تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817259338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/محروميت ايلام در بخش پزشكي/ مصوبات مهم وزارت بهداشت در استان اجرا نشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/محروميت ايلام در بخش پزشكي/ مصوبات مهم وزارت بهداشت در استان اجرا نشد
محروميت ايلام در بخش پزشكي/ مصوبات مهم وزارت بهداشت در استان اجرا نشد
ايلام - خبرگزاري مهر: كمبودها و مشكلات استان ايلام در بخشهاي مختلف پزشكي در استان ايلام بعد از سالها هنوز وجود دارد و در اين بين مصوبات وزارت بهداشت در قالب سفر هيئت دولت به استان اجرايي نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ايلام از استانهاي غربي كشور است كه به دليل دوري از مركز كشور و نبود راه هاي ارتباطي مناسب هميشه در بخشهاي مختلف دچار مشكل و كمبود بوده است.

علاه بر محروميت و كمبودهاي استان ايلام بخش پزشكي استان از بخشهاي ضعيف به شمار مي رود زيرا كمبود امكانات و نيروي انساني متخصص در استان كاملا مشهود است.

در سالهاي اخير بسياري از بيماران براي معالجه به خارج از استان رجوع مي كردند هرچند در حال حاضر بخش پزشكي و درماني استان شاهد پيشرفتهايي بوده ولي اين رشد نيز نسبت به وضعيت استان مشهود نيست.

در سفرهاي دولت و در قالب مصوبات استاني نيز در اين بخش مصوبات متعددي براي ارتقاي وضعيت بهداشت و درمان استان ايلام به تصويب رسيد اما مصوبات مهم كه نياز مردم را برآورده كند اجرا نشد.

بررسي مصوبات دور اول وزارت بهداشت در استان ايلام

اين مصوبات سفر اول هيئت دولت در سال 1384 در بخش پزشكي هستند كه نوع مصوبات با نيازهاي اصلي استان همخواني زيادي ندارد و به مشكلات ريشه اي استان توجه نشده است و مصوبه احداث بيمارستان 32 تخخوابي در شهرستان آبدانان كه نياز اصلي مردم اين شهرستان است هنوز كامل نشده است.

بررسي مصوبات دور دوم و سوم هيئت دولت در استان ايلام

در مجموع مصوبات دور دوم و سوم هيئت دولت به استان در بخش پزشكي و درماني و مصوبات مهم همانطور كه ديده مي شود روند رو به رشد نداشته اند.

در بين مصوبات مهم دولت در استان، بيمارستان 330 تختخوابي كه با مشاركت وزارت مسكن و وزارت بهداشت بايد ساخته شود هنوز در مراحل مقدماتي است.

استان ايلام يكي از استانهاي كشور است كه از لحاظ تجهيزات بيمارستاني مظلوم واقع شده و حتي از لحاظ پزشك فوق تخصص نيز محروم بوده اين در حالي است كه اكثر مردم مجبورند بيماران خود را به استانهاي همجوار يا تهران اعزام كنند كه اين مهم نيازمند توجه و عزم جدي مسئولان است.

در حال حاضر سه بيمارستان دولتي و دو بيمارستان خصوصي و چند پلي كلينيك در شهر ايلام وجود دارد كه متاسفانه به علت نداشتن كادر فوق تخصص و كمبود تجهيزات پزشكي مدرن اكثر مردم حاضر نيستند كه بيماران خود را در آن بستري كنند كه بايد مسئولان به خصوص وزارت بهداشت براي رفع آن چاره انديشي كند.

شهرستان ملكشاهي، بخش شيروان و بخش بدره از نبود بيمارستان رنج مي برند و در حال حاضر داراي درمانگاه هستند كه جوابگوي مناطق نيستند و مردم براي بيماران خود به مركز استان يا شهرهاي همجوار مستلزم هزينه هاي زيادي مي شوند يا در حين اعزام فوت مي كنند اين در حالي است كه وزارت بهداشت و درمان دليل عدم ساخت بيمارستان را تناسب جمعيتي عنوان مي كند كه اين موضوع با وضعيت و توپوگرافي اين مناطق همخواني ندارد.

در حال حاضر فاز A بيمارستان امام خميني شهر ايلام به دليل كمبود اعتبار كه يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان بوده هنوز به بهره برداري نرسيده و مركز استان از لحاظ فضاهاي بيمارستاني به علت فرسوده بودن مشكل دارد كه بايد مسئولان براي رفع آن برنامه هاي مدوني طراحي كنند.

در حال حاضر اكثر بيمارستانهاي استان عمومي هستند و بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي در اين خطه ديده نمي شود اين در حالي است كه ايلام در زمان جنگ تحميلي كارنامه درخشاني از خود دارد آيا وقت آن نرسيده كه مسئولان اين وزارتخانه به منظور دلگرمي مردمان اين ديار به سلامت آنان توجه ويژه اي داشته باشند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام در اين ارتباط گفت: اخذ مجوز ساخت مركز آموزشي،درماني سوختگي شهر ايلام و درمانگاه تخصصي قلب از مصوبات سفر سوم هيئت دولت به استان ايلام بوده اما متاسفانه تاكنون اعتباراتي به اين استان داده نشده و هنوز عملي نشده است.

خيرالله اسداللهي اظهار داشت: مبلغ50 ميليارد ريال اعتبار در سفر سوم هيئت دولت براي تكميل شبكه بهداشتي، درماني، بستر سازي لازم در بيمارستان امام حسين (ع) مهران براي توريست درماني و جراحي قلب باز اختصاص داده شده ولي تاكنون هيچ گونه اعتباري به اين دانشگاه پرداخت نشده است.

اين مسئول عنوان كرد: ايجاد 25 پايگاه اورژانس جاده اي و شهري با 30 دستگاه آمبولانس بنز، ساخت 20 خانه بهداشت در سالهاي 84 تا 89 و ساخت 31 خانه بهداشت در سال گذشته و جشن تكميل خانه هاي بهداشت به عنوان دانشگاه پيشگام در سراسر كشور از اقدامات دولت در استان ايلام بوده است.

وي تصريح كرد: در حوزه بهداشت و درمان ساخت بيمارستان 230 تختخوابي در شهر ايلام و ساخت فاز A بيمارستان امام خميني (ره) شهر ايلام با پيشرفت 90 درصد، شروع شد و در حال انجام است.

اين مسئول يادآور شد: ارتقا آموزشكده بهداشت و پيراپزشكي به دانشكده، راه اندازي آموزشكده بهداشت دهان در سرابله و جذب دانشجو، اخذ مجوز دانشكده دندانپزشكي، اخذ مجوز دكتراي پژوهشي، اخذ مجوز و راه اندازي دو مركز تحقيقات آسيب هاي رواني، اجتماعي و ميكروب شناسي از ديگر اقدامات صورت گرفته براي دانشجويان بوده است.

تاريخ انتشار، تهران: ۰۸:۳۸ , ۱۳۹۰/۱۲/۰۳

--------------------------------------------------------------------------------
امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز مي باشد

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن