تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817080449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير اكتشاف شركت ملي نفت خبر داد:كشف يك ميدان بزرگ نفتي در مرزهاي جنوب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مدير اكتشاف شركت ملي نفت خبر داد:كشف يك ميدان بزرگ نفتي در مرزهاي جنوب كشور
اخبار خوش اكتشاف منابع جديد نفتي و گازي با خبر كشف يك ميدان بزرگ نفتي ديگر در مرزهاي مشترك جنوب ايران تكميل شد، تا پس از اكتشاف يك ميدان بزرگ گازي در محدوده آب هاي ايران در درياي خزر، خبر كشف اين ميدان عظيم نفتي باعث تثبيت جايگاه ايران به عنوان دومين دارنده ذخاير نفتي اوپك شود. اين درحالي است كه روند كشف ذخاير جديد نفتي و گازي ادامه خواهد داشت. چرا كه به گفته مدير اكتشاف شركت ملي نفت تا اواسط سال آينده جزئيات كشف ۲ تا ۳ ميدان نفتي و گازي ديگر اعلام خواهد شد. سيدمحمود محدث مدير اكتشاف شركت ملي نفت در گفت وگو با مهر با اشاره به كشف يك ميدان عظيم نفتي در جنوب كشور، درباره جزئيات فعاليت هاي كشف اين ميدان نفت خام، گفت: هم اكنون حفاري يك حلقه چاه اكتشافي در اين ميدان به پايان رسيده است. مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران با اعلام اين كه مطالعات اوليه انجام شده حاكي از وجود ذخاير عظيم نفت خام در اين ميدان مرزي است، تصريح كرد: با توجه به ظرفيت بالاي هيدروكربوري اين مخزن جديد، حفاري تا لايه ها و سازندهاي عميق تر اين ميدان نفتي در حال انجام است.

نفت خام كشف شده كيفيت مطلوبي دارد

اين مقام مسئول با يادآوري اين كه به زودي جزئيات كامل كشف اين ميدان نفتي توسط وزارت نفت اعلام رسمي مي شود، اظهار داشت: نتايج آزمايش‌هاي اوليه حاكي از آن است كه نوع نفت خام اين ميدان از كيفيت بالا و درجه اي.پي.آي مطلوبي برخوردار است. وي با يادآوري اين كه امسال شركت ملي نفت ايران متعهد به كشف 5 ميدان نفت و گاز بوده است، بيان كرد: تاكنون جزئيات كشف 4 ميدان نفت و گاز به طور رسمي اعلام شده است. به گفته مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران ميدان جديد تازه اكتشاف شده را بايد در رديف ميدان هاي بزرگ نفت خام كشور قرار داد.

جزئيات كشف 2 تا 3 ميدان ديگر تا اواسط سال 91 اعلام مي شود

محدث همچنين با اشاره به توسعه فعاليت‌هاي اكتشافي نفت و گاز ايران در سال 91، خاطر نشان كرد: به جز اين ميدان جديد نفتي تا اواسط سال آينده هم جزئيات كشف 2 تا 3 ميدان هيدروكربوري ديگر هم اعلام خواهد شد. به گزارش مهر، شركت ملي نفت ايران در برنامه چهارم با توسعه فعاليت هاي اكتشافي در مجموع 19 ميدان نفتي و 8 ميدان جديد گازي با لايه مخزني جديد كشف شده است و در صورتي كه قيمت هر بشكه نفت اكتشاف شده را 50 دلار و قيمت هر متر مكعب گاز را 15 سنت در نظر بگيريم در مجموع 633 ميليارد دلار ذخاير جديد نفت و گاز كشف شده است. از آغاز برنامه پنجم توسعه تاكنون هم 8 ميدان جديد نفت و گاز شامل ميدان گازي هالگان (استان فارس)، ميدان نفتي سومار (كرمانشاه)، ميدان گازي طوس (خراسان رضوي)، ميدان گازي فروز (خليج فارس)، ميدان گازي سفيد (هرمزگان) و ميدان گازي خيام (شرق عسلويه)، ميدان گازي سردار جنگل (درياي خزر) و لايه نفتي در ميدان البرز (استان قم) كشف و جزئيات آن توسط وزارت نفت اعلام شده است. هم اكنون بر خلاف برخي از كشورهاي عضو اوپك، ضريب اكتشاف ذخاير جديد نفت و گاز در ايران به 80 درصد رسيده است به طوري‌كه در شرايط فعلي با حفر هر 5 حلقه چاه اكتشافي 4 حلقه چاه به ذخاير نفت و گاز مي رسد.

155 ميليارد بشكه نفت و 1/33 تريليون مترمكعب گاز، مجموع ذخاير انرژي ايران

ايران با در اختيار داشتن بيش از 155 ميليارد بشكه ذخاير نفت قابل برداشت و بيش از 33.1 تريليون متر مكعب ذخاير گاز، دارنده رتبه نخست مجموع ذخاير نفت و گاز جهان است كه مطابق با برآوردهاي انجام گرفته و با احتساب روند فعلي برداشت و بدون انجام اكتشافات جديد پيش‌بيني مي‌شود كشور حداقل تا 80 سال آينده نفت و حداقل تا 150 سال ديگر گاز طبيعي براي توليد و صادرات در اختيار داشته باشد. بر اساس اهداف اكتشافي نفت و گاز طبيعي وزارت نفت هم در برنامه پنجم توسعه بايد سالانه 2.5 ميليارد بشكه به حجم ذخاير نفت خام كشور افزوده شود، ضمن آن كه تا پايان سال 1394 بايد سالانه 630 ميليارد متر مكعب ذخاير جديد گاز طبيعي در ايران كشف شود.

سند راهبردي منطقه ويژه پارس جنوبي در دست تدوين است

با اجراي سند راهبردي منطقه ويژه پارس جنوبي، اين منطقه دومين توليد‌كننده‌ گاز جهان خواهد شد. مسعود نصوري، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين‌كه سند راهبردي منطقه ويژه پارس جنوبي به دستور مدير عامل شركت ملي نفت ايران در حال تدوين است، گفت: با اجراي اين سند منطقه پارس جنوبي به دومين توليد‌كننده گاز جهان با تركيب ميدان هاي مشترك و غيرمشترك تبديل خواهد شد. به گفته وي، اگرچه منطقه پارس جنوبي مقام دوم در توليد گاز جهان را خواهد داشت، اما با اجراي سند راهبردي منطقه، رتبه اول پالايش متعلق به اين منطقه خواهد بود. در حال حاضر توليد گاز از 10 فاز اول پارس جنوبي عملي شده است كه روزانه بيش از 290 ميليون متر مكعب گاز در روز از اين فاز‌ها توليد مي‌شود. البته با تكميل 29 فاز استاندارد ميدان مشترك پارس جنوبي، تا پايان سال 1393 حجم توليد گاز كشور به مرز روزانه 800 ميليون مترمكعب خواهد رسيد. مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس همچنين با اشاره به اين‌كه با اجراي اين سند، منطقه پارس جنوبي مقام اول پتروشيمي جهان را به دست خواهد آورد، گفت: در حال حاضر 13 مجتمع پتروشيمي در اين منطقه ساخته شده است كه بايد 13 مجتمع ديگر نيز در آينده ساخته شود.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن