تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817303183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پزشك شخصي خود را هر روز در جيب بگذاريد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: پزشك شخصي خود را هر روز در جيب بگذاريد
متخصصان معتقدند اگر هر روز يك موز در جيب خود داشته باشيد هرگز بيمار نمي‌شويد. اين ميوه داراي خواص غذايي، پزشكي متعددي است كه مي‌تواند آن را به عنوان پزشك شخصي مطرح و نامگذاري كند. موز را شايد بتوان معجزه طبيعت دانست. موز فشار خون افرادي را كه داراي فشار خون بالايي هستند پائين مي‌آورد و خطر حملات قلبي را كاهش مي‌دهد. موز بهبوددهنده زخم مزمن معده و كاهش دهنده كلسترول است.
زادگاه اوليه موز مناطق استوايي و گرمسير است، البته در بلوچستان نيز اين ميوه را مي‌كارند و محصول خوبي به دست مي‌آورند. موز داراي انواع و اقسام گوناگوني است و نوع نامرغوب آن داراي هسته است. ميوه موز در صورت رسيدن داراي عطري ملايم، خوش طعم، شيرين، نرم، بسيار مغذي و قدرت غذايي آن كمي ‌از سيب‌زميني بيشتر است. ميوه موز داراي ويتامين‌هاي A، B، C و80 درصد قند است ولي از نظر مواد چربي، سلولز و كلسيم فقير است و به همين دليل افرادي كه از اين ميوه بيش از حد استفاده مي‌كنند مبتلا به اختلالات معده، سوء‌هاضمه و يبوست، كم‌خوني و ضعيف مي‌شوند. در ميوه رسيده موز مقدار زيادي پتاسيم، فيبر، منيزيم، مس و نشاسته وجود دارد. مبتلايان به آلبومين مي‌توانند موز را همراه با غذاهاي مناسب ديگر مصرف كنند و براي آنها بسيار مفيد است.
دستگاه خون‌ساز
بعضي‌ها نسبت به ميوه موز حساسيت دارند و پس از خوردن آن زبانشان ورم كرده و يا جوش مي‌زنند بهتر است اين اشخاص بعد از خوردن موز از يك ميوه ترش يا آبليمو استفاده كنند. موز يكي از ميوه‌هاي خون‌ساز است و اشخاص ضعيف را چاق مي‌كند. سرفه‌هاي خشك را آسان و سينه را نرم مي‌‌كند. ضماد موز براي سوختگي مفيد است و چنانچه بلافاصله به كار رود، از تاول زدن جلوگيري مي‌‌كند. پاشيدن خاكستر پوست درخت موز براي بند آوردن خون و درمان زخم‌ها نافع است. افراد مسن و سردمزاج‌ بهتر است در خوردن موز زياده‌روي نكنند و اين ميوه را به صورت ناشتا مصرف نكنند. جوشانده ريشه درخت موز ضد كرم است. پوست ميوه موز از سمت داخل، جوهر را به خود مي‌گيرد و در زمان‌هاي قديم براي پاك كردن جوهر و مركب از روي دست آن را به كار مي‌بردند.
قلبي آرام
موز به افرادي كه داراي فشار خون بالايي هستند كمك مي‌كند، همچنين با آرام كردن قلب، خطر حملات قلبي را كاهش مي‌دهد. موز بهبود دهنده زخم مزمن معده و كاهش دهنده كلسترول است. ماده معجزه‌آساي موجود در موز كه سيستم گردش خون را تنظيم مي‌كند، پتاسيم است و به دليل داشتن پتاسيم زياد، ضدسرطان و غذاي خوبي است براي ماهيچه‌ها. تحقيقات نشان مي‌دهد اثر موز بر زخم، بيشتر از داروهاي گران‌قيمتي است كه پزشكان تجويز مي‌كنند. موز از نظر طب قديم ايران معتدل و ‌تر است و خون را غليظ مي‌كند. موز ميوه‌اي گرم و پرانرژي و از نظر ارزش غذايي برابر گوشت است، اما چربي و كلسيم كمتري دارد.
دشمن افسردگي
اكنون افسردگي يكي از مشكلات بشر است و با اين‌كه درمان‌هاي دارويي و باليني در بهبود افسردگي نقش مؤثر خود را دارد، ثابت شده كه بعضي درمان‏بر دانشمندان ثابت شده كه اين ميوه مي‏تواند افسردگي را مهار كند. موز يكي از منابع غني تريپتوفان (يك نوع اسيدآمينه و پيش‌ساز پروتئين) است. تريپتوفان در بدن به سروتونين تبديل مي‌شود. اين ماده يك ناقل عصبي است كه باعث ايجاد آرامش مي‌شود.

پنجشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن