تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816991256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دل‌بوسكه: مي‌خواهم مردم اسپانيا به تيم ملي كشورشان افتخار كنند براي ويا تا آخرين لحظه صبر مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: دل‌بوسكه: مي‌خواهم مردم اسپانيا به تيم ملي كشورشان افتخار كنند براي ويا تا آخرين لحظه صبر مي‌كنيم
ويسنته دل‌بوسكه مربي تيم ملي اسپانيا خوشبين است كه داويد ويا ركورددار گلزني اين تيم از شكستگي پايش بهبود يابد و به موقع براي يورو 2012 آماده شود، ضمن اينكه مي‌گويد مهاجم ناآماده تيمش، فرناندو تورس هنوز شانس دارد كه توانايي‌هايش را بازيابد و در جام ملت‌هاي اروپا بازي كند.
دل‌بوسكه گفت آخرين خبرها درباره مصدوميت ويا كه در جام جهاني باشگاه در ژاپن پايش شكست، مثبت بوده و به مهاجم بارسلونا فرصت كافي مي‌دهد تا آمادگي لازم براي حضور در مسابقات اوكراين و لهستان را به دست آورد.
مربي لافوريا روخا در مقر فدراسيون فوتبال اسپانيا و در مصاحبه با رويترز گفت: «آدم‌هاي دور و بر ويا و خودش فكر مي‌كنند به يورو مي‌رسد. تا آخرين دقيقه منتظرش مي‌مانيم چون داريم راجع به بهترين گلزن سال‌هاي اخير خودمان و كسي كه قابل اتكا است، حرف مي‌زنيم. او در سال‌هاي اخير معمار موفقيت‌هاي اسپانيا بوده.»
عملكرد ويا در دو تورنمنت اخير فوق‌العاده بود و گل‌هايش- او در 82 بازي ملي 51 گل زده- باعث شده اسپانيا قهرمان يورو 2008 و جام جهاني 2010 شود. در نقطه مقابل تورس است كه از يك سال و خرده‌اي پيش و انتقال از ليورپول به چلسي با سرعت در سراشيبي سقوط قرار گرفته و دل‌بوسكه براي بازي تداركاتي هفته گذشته برابر ونزوئلا او را به تيم ملي دعوت نكرد. روبرتو سولدادو جاي او را گرفت و مهاجم والنسيا با زدن سه گل در پيروزي صفر-5 تيمش آن هم در شرايطي كه در نيمه دوم به بازي آمده بود شانسش براي حضور در يورو را زياد كرد.
دل‌بوسكه ادامه داد: «ما به تورس وقت مي‌دهيم كه ثابت كند آمادگي بازگشت به تيم ملي را دارد. فرناندو جايگاه ثابتي در تيم ما داشت به جز اين بازي آخر. تركيب ما براي بازي با ونزوئلا به هيچ عنوان تركيب نهايي نيست.»
دل‌بوسكه با آن سبيل‌هاي خاص خودش و لباس رسمي اش گفت خوشحال است از اينكه اسپانيا را مدعي قهرماني دوباره اروپا مي‌دانند و تيمش مي‌تواند به اين افتخار بي‌سابقه برسد كه دو بار پياپي در جام ملت‌هاي اروپا قهرمان مي‌شود در حالي كه يك بار نيز در اين ميان جام جهاني را فتح كرده.
اما به نظر اين مربي 61 ساله، هلند و آلمان كه به ترتيب در رده دوم و سوم جام جهاني گذشته قرار گرفتند، ديگر شانس‌هاي قهرماني يورو هستند. غير از ويا، اسپانيا خيلي از بازيكناني را كه در يورو 2008 با اين تيم قهرمان اروپا شدند در اين دوره نيز در اختيار دارد مثل ايكر كاسياس، سرخيو راموس، كارلس پويول، ژاوي، آندرس اينيستا، سسك فابرگاس، ژابي آلونسو و داويد سيلوا.
دل‌بوسكه گفت:«ما تقريبا 4 سال است كه با يك تيم ثابت در مسابقات شركت مي‌كنيم و تغييرات زيادي در تيم رخ نداده، شيوه بازي و مسائل ديگر متحول نشده. فكر مي‌كنم تيمي داريم كه اساسش رابطه خوب ميان بازيكنان است و اين براي موفقيت مساله‌اي بنيادي است. ما كيفيت داريم، سيستم بازي درستي انتخاب كرده‌ايم و تعصب لازم براي رقابت در ميان تيم ديده مي‌شود. بايد با تعقل پيش برويم و خيلي مراقب باشيم كه مغرور نشويم و تواضع و فروتني خود را حفظ كنيم.»
وضعيت باثبات اسپانيا در مرحله آماده سازي براي حضور در يورو در تضاد كاملي است با آنچه در انگليس در جريان است چون بعد از استعفاي فابيو كاپلو هنوز اتحاديه فوتبال انگليس جانشين او را تعيين نكرده است. از نظر دل‌بوسكه، رفتن مربي ايتاليايي در فاصله سه ماه مانده به يك تورنمنت عمده خيلي عجيب است هرچند او هنوز براي «سه شير» شانس خوبي قايل است: «فكر مي‌كنم رفتن فابيو در زمان مناسبي براي خودش رخ داد ؛بعد از اينكه سه سال نتوانست خود را در كارش منطبق كند. انگليس مي‌تواند قهرمان شود، آنها بازيكنان فوق‌العاده‌اي دارند. انگليس مي‌تواند تيم خيلي خوبي در مسابقات داشته باشد و بدون شك ابزار لازم براي رسيدن به قهرماني اروپا را دارد.»
دل‌بوسكه قصد دارد به كارش روي نيمكت تيم ملي اسپانيا تا بعد از جام جهاني 2014 در برزيل ادامه دهد و گفت اين كار قطعا آخرين كار او قبل از بازنشستگي است. ماموريت اول او هدايت اسپانيا به سوي سومين قهرماني متوالي است اما هشدار داد كه هرچه زمان موفقيت تيم طولاني‌تر شود حفظ اين جايگاه سخت‌تر خواهد ‌شد: «آنچه من مي‌خواهم اين است كه مردم اسپانيا به تيم ملي كشورشان افتخار كنند. ما آماده اين سفر هستيم، مي‌خواهيم بجنگيم و خودمان را در زمين نشان دهيم.»
اسپانيا كه هر هشت بازي مرحله مقدماتي يورو 2012 را با پيروزي پشت سر گذاشت، در گروه C اين رقابت‌ها با تيم‌هاي ايتاليا، ايرلند و كرواسي بازي خواهد كرد.
او همچنين به مساله اخير لاليگا اشاره كرد و از باشگاه‌ها خواست از داوري انتقاد نكنند. جرارد پيكه در ديدار با اسپورتينگ گيخون اخراج شد و با حرف‌هايي كه پس از مسابقه زد جنجال به راه انداخت. اين كارت قرمز اگرچه سختگيرانه به نظر مي‌رسيد اما گفتن اينكه اخراج «از پيش تعيين شده» بود، با اعتراض كميته داوران اسپانيا مواجه شد.
دل‌بوسكه مربي و بازيكن سابق رئال مادريد گفت:«تا آنجايي كه من به ياد دارم هميشه اين چيزها بوده اما توصيه مي‌كنم هرچه كمتر در اين باره حرف بزنند بهتر است.»
فصل گذشته هم ژوزه مورينيو مربي رئال بارها از داوري انتقاد كرد و گفت توطئه‌اي عليه تيمش و به نفع بارسا در داوري شكل گرفته است، دل‌بوسكه اما گفت:«فوتبال اسپانيا در بهترين دوران خود به سر مي‌برد. فكر مي‌كنم اگر تنش كمتري پيش بيايد و بيشتر تحمل شود، براي همه بهتر است.»

پنجشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن