واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: زن روز: کشاندن دختران به هالیوود، برای فاحشه گری است قتل مرموز هنرپيشگاني مانند «مريلين مونرو» و «بروس لي» و «براندن لي» و «اليزابت شورت» و «جودي گارلند» و... پس از گذشت ساليان دراز هنوز در پرده ابهام باقي مانده است. اين اخبار در مورد بازيگراني است كه اسم و رسمي داشته اند وگرنه شايد صدها و هزاران از اين دست قرباني شده و كك كسي هم نگزيده است. زن روز نوشت: بالاخره پس از ابتر ماندن پروژه مطرح ساختن برخي هنرپيشگان دست چندم و فراري ايراني در خارج كشور براي جلب نظر مخاطبين داخلي (كه حتي براي يكي از آنها تا پاي مراسم اسكار هم خرج كردند) پروژه اي ديگر در اين بخش از ناتوي فرهنگي كليد خورد كه قطعاً از قاچاق دختران و زنان ايراني به كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس فاجعه بارتر به نظر مي آيد و آن كشاندن برخي بازيگران سينما و تلويزيون ايران به هواي جهاني شدن و فضاي بين المللي به هاليوود است. آنچه كه وراي به كارگيري يك يا چند بازيگر، اهداف كلان ضدفرهنگي ديگري را مدنظر داشته و تعقيب مي نمايد، اهدافي كه بر پتانسيل فرهنگي ايجاد شده در داخل كشور براي بازيگران فوق سوار شده و همه آن بار هنري را به خدمت خود درمي آورد. پتانسيلي كه در واقع طيفي از مخاطب جوان و نوجوان را به دنبال خود دارد.اگر چه طرح توطئه آميز ربودن نخبگان و سرمايه هاي علمي و فرهنگي و همچنين چهره هاي پرطرفدار كشورهاي جهان سوم سال هاست كه از سوي استعمار كهنه و نو پي گرفته شده ولي اين فقره، برنامه جديدي است كه در حقيقت مقصود نظرش نه فرد شكار شده، بلكه به دام انداختن ذهن گروهي است كه به خاطر سال ها بازي وي در سينما و تلويزيون كشور، جلب هنرش گرديده و حتي بنا به عادت نادرستي در عرصه هنر، از كاراكتر وي براي خود الگو ساخته اند. اين نقطه تاثير، پروژه سازان ناتوي فرهنگي را به نتيجه اي رساند كه از هنرپيشگان فراري، عليرغم تبليغات و پرو پاگانداي وسيع رسانه هاي غربي و دار و دسته هاي داخلي شان، نمي توان آبي براي فريب جوانان گرم كرد و حالا بايستي از نقاط قوت داخلي كمك گرفت. اين همان پروژه اي است كه قبلاً در موارد مختلف سياسي به كار گرفته شد ولي به دليل ضعف پايگاه مردمي سياسيون مورد نظر ناتويست ها، پاسخي كه مورد نظرشان بوده، حاصل نگرديد، اما مثل هميشه، همچنان مقوله سينما و بازيگري مي تواند نقش خط مقدم و تاثيرگذار را براي لشكر امپرياليسم ايفا كند، خصوصاً كه سربازانش را از داخل جبهه مقابل بگيرد!قطعاً به زودي شاهد خواهيم بود كه همان دار و دسته هاي داخلي ياد شده رسانه هاي ناتويي، سر و صداي خود را بلند خواهند كرد كه مثلاً «چرا از جهاني شدن بازيگران گريزانيد؟» يا «هنرپيشگان ما هم بين المللي شدند» و يا «بگذاريد هنرمندان ايراني در سطوح جهاني مطرح شوند»!! خود اين حضرات بهتر مي دانند كه جهاني شدن با سناريو و دستورالعمل هاليوودي آخر و عاقبتي جز آنچه پيش از اين بر سر بازيگران چيني و هندي آمد،نداشته و ندارد كه چند صباحي در نقش هاي 2 و 3 و اغلب منفي و پست يا در كاراكترهاي درجه دوم و قابل ترحم (كه همواره در ماجراها، يا چهره اي سياه و شيطاني داشتند و يا توسط چشم آبي هاي موطلايي آمريكايي نجات پيدا مي كردند!) ظاهر شده و بعد به طرز بي رحمانه اي از صحنه حذف گرديدند.اين رسم و آيين هاليوود است كه به جز براي خودي ها، راهي به عرصه هاي ستاره شدن و ستاره ماندن متصور نيست. اي كاش آنان كه براي سراب هاليوود، ترك آب و خاك كرده و برخلاف همه فرهنگ و ارزش هاي ملي و سنتي خود، با ظاهري هويت باخته در قفس شيشه اي رسانه هاي وابسته به هاليوود به نمايش و خوش رقصي مي پردازند، حداقل فيلم هاي متعدد مستند و داستاني را كه خود فيلمسازان معتبر آمريكايي در مورد باتلاق هاليوود ساخته اند، مي ديدند و لحظه اي در آنها تدبر مي كردند. فيلم هايي كه اين كارخانه روياسازي آمريكايي را به مثابه جهنمي مسخ كننده به تصوير كشيده اند. آيا اين افراد اطلاعي از پايه هاي هاليوود و مكان هاي بدنامي همچون «هاليوودلند» ندارند كه سال هاي سال است سبب رسوايي استوديوهاي فيلمسازي در عرصه رسانه هاي بين المللي بوده و هست؟ آيا نمي دانند كه حتي بر سر مشهورترين هنرپيشگان اين كارخانه توهم سازي كه خواستند ذره اي به ساز سردمداران آن نرقصند، چه آمد؟ قتل مرموز هنرپيشگاني مانند «مريلين مونرو» و «بروس لي» و «براندن لي» و «اليزابت شورت» و «جودي گارلند» و... پس از گذشت ساليان دراز هنوز در پرده ابهام باقي مانده است. اين اخبار در مورد بازيگراني است كه اسم و رسمي داشته اند وگرنه شايد صدها و هزاران از اين دست قرباني شده و كك كسي هم نگزيده است.طبق آمار سازمان هاي جهاني، سالانه بيش از 800 هزار زن و دختر از سراسر جهان به آمريكا قاچاق مي شوند و به فاحشه گري اجير مي گردند و دست آخر وقتي تاريخ مصرفشان به سر آمد، در گرداب اعتياد و موادمخدر جان مي بازند. برخي از جامعه شناسان بين المللي، كشاندن زنان و دختران به هاليوود را نيز از گونه همين نوع قاچاق انسان به شمار آورده اند!به هر حال اين فقط شرح ماوقع است و اينكه تبعات آن چه خواهد بود را مسئولان فرهنگي بايستي محاسبه كرده و بكنند، راستي آقايان مسئول فرهنگي كشور براي اين قسم شبيخون دشمن، راهكاري انديشيده اند؟ به مهندسي فرهنگي اين بخش مهم از جريان هنري مملكت فكر كرده اند؟ يا تقريباً چون هميشه در برابر حركت نه چندان غافلگيرانه دشمن، كيش و مات شده اند؟ براي اين دام جديدي كه در برابر بازيگران ايراني گسترده شده و عنقريب دامن برخي ديگر را هم خواهد گرفت، چه تدبير شده است؟ بازيگراني كه با هزينه و سرمايه اين ملت در سينما و تلويزيون رشد كرده و معروف شدند. صدا و سيماي جمهوري اسلامي و معاونت سينماي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حفظ و حراست از اين سرمايه ها، چه طرح و برنامه اي دارند؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1022]