تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه: در صورت حمله نظامي، از سوريه حمايت نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: روسيه: در صورت حمله نظامي، از سوريه حمايت نمي‌كنيم
سرويس خارجي: وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه‌هايي به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت از حمايت كشورهاي همسايه از تروريست‌هاي سوريه خبر داد.

به گزارش ايسنا، وزارت خارجه سوريه در دو نامه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت سازمان اعلام كرد از آغاز درگيري‌ها در سوريه گروه‌هاي مسلح دست به كشتار شهروندان بي گناه اين كشور مي‌زنند.

در ادامه اين نامه‌ها آمده است: هدف از اين اقدامات گروه‌هاي مسلح خدشه‌دار كردن احساسات شهروندان سوري و جلب رضايت برخي گروه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي است.

اين وزارتخانه در ادامه تاكيد كرد: برخي كشورهاي همسايه گروه‌هاي تروريستي مسلح را مي‌پذيرند و اين اقدامات برخلاف روابط همسايگي است و باعث به وجود آمدن نتايج فاجعه‌بار در منطقه خواهد شد.

وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد: نظام حاكم اين كشور در مسير مذاكرات ملي به عنوان تنها راهكار براي حل و فصل مشكلات حركت مي‌كند و به اصلاحات خود كه مورد تاييد اكثريت سوري‌ها قرار گرفته است، ادامه مي‌دهد.از سويي دبيركل سازمان ملل گفت مقامات سوريه به طرزي گسترده و آشكار مرتكب جنايت عليه مردم غيرنظامي اين كشور شده‌اند.

بان كي مون خطاب به مجمع عمومي اين سازمان گفت جامعه بين‌الملل نتوانسته وظيفه خود را انجام بدهد و انفعال جامعه بين‌الملل دست رهبران سوريه را براي سركوب مردم خود باز گذاشته است.دبيركل سازمان ملل در عين حال تاكيد كرد مسلح كردن مخالفان راه حل اين بحران سوريه نيست.وي گفت زمان هم صدايي جامعه بين‌الملل فرا رسيده است.به گفته او ادامه اختلاف جامعه بين‌الملل مقامات سوريه را در ادامه مسير خشونت گستاخ‌تر مي‌كند.از سويي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: روسيه با فروش سلاح به سوريه در حال اجراي نقش خطرناكي در بحبوحه درگيري‌هاي اين كشور است.

ويكتوريا نولاند گفت: آمريكا از اين موضوع مطلع است كه روسيه براي يك دهه به سوريه سلاح مي‌فروخته و اين روند از زمان بروز ناآرامي‌ها شدت يافته به طوري كه واشنگتن نسبت به نقش خطرناكي كه مسكو در حال اجراي آن است، نگران بوده و در حال دامن زدن به آتش نا آرامي‌ها در سوريه است.

اين در حالي است كه روسيه اعلام كرد در صورت حمله نظامي به سوريه، از اين كشور حمايت نمي‌كنيم. الكساندر لوكاشويچ سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت: پيمان دوستي ميان مسكو و دمشق كه از زمان اتحاد جماهير شوروي در سال 1980 منعقد شد و همچنان جاري است، روسيه را ملزم به كمك نظامي به سوريه در صورت حمله به اين كشور نمي‌كند.

در اين حال وزير خارجه رژيم صهيونيستي از آمادگي خود براي كمك‌رساني به ملت سوريه خبر داد.به گزراش خبرگزاري مهر، آويگدور ليبرمن در راستاي سياست‌هاي ضد سوري رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل آماده كمك‌رساني به ملت سوريه است.

وي مدعي شد: ما نمي‌توانيم خشونت و كشتارهاي روزانه در سوريه را بپذيريم.

‏انفجار تروريستي

يك خودرو بمب‌گذاري شده در درعا جنوب سوريه به كشته شدن دو سوري انجاميد.رسانه‌هاي سوريه اعلام كردند اين انفجار در ميدان المصري روي داد و چندين نفر نيز مجروح شدند.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد دست كم 20 نفر در اين انفجار زخمي شدند و خسارت‌هاي مادي نيز به مغازه‌هاي تجاري وارد شده است.

از سويي مسئولان صليب سرخ بين‌المللي اعلام كرده‌اند براي دسترسي به منطقه بابا عمرو شهر حمص و كمك‌رساني به ساكنان اين منطقه دو باره اقدام خواهند كرد. صليب سرخ جمعه دوم مارس با وجود موافقت‌ اوليه مقامات رسمي سوريه، نتوانست به اين منطقه اقلام كمكي بفرستد.

صليب سرخ جهاني همچنين گفته است اجساد «مري كالوين» و «رمي اشليك» دو خبرنگار خارجي كشته شده در حمص به مقامات آن سازمان تحويل داده شده است.به گفته صليب سرخ، اجساد اين دو با آمبولانس به دمشق منتقل خواهد شد.

خبرگزاري رسمي سوريه پيشتر اعلام كرده بود در عمليات پاكسازي شهر حمص اجساد كالوين خبرنگار آمريكايي و اوشليك خبرنگار فرانسوي يافت شد.

خبر ديگر اينكه يك نماينده مجلس لبنان از دستگيري 18 افسر و 100 تفنگدار فرانسوي و 70 فرد مسلح لبناني در درگيري‌هاي اخير حمص خبر داد.

«عاصم قانصو»‌ عضو حزب بعث قومي و نماينده مجلس لبنان گفت: بحران سوريه پايان يافته و سوريه در كمتر از يك ماه به حساب مجموعه‌هاي مسلح باقي مانده كه از حمايت‌هاي مالي و نظامي كشورهاي قطر و عربستان برخوردارند، نيز خواهد رسيد.

در اين حال نخست‌وزير عراق با تاكيد بر انتقال فعاليت‌هاي القاعده از عراق به سوريه و انتقاد از عملكرد تركيه در قبال مسائل منطقه‌اي گفت: سوريه در شرايط كنوني در مركز مشكلات ناشي از اقدامات تروريستي قرار گرفته است.

نوري مالكي در گفت‌و‌گو با روزنامه عربستاني عكاظ اظهار داشت: گروه القاعده روند مهاجرت خود را از عراق به سوريه آغاز كرده است.

وي افزود: سوريه در قلب مشكلات تروريستي قرار گرفته است.





چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن