تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816852614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار انتخاباتي اردبيل/زمزمه مديركلي براي برخي از نامزدها / قطاري كه به بهارستان نخواهد رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار انتخاباتي اردبيل/زمزمه مديركلي براي برخي از نامزدها / قطاري كه به بهارستان نخواهد رسيد
زمزمه مديركلي براي برخي از نامزدها / قطاري كه به بهارستان نخواهد رسيد
اردبيل - خبرگزاري مهر: تنها دو روز مانده تا مهلت قانوني و رسمي آغاز تبليغات انتخاباتي نهمين دوره مجلس شوراي، تحركات گروه هاي سياسي و كانديداهاي اردبيل به اوج خود رسيده و در اين روزهاي حساس همزمان با بالا گرفتن پيش بيني ها، اخبار و حواشي آن نيز پررنگ تر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالي براي حضور سه نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي هر روز اسامي مختلفي به گوش مي رسد، يكي از نامزدهاي انتخاباتي با تاييد صلاحيت خود در شوراي نگهبان، بدون داير كردن ستاد انتخاباتي، تنها به فعاليت مجازي پرداخته كه همين امر موجب دامن زدن به اين شائبه شده كه وي تنها به پاداش انتخاباتي مي انديشد تا مدير كلي يكي از دستگاه هاي دولتي را بعد از انتخابات از آن خود كند.

اين نامزد انتخاباتي كه از كانديداهاي مدير كلي يكي از ادارات استان - كه در چند سال اخير از بي ثباتي مديريتي رنج برده و هم اكنون با مديريت يكي از قهرمانان نام آشنا اداره مي شود - محسوب مي شد، بنا به سفارش نزديكان خود وارد جرگه انتخابات بدون هزينه شده تا ضمن نشان دادن چهره سياسي در بين جامعه به فكر تصدي ميز مدير كلي باشد.

كانديداي ديگري كه در دوره هاي مختلف انتخابات شوراي شهر اردبيل شركت كرده و عضويت علي البدل در شوراي شهر را دارد و بعد از آن به مديريت آموزش و پرورش يكي از شهرستانها منصوب شد از ديگر نامزداني است به نظر مي رسد با همين تفكر وارد گود انتخابات شده است.

اين كانديدا كه سال گذشته خود را براي نامزدي در انتخابات شوراي شهر آماده مي كرد با تمديد سه ساله عمر شورا، تغيير جهت داد و به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وارد شد. يكي از نشريات استان در خبري اعلام كرده بود كه به دليل جا به جايي معاون پرورشي سازمان آموزش و پرورش از سوي يكي از نماينده هاي فعلي، اين نامزد انتخاباتي به اين سمت انتخاب خواهد شد تا در انتخابات جاري به نفع نماينده فعلي انصراف دهد كه چنين نشد.

ريزش آرا نمايندگان / پيش بيني ها در هاله اي از ابهام

اما مهمترين خبر اينكه برخي از نمايندگان فعلي استان و اردبيل به دليل ضعف در عملكرد خود به شدت با ريزش آرا خود مواجه شده اند كه اين مهم در نظرسنجيهاي منابع غيررسمي نيز آورده شده است.

در عين حال از نمايندگان اردبيل نيز خبر مي رسد يكي از نمايندگان فعلي كه در طول چهار سال گذشته فقط يك بار و آن هم دو روز پيش نشست مطبوعاتي برگزار كرد در حالي به دنبال آراي پاك است كه به نظر مي رسد در انتخابات مجلس نهم حرفي براي گفتن در مقابل رقباي خود نداشته باشد.

ديگر نماينده فعلي اردبيل كه در ليست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان نيز قرار نگرفت به دليل حضور رقباي قدرتمند انتخاباتي و شركت دو تن از خويشاوندان سببي و نسبي در اين دوره به شدت نگران آراي خويش است و روزهاي پرالتهابي را پشت سر مي گذارد، اما به نظر مي رسد نماينده سوم اردبيل كه حركات پوپوليستي وي زبانزد خاص و عام است از وضعيت بهتري نسبت به دو رقيب خود داشته باشد.

تحليلگران مسائل سياسي اردبيل معتقدند كه رقابت در اين دوره از انتخابات بين استاندار قبلي اردبيل، شهردار اسبق و بخشدار سابق نير و يكي از نمايندگان فعلي بوده اما با اين حال و با علم به اينكه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اولين انتخابات بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري است، پيش بيني در مورد سه نماينده حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين در خانه ملت در هاله اي از ابهام و حدس و گمان قرار دارد.

ستادهاي انتخاباتي در قالب دفتر نشريه / "نشرياتي براي تمام فصول"

چند نامزد انتخاباتي در اردبيل نيز كه مجوز نشريه را در جيب خود دارند و هر چهار سال يك دوره و آن هم به صورت پوستر و بولتن انتخاباتي منتشر و به رايگان توزيع مي كنند، اين روزهاي براي دور زدن قانون و قانوني كردن ستادهاي انتخاباتي غيرقانوني خود دفاتر مختلفي براي نشريات خود در سطح شهر و برخي از روستاهاي اطراف ايجاد كرده اند.

مهمترين نكته اي كه در اين خصوص وجود دارد عدم برخورد اداره كل ارشاد اسلامي به عنوان متولي مطبوعات و نشريات استان است، چرا كه اين نشريات كه در بين مردم به "نشرياتي براي تمام فصول" شهرت دارند در زمانهاي غير انتخاباتي وجود خارجي ندارند اما هيچ وقت امتياز آنها لغو نمي شود.

پيشرفت فيزيكي راه آهن اردبيل واقعا چقدر است!!

طرح راه آهن ميانه – اردبيل به عنوان يكي از مهمترين خواسته ها و مطالبات مردم استان اردبيل اين روزها به مانند بچه سر راهي در بين نامزدهاي انتخابات دست به دست مي شود و در اين رهگذر اخبار و افشاگريهايي كه از آن به گوش مي رسد شهروندان را با حقايق تلخي آشنا كرده است.

از ميزان پيشرفت اين پروژه كه شعار تبليغاتي برخي از نامزدهاي انتخاباتي در دوره هاي گذشته و فعلي بوده اين روزها خبرهاي ضد و نقيضي به گوش مي رسد كه در اين بين تناقض گويي سه نماينده فعلي از ميزان پيشرفت آن كه براي كسب آرا تلاش مي كنند قابل توجه است. در حالي يكي از نمايندگان فعلي كه بيش از ديگران بر روي اين طرح مانور مي دهد، ميزان پيشرفت آن را 82 درصد اعلام كرده بود كه ديگر نماينده اردبيل در مصاحبه مطبوعاتي خود اين آمار را به شدت تكذيب و ميزان واقعي پيشرفت راه آهن اردبيل را 47 درصد اعلام كرد.

قطاري كه به بهارستان نخواهد رسيد

اما نماينده سوم اردبيل كه كمتر از ديگر نامزدها حرف مي زند و به قول خودش مي خواهد همانند دوران جبهه به رزم شبانه با سكوت رسانه اي ادامه دهد، ميزان حقيقي پيشرفت را 20 درصد اعلام كرد تا اين نمايندگان كه پيش تر فكر مي كردند از طريق جاده صاف و هموار ريلي به بهارستان مي رسند، به دليل تناقض گويي با ريزش آرا روبرو شوند.

بايد اذعان داشت كه بسياري از شهروندان معتقدند در حالي كه پنجمين دولت از زمان استان شدن اردبيل سالهاي پاياني خود را سپري مي كند، اما هنوز از درصد پيشرفت راه آهن اردبيل خبري مستند به گوش نمي رسد و مردم آنقدر قول شنيدن سوت قطار را شنيده اند كه ديگر سوت قطار گوشهايشان را آزار مي دهد.

تائيد يا رد صلاحيت تنها نامزد زن اردبيل؛ فردا

به گفته فرماندار اردبيل 30 نفر در انتخابات مجلس نهم اردبيل به رقابت مي پردازند كه از اين تعداد تنها يك نامزد زن وجود دارد و هنوز تاييد صلاحيت وي نيز در هاله اي از ابهام قرار دارد تا تكليف تاييد صلاحيت تنها كانديداي زن انتخابات مجلس نهم در اردبيل در روز سوم اسفند كه اسامي نامزدهاي انتخاباتي از طريق ستاد انتخابات اردبيل اعلام مي شود، مشخص و معين شود.

اين نامزد انتخاباتي پيشه پزشكي دارد و در انتخابات دوم شوراي اسلامي با راي بالايي به پارلمان محلي راه يافت اما بعد از شش ماه از شوراي شهر استعفا داد تا در انتخابات مجلس هشتم شركت كند كه در اين اين دور و در همان مرحله اول رد صلاحيت شد.

همچنين خبرهاي رسيده حاكي از آن است كه عده اي از كانديداهاي اردبيل به دنبال خريد آرا با قيمتهاي مختلف هستند و حتي برخي از كانديداها با قيمتهايي بين 50 هزار تا 150 هزار تومان آراي برخي از افراد را پيش خريد كرده اند.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن