنها دارد، صورت بگيرد. چرا كه شركت ها نمي توانند مسير حقوق بين الملل را مسدود كنند.

دولت فرانسه در موضعگيري هاي خود بصورت نمادين با شهرك سازي رژيم صهيونيستي در مناطق اشغالي مخالفت مي كند اما در زمينه اين نوع همكاري ها كه گفته مي شود در زمينه هاي مختلف ادامه دارد موضع گيري نكرده است.

اروپام.**صوير.**9053**1740

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80035710

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن