تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817259855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به رغم اجراي برنامه‌هاي تنظيم بازار شب عيد رخ داداحتمال كمبود مرغ در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: به رغم اجراي برنامه‌هاي تنظيم بازار شب عيد رخ داداحتمال كمبود مرغ در تهران
درهاي خروجي مرغ از 6 استان توليد‌كننده در حال بسته شدن استگروه بازرگاني - در شرايطي كه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تنظيم بازار اقلام غذايي اساسي شب عيد به ويژه گوشت سفيد و قرمز خبر مي‌دهند، از صنف مرغداران خبر مي‌رسد كه تهران با خطر جدي كمبود مرغ مواجه شده است.


در استان تهران روزانه 700 تا 800 تن مرغ مصرف مي شود كه تنها 60 تا 70 تن از اين ميزان توسط توليد‌كنندگان تهراني تامين مي‌شود و مابقي آن بايد از طريق استان‌هايي چون مازندران، گيلان، گلستان، سمنان، قم و قزوين تامين ‌شود.
اما به گفته رييس اتحاديه مرغداران گوشتي سراسر كشور، امسال با يك پديده نادر روبه‌رو شده‌ايم؛ به طوري كه استان‌هاي توليد‌كننده به ويژه گيلان خروجي‌هاي مرغ به سمت تهران را بسته‌اند تا از اين طريق بتوانند قيمت‌ مرغ در استان‌هاي خود را تعديل كنند.
به گفته حسين مقدم نيا، اين رخداد به شدت به نياز مرغ تهراني‌ها كه در آستانه سال نو با افزايش روبه‌رو است لطمه مي‌زند؛ چرا كه از اين طريق، تهراني‌‌ها با كمبود بيش از 650 تن مرغ مواجه مي‌شوند.
ممنوعيت فروش هر كيلو مرغ بيش از 3900 تومان
در اين ميان، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور در گفت‌وگو با «دنياي اقتصاد» به افزايش قيمت مرغ نيز اشاره كرد و اين موضوع را ناشي از افزايش يك باره خوراك طيور دانست و تصريح كرد: طبق اعلام ستاد تنظيم بازار هر كيلو گوشت مرغ در بازار مصرف نبايد به بيش از سه هزار و 900 تومان فروخته شود.
به گفته مقدم‌نيا، پيش از اين هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري دو هزار و 200 تا دو هزار و 300 تومان فروخته مي‌شد و قيمت اين محصول در بازار مصرف نيز نوسان نداشت، اما اكنون هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري به دو هزار و 900 تومان افزايش يافته كه با احتساب هزينه كشتار و توزيع، هر كيلو گوشت مرغ در بازار مصرف سه هزار و 900 تا چهار هزار تومان مي‌شود.
او همچنين با اشاره به اوج جوجه‌ريزي مرغ گوشتي در ماه‌هاي پاياني سال اظهار كرد: تغييرات اخير قيمت ارز و خلل در تداوم واردات نهاده‌هاي ذرت و سويا باعث شد قيمت هر كيلو سويا از 540 تومان به هزار و 150 تومان افزايش يابد و طي دو - سه هفته قيمت اين نهاده بيش از دو برابر شود.
به گفته مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور، قيمت هر كيلو ذرت از 400 تومان ابتداي سال به 650 تومان افزايش يافته كه با اين شرايط قيمت تمام‌شده هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري از دو هزار و 200 به دو هزار و 900 تومان رسيده است كه در اين راستا به مسوولان دولتي پيشنهاد داده شد كه قيمت نهاده‌ها در اسرع وقت متعادل شود و فشار روي مصرف‌كننده كاهش يابد.
تخصيص 160 ميليون دلار ارز دولتي براي صنعت مرغداري
مقدم‌نيا خاطرنشان كرد: همچنين پيشنهاد شده است كه ستاد تصميم‌گير و داراي اختيار در سطح دولت و تشكل‌ها براي تامين ارز مورد نياز واردات نهاده‌هاي مرغداري تشكيل شود تا تشكل‌ها كه ارز دولتي برايشان اختصاص يافته به پيچ‌وخم اداري برخورد نكنند.
به گفته او، تاكنون 160 ميليون دلار ارز دولتي براي صنعت مرغداري به اتحاديه‌هاي مرغداران اختصاص يافته است كه با فروشندگان كالا مذاكره شده تا گشايش اعتبار كنند و خوراك طيور را با ارز دولتي تهيه و در اختيار مرغداران قرار دهند، اما تا به امروز 36 ميليون دلار ارز دولتي براي تامين نهاده‌هاي مرغداري به بانك مركزي ارسال شده است.
او همچنين پيش‌بيني كرد: سال آينده بيش از 100 ميليون قطعه جوجه‌ريزي ماهانه صورت گيرد. به گفته مقدم‌نيا هم‌اكنون بيش از 80 ميليون قطعه جوجه‌ريزي شده كه اگر خوراك به ميزان كافي و به موقع به دست مرغداران برسد، 150 تا 160 هزار تن گوشت مرغ براي ايام نوروز توليد مي‌شود و در غير اين صورت جوجه‌ها به وزن كافي نمي‌رسند.
در اين ميان نكته قابل تامل اين است كه با وجود تاثير قيمت نهاده‌هاي كشاورزي بر قيمت مرغ، دستگاه‌هاي نظارتي و بازرگاني در ارتباط با افزايش قيمت نهاده‌هاي كشاورزي هيچ عكس‌العملي نشان نداده‌اند. در اين باره، عضو هيات‌مديره اتحاديه مرغداران استان قم نيز گفت: توليدكنندگان مرغ از عدم ثبات قيمت نهاده‌هاي كشاورزي نگرانند.
به گفته محمدتقي محمدي، گراني مرغ عمدتا به تبع افزايش قيمت نهاده‌هاي كشاورزي رخ مي‌دهد كه رشد بيش از حد انتظار اين نهاده‌ها تمايل به جوجه‌ريزي را كاهش خواهد داد.
او تنها راه مقابله با گراني مرغ را بازگشت اين نهاده‌هاي كشاورزي به قيمت سابق عنوان كرد و افزود: نكته قابل تامل اين است كه دستگاه‌هاي نظارتي و بازرگاني در ارتباط با افزايش نهاده‌هاي كشاورزي هيچ عكس‌العملي نشان ندادند.
به گفته محمدي افزايش قيمت يك محصول مادر، با چنين نوساني، تصميم‌گيري و مديريت بر روي توليد را شديدا در معرض خطر قرار مي‌دهد و احتمال عدم جوجه‌ريزي در كشور و توقف توليد گوشت مرغ را بالا مي‌برد. اين عضو هيات‌مديره اتحاديه مرغداران استان قم افزود: در حال حاضر با توجه به افزايش قيمت نهاده‌هاي توليد و نبود ثبات در عرضه اين نهاده‌ها، مرغداران همچنان نگران توليد خود هستند و جو ياس و نااميدي و دلسردي در ميان توليدكنندگان مرغ حاكم شده است.
محمدي با اشاره به نوسانات قيمت نهاده‌هاي كشاورزي ادامه داد: توليدكنندگان بخشي از توليدات خود را به بازار عرضه مي‌كنند و آماده جوجه‌ريزي مي‌شوند، اما افزايش قيمت نهاده‌ها باعث كاهش جوجه‌ريزي در بسياري از مرغداري‌ها مي‌شود و توليد‌كننده نمي‌داند كه در زمان جوجه‌ريزي نهاده چه قيمتي خواهد داشت. او تاكيد كرد: بايد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با توجه به زيرساخت‌ها اجرايي شود و نهاده‌هاي كشاورزي نيز تامين و توزيع شوند.

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن