تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817373349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد پیشرفت های اخیر(تصویری)


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع شعرا
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در شب میلاد كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شعرای پیشكسوت و جوان و اهالی فرهنگ و ادب میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

در این دیدار 30 نفر از شاعران سروده های خود را با مضامین دینی، اجتماعی، حماسی و اخلاقی قرائت كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به حركت كاملاً رو به رشد و در حال كمال دوره جدید شعر در ایران، خاطرنشان كردند: شعر امروز در كشور ما از لحاظ زبان و تخیل، قوی و دارای نگاه روشن به مرزهای دور، و دقت ریزبین در امور جاری زندگی است، به همین دلیل سبك جدیدی از لحاظ زبان، مضمون و محتوا در حال ظهور و بروز است كه در آینده ابعاد آن بهتر شناخته خواهد شد.

رهبر انقلاب گرایش شعرای ورزیده و قدیمی به سبك جدید شعر امروز را یادآور شدند و افزودند: این سبك جدید روز به روز تكامل و رشد پیدا می كند و خوشحالیم كه شعرای برجسته و خوبی در این حركت شعری در حال هنرنمایی هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار چند موضوع را یادآوری و بر آن تأكید كردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه به شعر در بین هنرهای موجود و معاصر خاطرنشان كردند: كشور ما با داشتن سوابق تاریخی كهن و برخورداری از میراث متراكم و با ارزش شعری از جمله كشورهای درجه اول در این زمینه محسوب می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رشد و ارتقای شعر در كشور را زمینه ساز بروز و تأمین دیگر هنرها دانستند و افزودند: ایران از استعداد ریشه ای و توانایی پیشرفت در عرصه هنر برجسته شعر برخوردار است و هرچه در این زمینه فكر، طراحی، مدیریت، مطالعه و پژوهش شود با توجه به این استعداد فراوان، زیاد نیست.

ایشان با اشاره به ضرورت ایجاد انجمن های ادبی خاطرنشان كردند: انجمن ادبی یعنی گردهم آمدن تعدادی از علاقمندان، كه با انگیزه شعر دور هم جمع می شوند و این مستلزم حمایت دولت یا سازمانی نیست همچنان كه در دورانی، بهترین شعرای ایران در انجمن های ادبی مشهد كه در خانه های اساتید شعر تشكیل می شد، رشد پیدا كردند و وارد جامعه شدند.

رهبر انقلاب اسلامی با تشبیه انجمن ادبی به گلخانه ای كه زمینه پرورش گل را فراهم می كند، خاطرنشان كردند: در انجمن ادبی شاعران جوان در كنار اساتید پیشكسوت، نقطه ضعف های خود را برطرف می كنند و در این صورت هر روز شعر آنان پخته تر و كمال یافته تر می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای بر ضرورت حمایت از شعر و انجمن های ادبی از سوی وزارت ارشاد، حوزه هنری و شاعران پیشكسوت تأكید كردند.

استفاده از طبع شعر در راهی كه خداوند متعال رضایت دارد دومین موضوعی بود كه حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار بیان كردند.

ایشان افزودند: طبع شعر و شاعری عطیه بزرگ الهی و نعمت برجسته خداوند است و قابل مقایسه با نعمت های ظاهری نیست لذا شایسته است شاعر این قریحه و استعداد را در جایی كه خداوند متعال توقع دارد به كار بگیرد.

رهبر انقلاب اسلامی در تشریح این موضوع با اشاره به روح لطیف شاعران خاطرنشان كردند: استفاده از شعر در راه احساسات و عواطف انسانی اجتناب ناپذیر است اما علاوه بر مضامین دینی باید سهمی هم برای جامعه و مهمترین مسائل انقلاب و كشور قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره ای گذرا و سریع بر تاریخ 1400 ساله بعد از ورود اسلام و آمد و رفت حكومت ها و احوال اجتماعی و سیاسی ایران خاطرنشان كردند: كشور ما در تمام این مدت، حادثه ای به عظمت حادثه انقلاب اسلامی به خود ندیده و هیچ گاه ملت ایران نتوانسته مثل امروز همه حصارهای گوناگون و مصنوعی كشیده شده به دور یك ملت را بشكند و قد بكشد و سربلند راه رشد و تعالی را در پیش بگیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: هوشیاری، شجاعت و دلاوری مردم ایران در ورود به میدان های سیاسی و نظامی و رشد اجتماعی ملت پس از انقلاب اسلامی در هیچ كجای تاریخ ایران نظیر ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تصویر این زمانه را وظیفه هنر و شعر دانستند و خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامی زمینه خوبی برای رشد فرهنگ، اندیشه و هنر است و هنر هم می تواند با تصویرگری، مستحكم، متین و مفید، بر غنای زمانه بیفزاید و ارزش و محتوای آن را افزایش دهد.

رعایت عفاف در بیان عواطف موضوع دیگری بود كه در این دیدار به آن اشاره شد.

حضرت آیت الله خامنه ای به شعرا توصیه كردند كه در بیان مسائل دل و عواطف حدود را نگه دارند و حالت عفاف و حجاب را در شعر حفظ كنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شعرهایی كه در آن نشانه اضطراب و حیرت دیده می شود، خاطرنشان كردند: وجود این دغدغه در شعر برخی جوانان مقدس است اما باید با تقویت مبانی فكری و معرفتی این حیرت و اضطراب را از بین برد.

رهبر انقلاب اسلامی به ضرورت بیان واضح تر مطالب در شعر شعرا خصوصاً پیشكسوتان این عرصه اشاره كردند و افزودند: نباید شعر، به گونه ای باشد كه حتی انسان های مأنوس با شعر نتوانند آن را بفهمند و مخاطب در حیرت فرو برود چرا كه این نقص شعر محسوب می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای این جلسه را لذت بخش توصیف كردند و از همه شعرا و برگزار كنندگان جلسه تشكر و قدردانی كردند.

مطلع این دیدار 4 ساعته گفتگوی دوستانه شاعران با حضرت آیت الله خامنه ای بود.

پس از این گفتگوی صمیمانه، حاضران نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت رهبر انقلاب اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار كردند.  
اقامه نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
 
حجت الاسلام گلپایگانی و سید محمد حسینی وزیر ارشاد در مراسم دیدار شعرا با مقام معظم رهبری
     







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن