تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817082618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت محمود حكيمي/5مؤمني: عدم انعكاس آرمان‌ها در كتاب‌ها ضعف بزرگ ادبيات استخبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري ضعف بزرگ ادبيات را عدم انعكاس آرمان‌ها در آثار عنوان كرد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بزرگداشت محمود حكيمي/5مؤمني: عدم انعكاس آرمان‌ها در كتاب‌ها ضعف بزرگ ادبيات استخبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري ضعف بزرگ ادبيات را عدم انعكاس آرمان‌ها در آثار عنوان كرد.
خبرگزاري فارس: رئيس حوزه هنري ضعف بزرگ ادبيات را عدم انعكاس آرمان‌ها در آثار عنوان كرد.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس آيين نكوداشت محمود حكيمي نويسنده، محقق و پژوهشگر عصر امروز به همت بنياد ادبيات اسلامي در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماري با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، بهمن دري، معاون فرهنگي وزير ارشاد و محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني برگزار شد.

محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري در اين مراسم ضمن اشاره به اينكه نكوداشت حكيمي در واقع بزرگداشت انساني كه در راه اعتقادات خود مجاهدانه تلاش كرد است گفت: امثال بنده و هم‌سن ‌و سال‌هاي من حكيمي را در پيش و پس از انقلاب از طريق آثارش مي‌شناسند اما در سوره نوجوانان فعاليت مي‌كردم كه ويژه‌نامه‌اي براي وي تدوين شد. آن زمان در سوره نوجوانان دوستان پيگيري كرده تا يادي از حكيمي برگزار كنيم كه حداد معمولان در معرفي نويسندگان تعصب داشت اين كار را متولي شد از اين‌رو توانستيم حكيمي را در آن روز زيارت كرده و سفرهاي بسياري با او داشته باشيم.

رئيس حوزه هنري ادامه داد: محمود حكيمي به صورت خستگي ناپذيري به تلاش در سال‌هاي متمادي پرداخت وقتي چنين نشاط و تلاش را در او مي‌بينم فكر مي‌كنم كه مسئوليت ما سنگين‌تر مي‌شود حكيمي در تأليف و ترجمه ۴ حوزه ادبيات داستاني، تاريخ، علوم و آموزش فعاليت‌هاي بسياري انجام داد.

وي در ادامه ابراز داشت: حكيمي در بخش تاريخ معتقد است كسي كه تاريخ ندارد هنوز كودك است.

وي درباره ورود حكيمي به داستان گفت: روي آوردن حكيمي به داستان از سر ضرورت بود ويبارها عنوان كرد داستان‌نويس نيستم اما احساس كردم از اين قالب براي آموزش و بيان مفاهيم اسلام مي‌توان استفاده كرد.

وي ادامه داد: پيش از اين ادبيات داستاني در خدمت دين نبود بلكه در برابر آن قرار داشت، اين هنر والا كه در قرآن به آن اشاره شد از دست دين گرفته و در سست كردن اعتقادات نوجوانان استفاده مي‌شد اما حكيمي با تيزبيني اين مهم را متوجه و به اين قالب روي آورد.

مؤمني با اشاره به اينكه حكيمي بر دل‌ها نشست، ابراز داشت: حكميي زود و پيش از ديگران مخاطباني پيدا كرد و در سراسر كشور شناخته شد كه اين درسي مهم است. وقتي براي اعتقادات پاك و مخلصانه كار كنيم خدا نيز ما را ياري خواهد كرد اما امروز افرادي براي بدنامي مملكت و شهرت دست به هر كاري مي‌زنند اما استاد محمود حكيمي اينگونه نبود او تلاش كرد و خدا نيز به ايشان عزت داد.

به گفته رئيس حوزه هنري حكيمي در داستان نوآوري‌هاي داشت در عرصه ديني بزرگاني بودند و كارهاي شبيه داستان انجام دادند اما حكيمي فراتر از آنها رفت و با استفاده از عناصر داستان به بيان تاريخ پرداخت و قصه‌سازي كرد.

وي عنوان كرد: نوآوري حكيمي نوشتن داستان دنباله‌دار در مجلات اسلامي بود چرا كه خواننده تا شماره آينده مجله پيگير داستان‌هاي وي مي‌شد. رئيس حوزه هنري بيان كرد: نگاه حكيمي فراتر از مرز و منطقه بود چرا كه به اين دليل رسالت اسلام را جهاني مي‌ديد و همه مستضعفان دنيا را قهرمانان خود در آثار مي‌داند.

مؤمني با ابراز تأسف از اينكه آرمان‌ها در آثارمان ديده نمي‌شود، گفت: اين مهم ضعف ادبيات ماست.

وي ادامه داد: استاد حكيمي از پيشگامان ادبيات انقلاب اسلامي است وي جرأت داد جوانان زيادي با نگاه انقلاب و اسلام به ادبيات روي‌ آورند و داستان‌هايي خلق كنند از اين‌رو بر گردن ما حق دارند.

رئيس حوزه هنري در پايان گفت: حكيمي از بنيانگذاران ادبيات كودك است، در نگاه انقلابي جوانان تأثير دارد. از اين‌رو تمام اين ويژگي‌ها ايجاد مي‌كند از حكيمي پيش از اينها تقدير كنيم.

انتهاي پيام/و

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن