تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817052752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكاوي انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه همدان و فامنينخبرگزاري فارس: حوزه انتخابيه همدان و فامنين اكنون با 29 نامزد آماده رقابت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكاوي انتخابات مجلس در حوزه انتخابيه همدان و فامنينخبرگزاري فارس: حوزه انتخابيه همدان و فامنين اكنون با 29 نامزد آماده رقابت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.
خبرگزاري فارس: حوزه انتخابيه همدان و فامنين اكنون با 29 نامزد آماده رقابت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، حوزه انتخابيه همدان و فامنين در انتخابات مجلس هشتم از يك شهرستان تشكيل شده بود و در انتخابات مجلس نهم از دو شهرستان همدان و فامنين شكل يافته است. در دولت نهم و مجلس هشتم شهر فامنين به شهرستان ارتقا يافت.

در دوره اول مجلس شوراي اسلامي، مردم همدان دو نفر از افرادي كه داراي سوابق مبارزه با رژيم ستمشاهي بودند را به عنوان منتخب خود برگزيدند. يكي از آنها به نام علي آقا محمدي بود و ديگري سيدي روحاني به نام سيد هاشم حميدي. آقايان حميدي و آقامحمدي دوره اول و دوم مجلس شوراي اسلامي به اتفاق توانستند بر كرسي‌هاي مجلس تكيه بزند و منتخب مردم باشند.

آيت‌الله حميدي پدر شهيد و اكنون به عنوان مسئول دفتر نهاد رهبري دانشگاه علم و صنعت مشغول است. حميدي به مجلس سوم راه نيافت و بنا به درخواست برخي از بزرگان روحاني در انتخابات مجلس خبرگان دوره سوم كانديدا شد و با مرحوم آيت الله سيدابوالحسن موسوي همداني (امام جمعه سابق همدان) ائتلاف كرد و نتوانست به مجلس خبرگان نيز راه يابد.

علي آقامحمدي در مجلس سوم نيز توانست عنوان نماينده مردم همدان را براي خود حفظ كند. در مجلس سوم غلامحسين آقايي كه اصالتاً اهل مشهد بود و سابقه اشتغال در دانشگاه و جهاد سازندگي را داشت با رأي بالايي نماينده مردم همدان شد.

در انتخابات مجلس چهارم آقايي به دليل مسائل سياسي و مالي رد صلاحيت شد و مردم همدان نيز مايل بودند فردي غير از چهره‌هاي قبلي روانه مجلس كنند.

در اين دوره احمد حبيبيان از اساتيد معارف دانشگاه‌هاي همدان به عنوان انتخاب اول مردم به مجلس چهارم راه يافت و سيدجلال ساداتيان و حميد طهايي به مرحله دوم رفتند و ساداتيان با استفاده از تمام توان خود بر رقيب غلبه كرده و نماينده مجلس چهارم شد.

در انتخابات مجلس پنجم ساداتيان رد صلاحيت شد و زمان حضور چهره‌هاي جديد در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي همدان فرا رسيد. در رقابت‌هاي مجلس پنجم خانم مرضيه حديدچي (خواهر دباغ) كه سابقه مبارزات قبل از انقلاب و همراهي با حضرت امام (ره) را در كارنامه خود داشت و از طرفي به عنوان نخستين فرمانده سپاه همدان در روزهاي آغازين انقلاب نقش آفريني كرده بود با كم‌ترين هزينه تبليغاتي با كسب 137936 رأي توانست از لحاظ تعداد آراء در همدان ركورد بزند. خواهر دباغ اولين و شايد آخرين نماينده زن همدان بود.

حميدرضا حاجي‌بابايي و محمدباقر بهرامي در اين دوره به مرحله دوم راه يافتند. حاجي‌بابايي از توان و حمايت مريانجي‌ها و فرهنگيان همدان و همين طور حمايت خواهر دباغ استفاده كرد و بر رقيب خود غلبه كرد. بهرامي اگرچه از اسدآبادي‌هاي مقيم همدان استفاده كرد اما برخي از رقباي اسدآبادي‌اش به تخريب او پرداختند و ديوارنويسي‌هاي شهر او را مساوي با ساداتيان معرفي كرد.

در انتخابات مجلس ششم خواهر دباغ در همدان كانديدا نشد و فضاي سياسي كشور به سمت اصلاح‌طلبان رفت. در دوره ششم حميدرضا حاجي‌بابايي با رأي نه چندان بالايي در مرحله اول به مجلس راه يافت و رقابت بين كانديداهاي جبهه دوم خرداد در مرحله دوم شكل گرفت. حسين لقمانيان و سيدكاظم اكرمي باهم به رقابت پرداختند. در اين دوره با وجود آن كه اصلاح‌طلبان در مرحله اول از اكرمي حمايت مي‌كردند در مرحله دوم سكوت كردند تا در نتيجه لقمانيان به مجلس ششم راه يافت.

در اين دوره كانديداهاي ديگري نيز بودند كه در پله‌هاي بعدي قرار گرفتند همچون امير خجسته، احمد رهبري، صادق چيت‌سازيان. خجسته در اين دوره نيز از تمام ابزارهاي تبليغاتي استفاده كرد اما فقط به خاطر 356 رأي نتوانست به مرحله دوم راه يابد. رهبري نيز در دوره سوم نماينده مردم رزن بود و اصالتاً فامنيني بود. اگرچه وي در انتخابات مجلس هشتم نيز كانديدا شد و موفقيتي حاصل نكرد.

صادق چيت‌سازيان برادر شهيد علي چيت‌سازيان بود و سابقه فرمانداري همدان را نيز در كارنامه‌اش دارد.

حسين لقمانيان جزو اكثريت مجلس وقت بود و مواضع افراطي و ساختارشكنانه‌اش عليه نظام، رهبري، قوه قضاييه و... اتخاذ كرد و حميدرضا حاجي‌بابايي نيز جزو اقليت مجلس بود. در انتخابات مجلس هفتم حسين لقمانيان رد صلاحيت شد و اكثر نيروهاي اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات حضور يافتند كه در آن مرحله مي‌توان به تعدد كانديداهاي اصولگرا اشاره كرد.

اگرچه حوزه انتخابيه همدان در انتخابات شاهد رقابت 48 نامزد بود اما با وجود حضور كانديداهاي شاخص اصولگرا نظير حميدرضا حاجي‌بابايي، ابراهيم كارخانه، سيدمرتضي حسني‌حلم، فاطمه بهادربيگي، محمدعلي حيدري دلگرم، احسان قنبري، كريم مطهري‌مؤيد، امير خجسته، سيداحمد قشمي و... در نهايت «شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي» حميدرضا حاجي‌بابايي و فاطمه بهادربيگي را به عنوان نامزدهاي مورد حمايت خود به مردم معرفي كرد.

برخي از مردم از تعدد كانديداهاي اصولگرا ناراضي بودند و مايل بودند برخي به نفع برخي ديگر انصراف دهند اما رقابت به صورت جدي ادامه داشت. در مرحله اول حميدرضا حاجي‌بابايي موفقيت لازم را كسب كرد و در مرحله دوم رقابت بين ابراهيم كارخانه و امير خجسته صورت گرفت كه در نهايت دكتر كارخانه توانست رضايت مردم را كسب كند و اين دكتراي فيزيك هسته‌اي به عنوان نماينده مردم همدان به مجلس هفتم رفت.

در دوران مجلس هفتم فضاي غالب از آن اصولگرايان بود و نمايندگان استان نيز در صدد رفع مشكلات مردم بودند كه در سال 84 انتخابات رياست جمهوري نهم برگزار شد و اكثر نمايندگان استان از حاميان اكبر هاشمي رفسنجاني بودند و فضاي غالب به نفع هاشمي بود. در اسفند 83 هاشمي به همدان سفر كرد و در ديدار با مردم و ايثارگران همدان، حاجي‌بابايي، هاشمي را مرد «لحظه‌هاي سخت انقلاب» ناميد و رسماً حمايت خود را از او اعلام كرد. اعضاي ستاد دكتر كارخانه اما ستاد مردمي حمايت از دكتر احمدي‌نژاد را در استان تشكيل دادند با اين حال كارخانه‌اي فضا را براي اعلام علني حمايت خود از احمدي‌نژاد فراهم نمي‌ديد.

در مرحله دوم نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اما تنها دكتر كارخانه‌اي از نمايندگاني بود كه به صورت علني از دكتر محمود احمدي‌نژاد حمايت كرد و سايرين يا سكوت كردند و يا در اردوگاه رقيب بودند. با توجه به نزديكي دكتر كارخانه‌ به دولت نهم، وي تلاش كرد بتواند امكانات زيادي براي حوزه انتخابيه‌اش جذب كند.

در اين دوره حميدرضا حاجي‌بابايي «همدان» را استان «توسعه يافته و برخوردار» مي‌دانست و كارخانه درصدد جذب «اعتبارات استان‌هاي محروم» براي همدان بود.

در انتخابات مجلس هشتم كارخانه‌اي در همدان كانديدا نشد و دكتر حاجي‌بابايي به رقابت با اصولگراياني همچون سيدمحمدكاظم حجازي، سيدمرتضي حسني‌حلم، محمود مسگريان، علي اكبر نظري و... و اصلاح‌طلباني همچون غلامحسين مجذوبي، محمود نيلي و... پرداخت كه توانست براي چهارمين دوره به عنوان نماينده مردم همدان به مجلس راه يابد و حجازي و حسني‌حلم نيز در مرحله دوم به رقابت پرداختند كه اين بار نيز سيدمرتضي حسني‌حلم مورد اقبال مردم قرار نگرفت و سيدمحمدكاظم حجازي با اختلاف اندكي به مجلس هشتم راه يافت.

در اين دوره در ميانه راه حاجي‌بابايي بر كرسي وزارت آموزش و پرورش تكيه زد و حجازي به تنهايي در صدد رتق و فتق امور حوزه انتخابيه‌اش برآمد. در اين دوره حجازي تلاش كرد تا از تله‌هاي رسانه‌اي و حاشيه‌سازي‌ها به دور باشد و به عنوان نماينده‌اي آرام و متدين با مردم و مسئولان ارتباط برقرار كند. برخي از اصحاب رسانه و فعالان استان مايل بودند در خصوص مديريت ارشد استان و مسئولان غيربومي و برخي افراد ناكارآمد در مصادر دولتي اظهار نظر يا انتقادات او را منعكس كنند اما حجازي هيچ‌گاه وارد اين مسائل نشد.

در انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفندماه نيز تاكنون بر اساس نظرسنجي‌ و افكارسنجي‌ها فضاي رقابت بين اصولگرايان است.

اگرچه تا پيش از خطبه‌هاي 14 بهمن رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمايشات معظم له خطاب به شوراي نگهبان تعداد تاييد صلاحيت شدگان استان كم‌تر بود اما در حال حاضر 29 نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به هرحال امروز اين افراد در رقابت‌هاي انتخاباتي حضور دارد و مردم بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب افرادي را انتخاب كنند كه بين خود و خدا حجت داشته باشند.

در اين دوره رقباي انتخاباتي به شرح ذيل هستند:

سيدمحمد كاظم حجازي: وي نماينده مجلس هشتم و عضو كميسيون عمراني مجلس است. حجازي سابقه عضويت در شوراي اول و دوم شهر همدان را دارد و از فرهنگيان خوش نام استان بوده است. او برادر شهيدان حجازي است كه عملكرد خوبي در حوزه انتخابيه همدان در مجلس هشتم داشته و از گزينه‌هاي مورد حمايت جبهه متحد اصولگرايان استان است.

امير خجسته: او سابقه كانديداتوري در مجالس ششم و هفتم را دارد. خجسته از آزادگان است و سابقه مديرعاملي شركت احرار، مديريت تربيت معلم شهيد مقصودي، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان را در كارنامه خود دارد. وي از لحاظ سياسي به طيف محسن رضايي نزديك است. او صاحب امتياز هفته نامه «چشم انداز همدان» است. خجسته از لحاظ كارآمدي فردي توانمند است و البته به عنوان كانديداهاي پرهزينه در همدان نام برده مي‌شود.

ابراهيم كارخانه: وي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه بوعلي و افراد اصولگرا و متدين است كه به اين موضوع در همدان شهرت دارد. كارخانه ارتباطات نزديكي با دولت به ويژه رئيس جمهور دارد. بيشتر آراء او در مناطق حاشيه شهر همدان و روستاهاست.

علي اكبر نظري: وي از بازنشستگان سپاه پاسداران و جانبازان دوران دفاع مقدس است. او سابقه فرماندهي سپاه در چند شهرستان را در كارنامه خود دارد. نظري در شوراي دوم شهر همدان، نايب رئيس بود. او فردي ساده‌زيست و مردمي است و سابقه كانديداتوري در انتخابات مجلس هشتم را دارد.

سيدحسن موسوي: او معاون عمراني در زمان استانداري مرادي و پيريايي بوده است. اصالتاً اهل رزن است كه برخي انتظار داشتند از حوزه انتخابيه رزن كانديدا شود. موسوي از دوستان نزديك احمدي‌نژاد و مسئول ستاد او در انتخابات رياست جمهوري نهم بود. وي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه بوعلي نيز هست.

رضا ميرزايي: وي كارمند فرمانداري همدان و عضو شوراي شهر همدان است. رضا ميرزايي در انتخابات شوراي دوم شهر همدان با راه اندازي «ائتلاف پاپتي‌ها» در صدد جذب آراء حاشيه شهر همدان بود كه به دليل اين كه مردم معتقد بودند خود وي «پاپتي» نيست، نتوانست موفقيت لازم را به دست آورد. تبليغات پوستري او در انتخابات شوراي سوم شهر همدان زبانزد بود. او نيز از ايثارگران است.

محمدباقر بهرامي: وي سابقه نمايندگي مردم اسدآباد در مجالس دوم، چهارم و هفتم را در كارنامه خود دارد. بهرامي در انتخابات مجلس پنجم از حوزه انتخابيه همدان كانديدا شد و با حاجي‌بابايي در مرحله دوم رقابت كرد كه نتوانست اقبال لازم را به همراه داشته باشد. او اكنون سفير ايران در كشور آذربايجان است.

بايد منتظر ماند و ديد كه مردم حوزه انتخابيه همدان و فامنين كه در همه انتخابات گذشته را هدفمند و هوشمند به افرادي مورد نظر خود راي داده‌اند در 12 اسفند چگونه تصميم خواهند گرفت.

قطعاً مردم همدان به فرمايشات مقتداي خويش و رهبر معظم انقلاب دقت نظر ويژه داشته و نمايندگاني را روانه مجلس خواهند كرد كه به كانون قدرت و ثروت وابسته نباشند و تنها با قصد خدمت به مردم به اين عرصه وارد شده باشند.

حوزه انتخابيه همدان و فامنين دو نماينده در مجلس شوراي اسلامي خواهد داشت.

از همه دوستاني كه ما را در اين مسير و تهيه تحليل‌ها ما را راهنمايي كردند سپاسگزاريم.

انتهاي پيام/خ۱۰

سه|ا|شنبه|ا|9|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 704]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن